Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270548 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Директно сравнение не може да се прави. Тук са 5 клона+ трамвайна линия с река, подлез и метротрасе в силно урбанизирана среда... На околовръстното е нормален четириклонен пътен възел, като не е класическа детелина, като са преценили да направят две полудиректни връзки, които са по-натоварени и така пропускливостта ще е по-добра. А и за онзи пътен възел, като гледах, чак три нива няма- в една точка едновременно да се пресичат 3 нива... ;)

Иначе и на мен решението засега не ми харесва, визуализацията е само онагледяваща и работна, с риск отново да засегна ранимите души, снобските претенции пак не са на място! ;) Като се стигне до одобрени технически и работни проекти, може и да онагледят по-добре за жадните и любопитни погледи! :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Да де, но това е най-малкото визуализация на идейния проект, така че има яснота какво ще се прави... Със сигурност безконфликтно преминаване на потока по бул.България е далеч по-ефективно решение, а дали не и по-евтино...?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
България да слезе в траншея заедно с трамвая в сегашния подлез (а под него да се изкопае друг), а на ниво терен да има кръгово (подобно на ТВ кула) изглежда по-разумно решение във всяко едно отношение, но да не забравяме, че тук се искат и метротунел, и река, както дифиан спомена. България на естакада, а кръгово на ниво терен, през центъра на което да минава трамваят, запазвайки сегашния подлез като вход към метрото, може би е по-добър вариант.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Копаенето под нивото на подлеза мисля, че е възможно само за трасе на бул. България. Доколкото ми стана ясно покрай обсъжданията за трети диаметър под булеварда освен река, минават и дублиращи колектори, плюс топлопроводи, плюс друга комуникационна инфраструктура, а някои разказват, че минава и специален тунел до резиденция Бояна.
Съответно, ако се вкара бул. България на нивото на подлеза, то самият пълноценен подлез най-вероятно ще трябва да се премахне и да се замени от такъв непълноценен - част от двата вестибюла на бъдещата метростанция там. Тоест, ще може да се пресича безконфликтно бул. България, а бул. Гешов ще трябва да се пресича на светофар.
Като по-добър модифициран вариант ми се струва следното - метро на ниво -2; бул. България на ниво -1; трамвай и пешеходци с озеленяване на ниво терен; кръгово + бул. Гешов/Тодоров на ниво + 1. 
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Само светлия отвор на един тунел е към 6 метра, смятайте я тази височина, като изчислявате колко нива надолу да се слезе и как едва ли не всичко ще е на дълбочината и с височината на сегашния пешеходен подлез. :)

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Като ще е скъпо да се добави и естакада над бул България вътре в самото кръгово. Така България си остава както си е сега. Движението ще е само направо и надясно. Левия завой на кръговото. Гешов направо по естакадата и десен завой, а левия на кръговото. Може и без светофари.
Нещо такова
Не ставам за художник , но дано сте ме разбрали.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Диаметърът на кръга е около стотина метра. Това, което си предложил ще е по-гърбаво и от моста на ул. Черковна.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Абе хора, защо пречите на властта да си изпълнява замислите за контрол на движението ? Целта на властта е движението да е все по бавно, и по бавно, за да може най многолюдната полиция на глава от населението да си върши работата качествено и да пълни хазната, защото няма икономика която да върши тази работа.
Спрете си просташките мнения !

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Всъщност ще е точно толкова гърбаво. Моста на Черковна е под 80 метра. А като гледам картинката ми се струва, че диаметърът на кръговото е по-голям от 100 метра.
Просто още една идея за размисъл.  ;)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
И кръгово е ок, защото долу стават точно 2 фази на светофара, които са достатъчно малко, за да не става никога задръстване

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Според мен при наличие на кръгово на второ ниво, е излишно да имасветофар на първото. На ниво терен най-добре да останат трамваите + трафикът по България, евентуално би могло десните завои да се направят да се вливат директно, без да се качват на кръговото.
Другият вариант е бул. България + трамваи на -1, кръгово на 0 и надлези на +1.

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Quote
Според мен при наличие на кръгово на второ ниво, е излишно да имасветофар на първото. На ниво терен най-добре да останат трамваите + трафикът по България, евентуално би могло десните завои да се направят да се вливат директно, без да се качват на кръговото.
Другият вариант е бул. България + трамваи на -1, кръгово на 0 и надлези на +1.
Аз съм на абсолютно същото мнение. Кръгово на ниво +1, а на ниво терен директно трасе на бул България + трамвая + десни завои от Гешов към България. Другия вариант е огледален на този: кръгово на ниво терен, а директното трасе на България + трамвая да се качат на естакада. Според мен ще е по-добре от предложеното в момента.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Ей големи схеми разиграхте - трамвая на естакада и хаспел за пътниците на спирките  :D
Най-просто и евтино беше 4-лентова естакада по направлението на България. Вярно, търси се пропускливост и на Гешов, защото той е основна рингова артерия, ама...
А трамвай е най-логично да слезе под терена, ама...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Quote
1. ОТ 04.30 ЧАСА НА 12.08.2012 Г. ДО 04.30 ЧАСА НА 03.12.2012 Г. ВРЕМЕННО СЕ ЗАКРИВА АВТОБУСНА СПИРКА „ТЕЛЕВИЗИОННА КУЛА" С КОД 1730 НА БУЛ. „П. ЯВОРОВ" В ПОСОКА БУЛ. „ЧЕРНИ ВРЪХ" ПО МАРШРУТА НА А № 120;

Септември ще бъде Май, или в случая, Октомври ще бъде Декември. Уж всичко е по разписание, обаче е очевадно, че са назад със строежа и че няма как да е готово до Октомври. Е, поне сега имаме нова дата. Подозирам, че и тя няма да се спази, ама това вече си стана действие по подразбиране.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Като ще е скъпо да се добави и естакада над бул България вътре в самото кръгово. Така България си остава както си е сега. Движението ще е само направо и надясно. Левия завой на кръговото. Гешов направо по естакадата и десен завой, а левия на кръговото. Може и без светофари.
Само кръгово без пресичане на двете направления на долно ниво не е възможно, тъй като кръговото не би се справило с трафика по Гешов плюс всички леви и десни завои от България и Гешов.
А естакада Гешов не виждам, как ще се построи, тъй като тя трябва да премости трамвайното трасе плюс 2*4-лентовия бул.България. По-скоро е възможна ниска естакада на България, така че под нея по Гешов да минават возила, високи до 2 м, а другите - в кръговото.
Освен това трябва да стъпи на сегашния подлез, под който пък ще има метростанция...
Ако се получават опашки за каращите направо по Гешов, те могат да влязат в кръга.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Quote
1. ОТ 04.30 ЧАСА НА 12.08.2012 Г. ДО 04.30 ЧАСА НА 03.12.2012 Г. ВРЕМЕННО СЕ ЗАКРИВА АВТОБУСНА СПИРКА „ТЕЛЕВИЗИОННА КУЛА" С КОД 1730 НА БУЛ. „П. ЯВОРОВ" В ПОСОКА БУЛ. „ЧЕРНИ ВРЪХ" ПО МАРШРУТА НА А № 120;

Септември ще бъде Май, или в случая, Октомври ще бъде Декември. Уж всичко е по разписание, обаче е очевадно, че са назад със строежа и че няма как да е готово до Октомври. Е, поне сега имаме нова дата. Подозирам, че и тя няма да се спази, ама това вече си стана действие по подразбиране.
Къде и кога е имало срок Октомври? До момента поне в медиите винаги се е споменавало Ноември, не се сещам на информационната табела какво пише. Аз вече изразих съмнение, че ще влязат в срока, но ако закъснението е само 3 дни, няма повод за недоволство. В последните седмици няколко пъти се престрашавам да мина през ТВ Кула, но все нямам време да снимам. Тази седмица ще се опитам да направя и това.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Quote
2. СЛЕД ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ДВИЖЕНИЕТО ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ БУЛ. „АКАД. ИВ.Е.ГЕШОВ” – УЛ. „СВ. Г. СОФИЙСКИ” НА 20.08.2012 ТРОЛЕЙБУСНА ЛИНИЯ 2 ЩЕ ОСТАНЕ СКЪСЕНА ДО ТБ УХО БОРОВО (КРАЙНА СТАНЦИЯ НА ТБ ЛИНИЯ 9) ДО 24.00 ЧАСА НА 28.09.2012

До колкото разбирам текста на съобщението, на 20 август ще се възстанови движението м/у Гешов и Г. Софийски

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Мостът на Сахаров издържа, обаче в ниската част стана приказно красиво. На третата снимка белия опел беше затънал до фаровете когато водата придойде.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Днес около 18:00 ми се стори, че към кулата не е натоварено и воден от чисто любопитство се оказах прав. Нямаше много коли и преминах бързо от румънското посолство към семинарията, затова и се получи доста хаотичен "фоторепортаж", но пък поне добих представа какво се случва. Най-същественото е, че движението вече се осъществява по източните рампи/подходи към кръговото. Ето и снимките в хронологичен ред от север на юг.
« Last Edit: 15.08.2012, 23:01:49 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
 :arrow:
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!