Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270525 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Много ми е странно наличието на джоб за ляв завой по България. То ако останат тези леви завои, ефектът ще е нулев - всички леви завои трябва да са по кръга.
Разбира се, Гешов-П.Ю.Тодоров в траншея в сегашния пешеходен подлез би било по-добро решение...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
В името да запазят този подлез, май ще сътворят още по-голяма глупост. Това кръгово само с 2 ленти ми се вижда тесничко, а и ще минава над главите на пешеходците, които ще ползват подлеза, съответно в дъждовно време същите рискуват да бъдат изпръскани. Запазването на светофара всъщност въобще няма да реши проблема - пак ще има задръстване и, за по-бързо да го избегнат, много коли ще навлизат в кръговото и то ще се запуши. А и все ще се намери някой, който е за направо, и се сети в последния момент да прави забранен ляв завой...
По-добре да беше детелина или пък бул. България на ниво терен, безконфликтно, а Гешов да се влива изцяло в кръговото, като същото да е с по-малък диаметър и с 4 ленти.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За мен показаният проект е слаб! Не може натоварен кръгов и натоварен радиален булевард да се пресичат със светофар! Според мен задръстванията ще се запазят.
Задължително трябва Гешов да слезе на -1-во ниво в подлеза. Подлезът да остане само по направлението, успоредно на Гешов. Пешеходците, вървящи успоредно на България просто ще си минават на ниво терен под кръговото, като единствено ще се пресичат с тролейбусите от Кюстендил.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
А вестибюлът за метростанцията къде ще е?
« Last Edit: 27.02.2013, 21:59:58 by Repcho »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Вестибюлът на станцията ще си излиза в останалите части на подлеза - частите от правоъгълника, които минават под бул. България.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
На мен пък ми харесва. Две фази са достатъчно малко. Лентите са достатъчно и едва ли ще стават колони.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Две фази са достатъчно малко.
А левия джоб на България в посока Центъра по хигиена как да го разбираме? А щом ще са разрешени левите завои, фазите ще са най-малко 3 - и това ако не е абсурд!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
В описанието пише, че ще се може да се кара само надясно и направо. Вероятно този, който е правил картинката, е забравил да махне лентата за ляв завой...

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Според мен кръговото трябваше да е с 3 ленти, а по Гешов долу да остане само по 1 лената за десен завой и по България да няма светофари. Всяко едно такова спиране на България води до замързявания и задръствания, независимо колко време ще държи светофара. Натоварването в посока направо по Гешов не е толкова голямо, че да се прави светофар само заради него.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Именно защото не е толкова голямо, няма опасност. Просто ще свети примерно 1 минута по България и 30 секунди по Гешов. Това е напълно достатъчно.

Offline Calgary

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
    • http://kovachitza.miniville.fr/
Ами включването от кръговото към България в най - лява лента?  :neznam: Строеж на такова скъпо съоръжение без осигуряването на нито едно безконфликтно направление...  :eek:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ами включването от кръговото към България в най - лява лента?  :neznam: Строеж на такова скъпо съоръжение без осигуряването на нито едно безконфликтно направление...  :eek:
Ти какво разбираш под безконфликтно включване? Вливанията/разделянията не са конфликтни и са единственият начин за комуникация с магистрален път. Конфликтно би било идващите отляво да трябва непосредствено след вливането да правят десен завой. А в случая в посока Бояна десен завой има чак на бензиностанция Шел, а в посока НДК - чак на бензиностанция Лукойл. Единствено трябва да се мисли за преместване на спирката на А604 в посока НДК.
Далеч по-конфликтно е на бул.Яворов - идващите от Цариградско шосе към Семинарията отдолу с тези, идващи от Румънското посолство и завиващи към кръговото. Както и на редица места по новия участък на СОП.

Offline Calgary

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
    • http://kovachitza.miniville.fr/
Безконфликтно имах предвид за направление (както са Яворов и Гешов при готовите кръстовища), а не за включване. За включването ми се струва неудачно да се извършва в най- лява лента на България.
Някой има ли идея колко ще е разстоянието от включването до Шела, за да не се получи ситуацията, която ти си описал?

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
за включване, колите ще могат да се възползват от червената фаза на главното кръстовище. Т.е., ако завиваш от Гешов наляво към НДК, минаваш отгоре и на слизане зависи - ако скоро е пуснало зелено за България, спираш и изчакваш. Ако е зелено за Гешов, пътят ще е свободен и ще може да се включат евентуално насъбралите се коли.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
...., спираш и изчакваш.

Абсолютно неправилно действие при наличие на ускорителна лента !

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
И на цариградско има едно такова много неприятно място, където 305 излиза от Ситняково на Цариградско, там някои спират и изчакват, други с мръсна газ се включват в трафика. Също и на , където 204 слиза от Цариградско към Малинов, отново понякога някои се включват с мръсна газ, други пък изчакват да светне червено и да спре трафика по Малинов, като правят леко задръстване и тогава минават. Не помня, кое от двете е правилно че отдавна не съм карал. На бул.България сигурно ще стават подобни ситуации.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не е по темата, но и двете са правилни, тоест или с мръсна газ се изнасяш, или изчакваш. Средно положение няма (или води много често до ПТП, или закана за действия спрямо близки и роднини)
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Спирането на ускорителна лента си е отврат отвсякъде.
На България има достатъчно масто при вливането да има 2 ленти за идващите отдолу и 2 ленти за спускащите се от кръга. По-нататък лентите си стават 3 общо.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Спирането в ускорителна лента не само, че не е добре за трафика, но дори е опасно за движението. Затова се казва ускорителна лента, че да може да се ускори в нея достатъчно, за да се стигне скоростта на движещите се успоредно в главното платно коли и да се включиш по-бързо. Това че в София няма една читава детелина с истинска ускорителна лента, е огромен проблем.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Това че в София няма една читава детелина с истинска ускорителна лента, е огромен проблем.
Поначало при всяка детелина включването от вътрешно листо е по-трудно, тъй като трябва да се пропуснат изключващите се към съседното вътрешно листо. Така е даже на големи детелини като тази на България/СОП. Но отдаването на предимство в никакъв случай не става с набиване на спирачки, нито пък носителите на предимство е редно да се спускат рязко към отбивката.
Поначало най-вече във форума SSC битува някакъв култ към класическите детелини. А те далеч не са най-доброто решение, когато имаме натоварени леви завои, които се заменят с 270-градусови дъги. Тъкмо заради това проектът за кръстовището на СОП/Европа при Милево ханче беше преработен.

Да се върнем обратно на дискутираното кръстовище: Нека приемем, че траншейното преминаване на Гешов е изоставено заради бъдещите функции на подлеза като вестибюл на метростанцията. Но дали при един по-широк - 3-лентов кръг не би било по-добре и правото направление по Гешов-П.Ю.Тодоров да се вкара в него и по този начин да падне светофарът?