Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270540 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Оттичането става в три ленти, та освен за състезание от NASCAR, четвърта лента в кръга не би послужила за нищо.
« Last Edit: 06.11.2015, 18:55:54 by monte carlo »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
До днес не бях запознат с проекта на Спаси София, признавам. Но ми се струва като по-удачен от това да влееш трилентова градска магистрала в кръгово кръстовище.
а картинките не се вижда останалата част от предложението на "Спаси София", а тя е две спомагателни малкогабаритни кръгови по Гешов за левите завои (какво значи малогабаритен кръг: али като този на СОП над Младост-4). Като се има предвид силната натовареност на тези леви завои, мисля, че два тесни кръга ги поемат далеч по-трудно от широкия единствен кръг на предложението на ГТИ.

Нещо не ми е ясно за какви 13 ленти говориш. По този начин ти отричаш абсолютно всички кръгови, тъй като нито на едно място кръгът няма ленти колкото сумата от лентите на вливащите се в него пътища. Влива си се лесно, а ако забелязваш, предимството е манипулирано в полза на България, тъй като правото направление на Гешов е отведено по естакада.

Голямото кръгово позволява в него да се разположат автобусните спирки (подобно на Винарово колело) - и то на идеални отстояния от бъдещата метростанция. На всичкото отгоре двулентовият лампион "Диков" оставя под себе си светофара между пътуващите направо/надясно по България и Гешов и с това намалява до минимум ползите от кръговото.
« Last Edit: 06.11.2015, 23:38:20 by blagun »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Ок, голямо кръгово като на Винарово. А Винарово дали пък всяка вечер не е като мини изселване на Близкия Изток през двулентов мост?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Напротив. Проблема на "Винарово", за който ти говориш не са лентите в кръга, а липсата на ръкави за безконфликтен десен завой и твърде големия кръг, в който всички се силят и се държат като недосегаеми докато "дребните мравчици работнички" чакащи ред за влизане в кръга трябва да изчакват всички, а и трафика от "Г. М. Димитров" е с внушителни пропорции, което благоприятства задръствания, каквото всъщност ми се случи да видя посока към "Драган Цанков" в сряда и опашката наистина заемаше и част от кръга.
Честно казано като се запознах с предложението на сдружението съм много по-съгласен с него, отколкото с идеите на "Спаси София".
« Last Edit: 07.11.2015, 00:07:28 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
На 4км вливането става от 5 ръкава, а не 4  ;)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Там кръговото има шест входа и пет изхода.

На мен ми е интересно mihailo след като критикува различните варианти, какво предложение ще даде.
« Last Edit: 07.11.2015, 00:23:16 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Е то и в този случай е подобно, само че тук вливащите се тролеи от тесния ръкав на Кюстендил ще трябва да изчакват източващите се за Гоце Делчев три ленти, което е непрестанен голям поток. Тоест така или тролеите си отвисяват експлоатационния срок в чакане да влязат в кръговото, или им е дадено предимство, което пък прави обратно кръгово и става едно затлачване до... Пак казвам, не защитавам нечий проект, критикувам този.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
а картинките не се вижда останалата част от предложението на "Спаси София", а тя е две спомагателни малкогабаритни кръгови по Гешов за левите завои (какво значи малогабаритен кръг: али като този на СОП над Младост-4).
Къде го има описано това предложение?

Изчетох, още веднъж, много внимателно целия текст в статията на "Спаси София", но все още оставам с впечатлението, че те предлагат висящото кръгово да си остане и да има две директни направления - едно на нивото на повърхността, а другото на нивото на съществуващия подлез като го разсича на две.

Ако има друг проект (предложение) на "Спаси София", може ли някой да даде линк, за да може и другите да го видим и да знаем какво коментираме? :)

Ок, голямо кръгово като на Винарово. А Винарово дали пък всяка вечер не е като мини изселване на Близкия Изток през двулентов мост?
Да, обаче за разлика от Винарово колело, в предложението на сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" има друг вид кръгово - такова, в което има приоритетно предимство по едно от направленията - бул. "България".  ;)

Там кръговото има шест входа и пет изхода.
Къде е шестият вход? :blink:
« Last Edit: 07.11.2015, 00:29:35 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Истината е, че на нито една страна не е ясно какво трябва да се прави. Нито на нашето сдружение, нито на колегите от Спаси София, са технически издържани, но това е, защото просто няма начин да се направят проучвания на пътникопотока или техническите детайли без професионалисти. На Диков предложението сме го коментирали вече.

Не че сега положението е цъфнало и вързало, но когато вариантът, който се предлага, не подобрява абсолютно нищо, то по-добре да се остави настоящето положение, докато се измисли по-рационално.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Къде е шестият вход? :blink:

В източната част под моста.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Е то и в този случай е подобно, само че тук вливащите се тролеи от тесния ръкав на Кюстендил ще трябва да изчакват източващите се за Гоце Делчев три ленти, което е непрестанен голям поток. Тоест така или тролеите си отвисяват експлоатационния срок в чакане да влязат в кръговото, или им е дадено предимство, което пък прави обратно кръгово и става едно затлачване до...
А може би, при разработването на този проект е моментът да се помисли за преместване на тролейбусното трасе.  ;) Може би не му е мястото там. Без него ще се получи класичеко кръгово с по четири входа и четири изхода.

Според мен, има два варианта за ТБ2 и ТБ9:

1. бул. "Акад. Иван Гешов" :arrow: бул. "България" :arrow: бул. "Гоце Делчев" :arrow: ул. "Дойран" (двупосочно)

2. Само в посока пл. Сточна гара и ж.к. Хаджи Димитър: пл. "Ручей"  :arrow: ул. "Отечество" :arrow: ул. "Григор Начевич" :arrow: ул. "Софийски герой" :arrow: ул. "Найден Геров" :arrow: ул. "Св. Георги Софийски". За целта може ул. "Отечество" и ул. "Григор Начевич" да станат еднопосочни, а по ул. "Софийски герой" да се забрани престоят и паркирането. ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Истината е, че на нито една страна не е ясно какво трябва да се прави. Нито на нашето сдружение, нито на колегите от Спаси София, са технически издържани, но това е, защото просто няма начин да се направят проучвания на пътникопотока или техническите детайли без професионалисти. На Диков предложението сме го коментирали вече.

Не че сега положението е цъфнало и вързало, но когато вариантът, който се предлага, не подобрява абсолютно нищо, то по-добре да се остави настоящето положение, докато се измисли по-рационално.
Веско е много прав. Нито ние, нито Спаси София имаме познанията да кажем колко ленти трябват, от къде за къде. Лошото е, че и СО нямат, затова са се доверили на проектант, на когото са платили скъпо и са получили това недоносче. Това го твърдим и двете организации с оглед липсата на мисъл за мястото на пешеходците и градския транспорт. Няма логика на кръстовище за толкова пари след изграждането му времето за придвижване на пишеходец да се увеличи от и до спирките, както и между тях. Още повече, че това съвсем скоро ще бъде доста сериозен транспортен възел (hub) за градския транспорт (не че сега не е). Автомобилите не ги коментирам, т.к. средностатистическите шофьори у нас им кажи кръстовище на две нива и вече пърхат като калинки. Всъщност тук предложеното от проектанта решение е все едно направено в час по рисуване. Никъде няма анализ на потоците на сегашното кръстовище, няма документирани проблеми при сегашното кръстовище и няма описание как двете нива ще решат всеки един от проблемите... Така даже в Африка не правят вече...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Схемата на уличната мрежа на София е радиалнокръгова, а не кръгова и изводът на Спаси София , че втори външен(според мен трети) градски ринг е основното направление, а не България е погрешен. Целта на радиалнокръговата схема на уличната мрежа е автомобилите да бъдат отбивани по различните кръгове(рингове) и така да не влизат в Центъра. Това означава, че радиусите и кръговете са равнопоставени и е важно безпроблемното отливане и вливане от радиусите в кръговете и обратното. Имаме я тая глупост при Околовръстното , което се изгражда като директно направление, а излизането и влизането примерно като на Симеоновско е светофарно регулиранои други подобни кръстовища т.е затруднени. Сякаш Околовръстното е кръгова писта на която е важно да си въртиш в кръг, а не да влизаш или излизаш от София. Да за транзитния трафик е така, тировете трябва да заобикалят София, но голямата част от автомобилите влизат и излизат от София и затова е важно не само директното направление но и лесното вливане и отливане от него и така примерно един автомобил да предпочете от Люлин до Младост да мине по Околовръстното, а не през Центъра. Всеки обаче избира този кръг по който да върти зависимост от това за което е тръгнал и затова автомобилите по България могат да се вливат както и по Гешов така и по Евлоги Георгиев от втори ринг.
Подлеза добър или лош е даденост и е откровено безумие този централен перон на трамвая, като имаме и разменяне на коловозите, само заради наличието на врати само от едната страна на трамвая. Макар че по тм7 се движат само Песи, които имат врати и от двете страни.
За мен решението е като цялото движение от Гешов се качи на кръговото, а не само левите завои, а България остане директно безконфликтно направление. Причината за това е не че България е по важна от Гешов, а трамвая който така ще стане безконфликтен а и него няма как да го качим на кръгово. Основен проблем който трябва да се реши е връзката на градския транспорт с подлез в това кръгово или връзката на автобусите с трамвая и бъдещото метро. При всички случаи ще имаме метро на минус второ ниво и автобуси на второ ниво и връзката няма да бъде много бърза но поне трябва да бъде функционална и максимално удобна.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Песите нямат врати и от двете страни.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
За мен решението е като цялото движение от Гешов се качи на кръговото, а не само левите завои, а България остане директно безконфликтно направление.
И така да е, но при широко кръгово с автобусни спирки по него. Двулентовият лампион просто не става за това.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Явно от последните изказвания на кметицата, тя си държи на полилея с пилоните, също особено държи да бъде осакатен градския транспорт през кръстовището, за да може повече хора да се возят на таратайки и да плащат данъци и акцизи и да бъдат намалени разходите на общината за градския транспорт. Браво! Прекрасно за бюджетите! Браво!  :fan: :fan:
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
За мен решението е като цялото движение от Гешов се качи на кръговото, а не само левите завои, а България остане директно безконфликтно направление.
И така да е, но при широко кръгово с автобусни спирки по него. Двулентовият лампион просто не става за това.
Да трябва да се преработи кръговото да има джобове за автобусите вътре в кръговото, а не след излизане от кръговото за да бъде връзката с подлеза най къса

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
В завършителните думи(края на шестата минута) в репортажа на БТВ за затварянето на "Гоце Делчев", "Житница" и "Бар Борис III" от вчера се споменава, че след завършването на строителството на метрото ще се построи кръстовище на две нива. Никъде не намирам нищо по-конкретно по случая обаче. Някой има ли някаква по-точна информация?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Заедно с метротунела под бул. Цар Борис III ще се изгради и автомобилен тунел. Никъде няма конкретна визуализация как ще изглежда.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Заедно с метротунела под бул. Цар Борис III ще се изгради и автомобилен тунел. Никъде няма конкретна визуализация как ще изглежда.
А ще има ли връзки между двата потока или ще бъде просто пресичане не двете пътни артерии, без възможност за завиване?
vasko - оригиналът! :)