Проектът за реконструкция на Ал.Малинов предвижда реконструкция на транспортния възел при бул. "Цариградско шосе", където се предлага директна лява връзка на трето ниво
в посока от жк "Младост" към центъра на София. Дясната връзка в обратна посока от бул. "Цариградско шосе" също е реконструирана, като е увеличена нейната ширина и са подобрени радиусите на хоризонталните криви.
След транспортния възел с бул. "Цариградско шосе" основните платна на бул. "Александър Малинов" продължават в траншея. Тя започва под кръстовището с ул. "Ген. Радко Димитриев", тъй като теренът в този участък е подходящ за подобно съоръжение (траншея), посочиха проектантите.
Връзките от бул. "Ал. Малинов" към жк "Младост" 1 и 1а се осъществяват чрез светофарно регулирано кръстовище, което заедно с локалните платна е разположено на ниво терен. Участъкът от основното направление при кръстовището с бул. "Андрей Сахаров" е без пълни развръзки, като е подчертано направлението "Александър Малинов" - "Андрей Сахаров" чрез директни връзки, успоредно като направление на трасето на метрото. Следващият участък от основното направление продължава под кръстовище с бул. "Андрей Ляпчев" и кръстовището с ул. "Свети Киприян" - ул. "Филип Аврамов". Всички връзки в тези улици са решени с локалните платна на булеварда чрез светофарно регулирани кръстовища.
Основното направление излиза на ниво терен и следващото кръстовище ул. "Свети Киприян" - ул. "Филип Аврамов". Кръстовището с ул. "Проф. Александър Балан" е на едно ниво, светофарно регулирано. Характерно е, че тук трасето на бул. "Александър Малинов" не следва действащата регулация, а е приблизително по следата на съществуващото в момента платно и с две криви се включва във вече изградения участък към транспортния възел с Околовръстното шосе.
Пресичането с ул. "Александър Паскалев" е решено на две нива
а кръстовището с ул. "Самара" е на едно ниво, светофарно регулирано, и след него трасето на булеварда се свързва с транспортния възел бул. "Александър Малинов" - околовръстен път, който е в процес на изграждане.
Проектът за булеварда е напълно съобразен с предвижданото разширение на метрото и бъдещите метростанции.
След реконструкцията основното трасе на бул. "Александър Малинов" ще бъде с две по 10.5 м пътни ленти и 4 м разделителна ивица, локалните платна ще са по 7 м, тротоарите са широки най-малко по 5 м, като в някои от участъците, където няма сгради, има до 10 м тротоари. Обособени са и велоалеи.
Проектантите са предвидили и пешеходни подлези в зоната в близост с метростанциите. Планирани са и три пешеходни пасарелки в участъци между кръстовищата, с което ще се улесни преминаването на пешеходци.