Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270527 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Доколкото знам това също е заложено. Идеята е линиите по оста изток-запад да се засичат в този кръг, където е и връзката север-юг (метрото), целта е интермодалността, която би се получила и в което аз не виждам нищо лошо..
Да, това комай е единственият здрав аргумент ЗА кръговото.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Търсенето на място за въртене на тролейбусите е последната сламка (на удавник), за която се захваща Диков. За какво са му по 3 ленти в това кръгово, да не би всяка ТБ линия да я планират със собствена лента??? Това е поредната гнусна лъжа и поради причината, че никъде в проекта няма упоменато изрично КЪДЕ ще са спирките на градския транспорт и КАК аджеба ще се придвижват пешеходците? Цялото усилие има за цел единствено откъсване на градския транспорт и създаване на пречки за пешеходците при придвижването им из района. Крайно време е всички подобни решения да минават одобрение първо през ЦГМ и обществен съвет и после да влизат за изпълнение.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ами стига се до единственото решение да се направи подлез от Южния парк до гарата и Женския пазар да се вкара в подлеза, който да продължава по "Сливница" до "Христо Ботев" и "Раковска".  :D
Това в рамките на майтапа, придвижването на пешеходците през Лювов мост, където те сега са в огромно количество ще е ужасно.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
За интермодалност е достатъчно автобусните връзки да спират на Лъвов мост, не е нужно да въртят там, вместо на Сточна гара. Където ако с тия пари направеха кръстовище на две нива, дори без Д. Николаев, щеше да е доста по-умно.

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Вярно, че трябва да се олекоти трафика около Сточна Гара. Но ако резнеме транспорта само до Лъвов Мост губим ценни връзки с тб.9, 11. Включително и достъпността до бул. "Васил Левски ( пеш за 10 минути се стига до Паметника Левски, а за 15 минути се стига до СУ,  Паметника на Съветската Армия и Орлов Мост). За това трябва да се помисли някакво компромисно решение. Примерно тролеите може да се движат до Лъвов Мост, а 310 и 309 до Сточна Гара.
R.I.P  Ikarus 280

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Съгласен съм, да кажем 6 с 8 коли до Лъвов мост, а 7 с 9 коли до Сточна гара, 310 не трябва да се пипа, а за съсипаната с последните две промени 309 се ще се измисли нещо, но да оставим тази дискусия за по-напреднал момент, да видим проекта, ако трябва да изчакаме и реализацията му, защото сега само тъпчем на място и пълним темата с негативни настроения към нещо, което не е ясно кога и дали въобще ще стане. Междувременно съм съгласен с тезата на Маниак.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
На днешното обсъждане на кръговото на Гешов и България ми стана ясно, че заданието е пуснато през 2008, при стария маршрут на трети метродиаметър и не е актуализирано при промяната на МД3. Според мен, както за тов, така и за всички многоетажни кръстовища, е много по-необходимо да се изградят алтернативни маршрути, а не да съсредоточаваме целия трафик на София в 5 точки - Лъвов Мост, Орлов Мост, траншеята по Гешов, Подуяне и траншеята при семинарията
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Аз се чудя къде се бутат с тези пътни възли, като има цели квартали без елементарна пътна инфраструктура и тротоари...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
То хубаво си философствате по принцип, но частта от ринг по Гешов е алтернатива на ринговете Евлоги Георгиев-Пенчо Славейков, Сребърна-Г.Делчев-Житница. Да се говори за алтернатива на бул.България е доста несериозно.
Кръстовище на 2 нива на това място си е безспорно необходимо, въпросът е да не се проектира като в пустиня, а с отчитане на всички компоненти и връзките между тях: метро, наземен транспорт, велоалеи, пешеходно пресичане и т.н. Заданието може да е пуснато през 2008, но и тогава си вървяха А64, 76, 102, 204, 604 и ТБ2, 8 и 9, а тъкмо техните спирки са "забравени" в обсъждания проект.

Има сериозна причина да се забавят малките квартални улици - силно амортизираната ВиК и топлопреносна мрежа налага чести разкопавания, а монополните оператори работят по подмяната "на час по лъжичка", особено Софийска вода.
« Last Edit: 11.10.2013, 00:50:58 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
От събота започва строителството на кръстовището при Семинарията
Quote
След протести на недоволни граждани и последвалото поправянето на проекта, от утре започва строителството на кръстовището на две нива при Семинарията в София. От Столичната община обещават да няма нито едно изсечено дърво, да има шумоизолираща стена до близките сгради и преминаването от оттам да бъде намалено от 10-15 на 1-2 минути. Проектът беше представен днес на пресконференция от зам.-кмета по транспорта Любомир Христов и представители на проектантите и изпълнителя.

Какво се предвижда


Кръстовището на "Симеоновско шосе" и "Алея Яворов" е с прогнозна стойност 13.5 млн. лева, но е възможно да струва по-евтино и с остатъка от парите да бъде извършени други дейности. Финансирането се поема от бюджета на общината и заем от Европейската инвестиционна банка. Срокът на изпълнение на "ГБС Инфраструктурно строителство" е 6 месеца, но най-вероятно ще се наложи през зимните месеци януари и февруари строителството да спре. "Очакванията са в разгара на лято 2014 г. кръстовището да бъде изцяло готово", заяви Любомир Христов.

По думите му от утре (събота) започват реалните строителни дейности като се предвижда през цялото време на изпълнение да не се спира изцяло движението, а само определени платна..

След протестите


През последната една година много граждани бяха недоволни от първия проект за кръстовище при Семинарията. След преговори на организации с главния архитект на града Петър Диков общината склони на промени. "Първоначално се предвиждаше голяма естакада в самата Борисова градина, която в момента е по-малка и е само премостване от Симеоновско шосе", заяви зам.-кметът. По-късно уточни, че няма да има нито едно отсечено дърво.

Направено е измерване на шума и е установено, че трябва да бъде изграден "шумозащитен екран", които да предпазват близките жилищни блокове. Като цяло и липсата на задръстване също би трябвало да намали шума, очакват от местната управа.

Ще бъде изграден и пешеходен подлез по бул. "Пейо Яворов". Ще бъде подменен и водопровод - 952 м, канализация - 1495 м, и подмяна на уличното осветление.

Етапите

Това е вторият от общо четирите етапа за промяна на транспорта в тази част на София. Първата фаза беше изграждането на кръстовището на две нива на Телевизионната кула, което струваше около 19 млн. лева. Общо предвидената сума е 88 млн. лева.

След изграждането на кръстовището при Семинарията предстои и изграждането на естакада по бул. "България" и "Гешов", което се очаква да започне догодина. Предстои и разширение на бул. "Черни връх" - от ул. "Сребърна" до южната дъга на Околовръстното.

Все още продължават и обществените обсъждания за нов трамвай към "Дървеница", който би трябвало да преминава през част от Борисовата градина. Група граждани все още протестират срещу това намерение на общината, защото се очаква изсичането на дървета. Те смятат, че няма и самият маршрут не е добър.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да днес подготовката кипеше с пълна сила, още от бензиностанцията на София Ленд започваше, като се поставяха планки за знаци съобщаващи за промяната в организацията на движение на МПС. По надолу се махаха всички пана на спирките, заедно със стъклата от знаково стопанство, а тази вечер спирките бяха напълно подготвени за премахване. Най-вероятно утре и това ще се случи. Надолу на Симеоновско е изградена новата спирка на 88, а на 120 беше изкопан част от зеления пояс след Михайловски и Симеоновско и са сложили и спиркознак. По всички спирки на тм18 са закачени табели че маршрута се скъсява до пл. Журналист и тези спирки остават закрити. Преди седмица подготвяха за премахване част от спирките в участъка Тв. Кула - Руско посолство. А вчера имаше екип на Електрото, най-вероятно ще бъде свалена и ККМ. За друго в момента не се сещам, но очаквайте най-скоро подробни репортажи от строителството на естакадата и от цялата строителна площадка.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Допълвам. Премахването на съоръженията на Електротранспорт се извършваше също и под формата на къртене на стълбове преди Телевизионната кула. Активност на геодезисти имаше и там.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Публикувам и тази статия заради удебеленото към края, като това за пешеходния подлез също ми се струва ново: ;)

Quote
Започва строителството на кръстовището на две нива при Семинарията, 18.10.2013

...

Любомир Христов обяви какво още е предвидено в рамките на проекта - на различни етапи:

*разширение на ул. "Стоян Михайловски" в участъка между площад "Велчова завера" и "Пейо Яворов", както и пешеходен подлез за връзка на двете зони с парка.

*връзка на бул. "Никола Вапцаров" с ул. "Сребърна" по трасето, което минава зад болница "Токуда". Така ще се осигури пряка връзка за автомобилите до кръстовището с бул. "Черни връх" и ул. "Сребърна".

*разширение на бул. "Черни връх" до Околовръстния път.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Всъщност Черни връх ще го разширят на 400 м от кръстовището  - до ул. Флора Кънева.
Лошото е, че са се отказали от тунела за трамвая от Велчова завера до Симеоновско :/

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Това е едно на ръка, явно трамвая съвсем са го отписали, и не започнат ли сега изграждането на трасето към Дървеница, никога няма да го започнат. Иначе това също ми се вижда интересно, и как ли ще бъде разположен този подлез?
Quote
Ще бъде изграден и пешеходен подлез по бул. "Пейо Яворов".

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Предполагам, че ще е на ъгъла Михайловски/Симеоновско откъм Лозенец и откъм парка. Откъм Семинарията няма място.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Според репортаж по ТВ 7 преди минути Столична община твърдо не се отказва от проекта за кръгово кръстовище на "Лъвов мост". Спомена се, че строителството е забавено заради промени в проекта, които не се спомена какви са. Предвижда се строителството на кръстовището да започне преди края на годината.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Предполагам, че ще е на ъгъла Михайловски/Симеоновско откъм Лозенец и откъм парка. Откъм Семинарията няма място.
Да именно, защото от към оградата на Семинарията няма място. Ще е интересно разположението на подлеза, още повече ако има и продължение към тротоара на ул. Стоян Михайловски от към Вапцаров. Реално излиза че няма пари за подлез за трамвая, който ще отпуши цялото движение през кръстовището, но има пари за безсмислен подлез от нищото към нищото. Защото са много малко хората които ходят пеша по Сименовско, както и са равни на нула пешеходците които ходят по югоизточната част на булевард Яворов.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Грижат се общинарите за пешеходците, които отиват да чакат 88 и 120 :) Както и за тези, които искат да се разхождат в парка.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Очевидно на тези главата няма да им уври, а както стана ясно от обществените обсъждания - всичко се прави за автомобилите и то по възможно най-евтиния начин. Не може хем да стиснеш, хем да пръ..еш. Поне да оставят възможност в бъдеще трамвайният тунел да се реализира.
Знаете ли? Направих една проста сметка. Попитах пред публиката момчето от ЦГМ, което беше донесло симулацията на кръстовището на България и Гешов колко моторни превозни средства преминават през кръстовището на България и Гешов. Той ми отговори - около 20 000 за три часа в пик - от 07:00 до 10:00 часа, което по стандарт - 1,7 души в кола у нас прави 34 000 души.
Аз го попитах - знаете ли преминаващият градски транспорт през кръстовището какъв капацитет за три часа има? Той не отговори, но аз му помогнах - шестте автобуса, трите тролейбуса и трамваят имат капацитет да превозят около 52 000 души за три часа, които чрез този проект ги обричате да не могат лесно и бързо да се прекачат от и на метрото, без да засягам броя автомобили, които ще търсят възможност да паркират в района на възела и да се качат на метрото.
Седнах си...
храна за мозък - http://www.banitza.net/