Author Topic: Инвестиционни намерения на СО за пътната и трамвайната инфраструктури  (Read 251766 times)

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
И все пак този план, поне в частта с метрото, доста си противоречи с онази схема за трамваите и метрото от същия сайт. Това прави ли го подлежащ на ново пренаписване в най-скоро време? (Дано не, изглежда по-добре като идеи от въпросната схема)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И все пак този план, поне в частта с метрото, доста си противоречи с онази схема за трамваите и метрото от същия сайт. Това прави ли го подлежащ на ново пренаписване в най-скоро време? (Дано не, изглежда по-добре като идеи от въпросната схема)
Всяка заповед е предпоследна.Аз ннаистина вече изгубих нишката на ОУП-то и хиледите му промени.Май беше гласуван в Парламента законът в първия вариант отпреди една-две години май, и оттогава ни заливат с хиледи нови варианти, но не знам кои са законова приети и кои не.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
.Аз ннаистина вече изгубих нишката на ОУП-то и хиледите му промени.Май беше гласуван в Парламента законът в първия вариант отпреди една-две години май, и оттогава ни заливат с хиледи нови варианти, но не знам кои са законова приети и кои не.

Прозрачно управление! Гарантирано от ГЕРБ.
Никой не е казал че да се управлява град е лесно, но за информационната мъгла относно какво прави Общината няма кой да му е виновен на Бойко Борисов.
А и номерът с общинските съветници вече не минава
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
http://www.stroitelstvo.info/show.php?storyid=553664

Поредният вариант за нови трамвайни трасета. Пействам тектста, за да може да го коментираме:

"Разработена е схема за развитие на електротранспорта в София, която обвързва нови трамвайни линии с лъчите на метрото. С помощта на трамвайните трасета е осигурена връзка на жилищни зони в северозападната, в югоизточната и в част от центъра на града. Разработката, приета на експертен съвет по устройство на територията към Столичната община, принадлежи към проекта на изменение на Общия устройствен план на София. Неин автор е общинското предприятие "Софпроект-ОГП" с директор инж. Петър Терзиев. Предвидени са няколко нови трамвайни линии. За част от тях има планове за регулация, а за други са възложени и транспортно-комуникационни проекти, каза инж. Петър Терзиев.

В "Люлин"

се предлага трамвайно трасе, започващо от спирката на метрото при ул. "Добринова скала" и продължаващо по ул. "Ген. Асен Николов". След това то пресича бул. "Сливница" и продължава по ул. "Връх Манчо", ул. "Кукуш" и прави връзка с трамвая на ул. "Габрово". По този начин се обслужва комплекс "Люлин" и територията, разположена северно от бул. "Сливница". При булеварда се осъществява връзка и с метрото.

С цел по-доброто обслужване на териториите в северната част и бъдещото метро се предвижда и трамвай от "Обеля". Предлага се трасе по ул. "Лютиче", което продължава по ул. "Бели Дунав", ул. "Генерал Никола Жеков", пресича бул. "Рожен", жп ареала, минава по бул. "Първа Българска армия", продължава по ул. "Резбарска" и достига до бул. "Владимир Вазов". Оттук е решена връзка с трети метродиаметър (предвиден като скоростен трамвай, или леко метро по бул. "Ботевградско шосе"), а също така и с метрото, идващо от летище София към Кремиковци.

С регулационна обезпеченост е новото трамвайно трасе в "Студентски град". Предстои обявяване в Държавен вестник на актуализацията на Подробния устройствен план - план за регулация и застрояване на жилищния комплекс. Трамваят минава по бул. "Г. М. Димитров", бул. "Климент Охридски" (съществуващото трасе), бул. "8-ми декември", ул. "Акад. Борис Стефанов", ул. "Проф. Атанас Иширков" и ул. "Акад. Стефан Младенов". Разработени са варианти в участъците по бул. "Г. М. Димитров" и ул. "8-ми декември" - трамвай в средата на пътното платно, двустранно и в единия край на платното. На експертен съвет към дирекция "Архитектура и градоустройство" са предложени вариантите от южната страна на бул. "Г. М. Димитров" и двустранно по ул. "8-ми декември". Преминаването по улиците "Акад. Борис Стефанов", "Проф. Атанас Иширков" и "Акад. Стефан Младенов" дава възможност да се обслужат много добре студентските общежития и по-голяма част от съществуващото застрояване.

Трамваят в "Студентски град"

се предвижда да осигури и връзка с центъра на града. Ще се изгради трасе от обособеното платно на съществуващата трамвайна линия при Семинарията на ул. "Стоян Михайловски", след което трамваят ще премине през кръстовището с бул. "Никола Вапцаров" и ще навлезе в просека до гара "Пионер", откъдето трасето продължава по ул. "Никола Габровски" до бул. "Г. М. Димитров". След това трамваят трябва да достигне до метростанция 11 на кръстовището на бул. "Драган Цанков" и бул. "Г. М. Димитров". При кръстовището с бул. "Климент Охридски" трасето завива надясно и продължава по съществуващата трамвайна линия, изградена на странично обособено платно.

Ново трасе ще свързва "Дружба" с "Младост"

То е продължение на започната трамвайна линия преди 20 години от бул. "Искърско шосе" по бул. "Универсиада". Предвижда се трамваят да тръгне от обръщателното колело при кръстовището на бул. "Искърско шосе" и бул. "Копенхаген". Проектът включва прелези на кръстовищата на бул. "Копенхаген" с ул. "Обиколна", бул. "Проф. Цветан Лазаров" и бул. "Мюнхен".

Другото трасе, което се предлага, е свързано с пробива бул. "Данаил Николаев" - бул. "Мария Луиза". Предлага се трамвайна връзка ул. "Каменоделска" - бул."Първа Българска армия" - Товарна тангента. Трамваят трябва да мине не изцяло по бул. "Княз Александър Дондуков", а от Подуяне да се движи по бул. "Данаил Николаев" и при моста "Чавдар" да продължи по бул. "Княз Александър Дондуков".

Предлага се трамваят, който идва от бул. "Христо Смирненски" и пресича ул. "Граф Игнатиев" да завие по бул. "Евлоги Георгиев" и да влезе по ул. "Ген. Гурко", като при ул. "Г. С. Раковски" да потъне и да се свърже с трасето на третия метролъч през центъра.

Остава предложението за изграждане на трамвай към "Овча купел" от бул. "Тодор Каблешков", който ще има връзка също с лекото метро по бул. "Цар Борис ІІІ". Както "Строителство Градът" писа, проектът е разработен в техническа фаза.

Каре

Развитие на метрото

С проекта за изменение на Общия устройствен план се предлага доразвиване на генералната схема на метротранспорта. Третият далекоперспективен метродиаметър става скоростен трамвай (или леко метро) от "Ботевградско шосе", през центъра към бул. "Цар Борис ІІІ" (до кв. "Княжево"), като в зоната на центъра от гара Подуяне до бул. "Акад. Иван Гешов" метрото ще е подземно, а останалата част - открит скоростен трамвай. Трасето минава през същинския център по ул. "Оборище", ул. "Московска", Градската градина, ул. "Ген. Гурко", ул. "Алабин", площад "Македония" и достига бул. "Цар Борис ІІІ". Предвижда се станция между първи и трети диаметър в зоната на площад "Батенберг".

Развива се връзката между първи и втори метродиаметър "Обеля" - "Надежда" - центъра. Втори метродиаметър, стигайки до Околовръстния път, се предвижда да мине през квартал "Витоша", след това да достигне до "Студентски град" и да направи връзка с трасето на първи метролъч.

Предвижда се продължение на първи диаметър от летището към Кремиковци"

Коментар
Радвам се, че отпадна засуканото трамвайно трасе Дианабад-Студентска поликлиника-НСА-Малинова долина-Дървеница-Онкологията. Все пак по-логично е трасе по Г.М.Димитров-Кл.Охридски-Студентски град с перспективи за продължение към бъдещия комплекс Малинова долина. Странно ми е, защо е избран бул. Осми декември - нали току що го изремонтираха? Освен ако не резнат от парка на ЛТУ и да направят автономно трасе северно от булеварда.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Гръм и мълнии, това сигурно е със срок на изпълнение - 2050год. А и да не е, преди това няма да стане :)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote
Радвам се, че отпадна засуканото трамвайно трасе Дианабад-Студентска поликлиника-НСА-Малинова долина-Дървеница-Онкологията. Все пак по-логично е трасе по Г.М.Димитров-Кл.Охридски-Студентски град с перспективи за продължение към бъдещия комплекс Малинова долина. Странно ми е, защо е избран бул. Осми декември - нали току що го изремонтираха? Освен ако не резнат от парка на ЛТУ и да направят автономно трасе северно от булеварда.


Има още доста странности. Най-голямата за мене е коментирания и по-рано МД3. Но не толкова че той ще е скоростен трамвай, ами това че напрактика МД3 неправи никаква врзъка с МД1 и МД2! След като има станция на МД3 на пл. Батемберг то врзъка с МД1 там няма да стане. Освен с къртица по друг начин невиждам как ще стане строитъелството.

Трамвая по ремонтирания Габровски в Дианабад също не го виждам, ако не е на естакада. Как са осигурени сервитутно тези трасета просто не ми е ясно
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Втори метродиаметър, стигайки до Околовръстния път, се предвижда да мине през квартал "Витоша", след това да достигне до "Студентски град" и да направи връзка с трасето на първи метролъч.
МД2 го свързваха със Симеоновския лифт, сега - с МД1. Това е стъпка напред. Предполагам, че връзката ще е на Камбаните.

Все още се надявам, нелепицата с лекото метро МД3 да не се реализира, а да се върнат към предишния план.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Toва с трамвайното трасе по Н. Габровски е голяма глупост. Уж се бяха отказали от тая тъпа идея, но не би...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Toва с трамвайното трасе по Н. Габровски е голяма глупост. Уж се бяха отказали от тая тъпа идея, но не би...

За съжаление никога не се отказват от тъпите идеи...
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
  ...............
Все още се надявам, нелепицата с лекото метро МД3 да не се реализира, а да се върнат към предишния план.
Сигурно ще се върнат, но не се знае кога. Така или иначе този тунел за "лекото метро" през центъра едва ли някога ще стане, той направо си е абсурден.

Подобна е и ситуацията с трамвайното трасе по Габровски. Никога няма да стане.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Подобна е и ситуацията с трамвайното трасе по Габровски. Никога няма да стане.
Трамвайното продължение на двойката го анонсират за догодина (но те анонсират 4 трасета, а и децата от яслите знаят, че това не може да се случи). То съвсем не е безсмислено, но при автономно трасе по Симеоновско до Зоопарка и по Г.М.Димитров времето за пътуване би било по-малко от таралянкане по Габровски. Отделно, че автономното трасе е по-евтино за строеж и поддръжка, така че обиколката по двата катета (Симеоновско и ГеМето) може да излезе по-тънка от директния преход по хипотенузата (Габровски).
Габровски ще заприлича на бул.Хр.Смирненски по бавна проходимост на МПС-та и трамваи. Стръмнината до читалището също може да създаде проблеми.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Вероятно целта е с един куршум - няколко заека. Хем трамвай, хем спиране на 94.
Всъщност не щ да е проблемът, че варианта СШ-ГМ минава през 1 км парк. По вероятно е трамвайното трасе да минава по НГ заради бъдещия жк Пионер. А знаем чии интереси седят зад него. Та що и да не си пуснат трамвай....

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
По вероятно е трамвайното трасе да минава по НГ заради бъдещия жк Пионер.
Може и така да е, макар че той ще е надлъжно на жп линията. Изобщо плановете за това място се крият старателно. На т.нар. обсъждане на подробния план на кв. Дианабад се оказа, че границата на кв. Дианабад е ... ул.Св.Пимен Зографски! Оттам до жп линията е тера инкогнита. На многобройните въпроси защо реститутите не се компенсират с парцели в индустриалната зона, кметът отговаряше, че това било друг квартал (макар че е в район Изгрев). Демек, ще се презастроява и Дианабад, и района на Пионер.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Досега четем, какво ще се направи в София. Ето тук пък, какво НЯМА ДА СЕ ИЗПЪЛНИ от щедро ръсените лакардии:
Quote from: www.investor.bg
Община София няма да изпълни годишната си програма за изграждане на улици 30.09.2008 17:49

Поради незавършили отчуждителни процедури няма да бъдат направени продължението на бул. „А. Сахаров“ (от бул. „А. Ляпчев“ до ул. „Св. Киприян“) и реконструкцията на бул. „Тодор Каблешков“. Поради промени в регулацията няма да се строят през тази година връзката между бул. „Дондуков“ и бул. „Д. Николаев“, както и трамвайната линия от Семинарията до кв. „Дървеница“.

Заради неприключило проектиране и съгласуване през тази година няма да се изграждат и пешеходните надлези на бул. „Ал. Малинов“ и на бул. „Сливница“, няма да се извърши корекцията на реките Какач и Суходолска и довършването на основния ремонт на речни корита. Средствата от неизвършените дейности ще бъдат трансферирани към други проекти.

Пари ще бъдат отпуснати за авансовите плащания по договора за строителството на втория метродиаметър от пътен надлез „Надежда“ до бул. „Черни връх“, за ново оборудване за детски градини (3 млн. лв.), за водопровод по бул. „Черни връх“ (1 млн. лв.), корекция на река Владайска (2,5 млн. лв.), изграждане на две кръгови движение на бул. „Св. Кл. Охридски“ и бул. „Андрей Ляпчев“ и на ул. „Папрат“ и ул. „Захари Зограф“ (1,8 млн. лв.).

Интересно за закъснението на процедурите по отчуждаването и проектирането кой е виновен - тройната коалиция или 4-те годишни времена?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
А това, че пренасочват парите към други проекти, означава ли, че съвсем се отказват от тях?!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А това, че пренасочват парите към други проекти, означава ли, че съвсем се отказват от тях?!
Бюджетът се прави година за година и отказът е до 31.12.2008. Засега.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: news.dir.bg
Реститути блокират трафика в София
06 октомври 2008 / News.dir.bg
От няколко години столичани слушат, че общината започва цялостно разширяване все на едни и същи булеварди.
За да се окаже накрая, че по тях само са запълнени няколко дупки, а от по-голям ремонт няма и помен, разкрива вестник "Стандарт".
Причината за забавянето, заради което тапите на столицата се увеличават непрекъснато, обаче не е в нежеланието на кметството да ремонтира пътищата. А в съдебните дела за върнати парцели и неизплатени компенсации, които гражданите водят срещу администрацията на София. Оказва се, че ключът за отпушването на трафика в града е в ръцете главно на реститути, които се възползват от този факт, за да изцедят максимални суми от администрацията.
4700 преписки срещу общината са заринали Софийския районен съд. Някои от тях са на повече от десет години и са зациклили някъде по инстанциите в очакване всеки миг да бъдат решени или обжалвани повторно. Други са съдебни дела само на хартия, тъй като все още не са влезли в съдебна зала дори на първа инстанция. Голям проблем е и това, че делата се решават по различен ред - по-новите влизат директно в Административния съд и вървят по-бързо, докато древните десетгодишни преписки мухлясват по всички възможни инстанции на гражданското правораздаване и могат да се точат още толкова време. "Възложил съм проверка за кои булеварди точно има съдебни дела, както и какви възможности за бързо приключване съществуват по тях. Тя тече вече четвърти месец. От администрацията ми казаха, че на всяко дело отделят по два часа за проучване, така че при 4700 сметнете сами колко време ще отиде", обяснява главният архитект на общината Петър Диков. Той твърди, че най-честите жалби са от хора, които твърдят, че са компенсирани с прекалено малки суми за отчуждените си имоти. Такова е например делото за булевард "Житница", при което собственици на четири парцела вече осем години се опитват да получат по-високи суми за земята си. Тя е отчуждена, за да бъде разкъсана тапата при "Красно село" с пускане на допълнителни платна на булеварда.
На "Тодор Каблешков" пък проблемът е още по-сложен, защото става дума за веднъж реституирани земи, които общината иска да отчужди повторно. Те се намират буквално на самия булевард, така че собствениците им могат да си го затворят и да не пускат автомобили. Замисълът на общината е това шосе, което трябва да стане "дубльор" на Околовръстното да бъде разширено в двете посоки, но частните парцели заемат мястото на допълнителните платна. Тъй като собствениците знаят, че кметството е "в ръцете им", те се опитват да изцедят всички възможни компенсации от него.
Притежател на терен под бензиностанция пък спъва ремонтния ход на "Опълченска". Той отказва на всички предложения на общината да отиде на друго място. На пътя на ремонтните работи по този булевард скоро бе застанал и... вождът и учителят на българския народ Георги Димитров. Заради неговата къща, която е с музейна стойност, се наложи да бъде прекроен тротоарът в участъка и в момента на практика няма такъв.
Четири съдебни дела са "задръстили" и булевард "Данаил Николаев", който напоследък общината ремонтира "на участъци". Там, където няма преписка, се прави разширение, а частите, за които текат дела, чакат своя ред в необозримото бъдеще. Притежател на къща на "Опълченска" срещу мола пък съди общината с много, много задна дата. Навремето, преди около 15 години, домът му е отчужден с обещанието да получи апартамент в съседен блок, който не е построен и до днес. Впоследствие строежът на сградата е прехвърлен от държавата на общината, която делегира изграждането й в частни ръце. До миналата година кметството се опитваше да премести потърпевшото семейство в оборотно жилище, за да си разчисти терен за строеж и разширяване на платната. В крайна сметка чиновниците успяха да бутнат къщата, въпреки че човекът още не е получил дългоочаквания апартамент.
Софиянец, живеещ на Женския пазар, пък е завел жалба срещу съвсем виртуален проект, касаещ реконструкцията на района. Той протестира, че по идея рампата на подземния паркинг минава точно срещу входната му врата. Докато делото не бъде придвижено по всички инстанции и приключено, паркингът не може да бъде започнат. "В някои случаи е по-лесно да се преправят проекти, отколкото да се чака решението на всички етажи на Темида. Ненавсякъде обаче може да се коригират архитектурните планове, особено когато става дума за улици, които не може да се прокарват на друго място", уточняват от общината.
Кметството се съди и с реститути, възползвали се от вратички в закона да се настанят на територията на Университетската болница. Те са получили части от двора на Медицинската академия близо до Онкологията. След като общината се опитала да ги отстрани от площта на медицинското заведение, реститутите завели дело срещу нея.
Сред делата в списъка на Диков има и случаи, при които общински терени са придобивани с неизрядни документи. Такъв е например парцел в кв. "Сухата река" от 18 дка - общински, присвоен от частна фирма. За имот в бъдещия парк "Възраждане" пък самата община води дело срещу съдия по вписванията, който с една заверка превърнал имота на кметството в частен.

Тъй като това стана хронична болест на всички проекти, очаквайте в най-скоро време София да стане най-модерният град в Европа - само с подземни булеварди! Под земята собственост няма!
« Last Edit: 06.10.2008, 18:54:15 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Реституцията за съжаление наистина се превърна в бич за нормалното развитие на градската среда. Комбинирана с престъпните действия на общинските чиновници години наред, от нея страдат всички - паркове и градинки, междублокови пространства се презастрояват, инфраструктурата е в застой. Даже щом в двора на болницата има реституирани имоти, значи че работата е дебела.

С риск да обидя някой от четящите поста ми ще кажа следното: факт е че шопската алчност на някой от кореняците софиянци, които искат да станат милионери от отчужденото лозе на дядо си, води до това че градът страда и от тва патят всички.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Лозя, кози... Който иска да си получи земята под булевардите нека му я заменят с ливадка, от тези пустеещите около София, като бъде задължен да я обработва за 10 години. Който не го прави - обратно му се взима и остава с ... Приятно оправяне.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
От около месец-месец и половина в този списък срещу "Реконструкция на ул. Опълченска от бул. Ал. Самболийски до бул. Сливница" е написано "Октомври", макар че това силно ме съмнява. Вие какво мислите?