Колко би било дълго трасето на S-bahn-а в гората и колко извън гората? Мисля няма изобщо място за сравнение...
По целия път от Хладилника до ПЖИ единственият жилищен район е от Дианабад до Цариградско - и то едностранно, и то в периферията на прилежащите квартали, с неособено добра кореспонденция с МД1 и практически нулева с автобусите по Цариградско. Останалото е гора, индустриално-складови зони, КАТ. На всичкото отгоре има пресичания на едно ниво със Симеоновско, Пиер Дегейтър (в Изток) и Кривина (до ПЖИ-то), свръхтесен подлез под Цариградско, едноколовозен мост над Шипченски проход. Изобщо промяната на това трасе би излязла златна
Кв.Дианабад кореспондира добре с метрото, дай Боже и трамвай ще пуснат, кв. Изгрев и Изток са плътно до МД1 или до Цариградско. Има необходимост от напречни връзки, но пътникопотокът спокойно би се покрил от несъчленен автобус на 20 минути, за влак и дума не може да става. Експериментът с А71 - от кв.Витоша по ГеМеТо до Винарово и Цариградско се провали, при това автобусът минаваше само през населени райони и помагаше в МУсагеница на А280.
Изобщо да се хващаме на това трасе, само защото има някаква релса останала, е напълно безсмислено. С тези пари не трамвай по ГеМеТо, пресичащ на 2 нива булевардите, а околовръстна метролиния ще се направи.
Ако някога е имало шанс за Ес-бан по околовръстната жп-линия, той е проигран безвъзвратно през 1978 г. със строежа на бул.България. А индустриалната зона и строителната борса насред парка е пълен анахронизъм. Ако погледнете карта от 1946, ще видите подобна зона и в сегашния Южен парк. Мисля, че индустриалната зона Дианабад трябва да сподели нейната съдба и районът да се облагороди (тук паркът е дива гора, направо джунгла) - има си принципи за парково строителство.
А Ес-бан трасетата се виждат от сателит: Искър-Централна-Банкя и Аерогара-Централна-Владая. За северното направление към Нови Искър съм скептичен пак по подобни причини - големи участъци с индустриални зони. Пък и лъч на МД2 в тази посока все още не е отпаднал от ОУП.
По-нереалистично, но полезно би било трасе МВР-Болница-районът на гара Стан-Земляне-Овча купел-Горна баня. Нека не забравяме, че това ще стане жилищна и бизнес зона.