Червените Икаруси с черната линия по средата бяха най-разпространените в градския транспорт, в цяла България! Имаше, естествено и други разновиднсти но много по-малко. Спомням си във Варна имаше няколко сини Икаруса. Бяха съчленени, но само с 2 врати (1-ва и 3-та). Вътре бяха оформени доста по-различно. От двете страни по цялата дължина имаше само двойни седалки (стандартен тип), с тясна пътека по средата. Бяха предназначени явно за извънградски превози. Ползвахе се лятото по линии 9, 99, 109. А зимата често можеха да се видят на 21 (за Аксаково). Инцидентно съм ги виждал и по други линии, когато съм се и возил в тях. В края на 80-те във Варна се появиха и жълти единични Икаруси.
По повод 10-ката. През 80-те години нейният маршрут беше доста по-различен. До средата на 80-те, маршрута си спомням, че беше от Аспарухово (Бункера) до Цветния квартал. В Цветния квартал се движеше двупосочно. Ако не се лъжа последната спирка беше Х. Димитър. Там къде е обръщал малко ми се губи. Но 10-ката после се движеше обратно по същия маршрут, имаше спирка на Вятърната мелница, на ВиК посока центъра. До цветния квартал пътуваше също и номер 11. Подробности от тази линия, обаче ми е трудно да си спомня. Дано, тук във форума има някой по-паметлив, да разкаже.
Някъде около 88-а година след удължаване на тролейбусното трасе до Аспарухово транспортаната схема доста се промени. 10 - ката спря да пътува до Аспарухово, а само до центъра (или К.З.). Не знам дали точно от тогава е станала обиколна за квартала. Линия 2, която пътуваше само до центъра на Аспарухово я удължиха до Бункера (за да замести 10), но вече не отиваше до Възраждане, а тръгваше от центъра. А старата автобусна линия 2 се замести от тролей 88.
Интересен момент в историята на линия 10 е, че през 1991 година, тя стана първата частна линия във Варна. От там може би стартираха Транстриумф. Бяха съчленени Икаруси, но не от тези червените. Спомням си табелите, на които пишеше номер 10 и "Първа частна автолиния". Не знам дали може да се прави някаква аналогия, но сега дългоочакваната електронна билетна система се стартира експериментално именно на номер 10.