Author Topic: История на маршрутната мрежа и превозните средства  (Read 129765 times)

Offline solarisurbino

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
  • 8563,8659,8701,9616- мойте любими Солариси
    • View Profile
    • Email
Делтакарският В 2172 КВ през 1986г. За този автобус има информация, че още 2007г. го спират и става донор.....
Ливреята му е същата като на В 2175 КВ, просто на снимката е с реклама. :D
R.I.P B8354AT- Цветята (1998-2023)
Един уникален по рода си Мерцедес беше това. :(

Offline solarisurbino

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
  • 8563,8659,8701,9616- мойте любими Солариси
    • View Profile
    • Email
Стари снимки от VHH Hamburg на трите хамбургски О405Г на Транстриумф  :D
R.I.P B8354AT- Цветята (1998-2023)
Един уникален по рода си Мерцедес беше това. :(

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 661
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Добри бяха.
И трите ги харесвах и имам различни спомени от тях. Винаги съм харесвал ливреята, тапицерията и гравираното в стъклото на вратите VHH (Verkehrsbetriebe Hamburg - Holstein GmbH). На тези плоскостите им бяха по-запазени, защото бяха покрити с фолио.

4914 и 5476 са карали на линия 10 през 2008-ма, вторият и през 2009-та.
4916 - не съм го засичал там. Караше го Красен Горняков (шофьор, който кара в Германия в момента). Беше с реклама на Вивател в поне 2 варианта.
Хугас Михран караше 5476 след В 6614 КА и преди В 8155 РХ, много харесвах рекламата на Pepsi Twist (една синя с лимони).
4914 се караше пък от Иван Желев, който имаше цветущият прякор "Бабата".  :D
Из мемоарите имам спомен, че беше със синьо-червена реклама на Coldrex и някаква друга, много готина малко преди това.

Тези дни някой (забравих му името) беше публикувал във Фейсбук снимки на "КЕН-овете" от Майнц, включително и някоя друга снимка на Тони.
Добре е ако не е авторска снимката да се посочва кой я е снимал или от къде е взета.
Тази реклама беше почти вечна за тези автобуси.
Тя не мина подновяване и 90% от времето бяха с нея, дори след като се изтърка. Много малко време сме ги виждали в движение без реклама с оранжевата ливрея.
При 0353 беше интересно, че е бил боядисан сив заради рекламата в чужбина. Той обаче беше най-мизерен от трите автобуса. Караше го едно пиянде някога.
0352 преди Димитър Койчев беше каран от Благой Пожарната. И да не кажа, че това беше следващият за него след 1845, не си спомням дали помежду е карал нещо друго като титуляр.
Естествено всеки автобус, който е минал през ръцете на Пожарната завършваше в окаяно състояние. В този смисъл, технически беше най-зле.
0351 беше каран от един много добър шофьор на име Иван, който беше първият титуляр на В 4863 РА. Ако някой от шофьорите чете тези редове ще се сети кого имам предвид.

Тези по-стари O405G от 1987 г. бяха с изключително здрава каросерия.
Ако бяха запазени/цели, сигурно и днес нямаше да има ръжда по тях и щяха да се движат доста добре.
И за феновете на Мерцедес трябва да спомена, че возията им също беше много добра и много варненски шофьори харесваха този модел, тъй като бяха и по-здрави като цяло, по-рядко изчезваха за дълго и поемаха без проблем линии като 148 с тогавашната натовареност.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline solarisurbino

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
  • 8563,8659,8701,9616- мойте любими Солариси
    • View Profile
    • Email
Добри бяха.
И трите ги харесвах и имам различни спомени от тях. Винаги съм харесвал ливреята, тапицерията и гравираното в стъклото на вратите VHH (Verkehrsbetriebe Hamburg - Holstein GmbH). На тези плоскостите им бяха по-запазени, защото бяха покрити с фолио.

4914 и 5476 са карали на линия 10 през 2008-ма, вторият и през 2009-та.
4916 - не съм го засичал там. Караше го Красен Горняков (шофьор, който кара в Германия в момента). Беше с реклама на Вивател в поне 2 варианта.
Хугас Михран караше 5476 след В 6614 КА и преди В 8155 РХ, много харесвах рекламата на Pepsi Twist (една синя с лимони).
4914 се караше пък от Иван Желев, който имаше цветущият прякор "Бабата".  :D
Из мемоарите имам спомен, че беше със синьо-червена реклама на Coldrex и някаква друга, много готина малко преди това.

Тези дни някой (забравих му името) беше публикувал във Фейсбук снимки на "КЕН-овете" от Майнц, включително и някоя друга снимка на Тони.
Добре е ако не е авторска снимката да се посочва кой я е снимал или от къде е взета.
Тази реклама беше почти вечна за тези автобуси.
Тя не мина подновяване и 90% от времето бяха с нея, дори след като се изтърка. Много малко време сме ги виждали в движение без реклама с оранжевата ливрея.
При 0353 беше интересно, че е бил боядисан сив заради рекламата в чужбина. Той обаче беше най-мизерен от трите автобуса. Караше го едно пиянде някога.
0352 преди Димитър Койчев беше каран от Благой Пожарната. И да не кажа, че това беше следващият за него след 1845, не си спомням дали помежду е карал нещо друго като титуляр.
Естествено всеки автобус, който е минал през ръцете на Пожарната завършваше в окаяно състояние. В този смисъл, технически беше най-зле.
0351 беше каран от един много добър шофьор на име Иван, който беше първият титуляр на В 4863 РА. Ако някой от шофьорите чете тези редове ще се сети кого имам предвид.

Тези по-стари O405G от 1987 г. бяха с изключително здрава каросерия.
Ако бяха запазени/цели, сигурно и днес нямаше да има ръжда по тях и щяха да се движат доста добре.
И за феновете на Мерцедес трябва да спомена, че возията им също беше много добра и много варненски шофьори харесваха този модел, тъй като бяха и по-здрави като цяло, по-рядко изчезваха за дълго и поемаха без проблем линии като 148 с тогавашната натовареност.

Аз качих трите О405Г от MVG Mainz, но нарочно изрязох името на автора на снимките, не ми беше удобно да ги качвам с името на Тони, знаейки факта, че той отдавна не е сред живите  :rev:, поста , който си видял , е с идея по-малката аудитория от спотъри да види малка частица от транспортната ни история...  :laugh:

А 5476 аз го помня в ГТ вече като беше взет под наем, този автобус беше в отвратително състояние....
« Last Edit: 14.03.2025, 21:16:12 by solarisurbino »
R.I.P B8354AT- Цветята (1998-2023)
Един уникален по рода си Мерцедес беше това. :(

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3594
  • ČKD
    • View Profile
Беше отвратителен и диференциала му виеше като за световно, а скоростите му бяха покъртителни. Такъв си беше още в ТТ.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 661
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Беше отвратителен и диференциала му виеше като за световно, а скоростите му бяха покъртителни. Такъв си беше още в ТТ.

Тези автобуси бяха закупени през 2004-та, вече на 17 г. и бяха експлоатирани във Варна още 10-11 години.
Дори и високоподови, в какво състояние очаквахте да са?

Няма O405/G/GN1/GN2/N1/N2 и другите разновидности, който някога да е бил докаран като рециклиран така, както бяха 9986 + Лозанските МАНове.
Тези винаги са минавали козметични ремонти, а няма да е зле да припомним, че Хамбург е голям град и там са видели бая километри.

За екземплярите от Майнц, ами по спомен харесвахме с Тони 0355 повече от другите.
За бившият му титуляр Никола Колев съм споменавал много пъти, че беше един от бившите шофьори на 0136 и че не го е харесвал.

Честно казано аз харесвах само аксаковският 9075 от там с двете бутилки, тъй като метановите бяха ново въведение за варненските пътища през 2009. И по него време много повече смисъл имаше да се купуват такива, отколкото в ГТ да правят Икаруси на метан, но това е съвсем друга тема на разговор.

Аз качих трите О405Г от MVG Mainz, но нарочно изрязох името на автора на снимките, не ми беше удобно да ги качвам с името на Тони, знаейки факта, че той отдавна не е сред живите  :rev:, поста , който си видял , е с идея по-малката аудитория от спотъри да види малка частица от транспортната ни история...  :laugh:

А 5476 аз го помня в ГТ вече като беше взет под наем, този автобус беше в отвратително състояние....

Аз разбирам, но винаги е важно да се споменава автора, тъй като иначе се счита за кражба.
На мен не би ми станало приятно ако някоя от снимките, които съм пускал тук се използват без мое знание наляво-надясно в социалните мрежи или другаде и особено в някакъв негативен контекст. От друга страна ги публикувам с подобно разбиране, че по-младите членове на форума са любопитни за второто поколение возила, на които не са ставали свидетели в по-началните им години (какъвто за мен е бил подвижният състав на Варна през 2001-2006, когато бях хванал много малко от Коско и някакви реликви и антики, които ги спряха преди да имаме телефони и технология в джоба, с която да снимаме).

Впрочем аз имам и хартиени снимки, които съм правил с цветен аналогов фотоапарат. Ако имам време един ден, бих се занимавал да ги сканирам, но масово има возила, които са изрязани, без дата/година. Те не са и на 1/10000 като качество спрямо сегашните.
За разлика от сегашното обезценяване, тогава една снимка си беше цяло постижение и много по-скъпоценна като стойност.  :rolleyes:
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline Анонимен0405

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Автобус "Херкулесъ", собственост на "Градска омнибусна служба Варна", плюс рекламен плакат на самото возило (1937г.)

Източник: Телеграф



Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1945
    • View Profile
    • Email
Някой да каже сега каква е разликата между автобус и омнибус, и най-вече това трамбус какво е, за пръв път виждам.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6204
    • View Profile
    • Email
"Трамбус" се появява през 30те години - отнася се за първите автобуси вагонен тип - без издадена предница. Първият в света такъв е американски, от Бюсинг - НАГ му купуват лиценза. Но понеже тогава няма масово голям хоризонтален двигател, налага се да се ползва вертикален, отпред в салона, като Чавдарката. "Омнибус" се отнася за първите конни омнибуси, от името на търговеца Омн, пред чийто магазин е била спирката на първата в света редовна градска линия от Нант до минералните бани. В последствие има и парни омнибуси, първите с ДВГ също са се казвали така, на немски и досега думата означава автобус.
« Last Edit: 18.03.2025, 22:30:32 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline solarisurbino

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
  • 8563,8659,8701,9616- мойте любими Солариси
    • View Profile
    • Email
Две бивши Юлиета на Транстриумф, снимани преди 30 години в гр. Нант, Франция :)
R.I.P B8354AT- Цветята (1998-2023)
Един уникален по рода си Мерцедес беше това. :(

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 661
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Две бивши Юлиета на Транстриумф, снимани преди 30 години в гр. Нант, Франция :)

В 4198 АТ
и
В 5215 СС

Жестоки бяха!
Викахме им "конюшните" заради една особена миризма, която се носеше в салона... такава имаше и братът им - В 3453 КА (757).
Много изрязани редове седалки срещу втора врата и малко по-различен салон и вид седалки...

Тези двата от снимките бяха на частниците на Транстриумф. 3453 в последните си дни като weiss profil беше заминал под наем при Златни пясъци - Травел през 2008 и после го бракуваха. Той беше и най-гаден от трите конюшни. 5215 беше най-добрата и малко по-късно бракуваната (или заедно с 4198).

Конюшните се въртяха с 0067, 5988 и 8644 (преди това и 5427) на 10/3 (на кръгъл час) + 18 + 27/28. Само на тези линии.
После като ги преместиха, ги сложиха на 43 и 21/49 (да, имаше съчленени 43 по едно време за няколко месеца!), 409, 7 и 27/28.
4198 си спомням, че беше със свирещ ремък.
На 5215 последният титуляр от 2007-2008 година Вайдет днес кара 8671 или нещо такова. Можете да го заприказвате и разпитате повече за "онези времена".
В Транстриумф Вайдет го местеха на 3792 мисля по едно време от Ивекотата, а преди това не съм сигурен в промеждутъка преди Ивекото какво караше. Много добър и професионален шофьор!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.