Author Topic: Линиите на Варна в миналото  (Read 117392 times)

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #420 on: 02.09.2024, 20:13:16 »
I - Неизвестен модел автобус, заснет през 1992г. от Recep Tagman.

II - "Чавдар" 11М3 с курсанти от ВВМУ "Н. Й. Вапцаров" през 90-те години на XXв. Автор или притежател: Коста Стоянов.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5893
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #421 on: 02.09.2024, 21:22:43 »
Автобусът е Икарус 211 върху шаси Ифа, обаче с двигател отзад, и то от най-първите бройки, с металните дръжки. Предният джам е по същия начин отрязан отгоре като задния, като над него има малко джамче за табела, като на Аквариумите, но доста по-малко. Ресорно окачване, градски седалки, возеше като каруца, буквално. Ако говорим за калпав Икарус, това е наистина пример за такъв. Абсолютно същият, само че тъмночервен отгоре и бял отдолу, през 92ра тръгна между Благоевград и Петрово в петък и наобротно в неделя следобед, докато през 96та не го смени една Кароса с две врати, но пак с градски седалки, която през седмицата вървеше нелегално по двойката, най-силната линия в града. Пак такъв раздрънкан 211, само че с врата и отзад, покриваше пак по това време един курс София - Сандански, също и София - Видин, и двата с градски седалки. Имаше и в Благоевград по двойката, също по една от ведомствените линии на Кремиковци до Обеля. А и един, по-нов, вече с черните дръжки, между Връбница и Петърч. По-късно също Сандански --Струмяни - Микрево. Въобще отврат рейс, имало го е само в ГДР и малко в Унгария. Дори и в Мозамбик не са го искали..
« Last Edit: 02.09.2024, 21:25:51 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #422 on: 06.09.2024, 12:59:30 »
"Skoda" 706 RTO с инв. №115 с ремарке, заснета през 1969г. Автор и притежател: Ilona Pribylova.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #423 on: 07.09.2024, 12:31:26 »
I - "Skoda" 706 RO с инв. №4,  рег. № Ст 07-48 и табела "Курорта Варна", заснета през 50-те години от Martin Vitek.

II - IV - "Skoda" 706 RO на различни места из града, заснети през 1959г. от Libuse Sedinova.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Bookstore

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #424 on: 15.09.2024, 17:32:37 »
Прадядо ми на двойката през 70-те   8)

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #425 on: 19.09.2024, 22:44:47 »
Гледам снимките и няма да кажа, че ми се плаче от носталгия, но с тези возила имам много история!  :rev:

MB O309 е единият от: В 2125 СТ или В 2126 СТ - тези бяха служебни на Транстриумф. (рег.номер от 2004 г.!)

И двата имат история, В 2125 СТ беше блъснат преди няколко години и май набързо е бил бракуван след това.
Така че това вероятно е В 2126 СТ.

Швейцарски от PostAuto, не стана ясно от кой град точно.
Макар и да друсаха и да не бяха кой знае какво като возия, служеха за резерви по линии 33, 35. Временно ги ползваха и за довозващи в кв.Виница, когато имаше ремонти - от Явор до Разклона за ТВ Кула например. Случваше се да ги използват експериментално и по линия 32, когато беше самостоятелна линия и дори във времена, когато беше обслужвана предимно от соло. Всички шофьори на мидибусите бяха минали през тези O309. Амера (караше В 1137 КН), Анастас Краев (караше В 2095 КН), Йордан Димитров (караше В 2096 КН). Практиката по селските линии беше шофьорът да спре на последната спирка в градската част и да таксува возещите се до селата Кичево, Кантарджиево, Долище, Новаково.
Това много преди сегашната система.

O309 имаха и Златни Пясъци - Травел преди тяхната покупка през 2008-2009.
Те бяха бяло-зелени с доста по-хубави и официални седалки и даже веднъж Транстриумф извадиха един на линия 35. Бях го засякъл в обеден курс и ме доядя, че нямах възможност да пътувам с него.
Много по-интересни микробуси и мидибуси в Транстриумф бяха В 2096 КН (Lauber), В 1139 КН, В 1138 КН, В 0283 КН.

В 5847 РА - този израелски Хааргаз се караше от моят стар приятел Мехмед Заид по едно време. В началото го беше поел един Иван, който беше много опитен, възрастен шофьор, но работеше около година в Транстриумф, преди това - на В 4260 КТ.
Мехмед днес кара В 8703 НХ.

В 5114 КК - този и останалите 11 от серията бяха най-хубавите соло автобуси в Транстриумф около доставката им през 2006.
Макар и високи, бяха единствените автобуси с климатик по това време, ако не и първите. Вървяха доста бързо, бяха с турбо. Мисля, че бяха със скоростна кутия Voith. Тапицираният им салон беше привлекателен, имаха много отваряеми прозорци, но седалките много прашасваха.

Ако ще пътуваш с някакво соло в тях години във Варна, то с тези беше удоволствие, особено лятото. С останалите беше жива агония, особено O405N от Бремен с външните врати. Хванати от някое немско село или град на север, смляни от каране, на много километри и само с 1 комплект отваряеми прозорци и то на задната ос. Това в добрият случай. Много по-шумни, по-разбити и по-използвани за времето си. Единствено и при това само някои от тях бяха приятно топли зимата.
Тези бяха едва на 8-9 години.

В 5116 КК беше най-нов, от 1999 г., с една година по-млад от останалите, но... и първият бракуван, по ирония на съдбата.
В 5124 КК беше пък с най-хубави седалки. Караше се от Светльо и беше с реклама на "Билмат" през по-голямата част от времето.
В 5119 КК беше единственият Хааргаз от тази серия, който отсъстваше над година. Останалите бяха Меркавим.
Беше каран от Ташко Ташев, когото го преместиха на В 4263 КТ и после на съчленени автобуси.
Видимо и конструктивно нямаше голяма разлика между Меркавим и Хааргаз, но повечето докарани бяха от Хаифа. Жълтите бяха от друг град по информация от израелските спотъри, с които комуникирахме навремето.

Тези автобуси бяха причината Транстриумф да подпишат договор с Еггед през 2007. После и Русе подписаха с евреите.
За "награда", Еггед изхвърлиха шумни, мръсни и мизерни Мерцедеси от 1992/3/4 г. (КТ и РА), които в нашият фолклор получиха прякорът "пръдни", а те си бяха баш такива.

Във форумът има архиви, няма да ровя прашните му страници, но който се интересува може да провери.

В 4281 КТ се обслужваше от различни шофьори през годините. Арменецът Михран Агопян беше един от титулярите му.

Сивата Кароса на Транстриумф (В 395*? СР) пък беше някога обслужвана от Милен Генадиев за малко, мисля че е била и на Летище - график 150 и ВиК - график 185.
Трябва да си видя бележките, но мисля, че един път се беше случило да пътувам с нея.

O303 на Травел бяха няколко и се движеха на различни графици. Мисля, че и след като Транстриумф купи Травел пак бяха в движение, макар и съвсем за малко. На него етап Транстриумф разполага с достатъчно автобуси.
Това е един от най-великите туристически модели в исторически план.

Благодаря за снимките, доста са ценни!
А ако някой има идея кои са возилата около халетата или в другите части на гаража, колко от тях са "живи" и кои, ще съм благодарен да сподели.
Дали е останало някое Ивеко от РР или Цитаротата, които са купили после?
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3475
  • ČKD
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #426 on: 20.09.2024, 01:29:26 »
Тишо, благодаря ти за тези подробни разкази! Ивекотата отдавна ги няма, мисля че още 2017 ги върнаха и се продадоха някъде извън България. Цитаротата последно се продаваха в мобиле.

Тези дни ще обособя една тема в която да споделяме и опресняваме спомените, защото очевидно има интерес.
« Last Edit: 20.09.2024, 01:32:06 by Mammoth »

Offline Анонимен0405

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #427 on: 20.09.2024, 07:29:21 »
Мехмед цяла Варна го знае, включително и аз . Освен 5847, в транса е карал един от най- добрите 0405G- 6916, който за съжаление яката се блъсна на Ален Мак  :/
Карал е и съчленено Volvo Berkhof. Някой ми беше показал негова снимка и на 0354. Въобще голям стаж има той.
Относно кои са "живите" рейсове:
От европейските 0405G, единствено са останали 4162 и 2179. 0354 също стои, 12-та година вече, след като се запали до дом Младост. Има много меркавими, но не знам кой, кой е. Абитуриентския Икарус съм изненадан, че още стои след толкова години. Оранжевата 0305-ца на травел 9865 и тя стои, плюс едно зелено Юлие 0305 с черен таван. От цитаротата със сигурност знам за 2818, защото го видях. 3-те двуетажни Мана и те стоят. Сигурно има и още, но не съм гледал обстойно.
« Last Edit: 20.09.2024, 10:02:42 by Анонимен0405 »
Харесвам всичко що има двигател и колела.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2387
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #428 on: 20.09.2024, 10:48:13 »
И на мен ми хареса така, когато някой сподели спомени! Сякаш събуди и моите. :) По-горе споменах вече как преди месец забелязах три от четирите соло Ивекота са вече (от неизвестно за мен време) в град Alessandria, Италия. Мога да предположа, че и четвъртото 12-метрово е там. Събуди у мен спомени от втората половина на 2014-а година и до края на януари 2015. Тогава работих в ЗПЗ за половин година - колкото да мога да "се похваля", че съм работил, по-скоро стажувал в сферата на ИТ за чисто 500 лева (макар и в онези години) месечно на пълно работно време. :laugh: Но все отнякъде се започва (правехме Wordpress-сайтове и затова). Тогава си изкарах карта учащ за 118А и по Меркавимите много се возих. По тази линия имаше или Меркавими, или някой сред о405Г-ците. Ивеко по изключение, или може би защото аз не съм попадал често на такъв. Харесваше ми в Меркавимите, че бяха пъргави и не бяха толкова миризливи на нафта, колкото о405Г. Но най-основното ми впечатление за фирмата Транстриумф е, че винаги се стремяха скорострелно да изпратят резерва при повреда на автобус. Една вечер на не помня кой o405Г му изтекоха водите на спирка Детелина. Оставиха ни да чакаме вътре, понеже е било вече късна есен, а до десетина минути дойде съчленено Ивеко откъм бул. Цар Освободител и бързо продължихме по маршрута. Друг път на друг о405Г спирачките на една от осите задържаха. Шофьорът слезе май на същата спирка Детелина, провери ги, завъртя един телефон. Когато стигнахме дом "Младост" спря на спирката, на която вече чакаше един от зелените соло Меркавими с меките седалки (може би 5114, но не съм сигурен, не обърнах внимание тогава). Тоест, чувствах сигурност, че няма да ме оставят по пътя да се оправям.
ДАП-а - когато се развалеше Икарус по 14 - слизаме и чакаме следващия (преди да ги спрат и изпобракуват). От шофьорите помня един висок - беше винаги със слънчеви очила. Най-напред се бях возил още на соло Волвата и го видях него зад волана в огледалото към салона. После същият караше един от о405Г, чиято трета предавка беше по-мелодична от на останалите, отвън беше в бежови и оранжеви краски. Онзи ден го видях на един от Драконите. От Меркавимите още си спомням историята с 5833 и танцуващия калник над десните гуми на трета ос. Веднъж ми се падна и се насладих лично на гледката. :D Караше го един мургав и гологлав водач, но не знам дали е същият Мехмед. Помня и една издънка - една сутрин курсът в 07:30 за Гробищен парк Тополи пристигна на спирка Чаталджа на -3 минути. Аз почти бях стигнал до светофара и на -2 щях да съм там и спокойно да се кача, ако дойдеше на -2. А още тогава бях научил от форума, че допускът е -1. Тогава се наложи да пресека от другата страна и да хвана 7 до Бизнес парк.
После довърших магистратурата, търсейки сегашната си работа и я намерих през есента на 2015. Тя пък във Възраждане и там редовно с 20 на отиване. В интерес на истината, не помня да са ме оставяли по пътя, но то и спирките са само няколко. От друга страна, вечно закъсняваха - курсът в 08:30 от жп гара по изключение идваше на време, а най-често с поне +10. До старта на пандемията ги ползвах, оттогава почнах да ходя пеш или с велосипед. Някъде през 2020 година за последно се возих на автобус във Варна, след това само като зрител от тротоара. Колежка ми се оплака наскоро, че иска да ги ползва, но твърде много закъснява същият този курс - явно и до ден-днешен. Затова предпочита да идва с личен автомобил на работа. :/
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #429 on: 21.09.2024, 11:29:46 »
Мехмед цяла Варна го знае, включително и аз . Освен 5847, в транса е карал един от най- добрите 0405G- 6916, който за съжаление яката се блъсна на Ален Мак  :/
Карал е и съчленено Volvo Berkhof. Някой ми беше показал негова снимка и на 0354. Въобще голям стаж има той.
Относно кои са "живите" рейсове:
От европейските 0405G, единствено са останали 4162 и 2179. 0354 също стои, 12-та година вече, след като се запали до дом Младост. Има много меркавими, но не знам кой, кой е. Абитуриентския Икарус съм изненадан, че още стои след толкова години. Оранжевата 0305-ца на травел 9865 и тя стои, плюс едно зелено Юлие 0305 с черен таван. От цитаротата със сигурност знам за 2818, защото го видях. 3-те двуетажни Мана и те стоят. Сигурно има и още, но не съм гледал обстойно.

Мехмед караше... Чавдар 11Г5 в Шумен!
Там започна и винаги съм го майтапил за това. Един Н 1170 ** , 1970 или нещо от сорта. Май 1970, защото във Варна имахме 1170.
Това го казвам, понеже имах рода в Шумен и се случваше да спотърствам и там, макар и комшийските Otoyol EuroCity никога да не съм ги харесвал особено. Яки друсалки.
Във Варна той започна на солото В 9065 КМ някъде 2007-ма заедно с един Стефан, бяха ортаци. После В 8470 КМ (който беше с реклама на Монбат, а преди това шофьор му беше един Костадин, който после отиде на В 9986 КК). В това време за резерви на Мехмед са му давали и други Волва - В 8469 КМ например, с който е карал на линия 10.
После отиде на Ивекото - В 3795 РР ли какво беше, там пък за резерва по едно време използваше В 8825 КН. И понеже сме приятели и ги харесвах дрезденските МАН НГ272, та бях прекарал някой друг час във возене там. Карал е и В 4162 СР като резерва.  :rolleyes:

В 6916 РМ беше швейцарски, ако не се лъжа. Ние с Тони пътувахме и с тези по едно време.
Но сега, за първи път чета за този инцидент.  :/
Беше най-хубавият от тази покупка, имаше някакъв 6918, после имаше едни други 3 - В 8196, 8197, 8198 преди или след това, които бяха мизерия.
Красен Горняков караше 8196. Този шофьор сега работи в чужбина, беше много добър. Навремето караше В 4916 СТ (Хамбург VHH) и В 4864 РА преди този.

Общо взето това беше период, когато Антраник купуваше бракуваните боклуци от автокъщите на Германия, за да си покрива графиците и до преди Ивеко-тата, нямаха нито едно ПС на възраст под 10 години, с изключение на гореспоменатите сола от Еггед.
Съответно, тези автобуси не отговаряха на изискванията на ЕС, въпреки голямото хале и големият гараж в ЮПЗ.
Питайте шофьорите с достатъчен ценз, бившите поне от Транстриумф каква мъка бяха тези на фона на новите возила, които сега карат в ГТ и, които са десетократно по-хубави и по-удобни. Волвата например, бяха пословично мразени и с тях наказваха шофьори за различни "провинения", когато бяха оборотни.

С тези, високите през 2011-12, 5 години след влизането в съюза търсеха да заменят Волвата и някакви други реликви, които до последно се разпадаха на пътя. Включително и еврейските, колегата спомена В 5833 РА, този беше с подскачащите калници, тези си се поразпадаха. Единият от титулярите на този (Наско) сега кара къс Соларис Урбино.

Още от онова време и вече поне 10 години стоеше или В 6576 КА (55-ти гаражен) или В 7862 КА (53-ти гаражен) някъде скътан зад халето. Мисля, че първият.
Това са Юлиетата с черен таван, бяха боядисани след рекламата на Райфайзен банк през 2006-2007 година. Така беше и съчлененият В 9653 СТ.

Между другото, тези късите бяха от Монтпелие с многото редове отрязани седалки, заедно с В 9109 КА (50-ти гаражен) и В 3894 КА (52-ри гаражен).

Тишо, благодаря ти за тези подробни разкази! Ивекотата отдавна ги няма, мисля че още 2017 ги върнаха и се продадоха някъде извън България. Цитаротата последно се продаваха в мобиле.

Тези дни ще обособя една тема в която да споделяме и опресняваме спомените, защото очевидно има интерес.

Ако искате преместете коментарите в онази тема за историческите линии на Варна, тъй като тук е само за снимки.
Аз бях много активен в периода 2006-2009/10 и имам много ярки спомени и подробни записки, както и снимков материал конкретно на автобусите на Транстриумф, включително и съхранявам едни стари наряди, които трябва да сканирам някой ден, за да може да има достъп до дигитално копие и да се качи в някой облак и да не се пилее.

Преди години имах и някакви други неща, но част от тях си заминаха, тъй като нямат съществена материална стойност и нямах физическото място, където да ги съхранявам.

Съответно, имам и съвсем малък транспортен архив от 2010-2012 от София и смесен от Варна и София, който включва трамваи като България-1300, София-100 и разни други покойници.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3475
  • ČKD
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #430 on: 21.09.2024, 11:42:31 »
6916 за съжаление точно преди края на Транстриумф катастрофира преди разклона на Златни пясъци и се метна в канавката. Щъркела вече беше в ГТ и 6916 беше станал оборотен.

5833 беше отвратителен, в края преди да го спрат освен пода който се разхождаше отзад, беше почнал и тавана да му подскача с опция за бъдещо кабрио.  :devil:

А за разликата между Меркавим и Хааргаз, Тони ми беше разяснил, но за съжаление вече не си спомням. До колкото знам разликите са минимални.

При Мехмед започнах да се возя когато дойде в ГТ, в началото караше 1630.  :devil:
« Last Edit: 21.09.2024, 11:45:25 by Mammoth »

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #431 on: 21.09.2024, 11:58:10 »
Снимки от февруари 2009 от последното ми пътуване с В 0135 СН, който беше любимият ми автобус.
Всъщност и 5-те автобуса ми бяха любими, но този най-много харесвах, заради различната му каросерия и това, че всичко му беше различно.

Съжалявам за лошото качество, но за съжаление нямам с по-добро (такива бяха телефоните тогава и нямах фотоапарат). А и в този случай си спомням, че бях бързал.

Последният път, когато беше изкаран в движение, беше на 27 или 28 февруари 2009 сутринта на линия 118, след което беше преместен във Виница и върнат обратно в ЮПЗ и бракуван.

Останалите 4 се движеха още няколко месеца - максимум година.
Бяха най-хубавите автобуси за мен, поне по онова време. Всичко им харесвах, най-вече салона. Този оранжев цвят беше свеж, бяха от Лозана.
Най-съществените им дефекти бяха, че се чупеше скоростната кутия и имаха проблем със задвижването (диференциала), който беше в средата на автобуса. При завой яко трепереха.
Накрая никой не искаше да го кара този, тъй като технически беше най-зле и дори се движеше по-рядко от останалите. Отделно, че бяха високи, триврати... но добре си прослужиха 5-те години във Варна.

Днешните автобуси са 300 пъти по-добри във всяко отношение!
« Last Edit: 21.09.2024, 12:02:36 by Tisho »
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #432 on: 21.09.2024, 15:08:44 »
Исторически наряди на Транстриумф от 29.05., 22.06.2009
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Анонимен0405

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #433 on: 21.09.2024, 16:23:51 »
Еха. Не очаквах че ще видя наряд на Транстриумф. Много ми е странно как са писали редовно дълги рейсове на 13. Как са обръщали в тия тесните улички? Трансаджийска диващина :laugh:
Харесвам всичко що има двигател и колела.

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #434 on: 21.09.2024, 19:09:08 »
По времето на Транса, 13 почти винаги беше съчленен.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk


Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1173
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #435 on: 21.09.2024, 20:42:41 »
118 с 11 коли :eek:. На какъв интервал се е движила линията?

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #436 on: 22.09.2024, 00:07:09 »
Еха. Не очаквах че ще видя наряд на Транстриумф. Много ми е странно как са писали редовно дълги рейсове на 13. Как са обръщали в тия тесните улички? Трансаджийска диващина :laugh:

Ами, дълги години (особено в периода 2005-2008) 13 минаваше покрай ХГ, после продължаваше направо по Ген.Колев след кръстовището на Нептун/пекарната, преди да я направят еднопосочна. Продължаваше нагоре по Мир по познатият маршрут до Левски и бл.22.
На бл.22 колелото не беше паркинг, както е сега.
И преди беше доста зле около училището на завоя за Железни Врата и 2ри корпус на ВИНС. Сега едва ли е по-добре, просто се правеха маневри и не се следеше за редовността на автобуса до минутата, макар и повечето шофьори да се придържаха и тогава.

В продължение на една година бях пътувал с тази линия, за да ходя на частни уроци по БЕЛ след 7ми клас. С много от реликвите и антиките, на които трудно се намират качествени снимки днес съм пътувал. Тогава Досевите бяха голяма работа.
И този наряд дори не е интересен - представете си всички коли да са само Юлие, 305Г, 405Г и да се прокрадват тук и там някой МАН като В 6963 СС, оранжевите, Ветера на Благой (В 1845 СТ), В 3511 СВ и преди това дори имаше Икаруси (някои, от които ГТ откупи), до 2006 мисля.
Не е и като да нямаше пътникопоток, бяха много по-лоши (финансово) години за България. А и още бяхме само с единият крак в ЕС, от 2007 - с двата.

По времето на Транса, 13 почти винаги беше съчленен.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk



Не, от един етап нататък и те минаха само на соло. Това беше след промяната на маршрута. Никога повече нямаше съчленен след като го направиха да минава по Пирин и от Битоля да завие за Чаталджа. Чисто маневрено мисля, че това беше най-трудното. По-нататък и пътникопотокът спадна... Съвършеният парадокс, че 10 и преди беше по-малко натоварената от двете линии, но по-приемлива от диспечерска гл.точка, ако има резерва там да пуснат съчленен, отколкото на 13.

118 с 11 коли :eek:. На какъв интервал се е движила линията?

Линията беше средно на 12-15 минути, имаше курсове освен до Тополи, до ЗПЗ (Фуражен завод или някой от другите, но не и до Метал).
Зимно време, заради всички училища по този маршрут имаше пътникопоток. Лятото имаше екзотиката да има соло автобуси, тъй като учениците бяха във ваканция. А съчленените бяха нужни и за линии като 8 и където имаше по-голям пътникопоток, най-вече 148.
След Коско, Транстриумф и ГТ почти никога по наряд, да не кажа никога не са залагали соло автобус.

На 118 и преди последните курсове свършваха рано - 19:55 или 20:25 от Почивка и 20:20 от В-во / 21:05 от Тополи примерно.
10 свършваше с 10/2 - 22:40 от ЖПГ, 23:00 от Хаджи Димитър.

10/4 беше разпокъсана, която денем служеше за резерва.
16:45 от Петрол и 17:10 или 17:15 от Хаджито беше единственият ѝ (или само 1 от 2 курса) и се случваше да се обслужва от Летище 151 (Красен Горняков) или мидибус (33/35 - Йордан, Амера, Анастас), където после застъпваха на селото от 18:00, защото 10 завършваше в 17:35-40 на ЖПГ. Това независимо от размяната на обръщача на ЖПГ с този на КЗ, и в двата случая имаха време да застъпят.
После, по едно време по график отиваше един курс 26. По едно време Божидарка беше кондуктор на тази кола.
Сутрин на 10/4 се случваше да има и съчленени (Савина с В 4869 РА, а и други като В 5835 РА, В 9571 РВ).

С колите на Юри и Николай беше закон 10/3 да е съчленен, а 10/1 да е някой от частните сола (В 0155 СС, В 0806 КВ или 60-ти гаражен, В 2256 СТ, В 8192 СС и дори В 8503 СВ). В 1869 КВ, който беше закупен от частник на Травел и после прехвърлен на (откупен от) частник на Транстриумф не видя лукса да работи по наряд на линия 10.
След 2008-ма мисля, изгониха частниците и от тогава насетне по наряд са соло.

Другото, което прави впечатление - В 3881 КА (47-ми гаражен) е по наряд тук, както и 2 от оранжевите (при това след пенсионирането на любимият ми В 0135 СН!).

Всичко останало от тези модели бяха много студени резерви:
В 3886 КА (56-ти гаражен) прекара малко време в Травел, преди да го бракуват. Беше с малка реклама Trespass. Титуляр беше един Николай с очила, който после отиде на В 8825 КН и ортак на Снежана от В 6718 СТ, когато пристигнаха. Мисля, че почина преди години, светла му памет.
В 3453 КА също беше за малко в Травел, той беше конюшня от Нант като другите 2 частни бяло-зелени.
В 3823 КА (42-ри гаражен) беше толкова зле, че може би първи го бракуваха. И с цялата си наглост, когато Транстриумф откупиха от Летище Варна Юлиетата и 2-та О405Г (които преди Летището да ги закупят са били в Транстриумф), единият го пререгистрираха като В 3823 КА и замениха документите за сметка на бракуваният. Другите - ясни, бяха В 8154, 8155, 8157.
Сега снимка на първият, оригинален В 3823 КА би била супер ценна... може да се видят разликите с вторият.

В 9653 СТ (48-ми гаражен) се караше от Ну Погоди (светла му памет), т.е. не беше целодневен. Той също беше сдал тях години и повече беше оборотен, отколкото каквото и да е друго. Т.е. не влизаше в наряд
В 9819 ** (49-ти гаражен) пък беше с малка реклама на NERON и също много бързо беше бракуван, 2008 пише в полският сайт, но може би още преди това да е бил спрян.
В 2124 СТ (51-ви гаражен) със сините легени беше катафалката и класиката на Добри К. и Ицо Кривият Г/з.
В 8837 КВ (45-ти гаражен) също беше дълбока резерва и си замина по-рано.
В 5967 КВ (46-ти гаражен) беше обгрижван от Павлин - Щъркела и Кръстьо Полицая. От Мелчин стана катафалка и после провисна и той и го нарязаха.

Другите Юлиета бяха на частниците, за тях съм писал предоволно. Много харесвах В 0067 СС.

Днес си спомних и за жълтият В 6964 СС (20-ти гаражен) с малка реклама на Рувик, който беше от първите бракувани O305, че и с горен ауспух.
В контраст на него, В 1352 СВ се движеше до последно, поне още година и половина или две. А частните бяха съвсем до края, разпадаха се в движение.

Ако някой намери снимки на изброените реликви, моля да споделя!
Особено ме интересуват 6964, 9819, 9653, 5745, 7862 и 6576 - и четирите преди Райфайзен, 3823 - първият, 5427 преди частника, 1845, 3511, 3512 (имало е такъв!), 2124, 3881 и 5967 - и трите преди вивател, оранжевите с малка реклама на SUNOCO отзад и 0137 и 0138 с Fanta Bamboocha и снимки от 2004 и първите им дни при нас.

При O305G - там от първият бракуван, В 0582 СМ или В 8644 СС до последният има поне няколко години разлика.
Жалко, че В 0354 КВ няма да бъде съживен като ретро автобус, реликва, която да излиза на специални курсове, за празници и други поводи.
А В 9986 КК предполагам е на салата отдавна.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Анонимен0405

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #437 on: 22.09.2024, 09:35:50 »
От Юлиетата успях да намеря само 3823 със стария му номер В8041АM.
Намерих един от Бременските Манове, но не съм сигурен кой от двата е.
От оранжевите Манове изнамерих единствено 0134 и 0136 в чужбина.
« Last Edit: 22.09.2024, 15:12:52 by Анонимен0405 »
Харесвам всичко що има двигател и колела.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #438 on: 23.09.2024, 19:44:59 »
От Юлиетата успях да намеря само 3823 със стария му номер В8041АM.
Намерих един от Бременските Манове, но не съм сигурен кой от двата е.
От оранжевите Манове изнамерих единствено 0134 и 0136 в чужбина.

Повече от страхотно е, че си успял да намериш снимки от Лозана точно на нашите екземпляри!!!  :bounce: :clap: :clap: :fan: :fan:

Онзи МАН мисля, че е 3511. Прикачвам снимки от последните му дни, когато стана на салата. По думите на Тони е бил с балатум, но може би съм пътувал само 1, най-много 2 пъти с него в годините, в които е бил M-joy. Ветера на Благой беше със същата реклама и си замина и той много бързо.

3512 е бил бракуван доста по-отдавна. И май е бил първият автобус от тази епоха, който е бил бракуван след Икарусите.
С идването на "пръдните" беше започнал масовият брак на интересните возила.

А наш 0135 е бил 463-ти инвентарен.
От кой сайт са тези снимки?
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Анонимен0405

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #439 on: 23.09.2024, 20:30:18 »
Снимките на 3823 и 3511 са от един словашки сайт.
Ето линк :)  https://www.kamim.sk/foto/vozy/svet/bg-varna.php   Има снимки и на доста други рейсове, освен на 3823 и 3511.

Ето линк и към сайта, от който взех снимката на 0134 :)  https://autobusse.startbilder.de/bild/Busmarken~Linienbusse+Gelenker~MAN/237866/052406---tl-lausanne---nr.html

А снимката на 0136 я взех от Flickr, но забравих името на акаунта ;)
« Last Edit: 23.09.2024, 20:33:14 by Анонимен0405 »
Харесвам всичко що има двигател и колела.