Author Topic: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)  (Read 57739 times)

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #60 on: 19.02.2009, 20:44:55 »
Интересно ми е трамвая от М.предградие като пресича по кукуш жп линията към Перник как точно ще се реализира това с естакада ли или как?А и ми е инетресно нормалнорелсов трамваи ли ще пускат или теснопътен...

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #61 on: 05.03.2009, 15:25:59 »
Това за мен също е една голяма глупост.Нека построят и трите диаметъра на метрото и после да се мисли за това. ;)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #62 on: 17.03.2009, 10:00:51 »
Надземно метро можеше да има, като се използват жп линиите в Сф! Не знам до къде се е стигнало, но е добра идея да бъде обиколна линия(като околовръстното), която да прави връзка с метролиниите. Такава беше идеята преди 15-20 години!
Идеята е отпреди 40 години, не 15.

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #63 on: 09.04.2009, 14:48:51 »
Полу-офф топик, защото основно става дума за ж.п. връзките между Перник и София:

Трен свързва Перник със Студентския град
09.04.2009 13:52
 
Шефът на  Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев обяви, че огромният трафик София - Перник може да бъде облекчен, ако влак свърже миньорския и Студентския град.

Според него и в момента съществува потенциална възможност електричките да стигат до гара „Пионер” в кв. "Дианабад".

Няма и проблеми със собствеността на инфраструктурата до и в района на гарата.

Поне 30 са жп сирките в центъра на столицата, които не се използват ефективно, каза Ананиев.

Перник също разполага с потенциални възможности да използва влаковете за обществен градски транспорт.

Има пет вътрешни спирки, които могат да служат за подобни нужди.

По думите му гарите, жп спирките и подходите към тях могат да се модернизират със средства от европейските фондове.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #64 on: 09.04.2009, 16:53:34 »
Да, няма да е зле влака София - Перник да го удължат до Пионер - така ще прави две връзки с метрото - на Вардар и на Интерпред...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #65 on: 09.04.2009, 17:16:38 »
Само дето това са пак глупости на някой дето просто знае че има линия там.
1) Единственият път до там е през Подуяне!!!!!!!!!! Това значи мин. 45 от Горна Баня до там, и то ако смятаме че трасето е в добро състояние
2) Трасето е много зле!
3) БДЖ одавна са решили да продават Пионер и са се отказали да пускат влак от там
4) Нужни са много пари за цялостен ремонт на трасето и направата на гара.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #66 on: 09.04.2009, 17:23:49 »
На мене това ми се струва не възможно и сигурно са пак някакви журналистически измислици!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #67 on: 09.04.2009, 17:29:06 »
3) БДЖ одавна са решили да продават Пионер.
бДЖ няма нищо общо с тази гара, че да продава каквото и да било там.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #68 on: 09.04.2009, 17:59:42 »
3) БДЖ одавна са решили да продават Пионер.
бДЖ няма нищо общо с тази гара, че да продава каквото и да било там.
Ами не знам кое от дружествата им е собственик (вероятно НКЖИ), но все си е на БДЖ.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #69 on: 09.04.2009, 18:06:24 »
3) БДЖ одавна са решили да продават Пионер.
бДЖ няма нищо общо с тази гара, че да продава каквото и да било там.
Ами не знам кое от дружествата им е собственик (вероятно НКЖИ), но все си е на БДЖ.

НКЖИ и БДЖ са две отделни компании, дружества, фирми или както искате ги наричайте. На БДЖ е подвижния състав, а на НКЖИ гари релси и т.н. най-грубо казано.

Все едно да кажеш, че някоя автобусна фирма "Х" и АМ Тракия са едно и също. Също грубо казано.

Всикчи хулят БДЖ за релсите, а те не се занимават с подръжката им. Пак пример все едно да хулиш автобусната вирма "Х" за дупките по пътя.
« Last Edit: 09.04.2009, 18:12:06 by assen55 »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #70 on: 09.04.2009, 18:16:04 »
Първо БДЖ се разделя на 2 дружества - едното за ремонти и едното за превози, след това това за превози се разделя на 3. БДЖ като самостоятелно не съществува, но може да бъде смятано като нарицателно за всички тези и мисля, че като напиша БДЖ, всеки си разбира в случая за кое става дума.

Иначе в момента са:
БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, "БДЖ - Товарни превози" ЕООД и "БДЖ - Тягов подвижен състав (Локомотиви)" ЕООД + Национална компания “Железопътна инфраструктура”.

Иначе горния пример с дупките е неподходящ. Това е все едно да кажеш, че е виновен кмета, а то да е трябвало да кажеш, че е виновен зам. кмета по транспорта.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #71 on: 09.04.2009, 19:19:09 »
Решението на НКЖИ за продажба на Пионер може да бъде отхвърлено и прегласувано, ако същата се самосезира за ползите от гара Пионер, обвързана с градския транспорт на София.
Какво значи мин 45 минути ще се удължи влака до Перник? Все едно едно време да бяха казали: "Няма да продължаваме трамвая от Месарницата до Обеля, защото пробега ще се удължи с 30 минути", примерно.
На който му се налага да пътува от Дианабад, Мусагеница, Подуене и Центъра към Горна баня, Фондови Жилища и Захарна фабрика с радост ще дава по лев, лев и нещо на БДЖ за да го превози с Дезирота. На който му трябва влак... ще се качи на бърз, а не на градска железница и ще си слезе на Центраална гара. А дори и да се ползва Перник–София тя пак си минава през Централна гара, само дето ще спира на няколко спирки в повече.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #72 on: 09.04.2009, 19:27:51 »
Трен свързва Перник със Студентския град
Преместих тези постинги към наземното метро. Подобни пушилки по бъдещ Ес-бан се повдигат периодично, но без нищо повече. Между другото, не знаех, че гара Пионер е в Студентски град, ама нейсе. Някой ще ми опонира за перфектната връзка с А94 и 102.
Според мен потенциално най-перспективно е трасето Гара Искър/Аерогара-Централна гара и нататък към Банкя и към Перник. За целта трябва да се направят спирки под моста Чавдар, във Фондови жилища, Суходолско шосе и евентуално трасето да се коригира в посока към Овча купел.
Връзката от ж.к.Смирненски и ПЖИ до гара Пионер е някак забутана в индустриално-складови зони и едва ли ще има адекватен пътникопоток. Все пак говорим за влак, а не за автобусна линия през 20 минути. Пък и трасето е единично, с нисък мост под Цариградско, доста средства ще отидат за влак, който стига до насред гората.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #73 on: 09.04.2009, 20:13:37 »
Интересува ме две ж.п. отсечки дали съществуват все още:

1) ж.п. линията, която се отделя  от трасето 'Централна гара-Перник' някъде след 'Захарна фабрика' (около мястото, където ще е историческата ж.п. спирка) и тръгва по бул. "Вардар', покрай ст. 'Септември' и стига май до/в ТЕЦ 'Земляне'.
2) ж.п. линията след 'Пионер' до 'Хладилника'.

Идеята ми е, ако тези трасета съществуват и се откажат от демонтирането на релсите, т.е. запазване на ж.п. инфракстуктурата и нейното обновяване, би се описвал един голям незавършен ж.п. кръг: Хладилника - Пионер - Подуяне - Ц. гара - Зах. фабрика - Красна поляна, и ми е интересно какви биха били възможностите от една страна да съществува самостоятелно като S-bahn линия, а от друга - да се свържат двата края помежду си. А именно: след ТЕЦ-а до автогара 'Овча Купел' има доста свободни площи и продължаване на трасето до ст. 'Славия' мисля не би било проблем по ул. 'Инж. Иван Иванов' и ул' Коломан'. А след това или от там до 'Хладилника' да се изгради подземно трасе под и без това планувания за разширение, а на места направо за строителство, 'Тодор Каблешков', или да се направи подземна частта до след кръстовището с "Цар Борис III" или пък бул. 'Борово' и след това да върви между платната на 'Тодор Каблешков' надземно до 'Хладилника'.

Разбира се, трябват инвестиции, и поглеждам към Европа - биха ли дали пари за такова нещо? И идеята изобщо струва ли си?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #74 on: 09.04.2009, 20:27:40 »
Ами... те с толкова труд и усилие съсипаха околовръстната ж.п. линия, ние сега да им предлагаме да я възстановяват... за какво работиха последните 15-20 години...

В тия части на града - Овча купел, Славия и по Тодор Кабелшков се съмнявам някой да се съгласи да строи ж.п. трасе, за да обслужва S-Bahn - ако да копаят, да копаят за метро.
Според мен място за градска железница в София им доста - Банкя-Казичене; Перник-Централна гара-гара София север-Кремиковци и Сливница-Обеля-Илиенци-Малашевци-Подуене са много хубави маршрути, които никой не се опитва да разработи, а ранботата по съсипването на линиите е много динамична.
Добре е да се развива такава градска железница, защото ето горещ пример от преди няколко дена - трябваше да ида до Чепинци и понеже според www.bdz.bg влакове оттам не минават, ходих с такси...
Във вътрешността на града трябва да се мисли за метро, за наличната ж.п. инфраструктура трябва да се мисли да се оползотвори за градска железница.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #75 on: 09.04.2009, 21:31:12 »
В тия части на града - Овча купел, Славия и по Тодор Кабелшков се съмнявам някой да се съгласи да строи ж.п. трасе, за да обслужва S-Bahn - ако да копаят, да копаят за метро.
Става дума за модификация на дъгата на евентуалното S-Bahn-трасе между Факултето и Горна баня в посока, по-близо до Овча купел и ул.Обиколна (Президент Линкълн).

А за споминалата се Околовръстна жп линия темата е тук:http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1108.0.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #76 on: 14.04.2009, 14:57:37 »
В условията на строителна криза вече няма кой да купи гара Пионер за 1000 евро на квадрат.

А пътникопотокът, който може да бъде генериран от Хладилника (особено при предстоящото спиране на ТМ9), е много по-голям отколкото между Банкя и Казичене.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #77 on: 14.04.2009, 17:36:46 »
А пътникопотокът, който може да бъде генериран от Хладилника (особено при предстоящото спиране на ТМ9), е много по-голям отколкото между Банкя и Казичене.
Да, всички ползващи ТМ9 ще зарежат метро и всичко друго и ще се втурнат през гората към Подуене-разпределителна. Нали по бъдещия ринг Т.Каблешков-Ф.Кутев-Г.М.Димитров е предвиден трамвай, и то минаващ през населени райони, предвидено е и продължение на МД2 в източна посока. Ес-банът в гората никога няма да се рентира.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #78 on: 14.04.2009, 18:28:04 »
Колко би било дълго трасето на S-bahn-а в гората и колко извън гората? Мисля няма изобщо място за сравнение...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #79 on: 14.04.2009, 19:50:01 »
Колко би било дълго трасето на S-bahn-а в гората и колко извън гората? Мисля няма изобщо място за сравнение...
По целия път от Хладилника до ПЖИ единственият жилищен район е от Дианабад до Цариградско - и то едностранно, и то в периферията на прилежащите квартали, с неособено добра кореспонденция с МД1 и практически нулева с автобусите по Цариградско. Останалото е гора, индустриално-складови зони, КАТ. На всичкото отгоре има пресичания на едно ниво със Симеоновско, Пиер Дегейтър (в Изток) и Кривина (до ПЖИ-то), свръхтесен подлез под Цариградско, едноколовозен мост над Шипченски проход. Изобщо промяната на това трасе би излязла златна
Кв.Дианабад кореспондира добре с метрото, дай Боже и трамвай ще пуснат, кв. Изгрев и Изток са плътно до МД1 или до Цариградско. Има необходимост от напречни връзки, но пътникопотокът спокойно би се покрил от несъчленен автобус на 20 минути, за влак и дума не може да става. Експериментът с А71 - от кв.Витоша по ГеМеТо до Винарово и Цариградско се провали, при това автобусът минаваше само през населени райони и помагаше в МУсагеница на А280.

Изобщо да се хващаме на това трасе, само защото има някаква релса останала, е напълно безсмислено. С тези пари не трамвай по ГеМеТо, пресичащ на 2 нива булевардите, а околовръстна метролиния ще се направи.

Ако някога е имало шанс за Ес-бан по околовръстната жп-линия, той е проигран безвъзвратно през 1978 г. със строежа на бул.България. А индустриалната зона и строителната борса насред парка е пълен анахронизъм. Ако погледнете карта от 1946, ще видите подобна зона и в сегашния Южен парк. Мисля, че индустриалната зона Дианабад трябва да сподели нейната съдба и районът да се облагороди (тук паркът е дива гора, направо джунгла) - има си принципи за парково строителство.
А Ес-бан трасетата се виждат от сателит: Искър-Централна-Банкя и Аерогара-Централна-Владая. За северното направление към Нови Искър съм скептичен пак по подобни причини - големи участъци с индустриални зони. Пък и лъч на МД2 в тази посока все още не е отпаднал от ОУП.
По-нереалистично, но полезно би било трасе МВР-Болница-районът на гара Стан-Земляне-Овча купел-Горна баня. Нека не забравяме, че това ще стане жилищна и бизнес зона.
« Last Edit: 14.04.2009, 19:53:58 by blagun »