Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270577 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18073
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Датата, номерата на заседанието и решението, както и подписът да Елен Герджиков липсват. От страна на правния отдел на ДАГ са одобрили документа в този му вид, остава и СОС да го одобри! ;)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Което със сигурност ще стане, защото ГЕРБ имат 33 съветници, а Фандъкова е дала пълна свобода на Диков.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Ето доклад за естакадата от днес на Диков. Накрая пише как да се обжалва.
Практиката е всяко обжалване, което не е от "заинтересовани лица", разб. собственици на имоти граничещи или в ПУП-а да се отхвърля като недопустимо.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Quote
Протест временно спря проект за път в Борисовата градина
Предложението на главния архитект на София Петър Диков за нов път в Борисовата градина, който да свързва кръстовището на Семинарията и Хладилника, няма да се гласува на днешното заседание на Столичния общински съвет. Това стана ясно от изявление на кмета на София Йорданка Фандъкова пред тридесетината протестиращи пред общината тази сутрин.

Причината за недоволството на природозащитниците са плановете за новия път в местността Погребите. Според тях при изграждането му ще бъдат изсечени 250 дървета и това ще влоши качеството на живот на гражданите. "Това е мярка, която директно насърчава автомобилния транспорт и заличава и без това оскъдните зелени площи", пише в отворено писмо до Фандъкова и председателят на СОС Елен Герджиков.

Плановете са той да тръгва от нова естакада до Семинарията, като минава покрай бившия атракционен парк "София ленд" и прилежащия до него голям паркинг. Целта е да се облекчи трафикът в района.

Петър Диков, който се появи малко по-късна на заседанието, каза, че в проекта е заложено изсичането на 168 дървета в малък триъгълник до булевард "Вапцаров". "Там задължително ще има компенсаторно залесяване едно към три", каза главният архитект. Това означава, че ще засадят поне 504 дървета.

Диков е категоричен, че новият път ще доведе до намаляване на задръстванията, шума, изгорелите газове и ще има положителен екоефкт за района. Като аргумент за проекта той изтъкна, че в тази част на града има само 2 големи транспортни връзки - околовръстното и кръстовището на бул. "Евлоги Георгиев".

Диков каза, че е имало разговор с гражданските организации и след него е заложено изграждането на шумоизолиращи стени. Новият път ще намали от 3 до 10 минути средно преминаването през тази част на града.

На критиките на еколозите, че шосето е стимул за автомобилния транспорт, Диков отвърна, че за съжаление това ще остане основен начин за придвижване в София още дълго време. В района е предвидено изграждане на продължението на втория метродиаметър от станция "Джеймс Баучър" към бул. "Черни връх", допълни той.

Докладът на Диков ще бъде обсъждан допълнително, преди да бъде предложен за гласуване отново.

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/11/08/1942469_protest_vremenno_spria_proekt_za_put_v_borisovata/

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ето линк към проекта на кръстовището Яворов/Михайловски с началото на естакадата при София ленд: http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=podrobni/2012/IPR_PR_Borisova_gradina-pogrebite/IPR_PR_Borisova_gradina-pogrebite-chastII
Проблемът е, че кръстовището не може да бъде реализирано без въпросната оспорвана естакада.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не се вижда (или поне аз не видях) как ще се прекара трамвая през кръстовището. Също така естакадата се разделя към края на две или бъркам?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не се вижда (или поне аз не видях) как ще се прекара трамвая през кръстовището. Също така естакадата се разделя към края на две или бъркам?
Трамваят ще е отдолу - само направо по Миахйловски.
Естакадата е откъм парка и не се разделя надве - свива към София ленд. Накратко казано, идвайки по естакадата откъм Хладилника, ще може да се кара единствено към ТВ кула. Които са от/към Михайловски (от/към Семинарията или гара Пионер), ще си ползват сегашното трасе по Вапцаров.
Без изграждане на целия път до Хладилника е невъзможно да се пусне кръстовището при Семинарията, тъй като платната от естакадата не са помежду платната на долния път, а ОТ ЕДНАТА ИМ СТРАНА. Т.е. няма да имаме безконфликтно вливане: идващите по естакадата откъм ТВ кула ще са в конфликт с идващите откъм Черни връх и каращи по наземния път.
« Last Edit: 09.11.2012, 13:11:09 by blagun »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Едва сега си давам сметка що за безумие са измислили... Излиза, че привличат нов трафик, който ще си минава по естакадата, а сегашната ситуация си остава почти едно към едно  :help:
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Едва сега си давам сметка що за безумие са измислили... Излиза, че привличат нов трафик, който ще си минава по естакадата, а сегашната ситуация си остава почти едно към едно  :help:
Да, за нашите квартали това не върши много работа - пак ще си караме и през Семинарията, и през Кошарите. Остава да чакаме пробива Г.М.Димитров-Кутев-Каблешков. Той вероятно ще стане в следващия мандат след пробива Сточна-Централна гара...

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
много съм благодарен на Благун, че си е играл да рисува, но продължавам да не разбирам вариантите.

Обвързано ли е по някакъв начин кръстовището на тв кула с изграждането/неизграждането на естакада през парка до софия ленд?

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6229
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Остава да чакаме пробива Г.М.Димитров-Кутев-Каблешков.
Аз мисля, че този пробив е по належащ отколкото Сточна гара, на този етап.
Спрете си просташките мнения !

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Обвързано ли е по някакъв начин кръстовището на тв кула с изграждането/неизграждането на естакада през парка до софия ленд?
Кръстовището на ТВ кула е почти факт и ще бъде приключено до месец.
Става дума за кръстовището на Семинарията (Яворов/Ст.Михайловски), което по сегашния проект не може да бъде реализирано единствено в околността си, а трябва да бъде изградена връзката през парка до Хладилника (обръщалото на А66, 93 и 64).
Картинката беше илюстрация, защо НЕ МОЖЕ да се пусне само пътният възел, а изграждането на естакадата през парка да се обсъжда по-късно. Разбира се, на теория конфликтната точка на картинката може да бъде регулирана със светофар, но тогава каква полза от цялата история?
« Last Edit: 09.11.2012, 23:11:35 by blagun »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
А какво точно пречи проектът изобщо да не включва абсурдният и безсмислен път до Хладилника, а просто да е нормално кръстовище на две нива, както и на самата кула. Яворов продължава във Вапцаров по естакада, а долу остава или светофар, или кръгово с трамвай през него посока Габровски (ала Лъвов мост)

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ами да се надяваме, че изтеглянето на проекта от разглеждане в СОС ще доведе до радикална преработка.
Пренасочването на ринга Яворов към Хладилника няма да доведе до облекчения, тъй като:
- кръстовището Ибсен/Черни връх не е предвидено да сатне на 2 нива
- пробивът Т.Каблешков от Черни връх до Луи Айер е в бъдеще неопределено време.
Т.е. не само няма да имаме 2 ринга, а и единият няма да е завършен.

Според мен читавият вариант е Вапцаров да си остане ос на ринга. Преди Черни връх да слезе в траншея, преминаваща в тунел и излизаща при разклона Г.Делчев/П.Ю.Тодоров. Траншеята прн кръстовището Вапцаров/Черни връх може да се работи паралелно с изграждане на удължението на метрото. Така ще имаме нула отсечени дървета и нула лв за отчуждения и най-важното - цял завършен ринг във формат 2*2 ленти. Да, строежът на 1 км тунел не е евтина работа, но пък се спестява необходимостта от сложни кръстовища на Хладилника и разширение на Ибсен.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Най-добре би било така - ако не взривят половината парк, за да правят тунела по открит способ.
Но дори да не може така, и да остане светофар на Кошарите, а вътрешният ринг да остане с обхождане Козяк-Ибсен/Каблешков-П.Тодоров, пак смисъл от трасето до Хладилника има нулев. Който е минал на светофара там, светофарът на Кошарите няма да го спре много много.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Днес имах честта да мина по кръговото на кулата откъм спускането към канала. Временно, за няколко часа към Семинарията се минавше отгоре, а към Рум. - отдолу, но в насрещното. Преди 2 часа си възстановиха и двете посоки отдолу

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Ето линк към проекта на кръстовището Яворов/Михайловски с началото на естакадата при София ленд: http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=podrobni/2012/IPR_PR_Borisova_gradina-pogrebite/IPR_PR_Borisova_gradina-pogrebite-chastII
Проблемът е, че кръстовището не може да бъде реализирано без въпросната оспорвана естакада.

Все пак не всичко ми е съвсем ясно в тази схема. От Вапцаров към Кулата се качвам на естакадата и минавам отгоре. От Хладилника към Кулата - пак, и се вливам в същия поток. Идвайки от Кулата как точно тръгвам към Хладилника, без да вляза в конфликт?

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Все пак не всичко ми е съвсем ясно в тази схема. От Вапцаров към Кулата се качвам на естакадата и минавам отгоре. От Хладилника към Кулата - пак, и се вливам в същия поток. Идвайки от Кулата как точно тръгвам към Хладилника, без да вляза в конфликт?
Този линк дава малко по-добра представа:
http://sofia-agk.com/esoft/planove/podrobni/2012/Krastovishte_bul_Yavorov_i_Mihailovski/POD.pdf
Идвайки от Кулата се качваш на естакадата, минаваш над кръстовището и продължаваш директно към Хладилника, както и обратно. Идвайки от Вапцаров не можеш да се качиш на естакадата. Минаваш отдолу през кръстовището (и светофара) и продължаваш към кулата, където по някое време ще дадеш предимство на движещите се от Хладилника към кулата по естакадата.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Не знам защо, но бях останал с впечатлението, че трамвя към х-л Москва ще остане, а на схемата го няма...
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Трамваят ще продължава направо към Габровски. Иначе новата естакада ще облагодетелства единствено тези които са от кулата към Хладилника и обратно. Връзка Симеоновско шосе / Ст. Михайловски - Хладилника няма.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!