Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 150961 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email

 - Ляпчев/Сахаров/Св.Киприян - изпълнение: август 2011 - юли 2012

- Яворов/Драган Цанков (стара телевизионна кула ) - изпълнение: април 2012 -

- Гешов/Георги Софийски - изпълнение: април 2012 -


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Quote
Подготвят се проекти за реконструкция на четири кръстовища в София.

По възлагане на дирекция "Архитектура и градоустройство" към Столичната община предприятието "София проект" започна разработване на идейни проекти за четири градски кръстовища. Предстои те да бъдат разгледани за одобрение от експертния съвет по устройство на територията.
Целта е след реконструкцията на пътните възли да се подобри пропускателната им способност и обслужването на прилежащите територии. И четирите обекта ще бъдат решени като кръгови кръстовища на ниво терен. Подобни са транспортните възли около паметника на Васил Левски и Руски паметник.

Единият обект, който се предвижда да бъде реконструиран като кръгово кръстовище, е транспортният възел на ул. "Г. М. Димитров" и бул. "Симеоновско шосе". Решението трябва да бъде съобразено и с бъдещия пробив на бул. "Тодор Каблешков", чиято реконструкция предстои.

Другият възел е на кръстовището на бул. "Климент Охридски" и бул. "Андрей Ляпчев" в жилищен комплекс "Младост".

Ще бъде реконструирано и кръстовището на ул. "А. С. Пушкин" и ул. "Даскал Стоян Попандреев", която е продължение на бул. "България" към резиденция "Бояна".

В квартал Драгалевци ще бъде реконструирано кръстовището между ул. "Папрат" и ул. "Захари Зограф".

Предвижда се кръстовищата да бъдат решени на едно ниво по съществуващо положение. Проектите ще бъдат максимално съобразени с действащите регулационни планове и бъдещите предвиждания за ремонт на булеварди и улици. Същевременно целта е минимално да се налага извършване на отчуждаване и да се реализират във възможно в най-кратки срокове. Изграждането на кръгови кръстовища позволява осъществяването на транспортни връзки във всички посоки на прилежащите територии.

Кръгово кръстовище се планира да бъде реализирано при продължението на бул. "Алея Яворов" и бул. "Драган Цанков", но то ще е на две нива. Проектът е дело на общинското предприятие "Софпроект-ОГП". Предвижда се основното движение да мине на подземно ниво в траншея. На ниво терен чрез кръговото кръстовище са решени всички необходими връзки за обслужване на прилежащите територии.
Преди бул. "Драган Цанков" започва траншея, която продължава до Духовната семинария, като при бул. "Симеоновско шосе" излиза на ниво терен. След това ще има естакада, по която преминава транзитното движение. Тя започва след бул. "Симеоновско шосе" и продължава покрай "София ленд" до бившата жп линия.

Като кръстовища на две нива ще бъде изградена и връзката на бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България". Проектът също е дело на общинското предприятие "Софпроект-ОГП". Във фаза предварителен транспортно-комуникационен проект и двата обекта са одобрени от общинския експертен съвет по устройство на територията.

 Проектът за бул. "Акад. Иван Гешов" предвижда да бъде продължена траншеята от кръстовището с бул. "Цар Борис III" до ул. "Григор Начевич", откъдето ще бъде отделена и лява връзка към бул. "България". Проектът предлага тя да се осъществи чрез тунелно съоръжение. Тунелът излиза на ниво терен пред спортната зала на стадион "Г. С. Раковски". Подземната връзка е решена така, че да не засегне изградения подлез на бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България". Тъй като до подлеза има изградена инженерна инфраструктура - инсталационен колектор и канализационна мрежа, е възможно да бъде направено предложение за изграждане на естакада вместо тунел за връзка с бул. "България".
« Last Edit: 19.10.2012, 00:28:13 by blagun »
НЕ на хейтърството!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote from: ozzy
...
Също и проектът за изграждане на тунел на бул. Иван Гешов не е лош, но не ми е ясно как искат да направят тунел с ляв завой към България, вижда ми се абсолютно невъзможно да стане, при положение, че искат и подлезът да остане...
Там ще срещнат и друг проблем - реката. Мисля, че тя течеше под платното посока център, но не съм сигурен.
« Last Edit: 01.04.2008, 09:14:58 by maniak »
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
Остава да приветстваме навлизането (поне в проектна фаза) на кръстовища на 2 нива в София. Дано не остане само на хартия!
Странно защо проектират кръстовище на 2 нива на старата ТВ кула, а не изпълнят на 2 нива и това на Семинарията.
На Андрей Ляпчев и Климент Охридски си трябва някаква регулация, там терен има (сервизът за джанти не е сериозно препятствие), пък и завоят от Дървеница към Младост и обратно е много кос. Но защо ми се струва, че в ОУП гледах корекция на бул. Осми декември, така че да излиза точно срещу Андрей Ляпчев (между 7-мо и 8-мо общежитие) - вместо 2 Т-образни кръстовища да имаме едно +-образно.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile

Quote
С поръчка за инженеринг избират изпълнител на четири кръстовища в София

С най-висока тежест при оценката на предложенията е технически възможности и квалификация


На 8 октомври Столичната община чрез Официалния вестник на Европейския съюз обяви обществена поръчка за инженеринг на четири градски кръстовища, които са предвидени за реконструкция с цел подобряване на пропускателната способност на натоварени транспортни възли. Тези връзки имат важно значение за разпределение на движението от западните и южните части на града към центъра. Обектите са обособени в две позиции, съответно по две кръстовища на бул. "Акад. Иван Е. Гешов" и на бул. "Пейо Яворов". Това са кръстовище бул. "Акад. Иван Е. Гешов" и бул. "България" и бул. "Акад. Иван Е. Гешов" и ул. "Св. Георги Софийски" и кръстовища по бул. "Пейо Яворов" и бул. "Стоян Михайловски" и бул. "Пейо Яворов" и бул. "Драган Цанков".
От изпълнителя ще се изисква да извърши проектиране в работна фаза и изпълнение. Идеен проект за обектите е разработен от общинското предприятие "София проект" с директор инж. Стефанка Брадварева.
Необходимо е кандидатите да внесат гаранции за участие в процедурата за първа позиция (кръстовищата по бул. "Акад. Иван Гешов") 12 500 лв., а за втора (кръстовища по бул. "Пейо Яворов") - 37 500 лв. Изисква се оборотът от проектиране на пътни обекти и мостови съоръжения на фирмите да бъде не по-малко от 1 млн. лева. Те трябва да имат оборот за изпълнение на строително-монтажни работи в пътното строителство за последните три години не по-малко от 10 млн. лева на година. Необходимо е фирмата да е изпълнявала поне три мостови съоръжения през последните пет години.
Оценката на предложенията ще се извършва по критерии, като с най-висока тежест е технически възможности и квалификация (тежест 50), следвана от финансови критерии (тежест 40) и срок на изпълнение (тежест 10).
Документи за участие в процедурата могат да се закупят срещу 150 лева до 24 ноември 2008 г., а отварянето на документите ще стане ден по-късно (24 ноември).
На бул. "Акад. Иван Гешов" се предвижда да се изпълни траншея при ул. "Св. Георги Софийски", която да премине в тунел, завършващ на бул. "България" в посока НДК. На кръстовището с бул. "България" в противоположна посока ще има естакада (виж карето). С реализацията на този транспортно-комуникационен проект ще бъде извършена и реконструкция на канализационната и водопреносната система.
По бул. "Пейо Яворов" се предвижда кръстовищата да станат на две нива. Връзката с бул. "Драган Цанков" е чрез кръгово кръстовище на ниво терен, а бул. "Пейо Яворов" преминава в транспортен тунел. Точно преди кръстовището с бул. "Стоян Михайловски" започва естакада, която достига до кръстовището с бул. "Черни връх".
Средствата за транспортно-комуникационните обекти се предвижда да бъдат заложени в бюджета на общината за 2009 г.


Quote
Бул. "Акад. Иван Гешов"

Кръстовището на бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България" е предвидено да бъде на три нива. В него ще бъде изградена естакада от бул. "България" към бул. "Акад. Иван Гешов" (по посока ул. "Св. Георги Софийски") и тунелно преминаване от бул. "Акад. Иван Гешов" към бул. "България" (посока НДК). Естакадата преминава над пътните платна и релсовия път на бул. "България". Съоръжението е с обща дължина 275 м. Конструкцията на естакадата ще е монолитна стоманобетонна от предварително напрегнати елементи. Траншеята, която започва от бул. "Цар Борис ІІІ" и свършва преди ул. "Св. Георги Софийски", се предвижда да бъде продължена и да премине в тунел. Той започва малко след ул. "Урвич" и завършва на около 100 м след кръстовището с бул. "България". Тунелът е с дължина 274 м и височина 4.7 м, еднопосочен, с две ленти за движение с обща широчина 7 м, с два обслужващи тротоара с широчина от 0.75 м. Тунелът започва с крива с радиус 100 м, продължава с прав участък с дължина 65 м и завършва с крива с радиус 100.

Quote
Бул. "Пейо Яворов"

Преди кръстовището с бул. "Драган Цанков" централното пътно платно на бул. "Пейо Яворов" преминава на долно ниво в тунел. Той е от типа на транспортните подлези (или късите градски тунели) и е с двупосочно движение с обща дължина 60 м. Чрез локалните платна се осигурява връзка на горно ниво с бул. "Драган Цанков", където се предвижда кръгово кръстовище с вътрешен радиус 21.50 м и външен радиус 32.50 м и три по 3.50 м ленти на кръговото движение. Тунелът завършва малко преди кръстовището на бул. "Пейо Яворов" с бул. "Стоян Михайловски". След това започва естакада, като началото й е преди бул. "Стоян Михайловски". Централното платно на булеварда преминава в естакада, чието трасе се движи над терена на "София ленд", продължава по трасето на околовръстната жп линия през кръстовището с ул. "Сребърна" и достига до кръстовището с бул. "Черни връх".

Според текста в червено си направих труда да надраскам една скица "преди-след"



« Last Edit: 14.10.2008, 18:16:24 by naster1 »

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Има ли някой представа горе/долу колко ще е срокът за изпълнение?  :P

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Naster1, много добре си го направил. Това кръгово от Руски паметник ли го копна? :D
Мен ми е по-интересно трасето на тази естакада която трябва да почне след семинарията и да мине над София Ленд. Нещо не мога да си го представя.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote
ЕИБ отпусна заем за реконструкция на пет кръстовища в София

от 02.07.2009, Автор: Гергана Димитрова

Строителство Градът

Европейската инвестиционна банка одобри отпускането на заем, с който Столична община кандидатства за финансиране на реконструкцията на кръстовища на две нива, съобщиха от местната администрация.

Предвижда се да бъдат изпълнени естакади и тунели, с които ще се улесни пропускателната способност на общо пет кръстовища -

 1. на бул. "Акад. Иван Гешов" - бул. "България",
 2. на бул. "Акад. Иван Гешов" - ул. "Георги Софийски",
 3. на бул. "Пейо Яворов" - бул. "Стоян Михайловски" и
 4. бул. "Пейо Яворов" - бул. "Драган Цанков" и
 5. на бул. "Андрей Ляпчев" – ул. "Св. Киприян".

Столична община проведе и търгове за избор на изпълнител за пълен инженеринг – проектиране в работна фаза и строителство, като обектите са групирани в обособени позици.

Изпълнител на двете кръстовища по бул. "Акад. Иван Гешов" е фирма "Балканстрой" АД, на тези по бул. "Пейо Яворов" е "ГБС инфраструктурно строителство", а на бул. "Андрей Ляпчев" и ул. "Свети Киприян" - фирма "Трейс".

Първоначално към списъка от обекти бе включен и възела бул. "Сливница" и Околовръстен път, но впоследствие той е изтеглен от списъка за финансиране, поясниха от Столична община.

Идейните проекти са разработени от общинското предприятие "София проект". Общата стойност на реконструкцията на всички кръстовища е около 150 млн. лева. В бюджета на общината за тази година са заложени 4 млн. лева, които са за авансово плащане,

Една от най-мащабните реконструкции се предвижда за
 кръстовището на бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България". В него ще бъде изградена естакада от бул. "България" към бул. "Акад. Иван Гешов" (по посока ул. "Св. Георги Софийски") и тунелно преминаване от бул. "Акад. Иван Гешов" към бул. "България" (посока НДК).
Естакадата преминава над пътните платна и релсовия път на бул. "България".
Съоръжението е с обща дължина 275 м. Конструкцията на естакадата ще е монолитна стоманобетонна от предварително напрегнати елементи. Траншеята, която започва от бул. "Цар Борис ІІІ" и свършва преди ул. "Св. Георги Софийски", се предвижда да бъде продължена и да премине в тунел.
Той започва малко след ул. "Урвич" и завършва на около 100 м след кръстовището с бул. "България". Тунелът е с дължина 274 м и височина 4.7 м, еднопосочен, с две ленти за движение с обща широчина 7 м, с два обслужващи тротоара с широчина от 0.75 м.

Вижда се, че след като новите улици не могат да се построят заради проблемите с отчужденията, единствения начин за подобрение на трафика в София са тези кръстовища на две нива.
« Last Edit: 03.07.2009, 17:42:45 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Честно казано, ако тези 5 проекта се реализират, това ще има чудодейно въздействие над трафика. Да, възможно е невралгичните точки да се преместят, но като цяло - колкото по-малко светофари, толкова по-добре.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
О каква изненада !!!! Победители в конкурса за строителство са Трейс и ГБС ?!?
НЕ на хейтърството!

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
О каква изненада !!!! Победители в конкурса за строителство са Трейс и ГБС ?!?
МИ то няма кой друг така или иначе...

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Трейс на Черепа ли е собственост?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Трейс на Черепа ли е собственост?
Не, той държи Холдинг "Пътища".

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
О каква изненада !!!! Победители в конкурса за строителство са Трейс и ГБС ?!?
МИ то няма кой друг така или иначе...
Е ти уби рибата, това са единствените 2 фирми, можещи да строят пътни съоръжения и булеварди ..... смях на буци
НЕ на хейтърството!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Трейс на Черепа ли е собственост?

На Николай Михайлов - този по средата

По темата - от изнесената информация в статията излиза че:

 1. След като се реконструира кръстовището на бул България и Акад. Гешов автомобилните потоци които са за направо по двата булеварда ще си останат на едно ниво - сегашното. Облекчават се само лявозавиващите.

 2. Киприян и Ляпчев. Там освен кръстовище на две нива ще трябва да се построи и нещо като пробив на Киприян - около 400 -500 м нова улица. Освен това според мене има кръстовища, които повече се нуждаят да се превърнат на пътни възли - тези по Цар Борис например.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
О каква изненада !!!! Победители в конкурса за строителство са Трейс и ГБС ?!?
МИ то няма кой друг така или иначе...
Е ти уби рибата, това са единствените 2 фирми, можещи да строят пътни съоръжения и булеварди ..... смях на буци

Малко неясно си се изразил, но..така или иначе последните 10 години в България има максимум 5 компании, които строят пътища - Трейс, ГБС, Холдинг Пътища, Щрабаг и тук таме някоя турска или македонска..Ми при такава ситуация е ясно, че навсякъде ще кандидатстват едни и същи и ще печелят едни и същи.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Малко неясно си се изразил, но..така или иначе последните 10 години в България има максимум 5 компании, които строят пътища - Трейс, ГБС, Холдинг Пътища, Щрабаг и тук таме някоя турска или македонска..Ми при такава ситуация е ясно, че навсякъде ще кандидатстват едни и същи и ще печелят едни и същи.
Alpine и т.н. Става въпрос как страната дори е парцелирана между фирмите и далаверите дето се въртят. Пътищата са сладка баница, голяма и безкрайна...  ;)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Трейс са старозагорски мафиоти ама и до София стигнаха. Иначе ако трябва да сме серизони аз вече съм на принципа няма значение кой ще е, важното е да свърши работата в срок и да е качествено.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Трейс са старозагорски мафиоти ама и до София стигнаха. Иначе ако трябва да сме серизони аз вече съм на принципа няма значение кой ще е, важното е да свърши работата в срок и да е качествено.

Проблемът е, че нито Трейс, нито ГБС, нито Щрабаг, нито Холдинг пътища вършат нещо качествено и в срок..  :(

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Трейс са старозагорски мафиоти ама и до София стигнаха.

E те винаги са действали с връзки в София, не криеха приятелските си отношения с Президента преди няколко години. Когато се заговори за концесионирането на магистрала Тракия те подкрепиха морално идеята. Сега очевидно се сприятеляват и с ББ. Общо взето адаптивно играят.

Но както казваш няма значение кой ще изпълнява, важно да е качествено и в срок. Примера с турските кзпълнители на лот 5 на АМ Тракия е показателен.

Най-важният въпрос около поръчките винаги е опирал на това как ще се възлага, до колко пазарният принцип ще работи.

И преди съм казвал ще го повторя и сега - когато възлагаш с уговорка след това като си взел комисионна лостовете ти на въздействие за качество (че и за срокове) са никакви.

Проблемът е, че нито Трейс, нито ГБС, нито Щрабаг, нито Холдинг пътища вършат нещо качествено и в срок..  :(

Точно това е проблемът - начина на възлагане. Когато нещата са поставени ясно от самот начали, ясно ще и протекат.
Нима Щрабаг да не строи качествено в Австрия
« Last Edit: 04.07.2009, 20:51:03 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Именно. Абсолютно си прав. Проблема е в този, който възлага, а не в изпълнителя. Примерите са навсякъде. Идиотски договори=идиотско изпълненение, защото нашите не се научиха, че не винаги най-ниската цена трябва да е водеща при оценяването.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я