Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270482 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Преди време се чудехме, дали по новия мост над Люпчев ще преминават тролейбуси. Идеята за това не е лоша, тъй като продължение на трасето на сегашната ТБ 5 на юг през Младост 1 и 2, продължението на трасето на ТМ20 през Младостите 1А, 3 и 4 от една страна, както и удължението на МД1 през Малинов ще са чудесна предпоставка за преминаване на ж.к. Младост към изцяло електротранспорт. Нещо което сега е трудно за представяне.

Ето какво се казва в тази статия:
Quote
Монтирането на стоманената конструкция моста на бул."Андрей Сахаров"- бул."Андрей Ляпчев" ще започне в края на месец март. Това стана ясно след посещение на кмета на София Йорданка Фандъкова на площадката на СМК "Казичене", където се извършва пробен монтаж на части от връхната метална конструкция на моста.

Вече се прави заготовка на опорни монтажни кули, необходими за монтажа на мостовата конструкция.
По конструкцията на обекта от страната на "Младост 1" е завършено пилотното фундиране и устоя. От страната на "Младост 2" е приключило пилотното фундиране.
Изпълнена е канализацията по бул. "Андрей Сахаров" откъм "Младост 1", както и по бул."Андрей Ляпчев". Довършва се изпълнението на канализацията по бул. "Андрей Сахаров" откъм "Младост 2".
Монтирани са новите стълбове за улично осветление и за електротранспорт.

Мостовото съоръжение по бул. "Андрей Сахаров" представлява сглобяема конструкция. Предвижда се габаритът на съоръжението да бъде 9.50 м по една лента за движение ( 4.00 м) и тротоари по 0.75 м. Изпълнителят е Консорциум "Трейс-Виа".

Предвижда се трасето на сега съществуващия бул. "Андрей Сахаров" в кв. "Младост 1" и продължението на ул. "Свети Киприян" в кв. "Младост 2" да се свържат, като пресичането на бул. "Андрей Ляпчев" ще става чрез четириклонно кръстовище на ниво терен, а директното направление по бул. "Андрей Сахаров" ще се осъществява чрез преминаване на второ ниво над бул."Андрей Ляпчев".
Ще бъде продължен бул. "Андрей Сахаров" от бул. "Андрей Ляпчев" до ул. "Свети Киприян", като участъкът е с дължина около 550 м и габарит: пътно платно 14 м и два тротоара по 3 м.

Завършването на проекта ще осигури алтернативна на бул. "Александър Малинов" връзка между кварталите "Младост 1" и "Младост 2", с което ще се облегчи изключително натоварения трафик по бул. "Александър Малинов".

Строителството започна на 9 август 2011 г. Срокът на изпълнение е 240 дни и мостът следва да е готов през април-май.

Връзката между бул."Андрей Сахаров" и бул."Андрей Ляпчев" към момента се осъществява чрез триклонно светофарно регулирано кръстовище.

http://infrastructure.bg/show.php?storyid=1789464
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Монтирали са 4-5 нови стълба при колелото на тролеите, понеже се наложи да разширят малко улицата, но така още не е ясно дали ще продължат мрежата към Младост-2...

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Напротив! Ясно е! Виж четвъртата снимка на Kraxx, че са сменени стълбовете на уличното осветление до самото кръстовище с Ляпчев. Сменени са с онези тлъстите - дванадесетоъгълните, които се ползват и за тролейбусен транспорт. Виж го стария какъв е хилав и ръждясал.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Усилено се говори, че ще я продължат

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Е най-логично да я продължат до Младост 2 и до бизнеспарка, иначе къв е смисъла от такъв скъп надлез, ако всички линии пак минават през двойното кръстовище на Деница?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Смисълът е, че колите ще имат алтернатива и би трябвало да намалеят задръстванията по Малинов, притеснява ме обаче, че S-ката на Йерусалим и Сахаров тотално ще се задръсти. Трябва по-скоро да направят кръстовището както е по ОУП.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Киприян е малка квартална уличка и сега А306 има проблеми там, въпреки че е със соло автобуси. Не знам до къде биха удължили тролейбусите, евентуално до обръщалото на А306? На юг по Киприян е абсурд, освен паркиралите по улицата автомобили има и няколко строежа, които допълнително затрудняват преминаването дори и с лека кола. Другият вариант - ляв завой на РУМ-а и по маршрута на А306 е по-възможен, обаче после накъде - Младост3?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Сега не намирам точно схемата за развитието на тролейната мрежа, но плановете преди бяха трасето да се продължи по моста, по ул. Св. Киприян, наляво по ул. Ал. Теодоров-Балан, по ул. д-р Атанас Москов и до обръщалото в Младост-4.

Edit: Това е схемата за развитието на градския транспорт, но тя е по стария ОУП от 2003г., а по новия не видях такава карта.
« Last Edit: 19.03.2012, 11:23:45 by ozzy »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Точно така, аз лично не вярвам да изпълнят целият проект чак до Младост 4 до есента, ама знае ли човек-да видим.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Брей, един път общината да направи нещо правилно с желанието за електротранспорт в Младостите. Не мога да повярвам.  :fan: На хората подготвили и разрешили това - ДМС.  :P

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Досега не сме чули да има заделение пари за нова тролейбусна мрежа, единствено ще си спестят подмяната на стълбовете по трасето на сега строящия се участък, най-вероятно. ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Преминаването по Киприян - западна част е проблематично заради сприращите коли. Тя не е по-тясна от ул.Оборище, да речем.
Даже е предвидено частта от вливането на новия път до РУМ-а да стане 4-лентова: в другия форум проектантка, занимавала се с този проект, твърди, че това е възможно.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Това ще е добре дошло за паркиращите коли, ще имат повече място да паркират косо на улицата :P

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Да, но в проекта на надлеза изрично пишеше, че избират вариант 3 без стълбове защото не се предвижда да минават тролейбуси по него? На кое да вярваме повече?

линка всъщност е този:

http://www.sofproect.com/images/web_maps/32_RPM_MGT%20%28Custom%29.jpg

обаче тук май не е предвиден още този надлез. линията прави чупка?  :crazy:

Има обаче градска железница през зала Армеец до Пионер :crazy: :D Нещо което след като Боко наряза линията няма как да се случи вече  :/
« Last Edit: 19.03.2012, 20:15:51 by sofianec »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да, но в проекта на надлеза изрично пишеше, че избират вариант 3 без стълбове защото не се предвижда да минават тролейбуси по него?
Никъде не е пишело, че никога няма да минават тролеи през мостовото съоръжение. Само е ясно, че изпълнението на ККМ не е включено в проекта, то ще стане ... някога, но не сега.

Картинките на Софпроект няма смисъл да коментираме (още повече, че е оффтопик на настоящата тема) - те се разминават доста от приетия през 2009 ОУП.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Стълбовете, които се поставят сега достатъчно ли са високи за да се окачи на тях контактна мрежа (все пак моста набира височина, а стълбовете са на нивото на Сахаров) ?

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Поправете ме, ако бъркам, но ми се струва, че никъде не е казано изрично, че контактна мрежа няма да се изпълнява. Казано е само, че тя няма да минава по моста, т.е. ще бъде на ниво терен през светофара. Типът и разположението на стълбовете потвърждават това. Съвсем друг е въпросът доколко е резонна такава организация (а тя не е).
« Last Edit: 20.03.2012, 00:47:01 by alpha_adversativum »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
На Сахаров и Ляпчев.
« Last Edit: 26.03.2012, 19:33:07 by Metan »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2271
    • View Profile
    • Email
Така отдавна искам да се включа изказвайки леките си съмнения относно като цяло смисъла на това кръстовище на две нива. Възможно е просто аз да не съм достатъчно схватлив но аз не виждам с какво построяването на това кръстовище ще отпуши трафика по Александър Малинов който е невралгичния булевард на Младост. Не съм против изграждането му - това е полезна инфраструктура но ми се струва цинично да ни убеждават че няма пари за толкова много наистина належащи неща а да си хвърлят милионите в изграждането на това нещо в нищото.

 Първо че това кръстовище е в самите покрайнини на квартала и възможно най-далечна точка за Младост 4 който остава без метро и който генерира по-интензивен поток чрез бизнес парка и края на околовръстното. Второ че за момента това е кръстовище което започва от нищото - някакви ливади и свършва малко по-надолу пак в нищото - наземния тунел на метрото. Не мога да си обясня, дори и да изградят широк булевард през тия ливади (а то май и мостове ще трябва за там като се има предвид релефа) и да набутат по-голямата част от трафика по него къде мислят да пренасочат същия този трафик - по моста на Сахаров после Г.М. Димитров и Драган Цанков ли или по Йерусалим и Цариградско? Поне лично на мен и двата варианта не ми се струват удачни с оглед на сегашните габарити и интензивност на движението на тези маршрути. Искаше ми се да попитам какво според общината би направило построяването на това кръстовище икономически обосновано и рентабилно и как то ще се превърне в алтернатива за младосткия трафик.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Киприян отдавна не е в ливадите, напротив - презастроен е и от двете си страни. Даже се чудя, как ще го направят 4-лентов между РУМ-а и обръщалото на А306. Не се говори за пренасочване на трафика на Малинов, а за диверсификация. Младост е с големината на Русе или Стара Загора, а се захранва от един единствен булевард. Мостът над Ляпчев е една от стъпките за това. За да се оформи западната тангента на Младост, е необходимо да се изгради кръстовището Йерусалим/Сахаров както е в ПУП-а, разбира се, и да се разшири Киприян, както вече споменах. Ползата му за Младост-2 е ясна. Но и част от колите, пътуващи към Бизнес парка, ще ползват естакадата. Кой е казал, че непременно всички трябва да идват от Цариградско? Най-бързият път от Г.Делчев, Стрелбище, Хладилника, Лозенец (и естествено от Изток, Дианабад, Мусагеница и Дървеница) към Бизнес парка минава през Г.М.Димитров (дотам от ТВ кула или зад Зоопарка), Марко Семов, Сахаров, Киприян и Балан. В момента колите, идващи от гореописаните квартали, се забиват на светофарите на Деница, независимо дали идват от Сахаров или Ляпчев.
Същото се отнася и за довозващите автобусчета и маршрутки от БП и затворените комплекси над СОП до МС Младост-1.