Добре, при твоето предложение, васко, какво правиш с подлеза и рампите му?
Предложението не е мое, а на сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" (има
линк към тяхното становище на предишната страница). Аз само го подкрепям.
Доколкото разбирам, кръговото е малко повдигнато над сегашното ниво на повърхността, за да може да се събере трамвайният габарит под него. Това означава, че няма да пречи на рампите на подлеза. Там където минава над тях, предполагам, че ще е някакъв вид мостова конструкция на колони и рампите ще могат да си се използват пълноценно без дори да се преправят.
С такова кръгово правиш още по-голямо мазало и от сегашния проект. Не можеш да влееш движението от 13 ленти в 3, просто няма как да стане!
12 ленти са (според схемата по-горе), но една от тях е тролейбусна, съответно от нея не излизат постоянно МПС, а други пет са с много по-малък трафик, тъй като правото направление на бул. "Акад. Иван Гешов" е на друго ниво.
Евентуално, ако има място кръговото да е 4 ленти, тогава вече ще е без никакви проблеми.
А предложението на "Спаси София" е всъщност ъпгрейд на актуалния проект, т.е. висящото кръгово си остава, а бул. "Акад. Иван Гешов" се спуска на нивото на подлеза като го разцепва на две. Това ми се струва
доста сложно от инженерно-строителна гледна точка, а освен това цената къде ще отиде?..