Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270496 times)

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
„Трейс Груп Холд” АД ще изгражда кръстовище на две нива в столичния район „Младост” Вътрешна информация по чл. 4 от Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти В изпълнение на чл. 100 ш от ЗППЦК и чл. 27, т. 2 от Наредба № 2 за проспектите при публично предлагане и допускане до търговия на регулиран пазар на ценни книжа и за разкриването на информация от публичните дружества и другите емитенти на ценни книжа Ви уведомяваме, че: Между „Трейс Груп Холд” АД и Столична община на 20.08.2010 г. бе подписан договор за изпълнение на „Инженеринг (проектиране и строителство) на обекти по обособени позиции: Кръстовище на две нива бул. „Андрей Сахаров” и бул. „Андрей Ляпчев”. Финансирането на проекта е от бюджета на Столична община. Целта на проекта е да се изгради ново транспортно трасе, което да бъде алтернатива на бул. „Александър Малинов” и да създаде нова възможност за връзка между кв. „Младост” 1 и кв. „Младост” 2, както и към южните територии и центъра на София. Ще бъде изградено четириклонно кръстовище на ниво терен при ул. „Андрей Сахаров” и продължението на ул. ”Св. Киприян”, а директното направление по бул. „Андрей Сахаров” ще се осъществява чрез преминаване на второ ниво над бул. „Андрей Ляпчев”. Договорът е на стойност 8 857 104.77 лева. Срокът за изпълнение е 360 календарни дни, считани от издаване на строителното разрешение. Изпълнител е Сдружение „Трейс Виа” с водещ партньор „Трейс Груп Холд” АД и партньор „Виа план” ЕООД. В края на август „Трейс Груп Холд” АД подписа договори по Оперативна програма „Регионално развитие” 2007 – 2013 на обща стойност 21 600 000 лева за ремонт на регионална пътна инфраструктура. Единият договор е за изпълнение на ЛОТ 13, който включва рехабилитация на път ІІІ-597 Ивайловград – Любимец, на път ІІІ-663 Чирпан - Димитровград и на път ІІІ-5071 Чифлик - Горна крепост – Стремци – Черноочене. Общата дължина на отсечката е 22.954 км. Другият договор е за изпълнение на Лот 10 - рехабилитация на път ІІІ-565, от км 0+000 до км 17+000, с. Шишманци, област Пловдив.
« Last Edit: 22.09.2010, 17:26:02 by LG_ »

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
За да функционира като алтернатива на Малинов, най-малкото кръстовището Сахаров-Йерусалим трябва да се подобри.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
За да функционира като алтернатива на Малинов, най-малкото кръстовището Сахаров-Йерусалим трябва да се подобри.
По ОУП трябва кръстовището на Сахаров и Ерусалим да стане четириклонно, като новият клон ще идва под ъгъл и уличката до бл.73 май ще се разшири до 2х2.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Всичко е прекрасно, но кога започва строежът. Договорът е бил подписан преди повече от месец

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Срокът за изпълнение е 360 календарни дни, считани от издаване на строителното разрешение.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
По ОУП трябва кръстовището на Сахаров и Ерусалим да стане четириклонно, като новият клон ще идва под ъгъл и уличката до бл.73 май ще се разшири до 2х2.
Интересно... А някакъв линк дали може да се намери?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
По ОУП трябва кръстовището на Сахаров и Ерусалим да стане четириклонно, като новият клон ще идва под ъгъл и уличката до бл.73 май ще се разшири до 2х2.
Интересно... А някакъв линк дали може да се намери?
Ето тук: в ПУП-а на Младост-1: http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=Mladost_1/

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Благодаря. :)
Значи ако разчитам чертежа правилно, от сегашните 2 паркинга няма да остане нищо; сегашната връзка на Сахаров ще се задъни, както и уличката, минаваща зад блоковете на първа линия към пазара; ще се изгради нова улица вляво от сервиза за гуми.
Хм... А карето оставено за надземен/подземен гараж не е ясно дали ще се използва за това или ще се метне към поредния нов блок, както става с карето, където сега е KFC.
Хм...

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Изграждането на двуетажните кръстовища започва през лятото


http://sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=9&sub_open=51373&nxt=0

Quote
Естакадите при телевизионната кула и в жк „Младост” в столицата ще се изграждат без спиране на движението. Забрана за преминаване на автомобили ще се въвежда за кратко време, само ако се налага преместване на канализационни колектори и кабели. Ограничението ще е частично, увери пред „Монитор” зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов.
    „Със сигурност ще е най-добре за строителите да спрем движението. Но това няма как да се случи на телевизионната кула”, обясни Христов. По думите му тази организация на работа ще
   удължи срока на изграждане на съоръженията но общината не може да си позволи допълнително затапване на града.
   Окончателният срок за старт на обектите зависи от работата по изграждане на водопровода при „Черни връх” и паркинга на метрото по „Цариградско шосе”. След като тези проекти бъдат завършени, ще стартира работата по двете естакади.
   Имаме готовност да започнем още през пролетта
   но работата ще затрудни движението, каза Любомир Христов. По думите му стартът трябва да е до края на лятото. Проектът за кръстовището на две нива на „А. Сахаров” и „А. Ляпчев” в „Младост”, което ще се строи от „Трейс”, вече е готов. Изпълнителят на обекта на „П. Яворов” и „Драган Цанков” – „Главболгарстрой”, трябва да представи скиците до края на януари следващата година.
   Изграждането на кръстовищата на две нива ще се финансира с част от заема от 88 млн. евро, които общината тегли от Европейската инвестиционна банка. С друга част от средствата ще се строят естакадите при Лъвов мост и в „Бакърена фабрика”.
   Още през пролетта имаме готовност да започнем работа по моста на бул. „Адам Мицкевич” в „Бакърена фабрика”, уточни зам.-кметът Христов. Проектът при Лъвов мост пък ще бъде реализиран през пускането на метрото през есента на 2012 година.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Ето проекта за кръстовището при телевизионната кула:



Quote
В проекта се включва
реконструкцията на бул. "Яворов"
с дължина 730 м. Началото е от съществуващия пешеходен подлез в близост до изходящия шлюз от бул. "Цариградско шосе", а краят му е в близост до пешеходен подлез до Семинарията. И двата подлеза са и веломаршрути, с които проектантите се съобразяват напълно. Връзката на бул. "Яворов" с кръговото кръстовище се осъществява с входящи и изходящи шлюзове и рампи, успоредни на директното направление, със стоманобетонни подпорни стени. Преминаването на бул. "Яворов" под кръговото кръстовище ще бъде осъществено с изграждането на мостови съоръжения като част от платното за кръгово движение.
По бул. "Яворов" началото при км 0+000 от оста на директното трасе е в края на ускорителния шлюз на възела при "Цариградско шосе". До км 0+070 се предвижда рехабилитация на уличната настилка, при което съществуващите нива и пешеходният подлез се запазват в съществуващия си габарит и ниво.
От км 0+070 до км 0+120 са развити входящите и изходящите шлюзове към кръговото кръстовище от и към "Цариградско шосе". От км 0+150 до км 0+570 булевардът е с габарит 2х2х3.50м, с разделителна ивица с ширина 2 м, служебни тротоари, двустранно, с ширина 0.75 м и стоманобетонни подпорни стени.
От км 0+570 до км 0+680 са развити входящите и изходящите шлюзове към кръговото кръстовище от и към ул. "Стоян Михайловски". Изходящият шлюз посока кв. "Дървеница" налага удължаването на пешеходния подлез при км 0+660.
За бул. "Яворов" средната разделителна ивица е с ширина 2 м, спирките на обществения транспорт са само в обособени "джобове", проектната скорост е 60 км в час, максималният надлъжен наклон е 7%, габаритът на платната за движение е 2х2х3.50м.
Оста на булеварда е съобразена със съществуващото положение и бъдещото развитие на булеварда, който преминава във виадукт над ул. "Стоян Михайловски". Оградата на Духовната семинария е исторически паметник и разположението на булеварда е съобразено с необходимостта от запазването на оградната линия.

Корекцията за бул. "Драган Цанков"
е за 520 м, в които се включват подходите към кръстовището и реконструкцията на съществуващата трамвайна линия между Борисовата градина и Телевизионната кула. Идейното решение на настоящия проект определя бул. "Драган Цанков" като второстепенно направление. Осигуряването на достъп от "Драган Цанков" към бул. "Яворов" става чрез пътния възел тип "Кръгово кръстовище" на едно и също ниво със съществуващото светофарно кръстовище. Рехабилитация на бул. "Драган Цанков" в подходите му към кръстовището включва обособена дясна връзка в зоната на съществуващото трамвайно трасе, което премина зад Телевизионната кула, с шлюз за вливане в бул. "Драган Цанков", като се осигурява вход и изход към двора на Телевизионната кула и двора на водохранилището в близост до Семинарията. Предвиден е допълнителен вход от обособена дясна връзка към двора на Телевизионната кула.

Пътният възел тип "Кръгово кръстовище"
Проектът на кръговото кръстовище при бул. "Драган Цанков" е овал, изтеглен е по продължение на бул. "Драган Цанков".
Изборът на форма на платното за кръгово движение предоставя следните предимства:
- мостовите съоръжения ще бъдат в права, което опростява конструкцията и улеснява строително-монтажните работи
- има добра възможност за инсталиране на светофарна уредба в по-късен етап, при бъдещо нарастване на транспортните интензивности. В правите участъци по платното за кръгово движение могат да се обособят ленти за завиване, без да се "блокират" изходите от чакащите по лентите.
Второстепенното направление по бул. "Драган Цанков" трябва да бъде реконструирано на много малко разстояние преди и след кръстовището.
Запазват се всички посоки на завиване, включително възможността за обратен завой.
Пресичането на платната за движение от пешеходците се осъществява през разделителни острови, което скъсява разстоянието за преминаване и улеснява пешеходците, които следва да се съобразяват с автомобилите, идващи само от една посока.

Предимства на кръговото кръстовище

Чрез кръговото кръстовище се елиминират опасните конфликтни точки тип "пресичане". Движението на моторните превозни средства се осъществява чрез вливане и отливане.
Входящите и изходящите радиуси на бордюрните криви са 30 м. Това физически налага на водачите да намалят скоростта на движение до 30-35 км в час в кръстовището и в подходите към него.
Предвидено е двулентово платно за кръгово движение с ширина на лентите по 4.00 м всяка. Това дава възможност на водачите да се движат успоредно един до друг, пътните ленти да са "наситени", допълнителната ширина позволява безпроблемното маневриране на превозните средства от градския транспорт.
Всички входове и изходи са проектирани като двулентови с ширини 2х3.50 м. Осигуряването на две ленти за изчакване във входовете увеличава пропускателната способност на цялото кръстовище. Линията за осигуряване на предимство е по периферията на платното за кръгово движение. По този начин се подобрява видимостта на изчакващите водачи, които може да се разположат ветрилообразно.
Пешеходните пътеки са изтеглени на разстояние минимум 5.0 м от платното за кръгово движение. Така, от една страна, входящите водачи няма да застават върху пътеките при изчакване, а от друга, изходящите автомобили няма да "задръстват" платното в кръга, щом изчакват пред пешеходната пътека.
Пропускателната способност в пикови часове на кръговото кръстовище става сравнима с тази на светофарно. Най-голямото предимство на кръговото кръстовище е в извън пиковите моменти, когато транспортните задръжки са в пъти по-малки от тези при светофарно кръстовище.
Друго предимство на този тип възел е малката му площ в сравнение с другите видове възли - тип "детелина" или "диамант". Рампите към кръга са изградени непосредствено до директното трасе.
Габарити на булевардите

Бул. "Драган Цанков" е с ширина на платното за движение 14 м, с две ленти за движение за всяка посока 2х3.50 м, без разделителна ивица. В югоизточната част на булеварда има тротоари с ширина 3.0 м.
От км 0+150 до км 0+570 булевардът "Яворов" е с габарит 2х2х3.50 м с разделителна ивица с ширина 2 м, служебни тротоари (двустранно) с ширина 0.75 м и стоманобетонни подпорни стени.

Източник
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Много тесни тротоари са измислили, трябваше да са поне метър широки, все пак там си минават немалко хора.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Според мен за директно преминаващите по Яворов трябва да се оставят по 3 ленти в посока.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Според мен за директно преминаващите по Яворов трябва да се оставят по 3 ленти в посока.
При 2*3 за главните платна ще се захапе много от парка, все пак са се старали да се мине с минимално сечене на дървета.
А и трябва да се съобразят нещата с ТВ кула и нейния двор.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Аз си представях да вкарат подземно бул. Драган Цанков. Така или иначе само той ще се поотпуши, за сметка на кръстовището на канала. Бул. Яворов просто ще си премести задръстването на семинарията и кърстовището с бул. Черни връх.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Не е точно така. Доста големи задръствания има и в посока Цариградско, а натам вече ще има свободен изход за излизане на булеварда.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
При 2*3 за главните платна ще се захапе много от парка, все пак са се старали да се мине с минимално сечене на дървета.
А и трябва да се съобразят нещата с ТВ кула и нейния двор.
Ако направят платната и на Яворов по 3 м, ще им трябват само още 4 м, което е допустимо. Иначе говорим за още 7 м отгоре, а това е дължината на една стая. Подозирам, че последната грижа е случващото се с парка. :)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Няма нужда от две платна по 3 ленти. Пресичането на Яворов с Цариградско също е 2 ленти. Пропускателната способност на уличната мрежа се обуславя преди всичко от тази на кръстовищата, а не на сеченията на самите улици.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Три са си, като към ТВ кулата има и шлюз за качването на Цариградско. Ако потокът трябва да се събира от повече към по-малко ленти, това би трябвало да не минава толкова гладко, но ти си си транспортния инженер.

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
В момента изглежда, че са малко лентите, само защото се получават задръствания. При една постоянна пропускавателна способност на двете ленти няма да има никакъв проблем.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Надявам се, понеже ако не е така ще е голяма каша проправянето на още една лента в посока. Пиши ги бегали парите дадени до този момент.