Author Topic: История на маршрутната мрежа и превозните средства  (Read 129406 times)

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 660
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
В 3314 СК (O305G) - снимка от 2001г.  и В 3315 СК (O305G) -снимка от между 1988 и 1990г. :)

Много любими!!!
От Monchengladbach, ако не се лъжа. Били са произведени през 1981-ра без В 0583 СМ, който е от 1979 г.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 660
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Малко да съживя темата за по-младите варненски членове на форума.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1082166693707346&set=a.569219268335427

Почти съм сигурен, че това е бившият В 1870 КВ на частник! на "Златни пясъци-Травел", сниман в Ямбол.
Този частник обслужваше само 409, но не помня дали беше същият, който беше закупил и 1869.
Беше единственият с такова табло, даже се вижда типичната за Травел табела на 409, избива му и червената боя.
Вече на 30-31 години, много захабен, вероятно и бракуван. Беше взет "нов" на 12.
Бивш превозвач - VAG Nurnberg.

Тези като цяло имаха много яки жълти тръби с червени стопове и червени пейки вместо седалки.
Единственото не особено готино нещо беше прага зад втората врата, върху който трябваше да се качиш, за да отидеш назад.
И, разбира се, не беше готино, че бяха двуврати сола, а не триврати. Струпването на вратите винаги беше дразнещо, особено на линия като 409, която освен с кондуктор си беше с голям пътникопоток и тогава...

2784 беше може би най-добрият от тези!

Колеги от Варна,

На 13.01. се видяхме с други колеги на форумната среща и коментирахме възможността да се откупи бившият двуврат MAN NL202 В 1870 КВ (екс - VAG Nurnberg; екс - "Златни пясъци - Травел"!). Това е последният оцелял градски автобус от ерата на Травел, който е исторически варненски превозвач, обслужвал 209, 39, 309, 409, 58 и още няколко линии.

На този етап ще се опитаме да намерим контакт на ямболиите, които са собственици.
Колегите от Сдружение ГТИ в София също проявиха интерес към този автобус, но на този етап са доста заети с поддръжката на другите превозни средства в техният автопарк и ще е така поне до пролетта.
Трябва да се проучи също дали автобусът може да се движи на собствен ход, както и какъв би бил наемът на затворено помещение/хале, където да може да се съхранява (и ремонтира) и каква би била цената на годишна база.

Така казано, въпреки скромните ми средства, бих участвал в инициативата да се откупи конкретно този автобус, но при условие, че има и други желаещи.

И тъй като във Варна нямаме нито 1 останал "ретро" автобус, ми се струва добра идея да откупим това превозно средство и да потърсим вариант да се движи като атракция по време на туристическият сезон и аналогично на Сдружение ГТИ и Чавдар 11Г5 в Пазарджик, да се "издържа" от дарения.

Причината, поради която бия тъпана толкова активно е, защото този вече е на около 33-34 години, а частите за тези модели намаляват и поддръжката във времето ще стане по-скъпа.
Моделът е исторически - швейцарските му събратя бяха първите нископодови автобуси във Варна, закупени през 2002-2003 (В 57** СМ).

Вие дали проявявате интерес към тези идеи и дали желаете да участвате в покупката?

Ако някой има време и възможност, дали може да проучи колко би струвал наемът в "Тролейна"?
Алтернативно може да се сравни цената с тази на гаража на "Транстриумф" в ЮПЗ или на съседният - "Делтакар".
Макар и да не са оперативни, халетата на "Транстриумф" биха били добро място за съхранение според мен и е важно да е на закрито, за да може да се пази от корозия, предвид влажният въздух.
Ако в Ямбол за 8-9-те години експлоатация не са правени съществени промени, автобусът би трябвало да е с оригинални части и елементи и да няма нужда от сериозна подмяна, но трябва предварително да се оцени състоянието му.

Като гледам ролковото табло, което е фабрично, вероятно също ще може да се съживи или да работи, което е допълнителна атракция.  :)
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2478
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Идеята ми допада донякъде, но имам един коментар по нея. Някак, нещо ще ме гложди, ако се осъществи. Това е така, защото този модел е бил много по-слабо представен като бройки и период от време във варненския градски транспорт. Освен това, както сам казваш, тези автобуси са обслужвали едва през първото десетилетие на този век, докато едни Чавдар 11Г5 и Икарус 260/280 са започнали още от преди да се родя през 1991 година. Някак считам, че просто няма да бъде редно музеен да бъде някакъв си там Ман при наличие на няколко Чавдара, при това в движение плюс един или два Икарус 260 в някакво състояние, различно от "неподлежащо на реставрация". Разбирам, че на теб това са ти любимите автобуси, но това е все едно да бяхме запазили за музеен някой Меркавим, или 9986, например. Бих възприел положително идеята, ако това беше поредният запазен автобус, а вдействителност от варненския транспорт няма нито един запазен. Считам, че е редно поне първото такова возило да бъде някой от аварийните Чавдари на "Градски Транспорт". Може би не е лошо да бъде направена и една анкета по въпроса.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Анонимен0405

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Не виждам какъв е проблемът. В Бургас да не би да имат реставрирано возило от социализма? Те доколкото знам реставрираха един Мерцедес, който го ползват за разходки, а всичко що е Икарус и Чавдар, е нарязано преди много години. А и в България има предостатъчно реставрирани автобуси от соца, не мислите ли?
От един реставриран рейс, различен от Икарус и Чавдар, какво ще стане? Краят на света ли ще дойде?
Не всички гледат колко време е служил на града и т.н, както Вие правите. А и рейсовете във Варна не са в чак толкова убито състояние (изключвам двата Икаруса). Пък и забравете шефът на фирмата Николай Антонов да продаде някое возило за нещо, различно от вторични суровини. Той не позволява екскурзии, камо ли това.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2478
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Не виждам какъв е проблемът. В Бургас да не би да имат реставрирано возило от социализма? Те доколкото знам реставрираха един Мерцедес, който го ползват за разходки, а всичко що е Икарус и Чавдар, е нарязано преди много години. А и в България има предостатъчно реставрирани автобуси от соца, не мислите ли?
От един реставриран рейс, различен от Икарус и Чавдар, какво ще стане? Краят на света ли ще дойде?
Не всички гледат колко време е служил на града и т.н, както Вие правите. А и рейсовете във Варна не са в чак толкова убито състояние (изключвам двата Икаруса). Пък и забравете шефът на фирмата Николай Антонов да продаде някое возило за нещо, различно от вторични суровини. Той не позволява екскурзии, камо ли това.
Спокойно, бре, човек. Как подскочи като ощипана мома, ще речеш, че съм ти взел обяда. :rolleyes: :laugh: Аз затова предложих най-демократичния вариант - с анкета във форума/раздела/темата, за да се видят различните мнения. Звучиш като диктатор, чиито опоненти следва да бъдат озаптени на момента, веднага щом дръзнат да изкажат различно мнение от "приемливото". :neznam:
В такъв случай, изобщо не искаш и да знаеш какво ми е мнението за тези автобуси с марки Мерцедес и Ман, като цяло. Въпрос на вкус и предпочитания. Ако ще се надвикваме коя марка возило "трябва непременно" да стане музейно (защото на мен ми е любима), да почвам тогава да викам и аз, само кажете... :)
За разлика от теб, аз изложих аргументи, нямащи абсолютно нищо общо с личните ми предпочитания. Очаквам от теб същото. Всичко останало го считам за оффтопик по този въпрос.
« Last Edit: 22.01.2025, 17:37:42 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3586
  • ČKD
    • View Profile
...
Ако ще се надвикваме коя марка возило "трябва непременно" да стане музейно (защото на мен ми е любима), да почвам тогава да викам и аз, само кажете... :)
Шкода 15Тр - единствените стъпили в България, и то във Варна. И понеже влязох малко в оффтопик, понеже много ми беше залипсвал звука на тези уникални машини, преди две години точно преди да ги спрат в Братислава реших да си направя една разходка..
Škoda 15Tr13/6M nr. 6637 at Koliba, Bratislava by Ivan Dimov, on Flickr
« Last Edit: 22.01.2025, 17:58:47 by Mammoth »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1343
    • View Profile
В Бургас да не би да имат реставрирано возило от социализма?
От социализма-може би нямаше нужда. Но Бургасбус направиха престъплението да бракуват всички Чавдар 120, каквито (доколкото знам) нямаше никъде другаде в България. Те бракуваха и Чавдар 141, които са били в доста по-запазено състояние от софийските, на които им махнаха четвъртата врата.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 660
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Идеята ми допада донякъде, но имам един коментар по нея. Някак, нещо ще ме гложди, ако се осъществи. Това е така, защото този модел е бил много по-слабо представен като бройки и период от време във варненския градски транспорт. Освен това, както сам казваш, тези автобуси са обслужвали едва през първото десетилетие на този век, докато едни Чавдар 11Г5 и Икарус 260/280 са започнали още от преди да се родя през 1991 година. Някак считам, че просто няма да бъде редно музеен да бъде някакъв си там Ман при наличие на няколко Чавдара, при това в движение плюс един или два Икарус 260 в някакво състояние, различно от "неподлежащо на реставрация". Разбирам, че на теб това са ти любимите автобуси, но това е все едно да бяхме запазили за музеен някой Меркавим, или 9986, например. Бих възприел положително идеята, ако това беше поредният запазен автобус, а вдействителност от варненския транспорт няма нито един запазен. Считам, че е редно поне първото такова возило да бъде някой от аварийните Чавдари на "Градски Транспорт". Може би не е лошо да бъде направена и една анкета по въпроса.

Ако 9986 е още жив, то със сигурност бих викал за него или за 0354 да бъдат реставрирани. Много повече за втория, беше велик самолет.
Този модел се движеше повече години от MAN NL202 и са исторически автобуси на Транстриумф.
Меркавим - не!

И по темата за историческите автобуси (и тролеи):
Най-редно, от моя егоистична гледна точка би било да се възстанови 116, ако трябва да става въпрос за този аргумент. 14тр и 15тр много години обслужваха линиите и са първите возила, в които се бях влюбил навремето.
Плюс това екологични и по-добре от всеки автобус.
Да се говори с чехите, да се намерят добри части и да се възстанови мотора.

НО... би излязло много по-скъпо и тези отдавна ръждясват.  :help:
И второ - не са достатъчно флексабилни, няма ККМ навсякъде в града и биха били лимитирани от гледна точка на движение с атракционна цел.

Някои биха поискали O345 да бъде запазен и аз също бих вдигнал ръка за.
Дори и да е малко по-назад в класацията ми, заради мръсните и кирливи легени.
Издържаха 20+ години, докарани чисто нови и е валиден аргумент.

Но тук имаме добра западна изработка, верно внос амнайста ръка от Германия, от някаква "никаква" фирма, за които половината от форума не знаят или не са чували, която пък имаше КЕНТА, всичките екземпляри днес са на салата в Трансинс или някой рециклиран тиган по магазините.

Едни дечурлига са купили O405 - същият вероятно ще бъде реставриран с помощта на Сдружение ГТИ в близките месеци.
Ако никой от вас не проявява интерес към идеята ми (а и Ямбол е по-близо до Варна), ще говоря с момчетата и може да се добави към софийският парк.

Навремето батко ми Тони си удари д-то в тавана, когато Транстриумф откупи летищните O405, които бяха 8155 и 8157, тъй като те бяха част от пратката, заедно с 4162.
Говорейки за последният, ако е жив, би било логично той да е също сред кандидатите... но предвид, че няма отваряеми прозорци не мисля, че би се вписал особено добре за лятна туристическа атракция.
Не, че МАНът има много прозорци, но дълго време бяхме обслужвани от това поколение автобуси.

И пак - не е редно да се гледа егоистично, загатнах в миналият коментар онова, което би помогнало на тези пенсионери да живеят дълго - частите.  ;)
Части за МАН и Мерцедес можеш да намериш и тук-там на добри цени все още, които не са менте и биха обусловили покупката и поддръжката, за соц возила от времето преди 1989-та е все по-трудно и ще бъде по-трудно и в перспектива.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2478
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Именно, защото не е редно да се гледа егоистично, ДА. Тъкмо заради това написах последния си пост. Само че започна да ми мирише на "крадецът вика дръжте крадеца". До момента продължавам да чета едно голямо "вадене от девет кладенеца вода" само и само да прикрием истинската причина - че просто това ни е любимата марка автобуси и затова много искаме от нея да бъде запазен за музеен. В такъв случай, по-добре нищо да не се запазва, защото идеята се опорочава още в зародиш! :/ Пак казвам, очаквам от вас конкретни обективни аргументи. До момента чух само за намиране и цена на резервни части в полза на Ман. Аргумента на колегата Mammoth в полза на тролеите Шкода 14-15 тр - 15тр единствени в България, а 14тр още от самото начало на тролейбусния транспорт - много години обслужвали транспорта тук и са от първите возила. Плюс моите аргументи, че Чавдарите и Икарусите също обслужваха няколко пъти повече години транспорта тук, отколкото Мерцедесите и особено Мановете. Плюс патриотичен аргумент - Чавдар са българска сглобка. Така да се каже, единствената "българска" марка сред всички изброени дотук. Заедно с Кента, разбира се. И отново без капка пристрастие от моя страна - признавам, мен би ме било срам някой ден да заваря запазен Ман за музеен, при наличие на 3-4 броя в движение Чавдар 11Г5. Който иска - нека после да обяснява тогава на някой външен защо сме запазили точно Ман на фона на всичко гореизброено. Пак да припомня, въпросът, който сега обсъждаме, е за запазване на музеен експонат, емблема на историята на целия градски транспорт във Варна, а не нечия частна колекция. Нека се придържаме към него, ако е възможно.
Ще потретя: има добър, демократичен подход - анкета. Нека "се преброим" поне тук, във форума, така да се каже. Кой какво мисли по въпроса.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
    • View Profile
Вече рядко пиша тук, иначе активно следя форума, но реших че ще си изкажа мнението по-въпроса. Според мен би било добре да се запазят и съответно реставрират една Чавдарка от няколкото аварийни, един от двата Икаруса 260 които стояха горе на плаца 10 години и след това се прехвърлиха някъде другаде, от тролеите би било наистина добре ако се запази и 14тр, защото 15ките вече са на кенчета за съжаление и на последно място един 0345 без значение дълъг или къс. Доводите ми са, че това са едва ли не емблемите на Градския Транспорт във Варна, защото всички те са изкарали около 20+ години из града, а не някой Ман на частник, който е търкалян да речем 5-6 години и след това е продаден в друг град, каран там и т.н. С хубаво или лошо хората от града ще си спомнят повече за гореизброените возила, а не за мана на някой частник. Жалко само че при спирането на всички споменати по-рано возила не се предприеха елементарните мерки поне да са в някое закрито хале и един ден при наличие на финанси и желание да се започне стъпка по стъпка към реставрация или освежаване за атракционни превози или ако има някой желаещ да си наеме по някакъв повод, екскурзия или каквото се сетите. Но на всички ни е ясно че нищо няма да се случи от страна на дапа и ще си изгният по плацовете и накрая изхвърлят на вторични!
« Last Edit: 23.01.2025, 10:21:57 by nokia »

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 660
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Именно, защото не е редно да се гледа егоистично, ДА. Тъкмо заради това написах последния си пост. Само че започна да ми мирише на "крадецът вика дръжте крадеца". До момента продължавам да чета едно голямо "вадене от девет кладенеца вода" само и само да прикрием истинската причина - че просто това ни е любимата марка автобуси и затова много искаме от нея да бъде запазен за музеен. В такъв случай, по-добре нищо да не се запазва, защото идеята се опорочава още в зародиш! :/ Пак казвам, очаквам от вас конкретни обективни аргументи. До момента чух само за намиране и цена на резервни части в полза на Ман. Аргумента на колегата Mammoth в полза на тролеите Шкода 14-15 тр - 15тр единствени в България, а 14тр още от самото начало на тролейбусния транспорт - много години обслужвали транспорта тук и са от първите возила. Плюс моите аргументи, че Чавдарите и Икарусите също обслужваха няколко пъти повече години транспорта тук, отколкото Мерцедесите и особено Мановете. Плюс патриотичен аргумент - Чавдар са българска сглобка. Така да се каже, единствената "българска" марка сред всички изброени дотук. Заедно с Кента, разбира се. И отново без капка пристрастие от моя страна - признавам, мен би ме било срам някой ден да заваря запазен Ман за музеен, при наличие на 3-4 броя в движение Чавдар 11Г5. Който иска - нека после да обяснява тогава на някой външен защо сме запазили точно Ман на фона на всичко гореизброено. Пак да припомня, въпросът, който сега обсъждаме, е за запазване на музеен експонат, емблема на историята на целия градски транспорт във Варна, а не нечия частна колекция. Нека се придържаме към него, ако е възможно.
Ще потретя: има добър, демократичен подход - анкета. Нека "се преброим" поне тук, във форума, така да се каже. Кой какво мисли по въпроса.

Чета и... ме заболяха очите от четене на меко казано груби, неадекватни, неуместни изрази....  :eek:

Какъв крадец, какви кладенци, какво ПРИКРИВАНЕ!?, какви глупости!!!  :help: :help: :help:
И какво "намирисване на нещо гнило"!!!

Да, фен съм на МАН и то на различни модели, но...

Голяма соцносталгия, голямо нещо!

Чавдар 11Г5 има в Пазарджик и се движи редовно!
Икарус 260 и 280 има в София и се изкупуват и други, напоследък масово именно по линия на сантимент и популярност!
Чавдар 141 е на път да бъде реставриран в София, мисля, че е в Малашевци.
Сдружение ГТИ реставрираха един друг - Чавдар 14-20 мисля, че беше.
Някъде реставрираха и М3 или М4.... :help:

И има поне 3 Икаруса, пази се един тролей Икарус 280Т и... къде отиваме...?
На този фон има само един O305G, който е много добър и дебна редовно.

Намирам твоите коментари за обидни също, защото съвсем добронамерено реших да дам предложение да си върнем бивше наше превозно средство и дори не получих едно "благодаря" за това, даже обратното!
Да, аз съм сред онези, които пазят снимкови архиви и част от историята на транспорта, но далеч не очаквах това отношение!
Досега не съм виждал у феновете на ГТ във Варна желание за реставриране на дадено превозно средство (поправете ме, ако греша!).

Мога да участвам евентуално за реставриране на Шкода 14тр или O345, но за друго - НЕ!
И съм ОК да има анкета, ако Mammoth пожелае, нека я сложи тук или в отделна тема.

Що се отнася до NL202: да, той може да си изгние в някой ямболски Трансинс, ако никой не го иска. Но би било жалко!

Един ден, когато му дойде времето и някой ме пита защо във Варна не сме запазили 1 возило западна изработка второ поколение, предвид, че са минали през нас толкова много различни модели и сигурно стотици такива автобуси през годините - соло и съчленени, при това издържливи и по-качествени от съветските боклуци, ще му кажа, че никой не е пожелал и, че тази идея е била посрещната с неодобрение.

И финално: Колеги, виждам, че предложихте не едно, а няколко превозни средства / модели да бъдат запазени за музей или реставрирани.
За всяко едно от тях ще трябва да се плаща наем на затворено помещение / хале, където да се съхранява. Ако искаме дългосрочно да се движат, трябва да се отделят средства и за части и това не е маловажно.
Няма безплатен обяд!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2478
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
От целия този ферман установих само, че "преиначаваш/изваждаш от контекст думите на съфорумец, защото това, което казва, не ти се харесва (очевидно) и се чудиш как да не му останеш длъжен", или не знам и аз..., кажи какво имаш предвид? Аз така го разбирам. Колега, не разбирам какво намирисване на гнило "цитираш", но аз с Ctrl + F пускам браузъра да ми намери нещо подобно, но не ми показва. Аз твърдя, че ти прикриваш доста неуспешно, че основният ти мотив за твоето предложение е личното пристрастие (няма лошо всеки да си има своя любима марка автобуси), а възможностите за поддръжка са нещо второстепенно за теб. За разлика от теб, аз изложих моето безпристрастно мнение по въпроса, излагайки конкретни аргументи защо мисля така. Не искаш ли да вземеш от мен пример и да се обосновеш нормално защо предлагаш да се запази Ман? До момента прочетох нещо за резервни части. Друго имаш ли да добавиш? Ако имаш, с радост бих го прочел! :) Напомням само, че обсъждаме запазване на возило от градския транспорт във Варна, не в Берлин, например. Ако случайно си забравил, не ми се вярва, но все пак.
Ти вадиш от девет кладенеца вода, за да се защитиш, по-горе ти описвам защо мисля така. В крайна сметка, успя да сътвориш няколко епизода за сапунен сериал, казвайки неща, срещу които ми е трудно да замълча и се получи един такъв диалог. Отново призовавам да се съсредоточим към коментар коя марка и защо да запазим. Аз изложих вече своите аргументи. И, моля те, престани да ми "слагаш думи в устата". Откъде знаеш, че, например, Чавдар ми е любимата марка автобуси и затова много искам да бъде Чавдар? Ами ако се окаже, че не ми е любимата...? :rolleyes: Това беше още един пример за това как аз не вложих никакви лични пристрастия в тази дискусия, за разлика от теб. И за десерт се чувстваш обиден! Все пак, успяхте в едно - накарахте ме да се чувствам виновен, че изобщо си позволих да Ви опонирам онзи ден, Ваше Величество. :D
Quote
Вие дали проявявате интерес към тези идеи и дали желаете да участвате в покупката?
Даречем, че аз не проявявам интерес за точно този автобус, но ти ме изкара все едно съм най-голямото, неблагодарно чудовище на света, защото си позволих да не ти изкажа въпросното "благодаря". В тази връзка, веднага се поправям: "Благодаря ти, човек, за положените усилия! От все сърце!".
Quote
Намирам твоите коментари за обидни също, защото съвсем добронамерено реших да дам предложение да си върнем бивше наше превозно средство и дори не получих едно "благодаря" за това, даже обратното!
Надявам се, че вече си доволен и че ще можем да продължим дискусията спокойно.
« Last Edit: 24.01.2025, 10:10:20 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2478
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Пускам отделен пост целенасочено (моля за извинение за двойния такъв, но мисля, че е уместно в случая). Действително, както казва колегата Tisho, бяха предложени няколко возила от всички нас. Затова предлагам да направим анкета, резултатите от която да подредят возилата по приоритет. Първото запазено возило да бъде първото класирано в анкетата. Да съберем парите, да се случат нещата, да подсигурим място и финансиране за съхранението и поддръжката му... Месец-два след евентуалния успешен финал на начинанието, да се върнем към същите резултати и да повторим процедурата с возилото, класирано на второ място. Така по естествен път ще стане ясно колко возила ще (успеем да) запазим, за да не се окаже, че потегляме с голямата кошница, пък не съберем нито едно здраво яйце в нея.
« Last Edit: 24.01.2025, 12:12:53 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3586
  • ČKD
    • View Profile
Минавам като миротворец да кажа, че всеки има собствени предпочитания и любимо превозно средство което да бъде запазено някой ден за музеен експонат, както съм примерно аз с Шкодите. Така, че няма смисъл да се дърляте за глупости. :) Предложението на Тишо не е лошо, похвално е че има желаещи да се заемат с такива инициативи.

Online skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2023
    • View Profile
Аз гласувам за запазване на Джугана на Транстриумф!  :D



Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2478
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Днес преди да отида в офиса, хвърлих един поглед към тролейбусното депо и каквото се вижда около него. Двата жълти Икаруса 260 № 5032 и 5873 се намират зад тролейбусното хале, обградени от четири Тедома - два отляво и два отдясно. Ето от този ракурс. Да се знае, че каросериите им все още са налични. Снимки не съм правил, защото без оптично увеличение не виждам смисъл. Виждат се и на сателитните снимки.
« Last Edit: 29.01.2025, 09:59:34 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3834
    • View Profile
    • Email
"Чавдар" 11Г5 заснет на  пристанището през 2005г. Източник:  https://www.flickr.com/photos/145821914@N05/54289457542/in/album-72177720323427867
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 660
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
"Чавдар" 11Г5 заснет на  пристанището през 2005г. Източник:  https://www.flickr.com/photos/145821914@N05/54289457542/in/album-72177720323427867

Помня го този!
Мисля, че беше В 5484 КС или с подобен номер.
Единственият такъв отвън. Отвътре, всичките бяха един дол дренки.
Тук е на линия 48, отдавна пенсионирана и заминала в историята... Не мисля, че доживя да бъде обслужвана от Солариси.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Online nokia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
    • View Profile
"Чавдар" 11Г5 заснет на  пристанището през 2005г. Източник:  https://www.flickr.com/photos/145821914@N05/54289457542/in/album-72177720323427867

Помня го този!
Мисля, че беше В 5484 КС или с подобен номер.
Единственият такъв отвън. Отвътре, всичките бяха един дол дренки.
Тук е на линия 48, отдавна пенсионирана и заминала в историята... Не мисля, че доживя да бъде обслужвана от Солариси.
Соларисите тръгнаха на 20.12.2013г. и още на същия ден втора смяна излезе 8604 на 48. След това от време на време се пишеше в делник, събота/неделя/празник все солариси са излизали, но 2020 година покрай пандемията линии като 48, 86 и още някоя друга бяха “шътнати” под предтекст че няма пътникопоток заради вируса и така и не бяха видяни повече…

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3586
  • ČKD
    • View Profile
Две интересни статии от в. "Народно дело" - неделно издание през Февруари и Юни 1986.
« Last Edit: 08.02.2025, 14:37:38 by Mammoth »