Author Topic: Кръстовища на две нива и тяхното изграждане  (Read 270562 times)

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
А дали трамваят към Габровски ще минава под кръстовището или ще е конфликтно и ще трябва да има отделна фаза на светофара и за него?

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Все пак не всичко ми е съвсем ясно в тази схема. От Вапцаров към Кулата се качвам на естакадата и минавам отгоре. От Хладилника към Кулата - пак, и се вливам в същия поток. Идвайки от Кулата как точно тръгвам към Хладилника, без да вляза в конфликт?
Този линк дава малко по-добра представа:
http://sofia-agk.com/esoft/planove/podrobni/2012/Krastovishte_bul_Yavorov_i_Mihailovski/POD.pdf
Идвайки от Кулата се качваш на естакадата, минаваш над кръстовището и продължаваш директно към Хладилника, както и обратно. Идвайки от Вапцаров не можеш да се качиш на естакадата. Минаваш отдолу през кръстовището (и светофара) и продължаваш към кулата, където по някое време ще дадеш предимство на движещите се от Хладилника към кулата по естакадата.

Е тогава защо естакадата се разделя на две? Ако от Кулата тръгна по разклонението към Кошарите, забивам в насрещното. Ако пък тръгна по него от Вапцаров (в чието дясно платно е тя), как пресичам идващите от Кулата, за да ида в дясно в общия участък?

Всъщност като разгледам подробно ПДФ-а, който ми изглежда по-различен от схемата, цитирана от Благун в ОУП, излиза, че естакадата е САМО за към Хладилника, т.е. само и единствено за колите между Хладилника и Кулата, т.е. не решава нито едно от направленията, които в момента са конфликтни на светофара - те ще си останат все така  :eek:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Едно и също е на двете схеми, но на ОУП не си личи добре. Естакадата е само и единствено между кулата и Хладилника и най-вече между Румънското/Цариградско и Хладилника, защото минаващите от кулата към естакадата ще трябва да дават предимство на тези от Цариградско към Вапцаров, а те ще са много, защото включват и всички, отиващи към Симеоновско и Семинарията.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1. Е тогава защо естакадата се разделя на две? Ако от Кулата тръгна по разклонението към Кошарите, забивам в насрещното. Ако пък тръгна по него от Вапцаров (в чието дясно платно е тя), как пресичам идващите от Кулата, за да ида в дясно в общия участък?

2. Всъщност като разгледам подробно ПДФ-а, който ми изглежда по-различен от схемата, цитирана от Благун в ОУП, излиза, че естакадата е САМО за към Хладилника, т.е. само и единствено за колите между Хладилника и Кулата, т.е. не решава нито едно от направленията, които в момента са конфликтни на светофара - те ще си останат все така  :eek:
1. Естакадата НЕ СЕ разделя на две.
2. Сегашното кръстовище не само че си остава, а оста Яворов се стеснява: откъм София ленд я няма лентата за десен завой към гара Пионер (А88). С единствената разлика, че тези които пътуват от ТВ кула ДИРЕКТНО към Хладилника и обратно няма да ги има на светофара.
Никъде не е очертана траншея за трамвая, така че той също ще си участва във светофара и очевидно ще е на същата фаза, както е в момента: с преминаващите по Ст.Михайловски направо в двете посоки и надясно от Семинарията към София ленд.
Сегашното ТМ трасе към ТВ кула го няма и не може да го има, тъй като се използва за вливане от долното ниво към ТВ кула.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Всичко това е абсурдно. Естакадата решава проблема на около 1/10 от сегашния трафик, а останалото остава да се пържи на светофара, да не говорим за липсата на завой към Дианабад. И вкарва излишно много трафик на Хладилника, който и без това издъхва.
« Last Edit: 12.11.2012, 22:44:15 by Jorr »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
А за идващите от Ст. Михайловски за и от центъра? За тях няма ли никаква промяна? Че то там е основния трафик......

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Няма. Това кръстовище е поредната инфраструктурна недомислица на Диков и общинското управление, само заради някакви лобистки интереси за застрояване на София ленд и терените около него.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А за идващите от Ст. Михайловски за и от центъра? За тях няма ли никаква промяна? Че то там е основния трафик......
Практически много малка! Ако естакадата отнасяше целия трафик не само към Хладилника, а към Токуда и бизнесквартала наоколо и Горни Лозенец, то сегашните дълги фази на светофара за Яворов биха се скъсили радикално. Но тази дълга естакада е в полза само на транзитиращите от ТВ кула към Хладилника и на запад от него.

само заради някакви лобистки интереси за застрояване на София ленд и терените около него.
Да, изглежда това е квинтесценцията на цялото упражнение. Ако им е толкова ценна пряката връзка с Хладилника, може да се направи пробив от ул.Атанас Дуков до ул.Люба Величкова. Но зорът е да се "усвои" зона "София ленд"
« Last Edit: 12.11.2012, 23:50:18 by blagun »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Тази връзка отдалечава в далечното бъдеще свързването на Каблешков с Г.М.Димитров , което е в пъти по-полезно ! С един изстрел да изтрепем всички зайци !!! Да , ама не . Повече проблеми отколкото решения виждам в тази естакада .

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тази връзка отдалечава в далечното бъдеще свързването на Каблешков с Г.М.Димитров , което е в пъти по-полезно !
Няма по-голям фен от мен (и сигурно г-н Гьорев) на свързването на Гемето с Каблешков. Но ето каква е реалността: http://fakti.bg/imoti/52741-kvartal-vitosha-e-bez-ulici Уви, надали е близо времето, когато кварталите Витоша, Малинова долина, Кръстова вада и Манастирски ливади ще придобият нормални улици, булеварди ... и МГТ!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Няма по-голям фен от мен (и сигурно г-н Гьорев) на свързването на Гемето с Каблешков.
Аз също съм фен на този пробив.
Спрете си просташките мнения !

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Главен архитект Диков ще коригира плана за нов път в Борисова градина

Главният архитект на София Петър Диков ще оттегли оспорения от столичани проект за изграждане на нов път през Борисова градина и ще предложи корекции, съобразени с възраженията на столичани и неправителствени организации. Това заяви самият Диков по време на допълнително обсъждане на плана в Комисията за опазване на околната среда, земеделието и горите в Столичната община във вторник. Главният архитект се ангажира още и с по-широка обществена дискусия по темата преди гласуване на решението.
Проектът за нов път, който да свързва кръстовището на Семинарията и кв. "Хладилника", трябваше да се гласува на заседание на Столичния общински съвет миналия четвъртък, но заради граждански протест, организиран от организациите "За Земята", "Велоеволюция" и "Грийнпийс", бе върнат за допълнително обсъждане. Междувременно планът предизвика недоволство на редица столичани, които създадоха група в социалната мрежа "Фейсбук" против изсичането на дървета от Борисова градина, която събра над 500 души до вторник. В залата отделни представители на организации и отделни граждани изразиха притесненията и исканията си по въпроса.

Респект към младите

"Респектиращо е присъствието на толкова много млади хора днес на комисия. Ако не се вслушаме в техните мотиви, значи не сме си свършили работата. Аз ще преразгледам проекта и ще обмисля вариант за корекции според исканията на гражданите, които чухме сега", заяви по време на заседанието Диков, който е вносител. Той направи и уточнението, че категорично трябва да се изградят две нива при кръстовището на Семинарията, но просеката при болница "Токуда" може да се коригира (става дума за строеж на естакада на бул. "П. Яворов" при кръстовището с ул. "Стоян Михайловски" (Семинарията) и на ново теренно трасе през Борисовата градина, което трябва да стигне до жк "Хладилника").
Гражданите реагираха негативно най-вече заради масовото изсичане на дървета в "Погребите" – част от парк Борисова градина. Става дума за изсичането на 168 дървета, уточни отново бройка днес председателят на комисията Лорита Радева.
Основните притеснения на гражданите, които те внесоха като становища до кмета Йорданка Фандъкова и изразиха по време на комисията, са, че проектът насърчава автомобилния транспорт в нарушение на изразената от столичната администрация принципна позиция за ограничаването му за сметка на алтернативни видове транспорт (градски транспорт, велоалеи и пешеходни зони) . Това не само няма да облекчи натовареното движение в града, но ще го повиши, смятат те. "Настояваме да се запознаем с експертните проучвания, предхождащи одобрението по проекта, които доказват ефективността му", обясни Илиян Петров, един от включилите се в групата във Фейсбук.

Граждани поискаха оставката на главния архитект

"Този нов път ще влоши качеството на живот на столичани, особено на тези, които живеят в близост до него, и нарушава конституционно човешко право на безопасен и здравословен начин на живот", заяви Даниел Попов от името на Информационен и учебен център по екология (ИУЦЕ). Организацията му внесе непосредствено преди заседанието открито писмо "София заслужава солидна визия, а не автомобилен конформизъм", с което 345-те подписали го в интернет искат оставката на главния архитект, като го упрекват "в липса на визия и качества за заемания от него пост заради демонстрирани систематично остарели възгледи, които обричат проблемите на движението в София на задълбочаване и продължителна автомобилна зависимост".
По време на комисията гражданите оспориха легитимността на общественото обсъждане с аргумента, че хората от квартала не са уведомени за плана, който ги засяга лично. В отговор Лорита Радева обясни, че обсъждането е било разгласено и проведено според законната процедура.
Лиляна Христова като представител на местните жителите от района обясни, че новите трасета не облекчават хората в квартала, защото те не могат да се включат реално в естакадата и те само ще увеличат задръстването и замърсяването.
Идеята е новото трасе през Борисовата градина да е успоредно на бул. "Никола Вапцаров", като започва от бул. "П. Яворов" , минава край бившата "София Ленд", болница "Токуда" и недействащите релси на гара "Пионер", за да се свърже с ул. "Сребърна", очерта по време на дебата Диков и направи изричното уточнение, че няма личен интерес, нито обслужва частен по повод обвиненията, че въпросният път е в полза на новия и най-голям мол Paradise Center.
"Този път е предвиден доста преди да се започне въпросният търговски обект. Внесъл съм доклада, защото това ми е задължение като главен архитект и защото считам, че градските рингове са изключително важни за София", заяви той.
Проектът е разпределен на три комисии в градския парламент - транспортната, екологичната и културната комисия.

http://www.dnevnik.bg/zelen/2012/11/13/1945863_glaven_arhitekt_dikov_shte_korigira_plana_za_nov_put_v/?ref=rss

Много ми е чудно как точно ще го ревизира?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
А за идващите от Ст. Михайловски за и от центъра? За тях няма ли никаква промяна? Че то там е основния трафик......
Практически много малка! Ако естакадата отнасяше целия трафик не само към Хладилника, а към Токуда и бизнесквартала наоколо и Горни Лозенец, то сегашните дълги фази на светофара за Яворов биха се скъсили радикално. Но тази дълга естакада е в полза само на транзитиращите от ТВ кула към Хладилника и на запад от него.

само заради някакви лобистки интереси за застрояване на София ленд и терените около него.
Да, изглежда това е квинтесценцията на цялото упражнение. Ако им е толкова ценна пряката връзка с Хладилника, може да се направи пробив от ул.Атанас Дуков до ул.Люба Величкова. Но зорът е да се "усвои" зона "София ленд"

То и сега фазата от Ст. Михайловски към Хемус държи много време направо, но поради тясната лента + безумно трудният ляв завой към Златовръх, потокът от коли там на практика не се движи. Поне да разрешат на 94 и 102 да движат по трамвайната......мечти!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Това преписване от журналисти направо боли. Все пак какво е хипотенуза и какво е катет, са неща, които се учат в 7-ми клас. Тая "успоредност" направо ми бърка не зна къде.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Лошото е, че забележките по проекта са единствено екологически. А той има принципни дефекти, които си остават, ако ще и през гола земя да минаваше. Защото със или без 168 дървета кръстовището Яворов/Михайловски ще продължава да е невралгично и преминаващите по транзитната естакада няма да са толкова много, че да облекчат стесненото кръстовище на долно ниво.
Всички сме фенове на градските рингове подобно на арх. Диков, но тази отсечка не допринася с нищо за затварянето нито на един ринг.
« Last Edit: 14.11.2012, 00:53:01 by blagun »

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Такава естакада би била полезна ако се направи не на семинараията, а на Вапцаров и Атанас Дуков.  Атанас Дуков да се свърже с Ибсен. Ето затворен ринга. А на семинарията да се направи нормално кръстовище на две нива.
Дори само да се свържат Дуков и Ибсен ще е достатъчно за момента.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Такава естакада би била полезна ако се направи не на семинараията, а на Вапцаров и Атанас Дуков.  Атанас Дуков да се свърже с Ибсен. Ето затворен ринга. А на семинарията да се направи нормално кръстовище на две нива.
Дори само да се свържат Дуков и Ибсен ще е достатъчно за момента.
Това е и моето мнение. И не само моето. А защо мнението на арх.Диков е друго, коя фирма стои зад огромен парцел до предлаганото презгорско трасе и коя друга фирма е регистрирана на същото място в София - вижте на дискусията в SSC: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1504557&page=133

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
То хубаво са открили, че тоя парцел е на Цеко, ама се питам, какво от това. Какво печели той от булевард, освен някакви неясни комуникационни ползи? Както е видно от протокола на ОЕС, искането му за някаква си заменка остава неуважено. Поне преди две години, въпросният парцел беше добре разработен платен паркинг и със сигурност като такъв носи прилични приходи. Скоро не съм ходил/паркирал там и не знам каква е актуалната ситуация. Апропо, идеята да по Атанас Дуков да се пусне транзитен поток не е много добра, тъй като в момента в този район има доста сериозен проблем с паркоместата... Иначе ставалата някога "Сграда на годината" Рейнбоу Плаза е изградена в разрез с всякакви норми за минималните изисквания за паркоместа на собствена територия. Във вътрешния двор има около 20-30 такива + още толкова на западната фасада, а при пълна заетост на наетите площи условно в сградата могат да се настанят над 1000 човека. В предвид и това, доколко са актуални нормите на реалните потребности... В съседните сгради положението не е по-добро. Не съм убеден, че пропускливостта на кръстовището Дуков-Вапцаров и габарита на Дуков са достатъчни, за да не стават денощни задръствания в участъка. Все пак, пред това, което се опитва да прокара Диков, предпочитам връзка Дуков-Хладилника, забрана за паркирането поне в посока Вапцаров по Дуков и естакада за направлението Яворов-Вапцаров, което е най-логичния вариант.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Апропо, идеята да по Атанас Дуков да се пусне транзитен поток не е много добра, тъй като в момента в този район има доста сериозен проблем с паркоместата...
Миналата година ми се налагаше да ползвам това нейно предназначение. Просто паркингът на Токуда болница е скъпичък, а иначе места има!
Кой знае каква хипер-мега връзка от ТВ кула директно за Хладилника не е нужна, тъй като кръстовището Ибсен/Черни връх няма да я поеме, а не знам там да се проектира нещо на две нива. Така че една 4-лентова улица с 2 ленти за успоредно паркиране и 2 ленти за движение е прилична връзка, след като Ибсен е (предимно) двулентов. Не само няма проекти за разширение, а напротив - за вливането му в ринг Каблешков-Кутев.

Ползата за парцела е очевидна - той става на първа линия по новия булевард. При всички случаи - по-вкусно, отколкото събиране на такси за паркинг. Заменка му е отказана ... засега.
« Last Edit: 14.11.2012, 15:03:50 by blagun »

Offline slavybg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
    • View Profile
    • Email
Такава естакада би била полезна ако се направи не на семинараията, а на Вапцаров и Атанас Дуков.  Атанас Дуков да се свърже с Ибсен. Ето затворен ринга. А на семинарията да се направи нормално кръстовище на две нива.
Дори само да се свържат Дуков и Ибсен ще е достатъчно за момента.
И аз мисля, че това е най-разумното решение.