Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270484 times)

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
(а защо не и по-натам, под подлеза на България)
По-натам под подлеза на България има река, ще има и метро, не попрекалихте ли за една ивица трева? Подобни глупости четох и в SSC във връзка с третата лента на Гемето. И що за лицемерие е това със зелените площи, след като пред тях димят хиляди ауспуси на чакащите в задръстване коли? Коя майка е толкова малоумна, та да разходи детето си в подобна "зелена ивица"? Съдружникът ми, който живее в блока на Урвич, разхожда кучетата си чак по Пресиян - улицата към Майчин дом, така че и за кучетата е опасна "зелената ивица" на "хубавия зелен булевард".
Не може да се копира картинка от крайградска паркова зона на Берлин и Цюрих и да се теслемясва на пресечната точка на крайградски артерии. Много добре знаете, че и в Берлин, и в Цюрих има "асфалтови пустини" на няколко нива.

1. Крайградски артерии? Това е на една крачка от градския център и допирна точка на два много зелени и приятни квартала (Крива река и Хиподрума, че даже и дворовете на МА, макар да не им личи отвън).
2. Бъркаш генерално идеята на зелената площ. В нея никой не се разхожда, но тя е естествена стена именно срещу ауспусите на чакащите коли. Създава уют и приветливост за минаващите оттам - и пешеходци, и шофьорите в задръстванията. От всяка зелена зона в града има и естетически и урбанистичен смисъл, естествено някои трябва да се предадат пред изискванията на инфраструктурата, но тук едно тунелиране на основното направление би било достатъчно, за да облекчи грандиозно кръстовището по за мен лично по-смислен и щадящ хубавия вид на булеварда начин, отколкото сегашното решение. Инженерно наистина не е много проста ситуацията, тъй като следващото кръстовище е даже по-задръстено и за него трябва решение.
3. Чак пък глупости? :) А на Гемето можем да помечтаем за пореден път за трамваи по тревни трасета, които не капят масло.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
...Подобни глупости четох и в SSC във връзка с третата лента на Гемето. И що за лицемерие е това със зелените площи, след като пред тях димят хиляди ауспуси на чакащите в задръстване коли? Коя майка е толкова малоумна, та да разходи детето си в подобна "зелена ивица"?...
Това го подкрепям на 102%! Като има "зелена стена", тя не е нито херметична, нито с достатъчен капацитет, че да "трансформира" килограмите сажди на час в свеж люляков аромат. Два декара трева, 15 храста и 8 дървета не са панацея. Естествено радват окото, но по-голям екологичен ефект се постига с премахването на тапата и това е безспорно.
Сега да не ме разбере някой погрешно, не пледирам за преобразуване на зеленината в асфалт, а за целесъобразност и логика в постовете.
« Last Edit: 29.04.2012, 18:51:28 by difian »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Центърът по Хигиена:
« Last Edit: 03.05.2012, 03:25:59 by difian »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Дали пък нямаше да е по-удачно отгоре да е кръгово ? Така от табелата не мога да преценя дали има място за изпълнение на такова .

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Дали пък нямаше да е по-удачно отгоре да е кръгово ?
Не е възможно. От западната страна  на Гешов (откъм Хиподрума) има сгради плътно до тротоара.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Какво излиза? Че ако идвам от Георги Софийски по маршрута на 72 и завивам надясно, няма да мога да ползвам тунела, ами ще трябва да минавам отгоре през Цар Борис III, ами ако искам да мина през тунела ще трябва да идвам откъм България, нали така? Става въпрос след като бъде завършено кръстовището.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Точно така.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
И аз се чудя защо така несиметрично са го проектирали, като от дясната страна има по-широка зелена ивица и съвсем спокойно може да се направи спускаща се рампа там, подобно на излизащата от другата страна.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Изглежда несиметрично, тъй като в ляво са 3 ленти, а в дясно само 2 (на горното ниво). Вероятно една от причините да няма възможност за слизане в посока Възкресение е, че не може да се обособи шлюз (трета ускорителна лента) на -1.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Ляпчев и Сахаров, от днес:






Не знам, ама имам чувството че много мудно се работи по този проект. Още малко и ще стане година от както го започнаха, а са доникъде още. :angry:

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
От Трейс бяха объркали плътността на слоя по рампата откъм Сахаров и се наложи да започнат да трамбоват отначало. Иначе още от самото начало на този обект се работи за бог да прости (както се работи и на всички други обекти, например на надлез Надежда, обаче това е свързано с липсата на пари). Все пак дори без да си мърдат пръста ми се струва, че до 18 май ще пуснат движението поне откъм Сахаров и 88 ще го върнат да минава през пазара на Младост 1.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Според мен, ако се напънат може да се открие моста до 40 дни, че и по малко. Какво толкова им остава - част от металната конструкция, още 20-ина см. насип, асфалтови работи, мантинели и маркировка. Не знам докъде са стигнели из поляните към Младост 2.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не знам докъде са стигнели из поляните към Младост 2.
Ето фоторепортаж на форумист в SSC, който дава отговор на въпроса ти: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=91021765&postcount=171

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Кръстовището на Димитър Нестеров (Гешов) особено сутрин наистина е много натоварено, така че на пръв прочит кръстовище на 2 нива звучи логично. Но ако новите платна от Борис III излизат преди ул. Урвич, какъв е смисълът от цялата свинщина и хвърлените 11 млн.? На светофара на България ще е същата гмеч, каквато е и в момента, само че задръстването вместо на Гешов ще се премести на новите платна, минаващи под Георги Софийски. Пак нещо гениално, и ми изглежда пак като отбиване на номера. Освен ако не се включва директно с България без минаване през сегашните платна, което от никой репортаж не ми стана ясно.

Кръстовището на ТВ кулата също е, тъй да се каже, недомислено. Хубаво, там няма да има задръствания, ами на Семинарията и Ситняково какво правим? Вместо задръстване на кулата ще има задръстване на Семинарията посока Черни връх и на Ситняково посока гара Подуяне. Не виждам къде е чудодейното облекчение на трафика. А и заради кръстовището ще трябва да се вземе част от двора на ТВ кулата, което също е неприятно. И все пак това е компромисен вариант - по другия възможен проект новото кръстовище е щяло да стига чак до стълбите пред входа на самата кула.
« Last Edit: 03.05.2012, 22:34:17 by Sofia »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
По принцип плановете са да се направи кръстовище на 2 нива на България и Гешов, но дотогава наистина задръстването само ще се премести на следващия светофар. Така или иначе все трябва да се почне отнякъде...
Иначе оня ден и аз снимах работата по Ляпчев и Сахаров, като гледам няма нужда и аз да качвам снимките :) Ако се напънат, биха могли да завършат обекта до края на месеца. Не би трябвало това, че са приятелска фирма, да им дава право да разтакават работата до безкрай...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
За протокола - на Семинарията също се планира кръстовище на две нива.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Днес са отцепили 1 или 2 ленти от Гешов, точно преди кръстовището с Г.Софийски, посока Красна поляна. Още режат дърветата.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
@Sofia - трябва да се почне от някъде, но както можеш да се сетиш не става с магическа пръчка. И на Семинарията и на България/Гешов са планувани пътни възли. А пътният възел при Семинарията трябва да се изпълни заедно с новото трамвайно трасе за Дървеница.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Поне на ТВ кула ще има отпушване. Тези, които са към Семинарията, нямат проблем. Там направо си е винаги празно и дори и да се засили потокът, фазите са ок и ще си се минава безпроблемно. В посока Румънското, напълно достатъчно ще бъде да се удължи фазата направо при ул.Гео Милев, за сметка на насрещния ляв завой и пак ще се минава за разумно време.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Е, много по-културно щеше да е, да се изпълнят, да кажем две по две кръстовища, за да има реален ефект, например:
ТВ кулата и Семинарията и Софийски и България по Гешов, вместо да се копае по малко но навсякъде. Нали именно се тръби постоянно за интегрираният подход за взимане на решения за строителство. Тук май нещо не се действа така. Естествено, пролетта на 2013 г. града ще е разоран и точно преди изборите ще се възстанови и бабите ще кажат: "Ей, вижте ги тези - целия град разкопаха  и направиха нещо(???), града е като слънце сега, дай да гласуваме".
Така сега се строи нещо недовършено, но пък после ще се строи още - ще има и за другите избори, а ефективността и интегрираността - кучета ги яли.
храна за мозък - http://www.banitza.net/