Еха. Не очаквах че ще видя наряд на Транстриумф. Много ми е странно как са писали редовно дълги рейсове на 13. Как са обръщали в тия тесните улички? Трансаджийска диващина
Ами, дълги години (особено в периода 2005-2008) 13 минаваше покрай ХГ, после продължаваше направо по Ген.Колев след кръстовището на Нептун/пекарната, преди да я направят еднопосочна. Продължаваше нагоре по Мир по познатият маршрут до Левски и бл.22.
На бл.22 колелото не беше паркинг, както е сега.
И преди беше доста зле около училището на завоя за Железни Врата и 2ри корпус на ВИНС. Сега едва ли е по-добре, просто се правеха маневри и не се следеше за редовността на автобуса до минутата, макар и повечето шофьори да се придържаха и тогава.
В продължение на една година бях пътувал с тази линия, за да ходя на частни уроци по БЕЛ след 7ми клас. С много от реликвите и антиките, на които трудно се намират качествени снимки днес съм пътувал. Тогава Досевите бяха голяма работа.
И този наряд дори не е интересен - представете си всички коли да са само Юлие, 305Г, 405Г и да се прокрадват тук и там някой МАН като В 6963 СС, оранжевите, Ветера на Благой (В 1845 СТ), В 3511 СВ и преди това дори имаше Икаруси (някои, от които ГТ откупи), до 2006 мисля.
Не е и като да нямаше пътникопоток, бяха много по-лоши (финансово) години за България. А и още бяхме само с единият крак в ЕС, от 2007 - с двата.
По времето на Транса, 13 почти винаги беше съчленен.
Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk
Не, от един етап нататък и те минаха само на соло. Това беше след промяната на маршрута. Никога повече нямаше съчленен след като го направиха да минава по Пирин и от Битоля да завие за Чаталджа. Чисто маневрено мисля, че това беше най-трудното. По-нататък и пътникопотокът спадна... Съвършеният парадокс, че 10 и преди беше по-малко натоварената от двете линии, но по-приемлива от диспечерска гл.точка, ако има резерва там да пуснат съчленен, отколкото на 13.
118 с 11 коли . На какъв интервал се е движила линията?
Линията беше средно на 12-15 минути, имаше курсове освен до Тополи, до ЗПЗ (Фуражен завод или някой от другите, но не и до Метал).
Зимно време, заради всички училища по този маршрут имаше пътникопоток. Лятото имаше екзотиката да има соло автобуси, тъй като учениците бяха във ваканция. А съчленените бяха нужни и за линии като 8 и където имаше по-голям пътникопоток, най-вече 148.
След Коско, Транстриумф и ГТ почти никога по наряд, да не кажа никога не са залагали соло автобус.
На 118 и преди последните курсове свършваха рано - 19:55 или 20:25 от Почивка и 20:20 от В-во / 21:05 от Тополи примерно.
10 свършваше с 10/2 - 22:40 от ЖПГ, 23:00 от Хаджи Димитър.
10/4 беше разпокъсана, която денем служеше за резерва.
16:45 от Петрол и 17:10 или 17:15 от Хаджито беше единственият ѝ (или само 1 от 2 курса) и се случваше да се обслужва от Летище 151 (Красен Горняков) или мидибус (33/35 - Йордан, Амера, Анастас), където после застъпваха на селото от 18:00, защото 10 завършваше в 17:35-40 на ЖПГ. Това независимо от размяната на обръщача на ЖПГ с този на КЗ, и в двата случая имаха време да застъпят.
После, по едно време по график отиваше един курс 26. По едно време Божидарка беше кондуктор на тази кола.
Сутрин на 10/4 се случваше да има и съчленени (Савина с В 4869 РА, а и други като В 5835 РА, В 9571 РВ).
С колите на Юри и Николай беше закон 10/3 да е съчленен, а 10/1 да е някой от частните сола (В 0155 СС, В 0806 КВ или 60-ти гаражен, В 2256 СТ, В 8192 СС и дори В 8503 СВ). В 1869 КВ, който беше закупен от частник на Травел и после прехвърлен на (откупен от) частник на Транстриумф не видя лукса да работи по наряд на линия 10.
След 2008-ма мисля, изгониха частниците и от тогава насетне по наряд са соло.
Другото, което прави впечатление - В 3881 КА (47-ми гаражен) е по наряд тук, както и 2 от оранжевите (при това след пенсионирането на любимият ми В 0135 СН!).
Всичко останало от тези модели бяха много студени резерви:
В 3886 КА (56-ти гаражен) прекара малко време в Травел, преди да го бракуват. Беше с малка реклама Trespass. Титуляр беше един Николай с очила, който после отиде на В 8825 КН и ортак на Снежана от В 6718 СТ, когато пристигнаха. Мисля, че почина преди години, светла му памет.
В 3453 КА също беше за малко в Травел, той беше конюшня от Нант като другите 2 частни бяло-зелени.
В 3823 КА (42-ри гаражен) беше толкова зле, че може би първи го бракуваха. И с цялата си наглост, когато Транстриумф откупиха от Летище Варна Юлиетата и 2-та О405Г (които преди Летището да ги закупят са били в Транстриумф), единият го пререгистрираха като В 3823 КА и замениха документите за сметка на бракуваният. Другите - ясни, бяха В 8154, 8155, 8157.
Сега снимка на първият, оригинален В 3823 КА би била супер ценна... може да се видят разликите с вторият.
В 9653 СТ (48-ми гаражен) се караше от Ну Погоди (светла му памет), т.е. не беше целодневен. Той също беше сдал тях години и повече беше оборотен, отколкото каквото и да е друго. Т.е. не влизаше в наряд
В 9819 ** (49-ти гаражен) пък беше с малка реклама на NERON и също много бързо беше бракуван, 2008 пише в полският сайт, но може би още преди това да е бил спрян.
В 2124 СТ (51-ви гаражен) със сините легени беше катафалката и класиката на Добри К. и Ицо Кривият Г/з.
В 8837 КВ (45-ти гаражен) също беше дълбока резерва и си замина по-рано.
В 5967 КВ (46-ти гаражен) беше обгрижван от Павлин - Щъркела и Кръстьо Полицая. От Мелчин стана катафалка и после провисна и той и го нарязаха.
Другите Юлиета бяха на частниците, за тях съм писал предоволно. Много харесвах В 0067 СС.
Днес си спомних и за жълтият В 6964 СС (20-ти гаражен) с малка реклама на Рувик, който беше от първите бракувани O305, че и с горен ауспух.
В контраст на него, В 1352 СВ се движеше до последно, поне още година и половина или две. А частните бяха съвсем до края, разпадаха се в движение.
Ако някой намери снимки на изброените реликви, моля да споделя!
Особено ме интересуват 6964, 9819, 9653, 5745, 7862 и 6576 - и четирите преди Райфайзен, 3823 - първият, 5427 преди частника, 1845, 3511, 3512 (имало е такъв!), 2124, 3881 и 5967 - и трите преди вивател, оранжевите с малка реклама на SUNOCO отзад и 0137 и 0138 с Fanta Bamboocha и снимки от 2004 и първите им дни при нас.
При O305G - там от първият бракуван, В 0582 СМ или В 8644 СС до последният има поне няколко години разлика.
Жалко, че В 0354 КВ няма да бъде съживен като ретро автобус, реликва, която да излиза на специални курсове, за празници и други поводи.
А В 9986 КК предполагам е на салата отдавна.