Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270509 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нищо безпринципно няма да се критикува напълно безсмислено харчене на наши пари от общината. Цари съгласие, че минимум кръговото е излишно за кръстовището и ще обезобрази поредната зона с историческо значение в центъра.

Иначе и аз съм на мнение, че пробивът Николаев ще е много по-облекчаващ района, отколкото Сливница под земята, като пропуснатите коли по нея ще продължат да се затапват в нарастващи количества на Ботев и Раковска.
Не ми насаждай тезите си, царят ти е гол... Територията по-скоро в момента е обезобразена като 2/4 от площада се използва за паркинги (площно, може да се окаже и още повече). Историческият мост е в окаяно положение, а за да се съберат сегашните ленти на него е с демонтирани елементи от осветлението...  :crazy:  ;) С направата на кръговото ще се открият чудесни позиции за снимки и наблюдения на красивия исторически мост. В момента той е обграден с тръби и двата паразитни пешеходни моста...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Нищо безпринципно няма да се критикува напълно безсмислено харчене на наши пари от общината. Цари съгласие, че минимум кръговото е излишно за кръстовището и ще обезобрази поредната зона с историческо значение в центъра.

Иначе и аз съм на мнение, че пробивът Николаев ще е много по-облекчаващ района, отколкото Сливница под земята, като пропуснатите коли по нея ще продължат да се затапват в нарастващи количества на Ботев и Раковска.
Не ми насаждай тезите си, царят ти е гол... Територията по-скоро в момента е обезобразена като 2/4 от площада се използва за паркинги (площно, може да се окаже и още повече). Историческият мост е в окаяно положение, а за да се съберат сегашните ленти на него е с демонтирани елементи от осветлението...  :crazy:  ;) С направата на кръговото ще се открият чудесни позиции за снимки и наблюдения на красивия исторически мост. В момента той е обграден с тръби и двата паразитни пешеходни моста...
... както и една камара тръби от двете му страни

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Иначе и аз съм на мнение, че пробивът Николаев ще е много по-облекчаващ района, отколкото Сливница под земята, като пропуснатите коли по нея ще продължат да се затапват в нарастващи количества на Ботев и Раковска.
Ти сериозно ли мислиш, че преминаването на Лъвов мост е съизмеримо като разходи с 3-километров пробив със забатачени отчуждавания? Пробивите Сточна-Централна и Каблешков-Филип Кутев-Г.М.Димитров са безспорно изключително полезни, но надали ще станат и през следващите 10 години, така че е безсмислено да разводняваме нещата.

Иначе и аз съм на мнение, че едно Ферари ще ме облекчи много по-добре от велосипед...
« Last Edit: 04.09.2013, 14:05:36 by blagun »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Уважавам на моменти трезвата преценка и широкия поглед на много от вас, но в случая прекалявате с цинизма. Да се твърди че грозните пешеходни мостове и тръбите са поправими едва ли не само с такъв грандомански проекти, е все едно да твърдим, че хлебарки вкъщи се униват само с напалм. Да, районът не е цъфнал, но може да се реши десет пъти по-добре, за по-малко пари и с уважение към историческата тъкан. Точно подходът "по-добре от нищо" е причина да се оправдават десетки архитектурни, културни и урбанистични кощунства в София, като Витошка и особемо Ларгото са пресни и болезнени примери. И мнозина и в този форум са протестирали срещу този подход. Лъвов мост е поредното му проявление и да, Благуне, да сложат тия пари във фонда Д. Николаев ако ще, ще са по-полезни за Согия со все инфлацията и безработицата.

Успокоявам се, че доказали се креативни хора, правещи много за София, също оспорват проекта: http://m.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2013/09/15/2141124_arhitekti_sreshtu_stolichnata_obshtina_zaradi_proekta/




Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
С алтернативния проект, споменат в Капитал, съм напълно съгласен. Само че и той, за разлика от твоите възгледи, предлага пресичане на Сливница на второ ниво.
Оспорването на даден проект не означава непременно запазване на настоящето положение, а търсене на по-добри решения.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Алтернативният проект на Група град много ми допада и съм напълно съгласен с изложеното от тях. Строежът на кръгово изяжда площадите и пешеходните пространства, не е в хармония с историческата атмосфера на моста и с преминаващи през него трамваи губи напълно и без това съмнителния си смисъл. Плюс че мостът остава изолиран от минувачите. На първо място кръговото е премахнато като така остават акцентът и историческият аспект на моста, запазвайки същевременно площадните пространства, които при подходящо озеленяване и развиване биха разгърнали района около моста, придавайки красота и напълно различна атмосфера. Освен това голямо внимание е обърнато на пешеходците, като основна цел на алтернативния проект е улесняване и развитие на пешеходния трафик в района, заедно с културни и обществени прояви, които могат да се състоят на просторните пешеходни пространства. Харесва ми също, че имат развит общ устройствен план за всички кръстовища от Сточна гара до Христо Ботев. Така се постига ефект на добре премислен общ проект, вместо усещане за работа на парче.
« Last Edit: 16.09.2013, 23:33:32 by Sofia »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2078469
Една статия за "България" - "Гешов", която виждам, че не е пускана досега и две снимки.
Питам се кой го измисли това да има кръгово кръстовище отгоре, но отдолу пътната мрежа да си остане в сегашния вид. За мен е най-удачно булевард "България" да се изолира и кръстовището да е на второто ниво, а долу да няма такова.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
И забелязвате ли как според тази ситуация ползващите 64, 76, 102 и 604 няма да имат достъп до метрото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
И забелязвате ли как според тази ситуация ползващите 64, 76, 102 и 604 няма да имат достъп до метрото.
Да, конструкцията е много красива, ажурна, само дето не отчита наличието на МГТ и то - осъществяващ довозване от/до метростанция за практически всички южно-централни квартали - Г.Делчев, Стрелбище, Вазов, Белите брези, Борово и Хиподрума.
Да приемем, че автобусните спирки за преминаващите направо А204, 74 и ТБ8, както и за десните завои по А 76, 604, 64 и 102 са на ниво терен. Остават левите завои на А 76, 604, 64 и 102, които ще се правят с 270-градусови дъги по кръга. По всяка от 4-те дъги ще преминават 3 от тези 4 линии. Ако приемем, че за А64 се обезсмисля ходенето до Института по хигиена, той може да прави пълно завъртане по кръга и обратно към Бояна (това означава почивките му да са на Хладилника). Тогава една спирка в квадранта откъм Хиподрума би обслужвала 3-те леви завоя на А76, 604, 102 и ще е начална/крайна спирка за А64. Би могло там да се направи кула със стълби и асансьор от ниво -1 и 0 до кръговото.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Може би ще е най-добре проекта да остане така, но на ниво терен да се оставят ленти само за автобусите и те да не минават през кръговото, а то да е само за останалия трафик и да се променят малко рампите за качване на второ ниво от страните на "Гешов" и "Петко Тодоров". Само първоначално трябва да има контрол, за да знаят, шофьорите идващи от "Гешов" и от "Петко Тодоров", че трябва да минат на второ ниво през кръговото.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
И забелязвате ли как според тази ситуация ползващите 64, 76, 102 и 604 няма да имат достъп до метрото.
Да, конструкцията е много красива, ажурна, само дето не отчита наличието на МГТ и то - осъществяващ довозване от/до метростанция за практически всички южно-централни квартали - Г.Делчев, Стрелбище, Вазов, Белите брези, Борово и Хиподрума.
Да приемем, че автобусните спирки за преминаващите направо А204, 74 и ТБ8, както и за десните завои по А 76, 604, 64 и 102 са на ниво терен. Остават левите завои на А 76, 604, 64 и 102, които ще се правят с 270-градусови дъги по кръга. По всяка от 4-те дъги ще преминават 3 от тези 4 линии. Ако приемем, че за А64 се обезсмисля ходенето до Института по хигиена, той може да прави пълно завъртане по кръга и обратно към Бояна (това означава почивките му да са на Хладилника). Тогава една спирка в квадранта откъм Хиподрума би обслужвала 3-те леви завоя на А76, 604, 102 и ще е начална/крайна спирка за А64. Би могло там да се направи кула със стълби и асансьор от ниво -1 и 0 до кръговото.

Между другото подобна грешка има и вече изградения пробив на бул. Евстатиев Гешов под бул. Цар Борис 3 / бул. Ген. Тотлебен и автобус 72. В посока ул. Георги Софийски рампата за излизане от пробива (директното направление), даже и преди изграждането на пробива под ул. Георги Софийски е така изградена, че от нея реално може да се направи само ляв завой (и почти невъзможна посока направо и надясно), докато от локалното е точно обратното - възможно само направо и надясно (докато посока наляво оттам е мисия невъзможна), поне доколкото си спомням. Поради това се стига до абсурд - автобус 72 минава отгоре и да спира на бул. Цар Борис 3 само посока ж.к. Западен парк, обаче в посока Хотел Плиска... просто минава по пробива, не отгоре. Резултатът е - НЕВЪЗМОЖНОСТ ЗА ВРЪЗКА С МГТ по бул. Цар Борис 3 / бул. Ген. Тотлебен (трамвайни линии 4 и 5 и автобус 74) защото там 72 НЯМА НИКАКВА СПИРКА в посока Хотел Плиска - спира САМО И ЕДИНСТВЕНО в посока жк. Западен Парк! :help: Та си мисля не можеше ли рампата за излизане от пробива към кръстовището на бул. Евстатиев Гешов и ул. Георги Софийски / ул. Найден Цанов да започва веднага от мястото където е самия мост на бул. Цар Борис 3, та да може и излизащите от пробива, и тези от по локалните отгоре да могат да се престроят преди кръстовището бул. Евстатиев Гешов и ул. Георги Софийски / ул. Найден Цанов и да завиват без проблеми и в трите посоки (направо по бул. Евстатиев Гешов, надясно по ул. Найден Цанов и наляво по ул. Георги Софийски)? Също ми е непонятно защо при строителството на пробива на бул. Евстатиев Гешов под ул. Георги Софийски беше махната рампата позволяваща трафика от ул. Георги Софийски отиващ към ж.к Западен Парк да се включи в пробива и да мине директно без да чака на светофара на бул. Евстатиев Гешов и бул. Цар Борис 3 / бул. Ген. Тотлебен? Преди имаше такава възможност, а сега изобщо я няма?!? :eek:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Също ми е непонятно защо при строителството на пробива на бул. Евстатиев Гешов под ул. Георги Софийски беше махната рампата позволяваща трафика от ул. Георги Софийски отиващ към ж.к Западен Парк да се включи в пробива и да мине директно без да чака на светофара на бул. Евстатиев Гешов и бул. Цар Борис 3 / бул. Ген. Тотлебен? Преди имаше такава възможност, а сега изобщо я няма?!? :eek:
Спускащите се откъм Военна болница в траншеята нямат видимост за движещите се долу по траншеята с предимство и се получава опасен конфликт. В другата посока при излизането от траншеята на ниво терен има видимост и престояването е възможно, ако и понякога да е трудно.

Може би ще е най-добре проекта да остане така, но на ниво терен да се оставят ленти само за автобусите и те да не минават през кръговото
Откъде го измисли този бисер! На светофара изобщо няма да има леви завои, иначе цялото упражнение се обезсмисля.
« Last Edit: 17.09.2013, 14:05:30 by blagun »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Може пък до построяването на кръстовището на България да бъде въведена новата транспортна схема дето сега я поръчаха и да бъде съвсем друга оргонизацията на маршрутите и спирките и прехвърлянето към МД 3 да е безконфликтно за пътуващите ! Лично аз се съмнявам тази година да го започнат , може би догодина напролет в най-оптимистичните ми прогнози .

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2013/09/18/2143413_proektut_luvov_most_shte_bude_korigiran/
Quote
Проектът "Лъвов мост" ще бъде коригиран. Заради многобройните критики Столичната община ще преразгледа концепцията за триетажното кръстовище. Мащабният проект "Лъвов мост" с респектираща цена от над 22 млн. лв., който предвижда кръгово движение и триетажно кръстовище, но пък нито една велоалея и твърде ограничено пешеходно пространство, ще бъде променен. Това стана ясно след среща на главният архитект на София Петър Диков с няколко граждански организации и сдружения на архитекти, които отправиха критики към идеята на общината. По думите на архитектите от "Група Град" предстоящите промени по проекта ще бъдат обсъдени отново и през следващите седмици с участие на неправителствения сектор. "От думите на арх. Диков стана ясно, че проектът все още не е внесен в общината и засега няма да бъде издавано разрешение за строителство", казаха за "Капитал Daily" представители на сдружението. Така решенията остават за следващия месец, когато общината ще разгледа промените, постъпилите становища и коментари.

Какво може да се промени

По думите на главния архитект една от промените може да засегне броя на платната на кръговото движение - в момента те са три, но са твърде тесни и може да бъдат намалени на две, но с по-голяма ширина, заради градския транспорт. Диков обаче категорично няма да се откаже от концепцията за кръгово движение  - тя е породена от желанието му зоната да стане обръщало за тролейбуси и автобуси, които в момента преминават през Сточна гара, и така да бъде намален 50% от трафика. Миналата седмица от "Група Град" представиха алтернативен проект, който е много по-семпъл - с движение на две нива, но отваря много повече пространството около историческия Лъвов мост, който в проекта на общината е затворен вътре в кръговото движение и по него ще минават единствено трамваи.
Друг проблем според "Група Град" е, че проектът не е преминал и през оценка за въздействието на околната среда въпреки наличието на река, тъй като РИОСВ не е намерил за нужно да се изготвя такава. Гражданските сдружения имат намерение да проучат отказа на регионалната инспекция и ако се наложи, да сезират органите на реда.

Финансови проблеми

За момента въпрос без отговор е кой ще плати корекцията на проекта, след като тръжните процедури са с вече фиксирана стойност - за изграждането на кръстовището бе избран консорциум с основното участие на "Главболгарстрой". "Ангажиментът за преработката на проекта е на изпълнителя", каза за "Капитал Daily" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. По негови думи е нормално да има корекции в първоначалния вариант, тъй като той е "идейна фаза" и до момента на издаване на разрешение за строеж промените се заплащат от фирмата изпълнител. Според Христов началото на строителството е "въпрос на технологично време" и зависи от дирекцията на арх. Диков, които трябва да дадат последни указания на проектантите. До редакционното приключване на броя от "Главболгарстрой" не успяха да предоставят коментар по темата.

Притеснения и за Орлов мост
След градоустройствените решения на Столичната община за Лъвов мост архитекти изразиха притеснение относно изказвания на зам.-кмета Любомир Христов за подобна реконструкция и на Орлов мост. В "24 часа" той казва, че общината има идея за второ ниво на движение като продължение на бул. "Христо и Евлоги Георгиеви".
"Има няколко идейни проекта за Орлов мост от различни авторски колективи", каза за "Капитал Daily" Христов. По негови думи главният архитект на София заедно с екипа на "Метрополитен" работят над намирането на "интегрирано решение", което да съчетава проекта за транспортния възел с този за третия лъч на метрото. "Трудно е да се каже дали ще бъде подобие на кръговото движение на Лъвов мост, тъй като в момента сме далеч от окончателния вариант", допълни той.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
С алтернативния проект, споменат в Капитал, съм напълно съгласен. Само че и той, за разлика от твоите възгледи, предлага пресичане на Сливница на второ ниво.
Оспорването на даден проект не означава непременно запазване на настоящето положение, а търсене на по-добри решения.

Бързо включване - от началото на писанията си тук твърдя, че Сливница трябва да е на второ ниво. Но без кръгово. За разлика от предложението на СО, проектът на Група Град се занимава и с Ботев и Раковска, които бързо ще станат тапи със сегашния вариант.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Идеята за кръговото е там да въртят линии на градския транспорт като 310, тб 6 и 7 или някоя друга

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
И от какъв зор ще местят линиите, които въртят на Сточна гара?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Можем само да гадаем за точните причини, факт е, че линиите в участъка Лъвов мост-Сточна гара и обратно са празни, никой не търси транспорт между тези две точки, а е за по-далечни дестинации, евентуалното им скъсяване до Лъвов мост ще облекчи трафика в останалата част, т.к. в момента при натоварен трафик тръгването на 310 и тролеите от спирката преди Сточна гара и изнасянето им в левите ленти е доста проблематично.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Като местят там люлинските, трябва да изместят и ТБ11, иначе той увисва в нищото.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Доколкото знам това също е заложено. Идеята е линиите по оста изток-запад да се засичат в този кръг, където е и връзката север-юг (метрото), целта е интермодалността, която би се получила и в което аз не виждам нищо лошо..
« Last Edit: 19.09.2013, 21:02:33 by Repcho »