Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270529 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ми аз това писах  по-нагоре, най-удачно е кръговото да е с по-малък диаметър и с 3-4 ленти за движение, на ниво терен остава директното направление на бул. България. Само откъм МА трябва изкачването да започва малко по-отрано, за да могат да се включат тролеите 2 и 9.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На Семинарията ще го почват скоро:

Quote
Подготвят кръстовище на две нива при Семинарията, 22.04.2013


До края на май се очаква да започне изграждането на кръстовището на две нива при Семинарията.

На 8 май ще бъде напълно отворено за движение и кръстовището на булевардите "Акад. Иван Ев. Гешов" и "Георги Софийски".

Това съобщи пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно със заместник-кмета по транспорта Любомир Христов и с кмета на район "Младост" Цвета Авджиева провери изграждането на паркинг при метростанцията на бул. "Андрей Сахаров" между "Младост 1А" и "Младост 3", информира БТА.

Кметът Фандъкова посочи, че район "Младост" е сред отличниците в изграждането на паркинги в сравнение с останалите столични квартали.

Паркингът е с площ от около 3 дка, струва 200 хил. лв. и на него ще могат безплатно да паркират около 90 автомобили. Целта е хората да не оставят колите си в калта, посочи Фандъкова.
Източник

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Quote
Линията на трамвая ще влезе подземно още преди най-високата част, спирката ще е под земята.
Това ми се струва доста интересно, а и нещо не мога да си го представя как точно ще изглежда. Дано поне всичко потръгне без проблеми, и през пролетта на 2014 година ще имаме още едно кръстовище на две нива, а и с него бъде изградено най-после новото трасе на трамвая до Дървеница.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ако това е вярно, то считам, че можем да се поздравим с огромен успех за сдружението! Ето какво внесохме като становище.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote
Линията на трамвая ще влезе подземно още преди най-високата част, спирката ще е под земята.
Това ми се струва доста интересно, а и нещо не мога да си го представя как точно ще изглежда. Дано поне всичко потръгне без проблеми, и през пролетта на 2014 година ще имаме още едно кръстовище на две нива, а и с него бъде изградено най-после новото трасе на трамвая до Дървеница.
Леката чупка в края на Велчова завера е най-високата кота от трасето, а котите на Баучер и Яворов са еднакви. Ако вместо изкачване от светофара на Баучер започне леко спускане, до Яворов се постига необходимото спускане. Откъм Пионер е още по-лесно - оттам към Яворов е изкачване, просто трамвайното трасе ще понижи най-високата си точка.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Има и информационна табела за Гешев и България, сложена даже. Само снимката ми е малко лоша Ще я снимам пак и ще сложа по хубава
« Last Edit: 26.07.2013, 21:08:54 by georgi64 »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Подлезите са опразнени от магазини.
------------------------

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
http://tv7.bg/news/society/9396872.html

Проект за облекчаване на движението по бул. "Иван Е. Гешов" и бул. "България"
Догодина може да започне строежа на кръговото кръстовище на бул."България" и "Акад. Иван Гешов" в столицата. Това заяви зам.-кметът на София - Любомир Христов. Така ще бъде облекчен трафикът в тази централна част на града.
 
Кръстовището на бул. "Иван Е. Гешов" и бул. "България" е едно от най-натоварените в София.
По него преминават около 23 хиляди превозни средства в пиковите часове. Времето за престой е между 8 и 10 мин. С изграждането на естакадата времето за преминаване през участъка ще се намали близо 8 пъти.


Според неокончателния вариант на проекта, организацията на движение по бул. "България" ще остане същата. Ще бъде изградено кръгово движение. Кръстовището на две нива ще бъде свързано с това на бул."Акад. Гешов" и бул. "Св. Георги Софийски", което се изгражда в момента.

Преди дни живеещите там настояха да бъде спрян строежът му, защото се притесняват, че шумът значително ще нарасне. От столичната община уверяват, че с изграждането на кръстовището на "Гешов" и шумът в райна ще намалее.

Това ще стане благодарение на траншеята, по която ще преминава движението от "Цар Борис 3" към "България" и обратно. По план ремонтните дейности трябва да приключат до края на годината.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
До две седмици започва строителството на кръстовището на три нива при Лъвов мост в столицата. Това съобщи вчера кметът на София Йорданка Фандъкова, която провери ремонта на тротоарите около зала „Христо Ботев” в Студентския град.

Около моста на нивото на бул. „Мария Луиза” ще се изгради кръгово движение. Булевард „Сливница” ще минава под моста, като бъде понижен до равнището на река Владайска. По него ще се преминава без светофари, което бързо ще извежда движещите се автомобили към Сточна гара. На практика на Лъвов мост ще имаме кръстовище на три нива, ако броим и метрото под реката. То ще струва около 23 млн. лв. стакадата ще е готова през следващата година, обясни Фандъкова. По думите й строителството ще бъде съпроводено със затруднения в движението, но районът няма да бъде блокиран напълно.

През тази година ще започне изграждането на кръстовища на две нива и при Семинарията, и при булевард „България”. В момента главният архитект на столицата Петър Диков проектира естакадата при „България” и „Гешов”. Веднага след това ще започне строителството на кръстовището. Времето, прекарано в задръстване по булеварда на властта, както наричат „България”, ще се съкрати с 8 минути след като бъде готово кръстовището на две нива. Естакадата на пресечката с бул. „Гешов” ще представлява понижено ниво на „България” и ще се изгради кръгово движение без светофари. Самият ринг ще бъде окачен на 12 стоманени въжета отвътре и още 4 отвън. Данните на общината показват, че 23 000 автомобила преминават през това кръстовище в пиковите часове, като времето за престой е между 8 и 10 минути. Естакадата ще струва около 23 млн. лева. Ще има нови тротоари, осветление и зелени площи. След изграждането на кръстовището фините прахови частици, замърсителите на въздуха и шумът в района трябва да намалеят наполовина.
Кръстовището няма да бъде затворено по време на ремонта, но преминаването ще бъде затруднено. Естакадата е част от цялостен проект за облекчаване на трафика в района, който включва и строителство на естакада между бул. „Акад. Иван Гешов” и ул. „Георги Софийски”. Мостът при Военномедицинска академия вече е готов и през него преминават коли, чака само полагането на последния пласт асфалт. С реализацията на тези проекти ще може да се стига от „Красна поляна” до район „Подуяне” за по-малко от 10 минути. Строителството на четвъртата естакада между бул. „Яворов”, ул. „Стоян Михайловски” и бул. „Симеоновско шосе” е на етап изготвяне на работен проект.
« Last Edit: 03.08.2013, 15:51:40 by difian »

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
в-к "Преса"
07.08.2013 г., стр.2-3

През юни 2014 г. в София

Колите слизат под Лъвов мост

Реконструкцията на емблематичното съоръжение започва до седмици, ще реставрират на място и четирите лъва


Само след десет месеца столичните шофьори ще минават с колите си под Лъвов мост, без да чакат на нито един светофар. Това ще стане, когато през юни 2014 г. приключи мащабната реконструкция на емблематичното за София кръстовище на булевардите „Мария Луиза" и „Сливница", заяви пред „Преса" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Кога точно ще започне ремонтът, зависи сега от главния архитект Петър Диков. В момента, в който ръководената от него дирекция „Архитектура и градоустройство" издаде разрешителното за строеж на изпълнителя на обекта - „Главболгарстрой", ще започне реконструкцията на съоръжението. Надяваме се това да се случи до 2-3 седмици, каза Христов.
Плановете на общината са. кръстовището на Лъвов мост да стане шестата поред естакада в София.
Окончателният вариант на проекта предвижда да се изгради кръгово движение около моста, а той да остане само за пешеходци и трамваи. Под него от двете страни на река Владайска ще се изградят две нови платна на бул. „Сливница". По тях ще минават колите, които се движат между Сточна гара и „Люлин". Сегашните платна ще се използват от автомобилите, които се отклоняват по бул. „Мария Луиза" към гарата и ЦУМ. Те ще се разпределят чрез кръгово движение, а трамвайната спирка ще се измести на моста. Неудобствата за шофьорите ще започнат веднага след началото на ремонта. Планира  се  най-на-пред да бъде спряно за 4 месеца движението по северното платно на „Сливница", като трафикът ще минава по южното. От Нова година пък ще бъде затворено южното платно, а движението ще се осъществява по северното. Христов обаче увери, че ще бъде направена такава организация на движението, която да сведе до минимум затрудненията за каращите коли в този район.
Успоредно с изграждането на естакадата ще се извърши и цялостна реставрация на историческия мост. Такава не е правена от 1981 г. и е крайно наложителна, признават от кметството. Емблематичните четирите лъва  ще  бъдат основно почистени, а след това и патинирани по специална технология. Консервацията им ще се извърши на място за разлика от тази на „Цар Освободител", който бе смъкнат и откаран в леярната в Требич. Изместената с няколко сантиметра задница на единия цар на животните ще бъде върната на старото си място. Ще бъдат заздравени и опашките на лъвовете, за да няма нови набези над тях от търговци на скрап, както това се случи през 2003 и 2010 г. Липсващите гранитни балюстри от парапета на моста ще се изработят отново. Ще бъдат реставрирани и металните канделабри. След това декоративните осветителни тела ще излъчват ефектно художествено осветление към целия мост.
Цялостната реконструкция струва 22 млн. лв.
Те ще бъдат заделени от заема за 50 млн. евро, който кметството очаква да получи от Европейската инвестиционна банка. Управителният съвет на банката вече се произнесе положително за инвестицията. В момента на „Московска" 33 очакват заседанието на надзорния съвет на ЕИБ в средата на септември, който ще реши окончателно дали да отпусне исканите от кметството пари. С тях в следващите 4 години ще се извърши основен ремонт на 21 ключови булеварди и кръстовища в столицата, сред които Лъвов мост, Цариградско и Ботевградско шосе.

Ремонтът няма да се отрази на метрото
Предстоящият ремонт на кръстовището на Лъвов мост няма да застраши сигурността на намиращата се отдолу станция на метрото. Това увери шефът на софийския „Метрополитен" Стоян Братоев. Има издадено предписание, което строителите от „Главболгарстрой" ще трябва да изпълнят. То включва заздравяване на почвата около тунела, където пътното платно на бул. „Сливница" потъва под „Мария Луиза. Едновременно с това трябва да се направи една плоча с анкери, която трябва да обхване тунела и да не допусне неговите деформации по време на строителството, уточни Братоев. През деветте месеца на ремонта станцията на подземната железница под моста ще функционира нормално, тъй като загражденията на изкопните работи ще бъдат извън входовете на метрото.

Зам.-кметът Любомир Христов: Трябва да запазим трамвая по „Мария Луиза"

-Г-н  Христов, проектът предвижда през следващото лято по Лъвов мост да се движи само трамваят. Участващите в конкурса за нова визия на площад „Света Неделя" масово предложиха да бъде махнат. В такъв случай след няколко години Лъвов мост може да остане за първи път в историята си безлюден откъм коли.
-Твърдо поддържам мнението, че трамваят трябва да остане. Чрез него се гарантира транспортната връзка на северните и южните квартали в града. Надявам се, че архитектурните екипи са подходили по-скоро творчески, отколкото гледайки   реалната   ситуация в града. Освен това те нямат нужната доза знания как е организиран транспортът в София и какви промени ще настъпят, ако премахнем една или друга линия.
-Според проекта бул. „Сливница" ще се „сниши" под Лъвов мост и движението ще  минава в непосредствена близост до Владайската река. Архитекти твърдят, че това не е много добре от екологична гледна точка, тъй като по този начин се навлиза в периметъра на канала. Някои дори припомнят, че в определен период от време има приливна вълна, която може да залее всичко в района, както се е случило това преди време на Орлов мост.
- Този проект вече е съгласуван на всички инстанции, в т.ч. и с колегите, които се занимават с водните басейни на територията на София. Приемам, че всеки по веригата си е свършил работата както трябва и няма място за притеснения. Освен това   движението в никакъв случай не навлиза в коритото на реката, а в траншеи, които ще бъдат изкопани там, където в момента са пътните платна на бул.„Сливница".
-Обмисля ли се вариантът общината да покрие коритото на реката и тя да стане подземна, каквито идеи се срещаха преди време?
-Имаше такива предложения да се покрие коритото и отгоре да се направят допълнителни ленти за движение. Някои дори развиваха идеята да се изгради отгоре паркинг по подобие на това, което е направено в Хасково. Предлагаше се и вариантът да се дигне върху реката до Лъвов мост многоетажен гараж. За мен всичко това е най-малкото неразумно. Реката, макар и сравнително малка, е един воден обект, от който всеки град има нужда. Вярно е, че дори и да се покрие, тя ще продължи да тече отдолу, но губи своето очарование и влиянието си върху климата. Атмосферата, която създава една река, не може да бъде заменена със строителството на бетонен паркинг.
-Ще сложите ли шумозащитни стени на новото кръстовище, с каквито се сдоби естакадата до Военномедицинска академия?
-Предварителните ни проучвания не показаха, че ще има повишени нива на шум след   изграждането на съоръжението. Но ако се появят несъответствия, ще реагираме веднага и няма да оставим да бъдат тормозени хората в района.
-Какви други промени планирате в района?
-В момента обмисляме варианта по какъв начин да намалим огромния трафик на кръстовището на ул. „Раковски" и бул. „Сливница". Едно от възможните решения е да бъде затворен мостът за движение, за да се намалят фазите на светофара и да се премахне по този начин левият завой към ул. „Козлодуй". Това ще стане ясно след 2 месеца, когато ще бъдем готови с нова схема за движението в района.

Това последното цветно пасазжче как го тълкувате че нещо не го разбирам, или журналистите пак са объркали нещо  :)
« Last Edit: 08.08.2013, 14:02:35 by georgi64 »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
То е ясно кой ляв завой не може да имат впредвид - този на тб.9 към центъра. Другия от Сливница към Козлодуй не влияе по никакъв начин на фазите. Единствено спестяване на ляв завой от Раковски към някоя от посоките на Сливница би помогнал. Аз си го представям така - ляв завой за идващите от Козлодуй към Ст. Гара да отпадне. И това е куцо, но изглежда най-логично за мен.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На това кръстовище проблеми няма, минава се винаги на първа фаза от всичките посоки... Това с левите завой е голяма глупост, макар че точно споменатият от МЛК го мразя, защото за него действително се чака една идея повече и карам направо по Раковска и чак на Симеон/Искър/Дондуков завивам на ляво. С първата фаза от Раковска пресичаш северното платно на Сливница и после на моста трябва да изчакаш зеленото на южното платно и това е досадно... ;)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
На това кръстовище проблеми няма, минава се винаги на първа фаза от всичките посоки...
Освен ако не си по Сливница направо.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
На това кръстовище проблеми няма, минава се винаги на първа фаза от всичките посоки...
ммм не е точно така, особено ако идваш по Сливница от Лъвов мост. Чакаш минимум една фаза, понякога и две. Друг е въпросът, че водачите не се престрояват правилно преди и след светофара (да не забравяме, че имаме четири ленти, от които крайната е само за наляво, две само направо и една направо и надясно), и с това допълнително затрудняват пропускливостта.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Проектът почва след минути дето се вика, а тука никакъв достатъчен хейт по това безумно разхищение на средства и опропастяване на всякаква визия и градска среда на западната порта на центъра. В настоящите обстоятелства всяко кръстовище на две нива там е излишно, но това кръгово конкретно печели всички класации по тъпотия и ще се случи просто защото вече са раздадени някакви пари.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
И аз съм на мнение,  че там е напълно излишно.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Проектът почва след минути дето се вика, а тука никакъв достатъчен хейт по това безумно разхищение на средства и опропастяване на всякаква визия и градска среда на западната порта на центъра. В настоящите обстоятелства всяко кръстовище на две нива там е излишно, но това кръгово конкретно печели всички класации по тъпотия и ще се случи просто защото вече са раздадени някакви пари.

Безпринципното хейтене само заради едното хейтене е ... безпринципно

Не съм убеден, че многоетажните кръстовища по лъвовия и орлевия мостове са необходими.

Много по-сполучливо би било според мен да се направи продължението на Данаил Николаев, да се оправят като цяло улиците в района, да се измести част от трафика на предгаровия площад и да се реконструират връзките по-далеч от центъра между Люлин, Надежда, Орландовци и Хаджи Димитър. За мен няма смисъл да правим Сливница в 10 ленти и после да се опитваме да промушим половината град оттам.

По същия начин изглежда гледната ми точка за Орлов мост. Нека първо направят продължението на Тодор Каблешков, евентуално да прокопаят тунел под Южния парк за връзка между Вапцаров и Гоце Делчев и трафика пред Борисовата градина ще бъде сериозно облегчен. В момента ако искате да пътувате от Овча Купел, Красно Село, Борово, Хиподрума, Лагера, Гоце Делчев, Стрелбище, Белите Брези или Иван Вазов (до тук около 150 - 200 хиляди души) до Младост, Цариграско или Летището (където има много бизнес и работни места), все трябва да минете през Орлов Мост, което не е най-градивното решение...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Е хайде сега, то ако се процедира така и за всяко кръстовище се носи вода от 999 кръстовища на съвсем различни места, нищо няма да се построи.
Кръстовище на 2 нива на Лъвов мост не е излишно, още повече, че при самото изграждане на метростанцията има сериозна подготовка за него. Но излишно е кръговото на ниво терен, то остана от времето, когато беше зачеркнато ТМ трасе по Мария Луиза и трамваят щеше да върви по пробива Козлодуй-Централна гара. Очевидно тези неща няма да се случат и кръговото няма дя допринесе нищо за облекчаване на движението, след като то се пробожда от ТМ трасе.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Нищо безпринципно няма да се критикува напълно безсмислено харчене на наши пари от общината. Цари съгласие, че минимум кръговото е излишно за кръстовището и ще обезобрази поредната зона с историческо значение в центъра.

Иначе и аз съм на мнение, че пробивът Николаев ще е много по-облекчаващ района, отколкото Сливница под земята, като пропуснатите коли по нея ще продължат да се затапват в нарастващи количества на Ботев и Раковска.