Author Topic: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)  (Read 57738 times)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #80 on: 14.04.2009, 22:32:15 »


Ако се смята участъка от Хладилника до ПЖИ, кварталите покрай трасето са София Ленд (там е предвидено изграждането на офис и жилищни сгради), Дианабад, Изгрев, Изток, Слатина, в непосредствена близост ще е бъдещият правителствен център (що народ администрация е това само) и спортните съоражения на ЦСКА и университетските такива в Гео Милев или иначе казано всичко покрай което би минавало. А макар да минава периферно на изброените квартали и зони, то къде е проблемът в това? МД1 да не би да минава например през Изгрев или Изток или минава периферно покрай тях? Индустриално-складовите зони и КАТ не са друга вселена, а част от София, в която част също ходят хора, а за да стигат до там им е необходим транспорт. И да не се забравя - трасето не би спирало при ПЖИ, а би минавало през Подуяне, през Сточна и Централна гари, Западен парк, Красна поляна и т.н. И с леко удължаване на линията до Черни връх, би обслужвала и 'Хладилника' и би правила директна връзка с МД2, както и с МД3 на Подуяне. С МД1 няма пряка връзка (за мен първи минус) - би била на разстояние 350м (не е малко, няма спор). С автобусите и тролеите по 'Цариградско' би имала връзка с тези, спиращи на спирката преди колелото на 4-и КМ, т.е. тук е до реорганизация на маршрутите и спирките на автобусния и тролейбусен транспорт. А връзката с ТМ20 (евентуално втори минус) би била в рамките на 150-200 м. (все едно МД2 и "Евлоги и Христо Георгиеви").

Недобрата достъпност на хората от кварталите и зоните покрай трасето до евентуална такава линия, както и пресичанията й с автомобилните платна и трамвайните трасета, разбира се би довело до изграждането или подобряването на посъпите до бъдещите спирки и пресичанията на различни нива на S-bahn линията и другия наземен транспорт, както междувпрочем се прави и при изграждането на метрополитена надземно. Няма как да се остави всичко такова както е, а само да се сглобят спирки - естествено, че ще е необходимо облагородяване на зоните покрай тази линия, което изисква нужното финансиране (неслучайно споменах фондовете и попитах дали Европа би имала интерес да финансира подобно начинание). Но определено съм скептичен към идеята, че околовръстен метродиаметър би излезнал на същата цена, на която би се оценила реконструкцията на това трасе.

Така че при оценката на подобно трасе, ще е добре да се отчетат и плюсовете, а не само минусите. И където везните биха натежали категорично, то това би било рационалното решение.
« Last Edit: 15.04.2009, 12:27:06 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #81 on: 18.04.2009, 15:10:19 »
S-Bahn според мен в София има място само в онези трасета, които още се експлоатират. Към настоящият момент БДЖ са въвели зонални билети за Софйската околия, които до известна степен може да се считат за нещо като S-Bahn. Основните направления са Перник-Централна гара; Банкя-Централна гара; Сливница-Централна гара; Елин Пелин-Централна гара; Бухово–Централна гара и Нови Искър-Централна гара; следователно, ако ще се проектира градска железница е добре, тя да минава в тези основни направления. Трасето, което описваш ти е много по-добре да се модифицира на метротрасе, което ще е много по-ефективно като подземно и под Г.М.Димитров и Кабелшков, отколкото железопътна линия с остаряло трасе, наполовина претопена, с надъвкани сервитути и отдавна погребана жива концепция.
Давам пример с кръговата линия, за която спорихме - трасе по Г.М.Димитров е много по-комуникативно, отколкото гара Пионер, станция под самия площад на Авиацията е много по-лесна връзка с останалия транспорт от гаричка някъде из странните постройки, скупчени около линията, и... къде място за гара там, в онова дере (мен лично ще ме е страх да слизам от превоз там, какво остава да го чакам)
От ъгъла на Кабелшков и Борис III трасе под/по/над дългоочакваното рингово автотрасе ще е много по-удобна връзка за Гивгелийски, Западен парк и Красна поляна с останалата част на града, отколкото трасе, което е задънено от вече унищоженото трасе в средата на Красна поляна (все едно ТМ8 да се движи от Люлин до кръстощето на Стамболийски и Вардар).

В тази част н града вече е късно да се мисли за градска жеелезница - ако беше установена практика с S-Bahn в Красна поляна и Захарна фабрика преди 20 години сега вече щеше да е много по-лесно да се проектира евентуално разширения или оптимизация, но вече е късно и е по-добре да се мисли за метро, а за градска железница да се движат проекти, които да обслужват агломерациите на града и пренасочването им към системата на градския транспорт, колкто се може по-бързо и лесно.

Преди време за кеф си драсках по ОУП и нашарих най-общо главните направления, които могат да се обслужват без да се модифицира железопътната инфраструктура, а само с леки промени в разписанията да се осигури цялата Софийска агломерация...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #82 on: 18.04.2009, 15:23:57 »
Браво за идеите болеро, но никой няма да ги възприеме. Трябва и да има воля от Иван Вазов 3 или да си има отделен ЧАСТЕН превозвач, за този S-Bahn :)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #83 on: 18.04.2009, 15:44:50 »


Еее, изобщо няма спор, че метро под "Г. М. Димитров" и "Тодор Каблешков" през Красна поляна, е много по-даловидно решение. Но нали се заговори за градските железници и сега съществуващите ж.п. трасета, гари и спирки, та рекох едно скромно анализче да направя. Но при избор между двете, естествено, че бих бил за метрото  :angel:

П.П. Сори за офф-а, ама как прикачвате снимки в постовете си, които при преглед на темата и на съответното мнение стои в много малък размер под текста и като се цъкне върху нея вече се показва в оригиналната си големина?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #84 on: 18.04.2009, 15:55:17 »
Найт, на Иван Вазов 3 нямат стимул за каквото и да е, така че... мисля, че втория вариантт е наистина по-добър, стига НКЖИ да позвволи да се използва инфраструктурата им.
Една общинска компания би била по-ефективна, както е "Метрополитен"...


Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #85 on: 26.07.2009, 23:03:32 »
Ето как и къде би могло евентуално 2150 година да минава метрото за Банкя ако не до Банкя то поне да се продължи до края на Царица Йоанада има една станция да завие някак нагоре и да има последна станция на колелото на трамвая, който ще стане излишен както и половината транспорт от Люлин, да не кажа целия.
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #86 on: 27.07.2009, 17:43:34 »
И как по-точно ще завие метрото на 90 градуса?

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #87 on: 27.07.2009, 22:37:55 »
E не е 90 градуса просто така изглежда на картата. Иначе след Т маркет има доста голяма площ поляна под която може да се осъществи завоя. Ама май няма да има въобще такова отклонение за жалост.
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #88 on: 27.07.2009, 22:58:56 »
Поначало идеята за пускане на метро до Банкя при съществуващ и слабо уплътнен железен път няма много смисъл. След като не може да се върже влак на 1 час, как ще се върже метро на 5 минути?
Значително по-евтино и лесно е жп трасето да стане Ес-бан трасе.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #89 on: 28.07.2009, 12:57:29 »
Аз не съм наясно кои ж.п. трасета по картите на София са използваеми и днес. Но който има такава информация, може да метне някоя и друга идея за S-bahn мрежа, като така хем да се започне дискусия по тази тема, хем всички да знаеме кои са използваемите трасета и евентуално да дадеме наши си идеи по казуса.

Все пак трафикът от/до Банкя не е хич натоварен, защото за да стигнат до центъра (НДК, ЦУМ, СУ...), трябва да пътуват безкрайно дълго с редица прекачвания. Но има ли бърз скоростен транспорт с центъра на София, нещата биха се променили.
И ми е интересно дали няма опция метровлаковете да се движат по ж.п. трасетата, т.е. след депото, където има връзка с ж.п. мрежата, да излизат на повърхността и от там да вървят към Банкя, за да имат жителите на този квартал (квартал ли е на София или е отделно селище?) бърза и директна връзка с центъра, летището и т.н., както и обратното - скоростна връзка на столичани и софиянци с минералния курорт Банкя, потокът посетители към който също не е особено голям, не на последно място заради въпросния неудобен транспорт до там.
« Last Edit: 28.07.2009, 13:01:52 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #90 on: 28.07.2009, 13:57:55 »
Ще се качат на ЖП трасето и ще остане само скелето на вагоните.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #91 on: 28.07.2009, 15:24:43 »
Черните станции са трансферни.
Синята линия:
Централна гара;
нова станция под моста (евентуална връзка (?) с МС5-II);
гара Надежда;
гара Бакърена фабрика (забравил съм я на схемата  :rolleyes: );
гара Обеля;
нова станция след моста на Какач в Обеля;
гара Волуяк;
нова станция на пресечката на бул. Сливница с ж.п. трасето в Божурище;
нова станция на края на новопланираното разширение на Божурище;
нова станция на бул. Стефан Стамболов и ул. В. Петлешков;
нова станция на бул. Стефан Стамболов и бул. Иванянско шосе;
нова станция на бул. Цар освободител и бул. София;
гара Банкя;

Жълта линия:
нова станция на ул. Теменуга в Нови Искър;
нова станция на прелеза на ж.п. линията и ул. Чавдар войвода в Нови Искър;
гара Нови Искър;
нова станция на ул. Хаджи Димитър и ул. Светлина в Нови Искър;
нова станция на петролна база OMV;
нова станция на кръстовището със Северната тангента;
гара Илиенци;
нова станция под ж.п. моста до базар Илиенци;
нова станция на ул. Искърско шосе и новия прелез;
гара София-север;
нова станция под надлезът на ул. 202 до трамвайното трасе;
Централна гара (пенделна маневра);
нова станция под моста (евентуална връзка (?) с МС5-II);
нова станция на ул. Куманово и ул Н. Михайловски;
гара Захарна фабрика;
спирка Вардар;
нова станция на прелеза на ъл. Суходолска с ж.п. трасето;
нова станция на прелеза на бул. Монтевидео с ж.п. трасето;
нова станция на прелеза на Околръстно шосе в ж.п. трасето;
гара Горна баня;
нова станция на ул. Миле Попйорданов;
нова станция на ул. Поточе и ул. Божен;
нова станция на ул. 684;
нова станция на границата на регулацията на новопланирано разширение на кв, Княжево;
нова станция до разклона на ул. Войнишко възстание - Владая;
гара Владая;
нова станция на разклона на път 1 за северните махали на Драгичево;
гара Драгичево;
гара Метал-снаб;
гара Перник-разпределителна;
гара Перник;
гара Кракра;


Зелена линия:
Централна гара;
нова станция под моста (евентуална връзка (?) с МС5-II);
гара Обеля;
гара Волуяк;
нова станция на края на новопланираното разширение на Волуяк;
нова станция на пресечката на ж.п. линията със Северната тангента;
нова станция в индустриалният комплекс преди Костинброд;
гара Костинброд;
нова станция на края на урбанизираната територия на Костинброд;
нова станция;
нова станция на прелеза на път Петърч-бул. Сливница и ж.п. трасето;
нова станция на прелеза на път Е80 с ж.п. трасето;
гара Сливница;
нова станция на прелеза на път 8112 и ж.п. трасето;

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #92 on: 28.07.2009, 15:25:36 »
Розова линия:
Централна гара;
нова станция на Сточна гара (на моста);
нова станция под мост Чавдар;
гара Подуене;
спирка Смирненски;
нова станция на Проф. Ц. Лазаров;
нова станция под моста на бул. Брюксел;
нова станция до Кръстю Пастуфов (връзка с метрото (?));
гара Искър;
нова станция на ул. Д Миленков в кв. Абдовица;
нова станция на ул. Абдовица;
нова станция под моста на Околовръстно шосе;
гара Казичене;
нова станция в новопредвиден индустриален комплекс;
спирка Равно поле;
гара Яна;
нова станция при отклоненията за завод Кремиковци;
гара Ботунец;
нова станция под моста на път София-Кремиковци;
гара в индустриалната зона преди Ботунец;
нова станция на прелеза на Околовръстно шосе и ж.п. трасето в Чепинци;
нова станция на края на новопланираното разширение на Чепинци;
спирка Негован;
нова станция на прелеза на ж.п. трасето и ул. Войнишки път;
гара Световрачане;
гара Кубратово;
нова станция на кръстовището със Северната тангента;
нова станция под ж.п. моста до базар Илиенци;
нова станция на ул. Искърско шосе и новия прелез;
нова станция под надлезът на ул. 202 до трамвайното трасе;
Централна гара;

__________________________________________________________________________

Една подобна система, комбинирана и съобразена с БДЖ ще освободи огромен ресурс автобуси, които ще могат да се пренасочат към бракуване и това ще доведе до свиване на автопарка и подобряване на поддръжката му.
« Last Edit: 28.07.2009, 15:29:25 by boleroto »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #93 on: 28.07.2009, 18:36:54 »
Има ли някакви проекти за премахване на ж.о. трасето от 'Захарна фабрика' към 'Красна поляна' и ТЕЦ 'Земляне'? Мисълта ми е ако засега остава, дали е разумно за по-далечен етап да се мисли за кръгова S-bahn линия по 'Тодор Каблешков' и 'Г. М. Димитров', като да идва именно от Централна гара - Захарна фабрика - през 'Красна поляна' - ст. 'Славия' и да продължава по ж.п. трасето покрай 'Слатина' - Подуяне - Сточна гара - Централна гара?
Така където на времето спорихме, че района на 'Красна поляна' остава без достъп със скоростен транспорт би се решил, както и южния ринг ще има такъв превоз, свързващ МД3, МД2 и МД1 далеч от центъра, но и алтернативна връзка на южните квартали с далечните централнии ж.п. и авто- гари.
« Last Edit: 28.07.2009, 18:42:02 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #94 on: 28.07.2009, 18:50:30 »
По-добре е сервиттута на тази ж.п. линия да се резервира за трамвайно трасе, понеже трамваите от тунела в Люлин скоро ще са минало и може да се мисли в тази подока - трамвая от Овча купел да идва до площада, да завива по сервитута на тази ж.п. линия и през Захарна фабрика да се връзва с трасето от Люлин/Модерно предградие...

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #95 on: 29.07.2009, 12:40:59 »
Черните станции са трансферни.
[Жълта линия:
нова станция на ул. Теменуга в Нови Искър;
нова станция на прелеза на ж.п. линията и ул. Чавдар войвода в Нови Искър;
гара Нови Искър;
нова станция на ул. Хаджи Димитър и ул. Светлина в Нови Искър;
нова станция на петролна база OMV;
нова станция на кръстовището със Северната тангента;
гара Илиенци;
нова станция под ж.п. моста до базар Илиенци;
нова станция на ул. Искърско шосе и новия прелез;
гара София-север;
нова станция под надлезът на ул. 202 до трамвайното трасе;
Централна гара (пенделна маневра);
нова станция под моста (евентуална връзка (?) с МС5-II);
нова станция на ул. Куманово и ул Н. Михайловски;
гара Захарна фабрика;
спирка Вардар;
нова станция на прелеза на ъл. Суходолска с ж.п. трасето;
нова станция на прелеза на бул. Монтевидео с ж.п. трасето;
нова станция на прелеза на Околръстно шосе в ж.п. трасето;
гара Горна баня;
нова станция на ул. Миле Попйорданов;
нова станция на ул. Поточе и ул. Божен;
нова станция на ул. 684;
нова станция на границата на регулацията на новопланирано разширение на кв, Княжево;
нова станция до разклона на ул. Войнишко възстание - Владая;
гара Владая;
нова станция на разклона на път 1 за северните махали на Драгичево;
гара Драгичево;
гара Метал-снаб;
гара Перник-разпределителна;
гара Перник;
гара Кракра;

Моля те друг път не ме " прекарвай " така.
Продължаваме нататък :
Спирка Чакрини.
Гара Батановци.
Спирка Копаница.
Нова станция " Пред вратата на вилата ми " компромисно може да се кръсти и " Киселица".
Гара Радомир.
 :P

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #96 on: 29.07.2009, 13:56:06 »
Е, да продължиме линията до Благоевград поне, а?  :P
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #97 on: 29.07.2009, 14:13:58 »
Все пак трябва да разграничаваме S-Bahn и влак. Примерно транспорт на 30 минути е приемлив за Перник, но не е приемлив за Овча купел.
Розовата линия през Обединена и Световрачене е напълно безнадеждна.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #98 on: 29.07.2009, 22:18:31 »
...
Розовата линия през Обединена и Световрачене е напълно безнадеждна.

Меко казано ;)

По-скоро тези трасета ги виждам като две линии - едната включва синята и розовата до 'Казичене' (ако не бъркам квартала/селото веднага след Околовръстното), а другата - жълтата, но най-много на юг до 'Владая'. Т.е. две линии, пресичащи се на кръст западно от Централна гара, норпавещи връзка с МД2.
Североизточните села някак не ги виждам в тази схема на този етап. Зелената също не я приемам все още...  :rolleyes:
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #99 on: 30.07.2009, 09:57:59 »
Е... тия са за по-нататъшен етап. На първо време розовата може да се движи от Казичене-Централна гара-Чепинци.
Зелената от Центтрална гара до Костинброд ще е достатъчна на първо време, синята си е добре така, както е - жълтата също.
Влакове на половин час от Перник и Банкя до София са добре, а овча купел ще има избор - транспорт с 30 минутен интерал на двиение до Слатина и градски транспорт до центъра и т.н.
« Last Edit: 30.07.2009, 10:00:05 by boleroto »