Ето нещо интересно от сайта на СО:
Кметът на София Бойко Борисов изпрати днес писма до президента на България и Върховен главнокомандващ на Българската армия Георги Първанов и министър-председателя на страната Сергей Станишев, с които поиска разрешение обходното трасе на това през кв. “Княжево” да премине през стрелбището на военното поделение в Горна баня.
Прилагаме пълния текст на писмото на г-н Борисов:
“Известна е изключително утежнената транспортна и екологична обстановка на бул.”Цар Борис III” в участъка от Черния кос до Софийския околовръстен път (СОП).
Този участък се характеризира с висока концентрация на пътно-транспортни произшествия и основателно е възникнало гражданско напрежение.
Трафикът, идващ от гр. Перник, има същия обем както трафика, идващ от АМ Тракия и АМ Хемус. Сегашното трасе през Княжево няма необходимия габарит, има голям брой кръстовища и светофари, по същото трасе минава и трамвайна линия. В този участък има големи надлъжни наклони, които са причина за пътно-транспортни произшествия.
През следващата година ще започне изграждането на АМ Люлин, проектирана от италианската фирма СПЕА. По този проект се предвижда за 2020 г. 50% от трафика (35 000авт./денонощие), идващ от Перник към София, да мине по АМ Люлин, а останалите 50% да остане по съществуващия път през Княжево.
По тази причина Столична община възложи на фирма „Ню ИТ & Инженеринг”ООД да се проектира обход на Княжево.
Обходът започва от местността Черния кос, минава над жп линията, северозападно от квартал Мала Кория, югоизточно от Домус дере, през стрелбището на поделение № 34340 (Танкова бригада), пресича с подлез жп линията София-Перник, след което се включва в бул.”Петко Напетов” и достига СОП. Стойността на строителството, без отчужденията, ще бъде около 12 млн. евро. Изработването на техническия проект и изпълнение на строителството може да се извърши в срок до края на 2007г.
Това трасе, с изключение на началните 200 м, минава през свободни терени със сравнително малки отчуждения.
Минаването на пътя през военното поделение засяга единствено стрелбището на поделението. Стрелбището е за леко стрелково оръжие, а не за танкове и няма да се отрази на дейността на танковата бригада.
По настоящем не съществува друга алтернатива за решаване на проблемите на Княжево.
Разстоянието от пътен възел Даскалово до СОП (кръстовището с бул.”Цар Борис III”) по сегашния път е 15 км. Ако се мине по АМ Люлин, разстоянието Даскалово до същото кръстовище на СОП е 26 км.
Направени са изчисления, че за трафика, идващ от Перник и търсещ Южната дъга на СОП, ще има около 740 млн. лв. транспортно-експлоатационни разходи за първите 20 години или 37 млн. лв. средногодишно. Така едногодишните транспортно - експлоатационни разходи са повече от цялата строителна стойност на обхода на Княжево. А също така ще има милиони кубически метра по-малко изгорели газове.
Предвид горното, Ви моля да ни окажете съдействие за:
1. Разрешете обходът на Княжево да мине през стрелбището на поделение № 34340.
2. Министерство на регионалното развитие и благоустройството да осигури за 2007 г. средства за изготвяне на технически проект и за строителството на обхода на Княжево, които по експертна оценка възлизат на 24 млн. лв.”