Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270481 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Поне на ТВ кула ще има отпушване. Тези, които са към Семинарията, нямат проблем. Там направо си е винаги празно и дори и да се засили потокът, фазите са ок и ще си се минава безпроблемно...
От Кошарите изобщо не е безпроблемно, редовно се пропускат по 2-3 фази, в пик често и повече.
Е, много по-културно щеше да е, да се изпълнят, да кажем две по две кръстовища, за да има реален ефект, например:
ТВ кулата и Семинарията и Софийски и България по Гешов...
Не е така - в момента има алтернативи поне за "радиалните" (в посока център) направления. Например ако затворят и Семинарията, при затворени ТВ кула и все още проблемен Ч.връх, въпреки че той не е кой знае каква алтернатива на Цариградско шосе ще настъпи пълен колапс, а Г.М.Д. действително ще стане абсолютно непроходим (не, че в момента е "цвете за мирисане").
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Предупреждавам ви да не минавате по Гешов, в посока Красна поляна. Отцепените ленти са 2, като са оставили само 1 лента за направо и 1 лента за десен завой по Г. Софийски. Опашките са целодневни, като стигат до България.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Идеята ми е друга. Така и така сега трасетата, по които се строи са с намалена пропускливост и между планираните кръстовища на две нива и строящите се реално няма вливане и отливане на значими транспортни потоци и вместо да се запушват за двойно по-дълго време артериите и движението в района да се затруднява , да се строят заедно и двете кръстовища, а неудобствата да са за по-кратко време. Така реално ползата от кръстовищата на две нива ще се усети чак след цялостното им завършване през 2013-2014 г., а не още през идната пролет.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
реално няма вливане и отливане на значими транспортни потоци
Точно тук не си прав и г-н Гьорев ти разясни - иди и виж на Габровски и Симеоновско, дали няма вливане на транспортни потоци. И си представи, как ще се стига до Студентски град, Дианабад, Витоша, Изгрев, Изток, Дървеница и Мусагеница, ако и Семинарията е стеснена наполовина.
Комай само през Незабравка и хотел Москва остава...

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Подкрепям избраното в момента разделно изграждане. При които и да са две съседни кръстовища, едно затворено или с намалена пропускливост директно усилва трафика и при другото. При две затворени вече става трагично.

giorev,
аз имам предвид, че Семинариата няма да се задръсти, когато се пусне директното движение на ТВ Кула. За кошарите си е зле, но цялостно посоката към Кошарите и сега си е поносима (преди ремонта). Винаги е била проблемна другата посока. Като тръгнеш от Кошарите към Семинарията... първо там се виси, после на ТВ Кула двойно и за десерт има салам и на Румънското.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Говореше се че пред центъра по хигиена ще има обръщало за идващите от борово и иван вазов, а идващите от центъра ще въртят на старото колело на 72 при военна. единственото коенето не ми е ясно е къде ще нощуват тия тролеи. при прекъсване на моста, трасетата на 2,8 и 9 остават изолирани от останалата тролейна мрежа. значи ще трябва или да нощуват по улиците или да карат на агрегат някакво растояние за стигнат изолиранта част до остатъка от мрежата. и двата варианта ми се струват  еднакво малко вероятни.

май шкоди само ще работят там  ,ама за пътниците тази една спирка пеша от центъра по хигиена до старото колело на 72 при военна  и прекачване там ми се струва доста досадно за 8 ,9 месеца  :(

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Разстоянието не е толкова голямо, а и не всеки ще се прекачва. Предполагам повечето хора ще ползват 76 от Г. Делчев и Иван Вазов и 204 от Борово. А най-вероятно 2 и 8 ще са Шкоди и ще се включват и изключват по бул. България и после Евлоги Георгиев до Орлов мост и към гаража.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Много лошо се получава, и какво, вместо да разкарат колите от центъра и да се обособят повече бус-ленти те искат да набутат още трафик в тази посока-що за глупост верно? Това е жилищен район, какви са тия измислени магистрали там, трябваше като толкова искат да правят нещо, да обособят автономни тролейбусни платна посредата, или да си остане зелена ивица, но да се облагороди с цветни лехи и още дървета.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Иво, напротив, този пробив спасява центъра от трафика. София е град с радиално кръгова планова структура. Радисите сам ще се сетиш кои са- Цариградско, Ботевградско, Ломско, Сливница, Цар Борис, България, Черни връх, Симеоновско... Но градските рингове, да облекчат проблема на тези радиуси, пресичащи се в Центъра, не са изградени и не осигуряват необходимата пропускливост. Жилищната територия южно от пробива, не се строи улица през квартала а в периферията му...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
май шкоди само ще работят там  ,ама за пътниците тази една спирка пеша от центъра по хигиена до старото колело на 72 при военна  и прекачване там ми се струва доста досадно за 8 ,9 месеца  :(
Аз се надявам, че ще направят временен байпас между платната на Гешов - срещу Института по хигиена и Урвич и оттам ще минават тролеите - Шкоди, разбира се.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Сега се сетих, така и така новите платна ще минават в траншея, няма ли вариант примерно да се покрият отгоре и пак да се засади трева, някакви малки декоративни дръвчета(то върху плоча ясно че като сегашните няма как) така шумът ще се намали значително и ще бъде доста по-красиво.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Сега се сетих, така и така новите платна ще минават в траншея, няма ли вариант примерно да се покрият отгоре и пак да се засади трева, някакви малки декоративни дръвчета(то върху плоча ясно че като сегашните няма как) така шумът ще се намали значително и ще бъде доста по-красиво.
Има предвидено озеленяване - виж табелата, заснета в постинг #322 от Дифиан: http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3711.0;attach=74119;image

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Това е рендер който няма да има нищо общо с реалността. Първо разстоянието до сградите изобщо не е такова, второ наклонът при траншеята ще е такъв, че трайна растителност няма да има как да се направи, и трето между бетонните стени и асфалта ще се хване нещо зелено точно никога. Имаше един безславен опит да прихванат розови храстчета в средната ивица на Цариградско, освен прах и боклуци там друго не можа да се задържи. Само дето се потрошиха хиляди левове за разсад и поливане.

Като цяло концепцията на това кръстовище и оформяне на района куца здраво, от един от най-зелените райони на София постепенно се превръща в асфалтово поле с масов транзитен трафик, шум и мърсотия. Но така е, като има пари само за отделни етапи от нещо, което трябва да бъде направено наведнъж и по съвсем различен начин. Сега бързат, защото от предизборната програма са изпълнили едно голямо нищо, а изборите наближават.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Дъбове и кестени сигурно няма да садят. Но имаше някакви бързорастящи храсти, подходящи за стръмни скатове. Такива садиха на АМ Люлин.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Сега се сетих, така и така новите платна ще минават в траншея, няма ли вариант примерно да се покрият отгоре и пак да се засади трева, някакви малки декоративни дръвчета(то върху плоча ясно че като сегашните няма как) така шумът ще се намали значително и ще бъде доста по-красиво.
За дървета трябва най-малкото 1.5 метра почвен слой и с толкова, плюс дебелината на покривната плоча да свалиш надолу трасето, да правиш покрив на самия тунел и да му изграждаш допълнителните системи за сигурност. ;) От СУ до Орлов мост сложиха един жив плет и стана много хубаво, но основната площ си е павираната алея за разходки, защо не една стена от жив плет между транзитните платна и локалните... ;)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
За да не спамя темата за Маршрутните промени, днес огледах строежа и схемата на ТВ кула. Доколкото разбрах от схемата, траншеята ще започва малко след оградата на Семинарията, т.е. колите, които ще минават по нея, ще си спестят изкачването към ТВ кула. Ето защо, за да има място за строежа, ще трябва да си замине тм 18. Предполагам, че ще е за постоянно, понеже ми се вижда почти невъзможно да запазят дори и един коловоз, а и като цяло няма да е голяма загуба, защото почти никой не пътува в този участък (минаха няколко трамвая без нито един пътник).

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Доста интересно, това не беше анонсирано.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Не споделям това мнение. Следващата седмица, когато спрат трамвая ще стане ясно и ще ви направя няколко фотки.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Аз се осланям до голяма степен и на очертаната временна маркировка, която почва малко след оградата на Семинарията. Все още не е заградено чак дотам, но явно предстои. По Драган Цанков, посока Изгрев, също е очертана едната лента поне на 200м. от кръстовището, но там, предполагам, ще местят комуникации.

Едит: И според мен е излишно да се прави улица на мястото на трамвайното трасе, само заради връзка с ТВ кула, би било по-удобно да се изгради такава откъм Драган Цанков. Това е старият проект, при който се говори за елипсовидно кръгово, при него също я има улицата на мястото на трамвая...
« Last Edit: 12.05.2012, 11:30:52 by ozzy »

Offline mastodonta

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
За да не спамя темата за Маршрутните промени, днес огледах строежа и схемата на ТВ кула. Доколкото разбрах от схемата, траншеята ще започва малко след оградата на Семинарията, т.е. колите, които ще минават по нея, ще си спестят изкачването към ТВ кула. Ето защо, за да има място за строежа, ще трябва да си замине тм 18. Предполагам, че ще е за постоянно, понеже ми се вижда почти невъзможно да запазят дори и един коловоз, а и като цяло няма да е голяма загуба, защото почти никой не пътува в този участък (минаха няколко трамвая без нито един пътник).

E то за това трасе от доста време се знае, че ще си замине. Нали според новият план 18ката след Семинарията ще продължава по ново трасе до Дървеница. Даже имаше статия по въпроса.

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1804189