Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270455 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Пак е добре, че са се сетили да копаят преди да положат финалния износващ пласт асфалт в неделя

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2271
    • View Profile
    • Email
Може тръбата да е с неподходящо сечение или е била увредена при уплътняване на насипа.
Мисля си, че Трейс (макар изкопа да се прави по поръчка на Софийска вода) се изложиха много с този проект. Принципно ускореното в разумни граници строителство излиза най на сметка и аз не мога да си обясня какво е това разтакаване. Просто ужасно и кошмарно, бих ги дисквалифицирал за всеки търг за години напред. Да предположа, че производителят на стоманената конструкция е виновен за някаква забава ОК, ама случващото се след това е един кошмар... Дали пък СО не мота някакви плащания?

Аз смятам че ако има някой който да съди Трейс то това трябва да бъде фирмата чийто офис е точно до колелото и която фактически остава напълно изолирана и недостъпна заради ремонта.


A конкретно Сливница при пролетни дъждове се случва да прелее или почти да прелее в района на Сточна гара - преди месец някъде наблюдавах как беше стигнала на половин метър от нивото на платното.

Аз съм живял 5 години на Сливница в къща, между Лъвов мост и Сточна гара и в това време си спомням 2 пъти как реката преля до къщите и мазетата се пълниха с 30-40 см вода. Това доста отдавна, но все пак нищо не пречи да се повтори. На това кръгово много ми е интересно как ще изпълнят отводняването, че накрая да не стане като със хубавото кръгово на СОП, което след всеки дъжд се затваря.

Добре, а френските,германските,английските,полските реки не преливат ли? Тъкмо напротив,смятам че една Рона която е плавателна може да придойде много по-лошо от Перловска (или Владайска или която и да е там). Това не е попречило на хората да си оправят и оползотворят коритото ѝ.
« Last Edit: 23.06.2012, 12:39:43 by freepigeon »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На Евромаркет това им е само шоуруум, по-голяма база имат на околовръстното при Казичене, вероятно временно да са изнесли всичко там. И без това досега на тази плюнка-имот всичко беше така нагъчкано, ама дано почиват в мир смутните времена в родното градско планиране...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Офф: На плавателните реки от Западна и Централна Европа са изградени десетки баражи, бентове и шлюзове, които регулират нивата им. Освен това по техните протежения има сериозно наблюдение и сигнализация на нивата. Тези реки са с пролетно-летен максимум на оттока и със снежно-дъждовно подхранване от бавнотопящи се снегове от над 3000 метра, което спомага за по-равномерен отток. В тези райони поройните краткотрайни валежи не са характерно явление, както и почвата и скалната основа са различни.
Накратко казано - отново няма база за сравнение между Рона, Лоара, Одър, Елба и др. и Перловска, дори и ако поставим тяхната големина за база за сравнение и неправилно си помислим, че колкото е по-голяма една река - толкова по-опасна е за околните територии..
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
На Евромаркет това им е само шоуруум, по-голяма база имат на околовръстното при Казичене, вероятно временно да са изнесли всичко там. И без това досега на тази плюнка-имот всичко беше така нагъчкано, ама дано почиват в мир смутните времена в родното градско планиране...
Малко оф, но според мен сградата на Евромаркет е една от най-хубавите офис сгради в София, премерена и изчистена. Жалко, че сега няма да се вижда цялата хубаво, но пък вече ще ходим на гости в Младост 2 през Младост 1, а не през гадния булевард Александър Малинов.  :clap:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Офф, но емблематичното, което помня за нея е, че е окачена фасада от еталбонд и стъкло, разположена на завой и у стръмното, с мижав паркинг претрупан със строителна и земеделска техника... ;)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Сградата наистина е хубава. А Софийска вода са копали за да преместят червения хидрант с 10 метра по-нагоре, на завоя при изхода от обръщалото. Не знам тия 10 м. за какво са толкова решаващи, та трябваше да разрушат всичко, но... както може да се досетите в момента всичко е засипано с чакъл, от бордюри и плочки няма и помен - захвърлени са настрани. В това време Трейс асфалтират 300 метра от моста в посока посолствата

Ето и малко снимки :





Качеството на тротоара и плочките изглежда добро, но със стълбовете са се осрали:





Ще сменят старите стълбове





Вече стъпваме в Младост 2:



Платното ще е 2х2



Хората от крайните апартаменти в жълтия блок пък ще си живеят на платното:



Даже имам съмнение, че тротоара ще минава под блока:



И за десерт - любимият ни хидрант ала софийска вода  :D





и 2 снимки за отвратителното състояние на Ляпчев :



« Last Edit: 25.06.2012, 13:18:03 by Repcho »

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Престъпление ще е ако не асфалтират и Ляпчев от моста над реката, поне до спирката по-нагоре.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Убийте ме, не си представям какво се случва на тоя Ляпчев. Не трябваше ли Сахаров да се влива с естакада в Ляпчев или да го премоства и да се вързва със свети Киприян? Нищо такова не виждам на снимките.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Сахаров премоства Ляпчев и се свързва с Киприян. Има по-стари снимки от които може да ти стане много ясно, но са по-назад. Последните са доста детайлни и затова трудно се ориентираш.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote
Граждани искат да спрат естакада

Строителството на естакадата при Телевизионната кула в София да бъде спряно, а проектът и договорът с изпълнителя да бъдат преразгледани. За това настоя вчера арх. Димитър Димитров от инициативите "Граждани за София" и "Нов общ устройствен план". Той обясни, че за целта двете организации щели да пратят писма до премиера Бойко Борисов и до общинския съвет.


Според него надлезът нямало да намали задръстванията, а да ги увеличи, тъй като по проект на бул. "Алея Яворов" се получавал голям наклон, който ще намали скоростта на колите в отсечката, а лентите били само две. Освен това реконструкцията на 500 м излизала 25 млн. лв., а отсечка от 3,5 км на Околовръстното шосе - 45 млн. лв.


"Няма притеснения за трафика. Директното направление на "Алея Яворов" няма да спира на светофар, както е сега, а ще минава през транспортен подлез. Затова и изчисленията сочат, че 2 ленти във всяка посока са достатъчни", контрира проектантът Тодор Тодоров. По данни на кметството естакадата ще пести по над 8 минути от висене в задръстване там.


Арх. Димитър Димитров засегна и темата за зелените площи. От инициативите настояват премиерът да предостави на софийската община 11 250 ха от парк "Витоша" за градски парк. Димитров настоя и планираният Техно парк и нов национален стадион да се изградят върху държавни терени край парк "Врана".

Тоя архитект пак се опитва да прави сечено на общината....

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Това е архитект, който в плана си на София все още рисува плавателен канал от Гиген по Искър през София към Струма и Солун.
Въпреки това, има интересни попадения. Поне с такова впечатление останах като му разглеждах схемите при обсъждането на трасе на третия метродиаметър.
Много ми хареса неговата идея за направа на няколко жп гари (В Младост, Люлин и др.), които да обслужват направленията, а придвижването между тях да се осъществява чрез метро (подобно на Москва). Но така като го гледам тоя човек си е чист комунист - идеалист...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Идеята му за лифт по Цариградско шосе от Орлов мост нагоре за мен води класацията по абсурдност, забавен тип е  :laugh:

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1021
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
И тя беше охотно подкрепяна от Велизарий...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Доста коментари за един болен мозък...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Доста коментари за един болен мозък...
Абсолютно си прав. След ден-два ще отидат в кошчето за боклук!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Престъпление ще е ако не асфалтират и Ляпчев от моста над реката, поне до спирката по-нагоре.
Днес като минах, бяха изгребали дясната лента от новия мост до реката, посока Дървеница.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
А до къде точно ще стига пътят на юг след естакадата на Лчпчев и Сахаров?

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
До ул. Св. Киприян.

Малко снимки от кръстовището до Кулата от вторник:




Тази стена дали не изглежда малко кривичка?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote
С месец и половина закъснява изпълнението на кръстовището на две нива на бул. „Андрей Ляпчев” и бул. „Андрей Сахаров” в София

София. Изпълнението на кръстовището на две нива на бул. „Андрей Ляпчев” и бул. „Андрей Сахаров” в столицата вече е извън срока. Това каза кметът на Столична община Йорданка Фандъкова при проверка на изграждането на кръстовището, предаде репортер на Агенция „Фокус”. Със сигурност ще наложим санкция. Санкцията по договора е до 10% от стойността на договора. Поне половината от тази санкция ще бъде наложена заради това по-сериозно забавяне, което е около 400.000 лева, каза тя. Срокът, който беше даден на фирмата, е краят на месец юни. Имаше забавяне по обясними причини, което ние отчетохме – заради ниските температури през зимата, заради обилните дъждове през май. Но въпреки това, смятам, че забавянето е по-сериозно. Експертите ще изчислят точно колко е съгласно договора. Затова винаги съм повтаряла, че е важно да има много добри и ясни договори, за да има и съответните санкции, добави Фандъкова.
Все пак това е първото съоръжение, което правим от петте естакади, и за мен е важно да бъде качествено и да се работи съгласно цялата технология. Част от забавянето е именно заради това – да се спазва качеството. Това, което поставям като срок, е откриване на 20 юли. Виждаме, че има още много работа. Не е започнало асфалтовото покритие на естакадата. Работи се интензивно, важно е да се направи качествено, но и да се санкционират фирмите, за да знаят, че трябва да се спазват договорите – каза още кметът.
Забавянето на изграждането на кръстовището е с около 1,5 месеца.
Източник
Eй, сетиха се най-накрая да им потърсят сметка за разтакаването...