Author Topic: Проект за обходен път, който да поеме трафика от кв. Княжево  (Read 15053 times)

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Ето нещо интересно от сайта на СО:

Кметът на София Бойко Борисов изпрати днес писма до президента на България и Върховен главнокомандващ на Българската армия Георги Първанов и министър-председателя на страната Сергей Станишев, с които поиска разрешение обходното трасе на това през кв. “Княжево” да премине през стрелбището на военното поделение в Горна баня.
   Прилагаме пълния текст на писмото на г-н Борисов:
   “Известна е изключително утежнената транспортна и екологична обстановка на бул.”Цар Борис III” в участъка от Черния кос до Софийския околовръстен път (СОП).
   Този участък се характеризира с висока концентрация на пътно-транспортни произшествия и основателно е възникнало гражданско напрежение.
   Трафикът, идващ от гр. Перник, има същия обем както трафика, идващ от АМ Тракия и АМ Хемус. Сегашното трасе през Княжево няма необходимия габарит, има голям брой кръстовища и светофари, по същото трасе минава и трамвайна линия. В този участък има големи надлъжни наклони, които са причина за пътно-транспортни произшествия.
   През следващата година ще започне изграждането на АМ Люлин, проектирана от италианската фирма СПЕА. По този проект се предвижда за 2020 г. 50% от трафика (35 000авт./денонощие), идващ от Перник към София, да мине по АМ Люлин, а останалите 50% да остане по съществуващия път през Княжево.
   По тази причина Столична община възложи на фирма „Ню ИТ & Инженеринг”ООД да се проектира обход на Княжево.
   Обходът започва от местността Черния кос, минава над жп линията, северозападно от квартал Мала Кория, югоизточно от Домус дере, през стрелбището на поделение № 34340 (Танкова бригада), пресича с подлез жп линията София-Перник, след което се включва в бул.”Петко Напетов” и достига СОП. Стойността на строителството, без отчужденията, ще бъде около 12 млн. евро. Изработването на техническия проект и изпълнение на строителството може да се извърши в срок до края на 2007г.
   Това трасе, с изключение на началните 200 м, минава през свободни терени със сравнително малки отчуждения.
   Минаването на пътя през военното поделение засяга единствено стрелбището на поделението. Стрелбището е за леко стрелково оръжие, а не за танкове и няма да се отрази на дейността на танковата бригада.
   По настоящем не съществува друга алтернатива за решаване на проблемите на Княжево.
   Разстоянието от пътен възел Даскалово до СОП (кръстовището с бул.”Цар Борис III”) по сегашния път е 15 км. Ако се мине по АМ Люлин, разстоянието Даскалово до същото кръстовище на СОП е 26 км.
   Направени са изчисления, че за трафика, идващ от Перник и търсещ Южната дъга на СОП, ще има около 740 млн. лв. транспортно-експлоатационни разходи за първите 20 години или 37 млн. лв. средногодишно. Така едногодишните транспортно - експлоатационни разходи са повече от цялата строителна стойност на обхода на Княжево. А също така ще има милиони кубически метра по-малко изгорели газове.
   
   Предвид горното, Ви моля да ни окажете съдействие за:
   
   1. Разрешете обходът на Княжево да мине през стрелбището на поделение № 34340.
   2. Министерство на регионалното развитие и благоустройството да осигури за 2007 г. средства за изготвяне на технически проект и за строителството на обхода на Княжево, които по експертна оценка възлизат на 24 млн. лв.”

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
според мен това са грешни пари за този обходен път, защото така или иначе магистралата се почва и трафика ще е оттам

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Напълно подкрепям. Дори да се започне магистралата това ще остане подходящ алтернативен маршрут. А и магистралата едва ли ще е готова в близките 5 години.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: CKD
Напълно подкрепям. Дори да се започне магистралата това ще остане подходящ алтернативен маршрут. А и магистралата едва ли ще е готова в близките 5 години.
Да, ще се забави, тъй като именно съгражданите на бате Бойко от Банкя и Суходол не искат магистралата, водят се дела...Дано по-скоро да стане!Иначе е глупаво сега да се строи обходен път на Княжево, има много по-важни проблеми за разрешаване в столицата

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Въпреки, че конкретно не съм потърпевш съчувствам на хората от Княжево и подкрепям. А пък и чисто и просто строеж на пътища сега е много важен.

Що се отнася магистралата - абе тя и оная към Кулата щеше да е готова за 2004та, ама...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Предлагам да обсъдим този въпрос като сравнително важен за София. Това, че в Княжево е тясно и ще бъде тясно, даже след пускането на АМ Люлин, е вън от всяко съмнение.
Предложението на ББ цели въпрос, който се точи от години и краят му не се вижда. Това, което ме смущава:
- дали набирането на височина от Черния кос към Горна баня няма да е трудно за тежките озила
- новото трасе ще излива потока на сегашния разклон за Горна баня. Но оттам към центъра връзка няма и всичко ще се изсипе отново на ЦБ3/Никола Петков. То и сега е зор там.

Дано имат разумни отговори тези въпроси и това да не е поредният кьорфишек в безсмислената война на ББ, СС и Първанов, която би била забавна, ако не е на гърба на столичани!

Моето предложение за алтернативно трасе е от Черния кос да се покрие Владайската река и да се прекара трасе по ул. Войводина могила до пл. Средсело. От автогара Овча купел двете посоки да се разделят:
-в посока Перник - по ул.Букет, Любляна, Средсело-Войводина могила-Черния кос
-в посока София - по ЦБ3, като ТМ трасе на петицата в крайния участък се премести в южната страна (вместо по средата) на булеварда.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Наистина денивелацията при Черния кос е смущаваща. Още повече че от геоложка гледна точка там земните маси са изключително неустойчиви и евентуалното им укрепване би погълнало изключително големи средства. Само да напомня, че поради тази причина в началото на 50-те години е построена паралелна жп линия волуяк-разменна-перник именно с цел тежките товарни влакове да бъдат прехвърлени от там за да не се стигне до необратими последствия през владайския проход.
Относно връзката на обхода с останалата пътна инфраструктура според мен това не е причина за безпокойство, защото предстои разширяване на околовръстния път и преустройство на кръстовищата при ЦБ3, Любляна и горнобански път. Дори изнасяне на кръстовището на северозапад-запад е по-удачно при последващото разширяване на околовръстния път с оглед на това че трафикът идващ от владая ще може да се пренасочи по северната дъга, имайки предвид че южната дори след разширяването ще остане все така натоварена а в същото време със застрояване на града в южна посока ще стане част от застроените площи.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Любляна не е проектирана за голям трафик и пускането на движението по нея няма да доведе до нищо добро. Още повече че от Сред село нататък няма от къде да мине голям поток от коли. Всичко е застроено и разширяване на пътя е абсурд. Т.е. значи потока отнов да се връща на ЦБ3. Какво се получава - там където няма проблеми с движението колите ще бъдат преместени, там където има - отново ще се връщат на ЦБ3.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
Любляна не е проектирана за голям трафик и пускането на движението по нея няма да доведе до нищо добро. Още повече че от Сред село нататък няма от къде да мине голям поток от коли. Всичко е застроено и разширяване на пътя е абсурд. Т.е. значи потока отнов да се връща на ЦБ3. Какво се получава - там където няма проблеми с движението колите ще бъдат преместени, там където има - отново ще се връщат на ЦБ3.
Не съм казал, че няма нищо да се събаря! При такава презумпция е невъзможно да се направи каквото и да е в Княжево.
Крайречната ул.Войводина могила е свързана със Средсело и върви по двата бряга на реката. Идеята ми е това да се покрие, а в района на Черния кос (уширението на Пернишкото шосе) неминуемо ще паднат 2-3 къщи, даже и при проекта на ББ. Примери за покрити реки има - под бул.България например.
Любляна ще е еднопосочна в посока към Владая. Тя е достатъчно широка за едната посока, а и достатъчно места има, където се свързва с другата посока по ЦБ3 (до ІV АГ, в Княжево на 2 места поне. А големия трафик го има и сега - особено при ремонта на ЦБ3 на светофарите с Никола Петков и на баня Овча купел беше шок и ужас! Така че, ако някой си прави илюзия, че някога Любляна ще стане тиха улица - ЗАБРАВИ!
Ако ще АМ Люлин да е с 10 ленти, Княжево ще остане основна входна точка от югозапад за 80% от автомобилите (АМ Люлин ще поеме транзитните ТИРове и 20% от колите към Люлин, Надежда и Северната зона).

Като спешно временно решение предлагам в края на уширението преди бензиностанция ОМВ на Черния кос да се организира полукръгово движение, като покрай кръга се натрупат огромни купчини с пясък и яки мантинели. По този начин МПС-тата ще убиват скоростта си, а камионите с повредени спирачки ще имат възможността да се забият в купчина пясък, вместо в къщи, спрели коли или нищо неподозиращи пешеходци. Такова укрепление работи успешно в с. Коняво, Кюстендилско, където след дълго спускане камионите бяха чести "гости" на селските къщи.
« Last Edit: 16.11.2006, 16:15:47 by blagun »

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Предложението ти на пръв поглед е смешно, но доста реално.  АМ Люлин откъде е проектирана да минава?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: bgpower
Предложението ти на пръв поглед е смешно, но доста реално.  АМ Люлин откъде е проектирана да минава?
Смешно щеше да бъде, ако нямаше жертви на този път. И тъй като КАТ явно не осъществява ефективен контрол върху състоянието на камионите, остава да се направят насипи, в които да се бухкат. Сигурно в Германия подобни камиони могат да видят TUV-сертификат през крив макарон.

АМ Люлин ще тръгва южно от Драгичево в посока планината Люлин. Минава край селата Големо Бучино, Мало Бучино, Иваняне и излиза на Околовръстния път някъде между южния разклон на Банкя и този за Люлин-5 и Филиповци. Оттам трябва да започва и Северната дъга на околовръстния път, която също ще е магистрала.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Проектите за повечето магистрали и малко повече инфо.:

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%...%80%D0%B8%D1%8F

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Значи за да се пусне по Войводина могила такъв тарафик трябва да се бутнат не 1 или 2 къщи, а 1-2 реда къщи до сегашната улица. На всичкото отгоре в момента тя е направена така че излиза след колелото на 5-цата, нататък за да се продължи ще трябва да се бутат още къщи. Само в съществуващия участък това прави около 20 къщи. За мен идеята ти е неосъществима и неразумна.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
Значи за да се пусне по Войводина могила такъв тарафик трябва да се бутнат не 1 или 2 къщи, а 1-2 реда къщи до сегашната улица.
Е, хайде иди на място, съвсем ти е наблизо! Ул. Войводина могила е от двете страни на реката и между десния тротоар на южния бряг и левия тротоар на северния бряг има достатъчно място (за съжаление не мога да го измеря в Гугъл ърт, защото районът е зашумен от растителност, пък има и някакви облаци). Мостчето на реката е непосредствено до Средсело, а връзката Средсело-Войводина могила (северно платно) и в момента е директна и съм я ползвал неведнъж за избягване задръствания в петък следобяд. Естествено, че ще трябва да се направи нов мост до Средсело. Но освен изсичане на дървета край реката и прочистване на бунищата там, не виждам какви други щети ще се нанесат - изобщо не става въпрос за събаряне на къщи, освен за връзката около Черния кос. Пак казвам - стара дума за еднопосочен булевард от 3 или 4 ленти.
Съвсем не твърдя, че прекарването на път над реката е фасулска работа, но във всеки случай щурмуването на баира над Черния кос ми се вижда още по-нереалистично.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
А вие тези предложения пращате ли ги на СО или само си обсъждате тук, защото все пак те трябва да ги приемат, а и както знаем ще тръгне едно обсъждане в общината 100 години та ако отсега ги пратите може и да 1-2 години да ги обсъдят
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Писал съм във форума на СО, още когато беше болна тема във връзка с (поредната) катастрофа с жертви на Княжево.

Между другото считам, че и при проекта на ББ трябва да се направи еднопосочен статут на ЦБ3 от края на самостоятелното ТМ трасе до Черния кос.
Недоумявам, защо в последните 300 метра ТМ линията е изпълнена по средата, а не като самостоятелно трасе в южната част на ЦБ3? Нали обръщалото също е от южната страна - какъв е смисълът трамваят два пъти да цепи автомобилния трафик? В краен случай даже и при едноколовозна организация с изчакване пак трамваят ще минава по-бързо през участъка, отколкото да чака на 2 светофара и да се клатушка по трасе, непрекъснато разнебитвано от безброй тежки камиони.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: blagun
Недоумявам, защо в последните 300 метра ТМ линията е изпълнена по средата, а не като самостоятелно трасе в южната част на ЦБ3? Нали обръщалото също е от южната страна - какъв е смисълът трамваят два пъти да цепи автомобилния трафик? В краен случай даже и при едноколовозна организация с изчакване пак трамваят ще минава по-бързо през участъка, отколкото да чака на 2 светофара и да се клатушка по трасе, непрекъснато разнебитвано от безброй тежки камиони.
Питай Софиянски, нали той прави ремонт там преди 3-4 години  
Но според мен ще трябва да се бутнат 5-6 къщички, за да стане булевардът както е по-надолу, с отделено трамвайно трасе

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Ей обаче как лесно си бутате къщички вие. Трамвая е по средата защото иначе пътя трябва да стане с 1 платно. По същия начин можем да се запитаме защо трамвая не е от едната страна на пътя по Ботев, М. Луиза и т.н. А по Войводина могила съм минавал много пъти и има къщи и откъм реката. В момента има нясто за 2 платна там и ако ще искаш повече трябва да се бутнат поне тези къщи. Да не говорим колко яко ще им стане на хората които са решили да живеят там понеже е по-тихо, а изведнъж пред прозореца им почва да минва як трафик. Това значи и светофари през 100 метра. Ако живееш там и искаш да отидеш да речем до 26-то СОУ първо трябва да излезеш на ЦБ3, да отидеш до Дамяница, от там пак по Евлия Челеби и да си стигнеш до училището. Да не говорим че по този начин ще се наложи да се движат много хора, следователно и улица Дамяница ще се натовари много а тя също не е подготвена за такова нещо. И не на последно място пак трафика ще минава през Княжево, а целта е да се избегне точно това.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Без да се обижда Драгон, той е образец за мисленето на средния княжевец. Ако може да не минава нищо през квартала и ако може това да стане без да бутнат нито един бордей!
АМА НЕ МОЖЕ! Трябва да си съвсем непретенциозен, за да викаш къщи на някакви свинарници на речния скат. Пък и отчуждителните закони определено са в полза на отчуждените (при социализма за отчуждена двуетажна къща ти даваха гарсониерка, но, слава Богу, времената не са такива).
Драгоне, трогателното ти описание на нещастните ученици от 26 СОУ и нещастните минаващи по Дамяница би ме трогнало, ако не минавах два пъти в седмицата - всеки понеделник и четвъртък в 9 часа - от ДИУУ към Любляна и Красна поляна. Твърдението, че Любляна е идилична тиха улица, е направо СМЕХОТВОРНО, сигурно е детски спомен, не знам. Уви, това е минало свършено, както и с много други улици, които допреди 10 години бяха второстепенни, но сега са оживени.

Предложи и ти нещо! Но не си прави илюзия, че построяването на АМ Люлин ще прочисти Княжево! Имаше един чудесен проект на арх. Христо Генчев за тунел от Черния кос до Беловодски път и оттам направо хващаш бул.България. Този проект е чудесен, но не е реалистичен, предвид хроничното софайско безпаричие.

Какво е мнението ти за проекта на ББ - реалистичен ли е или някакво надцакване с президента като грлавнокомандващ? През Овча купел минава нещо като полуулица, полуканал - Букет. Става ли тя за връзка към автогара Овча Купел или и там има някакви безценни къщи?
« Last Edit: 20.11.2006, 18:29:59 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
Трамвая е по средата защото иначе пътя трябва да стане с 1 платно.
С по 1 лента във всяка посока, искаш да кажеш. Но това донякъде си има положителни страни:
1. Трамвайното трасе толкова бързо се изронва, пък и паркиралите коли и чакащите светофара трамваи правят реално и сега автомобилното движение еднолентово във всяка посока.
2. Стесняването сега става на комбинацията светофари около обръщалото на трамваите и автобусите. Сътветно там се образуват тапите. При асиметрично разположение на трамвая тапа би била още в широката част.
3. ТМ трасе става съвършено безконфликтно с трафика.

По чист вариант би било да се скъси трамваят до края на широката част и за да не плачат бабите с тубите, да се направи чешма за княжевската вода на новото обръщало (все пак 300 м водопровод се поддържат по-лесно от 300 метра ТМ трасе). Само че в този случай не знам, къде ще търсят място за обръщало на А58 и 59...