Author Topic: История на маршрутната мрежа и превозните средства  (Read 122769 times)

Offline solarisurbino

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
  • 8563,8659,8701,9616- мойте любими Солариси
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #460 on: 25.10.2024, 01:18:30 »
5476 като го виждах по пътя, лошо ми ставаше. Наистина беше неописуемо ужасен. От всичките високоподови развалини, наети от ДАП, той беше най- ужасният.
Беше издръжлив, защото не е посещавал бокса, но иначе си беше пълен с проблеми. И това не се отнася само за него.
Тонито явно прекалено много се е превземал откъм темата "Мерцедеси- издръжливост".
Винаги съм харесвал старите автобуси на транса и на която и да е фирма въобще, но факт е, че са нищо повече от отпадъка на Западна Европа. 2 десетилетия варненци караха и се возеха на бракувани в чужбина рейсове, повечето от които се движеха полуумрели.
Автопаркът беше шарен и интересен, защото транса купуваха таралясници от сто хиляди места.

Всичко, което си написал тук е абсолютно вярно и подкрепям с две ръце!  :fan:

Първо, 5476, заедно с "КЕН-овете" (Майнц) бяха произведени 1987 г.
От тогава до 2004-2005, когато бяха купени от Транстриумф са минали 17-18 години експлоатация някъде другаде.

Второ, хич не искам да говоря за Тони в минало време (но, уви...).
Редовно имахме тези спорове. Особено когато дойдоха В 819* РК, после Дюселдорфският и другият от Майнц (В 0356, 0357 РМ). После и В 69** РМ и т.н. По-стари, по-древни, по-миризливи, високи и без много отваряеми прозорци и от автобусите в текуща експлоатация към него момент... 2010-та, 2011-та с покупки, аналогични на... 2005-та...

"Ако МАНовете са толкова хубави, защо купуват тези (O405 и разновидностите), а не любимите ти МАН!?"

И тъй като за разлика от него, аз нямам техническо образование, изхождах винаги от гледната точка на пътник, да не говорим, че тогава бях и на 17, 18, 19 и т.н.
А аз като пътник най-много харесвах дизайна на салона на МАН, външният им вид (фасонът им много ми харесваше и продължава да ми харесва), а и качеството им никога не е било чак толкова лошо, въпреки шофьорското мрънкане.
Това беше и основен аргумент при разговора ми с различни шофьори.
Те, разбира се, се друсаха всеки ден по 8-9 и дори 11 часа, кой съм аз, че да им казвам кой автобус какъв е? И защо е или не е добър и с какво?  :jester:
Някакъв обикновен фен, който снима.

Тони освен на Линжебус Швеция червените (4162, 8155) и 8157, много харесваше В 4915 СТ, В 6086 КА, после и други. В 6916 РМ например беше някъде на този пиадестал и всичко останало беше значително по-надолу.
В 4162 СР беше 1991-ва година например, доста по-нов.

Трето, с тези аргументи и до днес хората твърдят, че Икарус 280 е най-добрият автобус, който някога е съществувал.
Аз съм тук не само за да оспоря това твърдение, а да кажа, че са ужасни и ужасяващи съветски трошки, които НАЙ-ПОСЛЕ след над 30 години тормоз и студени зимата, си намериха майстора!
Икарус са едни от най-лошите автобуси, а и тролеи, в които съм се друсал някога - и преди, и сега! Дори спрямо BMC!
Да кажем, че към тролеите Икарус 280 ГАНЦ бих бил по-снизходителен, тъй като тролеите като цяло са по-екологичен транспорт. Но само от това съображение!

Четвърто, в цялата си история, Транстриумф до преди покупката на Ивеко/Ирисбус Цителис имаха само и единствено втора и нагоре ръка автобуси ЕВРО 0-1 примерно, които не покриваха стандартите и регламентите на ЕС.
Най-големият, чисто исторически парадокс е, че Коско бяха първите, които купиха Цитаро във Варна.
Коско, които бяха най-лошият частен превозвач, тъй като нямаха добра експлоатационна база, нито пък особено добър автопарк.
Спомняте ли си, че в една люта зима, техните Грефове бяха 2 и се движеха на 148 веднъж на час!!!?
И бяха супер фрашкани с пътници във време, в което нямаше да видиш Тесла и някои булеварди бяха още по-разбити от сега! Бяха заваляли оплаквания...
Дори помня безумието ГТ да летят с Делтакар на линия 17, 17А, 46 и 60 непосредствено преди да им вземат завинаги тези линии и техният транспортен дял.

В защита на Транстриумф, тяхното отношение към работата беше доста професионално с много малко издънки през тези години.
Това по отношение на оперативната работа и следва да похваля голяма част от служителите им.
Тези екзотики дълъг автобус на линия с пътници за къс (10), сола на линии с пътници като за миди (33, 35) или за съчленени (209, 8 лятото, 118 в пиков час, 148 дори) бяха продукт от добре организирани резерви, които да могат да покрият курсовете, ако на някой шофьор му ставаше лошо или автобусът нещо се счупи. Спотингът и дебненето беше много "секси", тъй като нямаше камери както сега и ако не си на "Девня" и до кухнята, нямаше как да знаеш какво ти готвят за следващият курс.
Респективно - Бриз за 148, 118, 209 и др.
Всъщност, диспечерската част беше едно от най-интересните за мен неща в цялата система. Макар и да съм работил като диспечер в логистиката, винаги ме е вълнувала организационната част предвид мащаба - да си отговорен за толкова много превозни средства и шофьори и да се налага да правиш рокади под напрежение.

Пето, все по темата.
И преди съм го казвал и хора като Николай Попов сигурно биха ме подкрепили, но Златни пясъци - Травел беше много симпатична фирма.
Ако днес се засечете със Станислав Ставрев с перчема, който битуваше на 39 на млади години на старият Ивеко М23... той, а и много други шофьори като Гошо Брадата, Добрин и т.н. ще могат да ви разкажат колко по-различно беше всичко тогава.
409 беше бърз автобус, пропускаше спирки. Обслужваше се от КЕНТА.
Даже аз и майка ми от Делфинариума сме чакали и изпускали В 4993 КС или В 4995 КС само и само да ми угоди на каприза да се возя на КЕНТА, с ония смотани легени. Но триврато соло с тапицирани/мокетни плоскости и едно крило с високи стъпала.
Страшно симпатична предница!
Но ръчна кутия...

По 209 - Икарус, В 1869 КВ, В 9865 АТ (който беше мноооого добър или поне харесван от мен!), "аквариумите"...
По 39, 58, 43 - Ивеко М23, най-селските, друсливи и еднотипни сини и сиви двуврати високи парчета.
Vanhool-а (В 2058 КВ) беше като извънземен.
Тук стана дума по-рано за В 1871 КВ. Ами той беше най-лош от Нюрнбергските или поне най-захабен, но в началото не бяха така.

Там на злобни и агресивни кондуктори или персонал също не мога да кажа, че съм попадал.
Но фирмата беше купена през 2008 от Транстриумф. С това бяха "купени" и шофьорите.
Някои от последните дни на В 5598 СМ, В 3886 КА, В 3453 КА, В 0134 СН и колцина други бяха преминали в Златни пясъци - Травел!

Шесто, на целият този фон, много държа да кажа и подчертая, че днес във Варна може да имаме изчезнали или разредени линии...
Може натискът върху шофьорите да се е засилил и да нямат право на онези своеволия от онези години...
Може никога повече да не върнат 86 например. И да имаме много редовно 12 за сметка на 2.

Но никога не сме имали по-добър подвижен състав!

Днес се возим на метанови, 95-99% на нископодови автобуси. Триврати сола, четириврати съчленени със задноразположени двигатели.
Автобуси с климатици и на метан!
ГТ днес има автопарк с автобуси със средна възраст под 15 години.
Возим се на електрически автобуси!
На които (електрическите), хайде, не съм фен, но всеки ден бих предпочел пред която и да е от всичките изброени трошки и антики като споменатите по-горе, а и онези за които бях написал фермани в предишните си коментари!
Винаги бих предпочел сегашните тролеи Соларис пред Шкода 14тр и 15тр, дори и заради 14тр и 15тр да бях проявил интерес към ГТ преди повече от 20 години...

И да, много съжалявам, че Лозанските МАНове никога повече няма да бъдат част от родният, домашен пейзаж.
Но се радвам, че изобщо някога сме ги имали! Благодарение на Транстриумф!
Ако имах онова време и онази свобода (каквато имах и тогава), със сигурност щях да прекарам повече часове и с повече средства дори бих купил такъв за частна експлоатация на ретро линия във Варна например по подобие на Сдружение ГТИ и техният велик O305G.
Но затова днес говоря и разказвам с такова вълнение и възхищение към тогавашната технология, която е била много добра за времето си...

Същото мога да кажа и за НЛ202 от Цюрих - триврати, нископодови сола, които бяха красив цвят във високоподовият, двуврат, масов соло пейзаж.

Също подът на старите МАН с двигател отзад и задвижване на средния мост неизбежно е по-висок от O305/405G заради необходимостта от карданен вал под пода в задната част за предаване на  въртящият момент от двигателя. Подобен недостатък имаха и автобусите Рено с два задвижвани моста.  :)

...и затова, към много други фактори и причини за съжаление, бяха обречени на по-кратък живот.  :(

Всяко дете/младеж става фен на ГТ заради някоя стара машина, е ти заради Skoda 14tr и старите МАН-ове, Тони(лека му пръст) заради O405G-ците, и то всеки знае за кои става дума, аз примерно съм израстнал не толкова с Транстриумф, а повече с ГТ Варна и до последно по детски се любовах на почти всички О345 (най-вече "Цветята" и 2108), 3293(O345G), 1638 (O405N), 0956 (O405N2) ииииии една моя доста голяма килска любов-0963(О405GN). Тези изброените видех ли ги на линия 14 (линия , на която съм се возил в целия си съзнателен живот- дали с баба на разходка, дали за училище или др.) събуждаше в мен детската радост ... :rev:

Но аз станах фен на ГТ в по-нова, но шарена епоха, в която Солариси 3-та серия(чистак бърсак новички) се движеха рамо до рамо с Мерцедеси, Тедоми и тн. Доста бързо слабост ми станаха късите Солариси 3-та серия, особено 8563 (CNG) и 8659 (дизел). А относно О405G-ците, които 05.2016 стават собственост на ГТ.... до колкото помня 0351,0352,0355,0357,0374,0375,5476 бяха взетите... Най-ми харесваше 0357, салона му беше с хубава шарка(подобно на килските), с по-запазен вид  беше спрямо близнака си 0355, който го биеше ръждичката  :laugh:, 0352 в зората ми на фенство му виках "Милката", аз съм в класната стая на горния етаж и го чувам ясно и чисто като минаваше по Севастопол на линия 14  :devil:, БАЯ ШУМЕН си беше


Но и на Соларисите 3-та серия ще им дойде времето да прекратят своята служба, не че вече няма такива екземпляри, но все още се броят на пръстите на едната ръка  :D , таа толкова за сега  ;)
« Last Edit: 25.10.2024, 01:20:09 by solarisurbino »
R.I.P B8354AT- Цветята (1998-2023)
Един уникален по рода си Мерцедес беше това. :(

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6011
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #461 on: 25.10.2024, 02:44:50 »
409 не беше бърз - спираше си навсякъде. Кентите все едно не знаете, че бяха модифицирани 11М4 основно с турски материали, бои и т.н. Легените бяха ужас, но освен фенове, имаше и много пубертетска сган, която режеше седалки. За Икарусите приказката е проста като фасул - каквото сме си поръчали срещу компоти и тютюн, това сме и получили - няма как при тези условия да дойдат такива като за Скандинавия и САЩ. Най-новите при вас бяха втора употреба от Сочи, подарък, в най-добрия случай 87и набор, и то ползвани. Скоро гледах едно Миди Е91 от Норвегия, като тези, които са продадени от там в Прищина. 2005та година, не от най-последните, но изглеждаше много добре. Ама.....19 хиляди евро без ддс....Иначе в книгите има предостатъчно информация за абсолютно всички автобуси, които описвате и нито един от тях въобще не е цвете за мирисане. Също знаете как скрападжиите - вносители на тая сбирщина организираха убийството на главния инженер на Кента, който раздвижи производството там.
« Last Edit: 25.10.2024, 05:03:42 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1170
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #462 on: 25.10.2024, 10:39:54 »
Интересно ми стана тия дето са серията 0374/5/6 откъде идват и с какво са по-различни щото ми се струваха по-тихи от останалите O405G. Иначе си спомням че до последно 0374 се движеше със 3степенна скоростна кутия от 305 мисля и набираше доста в сравнение с останалите.
Колегата Тишо ако е запознат с тяхната история ще се радвам да разкаже нещо интересно.

Offline solarisurbino

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
  • 8563,8659,8701,9616- мойте любими Солариси
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #463 on: 25.10.2024, 11:02:02 »
Интересно ми стана тия дето са серията 0374/5/6 откъде идват и с какво са по-различни щото ми се струваха по-тихи от останалите O405G. Иначе си спомням че до последно 0374 се движеше със 3степенна скоростна кутия от 305 мисля и набираше доста в сравнение с останалите.
Колегата Тишо ако е запознат с тяхната история ще се радвам да разкаже нещо интересно.


0374,0375, и 0376 идват от Марбург и са модел 1988/89г.
R.I.P B8354AT- Цветята (1998-2023)
Един уникален по рода си Мерцедес беше това. :(

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3517
  • ČKD
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #464 on: 25.10.2024, 11:36:03 »
405-ците никога не са ставали собственост на ДАП-а, взеха ги под наем докато възкресят антики или намерят автобуси от друго място, както и стана - Мерцедесите и трите МАН-а от Хеброс бус ги замениха. МАНовете не издържаха много, още с идването си имаха проблеми, иначе бяха нелоши машини. Малките мерцедсчета NK пък бяха с доста добри климатици, през лятото вътре беше зима, сега не знам в какво състояние са и дали въобще работят, до колкото си спомням тези автобусчета нямаха нито един отваряем прозорец в салона.
« Last Edit: 25.10.2024, 11:39:56 by Mammoth »

Offline solarisurbino

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
  • 8563,8659,8701,9616- мойте любими Солариси
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #465 on: 25.10.2024, 15:55:42 »
405-ците никога не са ставали собственост на ДАП-а, взеха ги под наем докато възкресят антики или намерят автобуси от друго място, както и стана - Мерцедесите и трите МАН-а от Хеброс бус ги замениха. МАНовете не издържаха много, още с идването си имаха проблеми, иначе бяха нелоши машини. Малките мерцедсчета NK пък бяха с доста добри климатици, през лятото вътре беше зима, сега не знам в какво състояние са и дали въобще работят, до колкото си спомням тези автобусчета нямаха нито един отваряем прозорец в салона.

Климатиците им вече са взели-дали....., май само 7041 още му бачка климатикът, но може и да греша.
R.I.P B8354AT- Цветята (1998-2023)
Един уникален по рода си Мерцедес беше това. :(

Offline Анонимен0405

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
  • В8701НХ :)
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #466 on: 25.10.2024, 17:14:33 »
Климатиците ги дискутирайте, когато дойде времето за климатици. Иначе 7041 и 7044 бяха единствените с работещи климатици.
Харесвам всичко що има двигател и колела.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3754
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #467 on: 25.10.2024, 20:27:27 »
I - Ikarus 280 по линия №14 през 80-те години на XXв.

II - Ikarus 250 и 280  през 80-те години на XXв.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2008
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #468 on: 30.10.2024, 19:24:18 »
Макар и високи, бяха единствените автобуси с климатик по това време, ако не и първите. Вървяха доста бързо, бяха с турбо. Мисля, че бяха със скоростна кутия Voith. Тапицираният им салон беше привлекателен, имаха много отваряеми прозорци, но седалките много прашасваха.

Поправка - ZF



Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2183
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #469 on: 30.10.2024, 22:59:30 »
Аз без да съм от Варна с удоволствие, някога когато възстановя 11Г5, ще дойда във Варна да направим едно пътуване по 2-ката от Пощата до Апарухово.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6011
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #470 on: 31.10.2024, 02:55:54 »
Или 48, от който с изнасящите се врати Баш Майстора слиза в центъра. Беше от Морската гара до не знам къде....
По рейс и по жена не се тича!

Offline yoroto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #471 on: 31.10.2024, 05:01:34 »
Или 48, от който с изнасящите се врати Баш Майстора слиза в центъра. Беше от Морската гара до не знам къде....
2003 - спирката е Дом Младост, с нашите отиваме до южния плаж, а автобуса вече беше пълен и то от ранна сутрин 8 и нещо (всички слизаха на басейна). Какви времена само  :D Чавдарки предимно, по това време и зелените рена на ГТ, и май по-рядко О345. Чавдарката на връщане ме приспиваше с друсането си, не знам как ставаше това, обожавах ги тия антики, ама вратите на някои от по-тъмно оцветените ме стряскаха, много силно се блъскаха като се затварят и рязко.  :D Цяло лято си беше до морска гара и някъде 2006/2007-ма година вече го направиха да е до жп.гара само, после тук-таме някакви курсове до морска ама орязани яко. Каква беше причината обаче не си спомням, чудя се дали не беше заради спиращите коли и никаквото място за обръщане или се лъжа. Май имаше и нещо общо с басейн Приморски, който мисля, че го бяха реновирали тогава, но не знам.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6011
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #472 on: 31.10.2024, 06:29:21 »
Причината беше, че абсолютно никой не ходеше вече на морската гара - отдавна нямаше никакви пътнически кораби - нито каботажни, за чужбина пък да не говорим...А през ония, Тошовите години там ходеха 12а - Чавдарки, 22 и 48 - големи Аквариуми и Икаруси. Лично пътувах с 22 от там до подлеза/църквата.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3517
  • ČKD
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #473 on: 31.10.2024, 10:45:25 »
48 последно ходеше до Морска гара 2016/2017, след това съвсем пътникопотока се сведе до 1-2 човека на ден и беше безмислено. Иначе спирката пред пристанището още си стои.

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2008
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #474 on: 31.10.2024, 11:43:46 »
А сега донякъде съм убеден, че макар наличния паркинг, пътникопотокът през уикенда би бил доста добър. Естествено придружен с късни курсове.



Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #475 on: 31.10.2024, 12:29:33 »
Може би ще има пътници през летния сезон, при лошо време през зимата и есента ще са едноцифрен брой. Възстановяване на стария 48 не изглежда особено смислено, по-скоро през лятото някоя от другите линии до гарата да има удължени курсове.  :rolleyes:
« Last Edit: 31.10.2024, 12:31:32 by V.Peichev »

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2008
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #476 on: 01.11.2024, 09:39:27 »
Е, то колко е зимата вече, има-няма два месеца, най-малко 3-4 градуса. През останалите 10 месеца е 10-30.  :D



Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #477 on: 09.11.2024, 20:31:34 »
И още малко снимки от миналото...

Двата Мерцедеса O307 - В 5423 АТ с гаражен номер 15 и В 5428 АТ с гаражен номер 35 и реклама на сокове Fresh.
Като цяло това беше любимият ми модел на Мерцедес. Днес Интурото ми харесва в пъти повече.
Салонната снимка с многото хора и мокрият под е на В 5428 АТ на линия 10 от януари 2009. Мисля, че датата беше 5 януари понеделник, в същият ден и В 5833 РА беше другата находка.
Както може да се види и с просто око - В 5428 АТ беше провиснал, каросерията му беше смляна през годините, дори правена.
Ръчна кутия и висок под - по-подходящи за туристически линии. Не по-различни бяха и МАН-овете В 6719 СТ и В 6720 СТ.

6720 после смени 5428 на нощна персонална от гаража до обръщача на "Девня" и от "Девня" до центъра.
Заложеният шофьор беше Бирхан Исмаил.
Дълго време единственият начин да се пътува с този автобус, без да си част от персонала на Транстриумф беше чрез много ранно ставане и хващане на един конкретен курс от Засмяно като 59, нещо от сорта на 7:20 беше на Елпром. Така че появата му като оборотен на линия 10 беше историческа находка и се случи само веднъж.

За другият - 5423 ще кажа, че също беше много рядка находка. Долу-горе колкото съм го виждал в движение, толкова съм го и снимал (само няколко пъти).
Той беше с реклама на ETI и бисквитки Tutku.
Снимките са от последното му съживяване като студен резерв. Вечерната на 409 мисля, че беше в момент, в който протичаше продажбата на Златни пясъци - Травел и Транстриумф им го дадоха под наем за някакъв период от време.
Имаше един шофьор, който се казва Илиян с очила, който е леко рижав. Последният път когато бях във Варна, го мернах на съчленен Соларис (не съм запомнил номер). По това време той караше В 5113 КК, а преди това - неговият ортак веднъж ми беше споделил, че и двамата са карали 5423 преди да се преместят на Меркавима.

5428 на линия 52 мисля, че беше с "бай Късмет" - един възрастен шофьор с очила, който редовно караше Ботево.
Снимката на линия 8 е от една сутрин, където успях да го хвана посока Дружба. Ала не мога да се сетя кой беше шофьорът и вместо кой автобус се е движил тогава.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Анонимен0405

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
  • В8701НХ :)
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #478 on: 09.11.2024, 21:19:20 »
5428 направо си е бил страшен като го гледам как се е огънал. Не знам как е возил, но предполагам, че не е било много удобно и спокойно пътуването с него.
Не съм изненадан, че са били и в такова състояние де, тъй като са били най- старите возила в автопарка на Транструимф.
5423 е било най- старото возило от целия автопарк, произведено 1978г., а 5428- 1979г.
Странно ми е и да си представя, че рейсове пред разпад, с ръчни скорости, са ходили на 409, макар че за онова време е било редовно да има автобуси с ръчни скорости там.
Харесвам всичко що има двигател и колела.

Offline busspotting.varna

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
  • мераклия
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #479 on: 09.11.2024, 21:38:26 »
6720 после смени 5428 на нощна персонална от гаража до обръщача на "Девня" и от "Девня" до центъра.Заложеният шофьор беше Бирхан Исмаил.

Ако това е точно същия Бирхан за който си мисля, той още работи в ГТ. Беше титуляр на 8560, а сега е на 8663.
кеф да има, весело да е