Малко по-модерна история:
Линиите 15, 15А, 15Б, 115 и 148... също така линиите 18, 34 (18А) и 23... годината е 1994г. Разказът е на очевидци, участвали в обслужването на линиите със собствени автобуси.
1994г., мътните години, зората на демокрацията в градския транспорт на Варна е белязана с така наречените дъмпери. Микробуси до 20 места, без договор без нищо, само с билети каращи на времето на автобусите от градския транспорт. Така и няколко човека със собствени микробуси (най-често Чавдарчета) тръгват по линия 15. В определени часове, докато отиват или се прибират от Почивка са слагали и табели 148. Да обаче бусовете са се понапълвали... 1994г. забраняват и спират дъмперите. По него време Коско са обслужвали с няколко Чавдара 13-20 14-20 11Г5 и Икаруси линиите 23, 18 и 34.
След забраната на дъмперите, няколкото частници купуват автобуси, организират се и почват да обслужват 15 и 148. ДАПа са имали също 15 и 148. Като 148 е било сутрин и вечер, като бърз автобус. Частниците са започнали да обслужват 148 целодневно от 6 до 22ч. Лека-полека ДАПа остават 15 и 148 и частниците завземат пълния контрол над линиите. Подчертавам- няма договори, няма абонаментни карти, няма регламентирано разписание. ВСИЧКО е на самоорганизация. 9 месеца продължава разработката на 148. Коско не обслужват коректно 18, 34 и 23. Това е причината за бунт на село Тополи. Жителите от селото чупят автобус и пребиват персонала, поради нехайното отношение на сем. Косеви, пропуснати или изпълнени както дойде курсове. Това принуждава кметицата да изиска отстраняване на Коско от въпросните линии, след което Транстриумф взема 18 и 34, като после стават 18 и 18А, а 23 става на ДАПа.
После Коско, през 1995г. се включва с два соло Икаруса, като единият често е бил за ремонт. Лека полека 148 укрепва, става силна линия, но все така без маршрутно разписание или документ, който да я узакони. Г-жа Косева се врежда в общинския съвет на Варна... И от там започва възхода на Коско. През 1998г. някакси се прокарва узаконяването на 148, заедно с 15, 15А, 15Б и 115, като за изпълнител е избрана фирмата Коско ООД.