http://www.stroitelstvo.info/show.php?storyid=553664Поредният вариант за нови трамвайни трасета. Пействам тектста, за да може да го коментираме:
"Разработена е схема за развитие на електротранспорта в София, която обвързва нови трамвайни линии с лъчите на метрото. С помощта на трамвайните трасета е осигурена връзка на жилищни зони в северозападната, в югоизточната и в част от центъра на града. Разработката, приета на експертен съвет по устройство на територията към Столичната община, принадлежи към проекта на изменение на Общия устройствен план на София. Неин автор е общинското предприятие "Софпроект-ОГП" с директор инж. Петър Терзиев. Предвидени са няколко нови трамвайни линии. За част от тях има планове за регулация, а за други са възложени и транспортно-комуникационни проекти, каза инж. Петър Терзиев.
В "Люлин"
се предлага трамвайно трасе, започващо от спирката на метрото при ул. "Добринова скала" и продължаващо по ул. "Ген. Асен Николов". След това то пресича бул. "Сливница" и продължава по ул. "Връх Манчо", ул. "Кукуш" и прави връзка с трамвая на ул. "Габрово". По този начин се обслужва комплекс "Люлин" и територията, разположена северно от бул. "Сливница". При булеварда се осъществява връзка и с метрото.
С цел по-доброто обслужване на териториите в северната част и бъдещото метро се предвижда и трамвай от "Обеля". Предлага се трасе по ул. "Лютиче", което продължава по ул. "Бели Дунав", ул. "Генерал Никола Жеков", пресича бул. "Рожен", жп ареала, минава по бул. "Първа Българска армия", продължава по ул. "Резбарска" и достига до бул. "Владимир Вазов". Оттук е решена връзка с трети метродиаметър (предвиден като скоростен трамвай, или леко метро по бул. "Ботевградско шосе"), а също така и с метрото, идващо от летище София към Кремиковци.
С регулационна обезпеченост е новото трамвайно трасе в "Студентски град". Предстои обявяване в Държавен вестник на актуализацията на Подробния устройствен план - план за регулация и застрояване на жилищния комплекс. Трамваят минава по бул. "Г. М. Димитров", бул. "Климент Охридски" (съществуващото трасе), бул. "8-ми декември", ул. "Акад. Борис Стефанов", ул. "Проф. Атанас Иширков" и ул. "Акад. Стефан Младенов". Разработени са варианти в участъците по бул. "Г. М. Димитров" и ул. "8-ми декември" - трамвай в средата на пътното платно, двустранно и в единия край на платното. На експертен съвет към дирекция "Архитектура и градоустройство" са предложени вариантите от южната страна на бул. "Г. М. Димитров" и двустранно по ул. "8-ми декември". Преминаването по улиците "Акад. Борис Стефанов", "Проф. Атанас Иширков" и "Акад. Стефан Младенов" дава възможност да се обслужат много добре студентските общежития и по-голяма част от съществуващото застрояване.
Трамваят в "Студентски град"
се предвижда да осигури и връзка с центъра на града. Ще се изгради трасе от обособеното платно на съществуващата трамвайна линия при Семинарията на ул. "Стоян Михайловски", след което трамваят ще премине през кръстовището с бул. "Никола Вапцаров" и ще навлезе в просека до гара "Пионер", откъдето трасето продължава по ул. "Никола Габровски" до бул. "Г. М. Димитров". След това трамваят трябва да достигне до метростанция 11 на кръстовището на бул. "Драган Цанков" и бул. "Г. М. Димитров". При кръстовището с бул. "Климент Охридски" трасето завива надясно и продължава по съществуващата трамвайна линия, изградена на странично обособено платно.
Ново трасе ще свързва "Дружба" с "Младост"
То е продължение на започната трамвайна линия преди 20 години от бул. "Искърско шосе" по бул. "Универсиада". Предвижда се трамваят да тръгне от обръщателното колело при кръстовището на бул. "Искърско шосе" и бул. "Копенхаген". Проектът включва прелези на кръстовищата на бул. "Копенхаген" с ул. "Обиколна", бул. "Проф. Цветан Лазаров" и бул. "Мюнхен".
Другото трасе, което се предлага, е свързано с пробива бул. "Данаил Николаев" - бул. "Мария Луиза". Предлага се трамвайна връзка ул. "Каменоделска" - бул."Първа Българска армия" - Товарна тангента. Трамваят трябва да мине не изцяло по бул. "Княз Александър Дондуков", а от Подуяне да се движи по бул. "Данаил Николаев" и при моста "Чавдар" да продължи по бул. "Княз Александър Дондуков".
Предлага се трамваят, който идва от бул. "Христо Смирненски" и пресича ул. "Граф Игнатиев" да завие по бул. "Евлоги Георгиев" и да влезе по ул. "Ген. Гурко", като при ул. "Г. С. Раковски" да потъне и да се свърже с трасето на третия метролъч през центъра.
Остава предложението за изграждане на трамвай към "Овча купел" от бул. "Тодор Каблешков", който ще има връзка също с лекото метро по бул. "Цар Борис ІІІ". Както "Строителство Градът" писа, проектът е разработен в техническа фаза.
Каре
Развитие на метрото
С проекта за изменение на Общия устройствен план се предлага доразвиване на генералната схема на метротранспорта. Третият далекоперспективен метродиаметър става скоростен трамвай (или леко метро) от "Ботевградско шосе", през центъра към бул. "Цар Борис ІІІ" (до кв. "Княжево"), като в зоната на центъра от гара Подуяне до бул. "Акад. Иван Гешов" метрото ще е подземно, а останалата част - открит скоростен трамвай. Трасето минава през същинския център по ул. "Оборище", ул. "Московска", Градската градина, ул. "Ген. Гурко", ул. "Алабин", площад "Македония" и достига бул. "Цар Борис ІІІ". Предвижда се станция между първи и трети диаметър в зоната на площад "Батенберг".
Развива се връзката между първи и втори метродиаметър "Обеля" - "Надежда" - центъра. Втори метродиаметър, стигайки до Околовръстния път, се предвижда да мине през квартал "Витоша", след това да достигне до "Студентски град" и да направи връзка с трасето на първи метролъч.
Предвижда се продължение на първи диаметър от летището към Кремиковци"
КоментарРадвам се, че отпадна засуканото трамвайно трасе Дианабад-Студентска поликлиника-НСА-Малинова долина-Дървеница-Онкологията. Все пак по-логично е трасе по Г.М.Димитров-Кл.Охридски-Студентски град с перспективи за продължение към бъдещия комплекс Малинова долина. Странно ми е, защо е избран бул. Осми декември - нали току що го изремонтираха? Освен ако не резнат от парка на ЛТУ и да направят автономно трасе северно от булеварда.