Author Topic: Проект за обходен път, който да поеме трафика от кв. Княжево  (Read 15054 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
един момент. първо: тм трасе в горната част на ЦБІІІ може да стане еднопътно, като трамваите ще се изчакват ( и без това сега горе не могат да се разминат).
Второ: при прокарването на бъдещото метро, предполагам, ще се използва за крайна станция точно това свободно място преди стесняването на ЦБІІІ.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Има и друг байпас на Княжевските задръствания и това е Панорамният път. Само че тузарестите му обитатели са го осеяли с ненужно големи и ненужно много гърбици.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Извинявам се ако средния кнжевец не мисли като висшите жители на Студентски град.

Не става дума да не се движи нищо, става дума да не минава тежкотоварния и международния трафик през тази гъсто населена зона. Честно казано не знам какъв е наклона на Черния кос, но знам, че да прокараш движение през уличките на княжево не е добра идея.
Бордейте можеш лично да ги бутнеш, но къщите на хората им ги остави. Това не е като да бутнеш някоя бензиностанция. Не можеш ти да ме пратиш да живея в блок, защото си решил че искаш да ми бутнеш къщата в която живея от 50 години за да си построиш път. Може да мианваш 2 пъти на седмица през Княжево, но аз минавам всеки ден през него, и претендирам, че знам по-добре от теб какво е положението там. А любляна е улица която наистина не е много шумна, и около нея са главно блокове. Дамяница е улица по която мианават хората които живеят там и тези на предприятията които се намират там. Тя определено е тиха. Но явно минавайки от там с колата всичко ти се струва много шумно и оживено.

А по Букет не съм минавал доста одавна и не мога да си спомня дали може да се направи нещо.

Пък относно идеята да въртят трамвайте и автобусите на ул. Шипка, това е все едно да направиш 280 и 94 да въртят на зала Христо Ботев, пък от там нагоре да имаш автобус на 20 мин.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
Пък относно идеята да въртят трамвайте и автобусите на ул. Шипка, това е все едно да направиш 280 и 94 да въртят на зала Христо Ботев, пък от там нагоре да имаш автобус на 20 мин.
Ами да си вървят, аз отдавна не живея там.
Според Гугъл ърта между двете точки (Шипка и обръщалото) разстоянието е 504 метра и 46 см, но аз не съм настоявал за съкращение на трамвая, по-скоро за единичен коловоз в южната страна на платното. И съм готов да се обзаложа, че трамваят ще минава по него по-бързо, отколкото след чакане на два светофара и дрънкане по навлеци, които са спрели на трасето му.
Проблемът на ул. Дамяница е нейното лошо състояние, особено около моста (тя след това май става Планинец, все едно).
Навсякъде по света се бутат къщи при прокарване на нови пътища. В края на краищата се предполага, че интересите на стотици хиляди преминаващи са по-големи от интересите на няколко десетки живеещи. Отдавна никой не те бута в панелка, след като са съборили къщата ти. Даже се наблюдава обратното - хора с информация за нови магистрални трасета умишлено изкупуват места, които ще бъдат отчуждени след няколко години. С получените пари от къща в Княжево можеш да си построиш къща в който район си пожелаеш (без централните части) - даже и в Студентски град има къщи, противно на твоята представа. Всъщност по-голямата част от отчуждителното обезщетение се пада на парцела.
Не искам да съм лош пророк, но мисля, че даже и след пускането на АМ Люлин княжевци ще продължават да плащат жесток кръвен данък, ако не се подобри своевременно пътят. Да не говорим за влошаващото се екологично състояние. Само след 5 години през Княжево ще преминават толкова много коли, че опашките няма да са по-малки от сегашните, въпреки магистралата. Тази магистрала няма да върши никаква работа на хилядите перничани и дупничани, работещи в южната част на София.

И да искаш, и да не искаш, районът на Красна поляна, Земляне, Електрокарния завод тепърва ще се застроява, същото вече е факт за Овча купел между Любляна и НБУ. Така че считам за неестествен затапващият край на Любляна до Средсело. Дали ще продължава по Войводина могила, или ще се изсипва увеличеният трафик насред Княжево, или пък по, дай Боже, магистралния околовръстен път - но това е величина, която не може да се пренебрегне.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Военното министерство вероятно няма да подкрепи идеята на столичния кмет Бойко Борисовобходният път на Княжево да минава през стрелбището на горнобанската танкова бригада, научи "24 часа".
   Според военни експерти, които проучили района по заповед на министъра на отбраната Веселин Близнаков, теренът бил свлачищен и не ставал за път. Част от трасето минава по т.нар. Домуз дере, което може да се преодолее само с мостове и естакади. Така строителството щяло да се оскъпи значително.
   Все пак ще предложа на кмета съвместна група да огледа терена, коментира Близнаков.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Опасенията ми за свлачища се потвърдиха.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Пешеходец

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Quote
По тази причина Столична община възложи на фирма „Ню ИТ & Инженеринг”ООД да се проектира обход на Княжево.
Интересно е, че на никого от пишещите до момента по темата не направи впечатление липсата на една думичка: конкурс. Подозрително е нетърпението на г-н Койчо Бояджиев да проектира пътя преди посторяването на АМ "Люлин". Ако си спомняте именно той беше един от противниците на АМ "Люлин", предлагащ заедно с добре познатия ни арх. Димитър Димитров алтернативно трасе.

Quote
Имаше един чудесен проект на арх. Христо Генчев за тунел от Черния кос до Беловодски път и оттам направо хващаш бул.България.
Това звучи много практично. Така трафика ще се разпределя от бул. България, докато вариантът "Домуз дере" се забива в околовръстното и единственото продължение към София е уличката "Боряна". Но бас държа, че "ще разруши природата и спокойствието" на Бояна.


Ето тук има една интересна карта, на която е отразен и проектът за разширение на бул. "Цар Борис III". За да видите за какво става въпрос трябва да цъкнете първо вляво на "Тематични карти -> Регулация", след което да увеличите желаната част от картата.
        Вижда се, че отделянето на трамвайното трасе е напълно възможно. За целта ще се наложи да бъдат разрушени банята, няколко складови постройки както и три къщи заедно с бараките-магазини около тях. За разширяването на останалата част на булеварда след обръщателното ухо засегнатите къщи са още три-четири. Останалото са гаражи и бараки. Това би дало възможност "Цар Борис III" да се превърне в истински булевард с широки тротоари, магазини и т.н. Вижда се, че е предвидено строителство на нова баня на мястото на фабриката "Българска коприна".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Пешеходец
Останалото са гаражи и бараки.
Предполагам, че собствениците им ще искат обезщетения като за двореца във Версай!

Съдейки по яростната реакция на живеещите там при всяко споменаване на промяна, мисля, че в Княжево ще се повтори първата глава от пътеводителя на галактическия стопаджия и докато не дойдат вогоните, всичко там ще си е по старому.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Княжевци веднага ще писнат, че не искат подобен булевард около домовете им.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Ама княжевци да не реват тогава, че ги газят 50 тонни камиони.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: borosport
Ама княжевци да не реват тогава, че ги газят 50 тонни камиони.
Даже и 50-тонните камиони да отидат по АМ Люлин, потокът от леки коли РК, КН и Е ще става все по-голям!