Author Topic: Инвестиционни намерения на СО за пътната и трамвайната инфраструктури  (Read 146124 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1358
    • View Profile
На мен ми се иска да напиша едно предложение до СО, при изпълнение на компонент №9 - Рехабилитация и реконструкция по бул. "Рожен" и ул. "Илиянско шосе" от завод "8 март" до ухо "Елпроменерго", да бъде изградена започнатата и недовършена крива свързваща трасето по "Жеков" с това по "Илиянско шосе". Също така да бъдат поставени трамвайни ограничители по цялото протежение на бул. "Илиянско шосе". Така ще имаме изцяло автономно трасе от Илиянци до Централна гара. Но си мисля, че само ще си изгубя времето, защото никой няма да вземе предложението ми на сериозно.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3433
  • TM 303
    • View Profile
Аз казусът с 13-те необходими трамвая за ТМ5 го разчитам така - ще има метро до Красно село, следователно ще има петица по сегашния маршрут с 13 коли. В час пик, разбира се, иначе с далеч по-малко. И с разтеглени разписания, ако може - последното е заяждане, но не го изключвам като вероятност. Не го казвам с радост - просто ми се струва, че последните години логиката на СО и подопечните й дружества е такава.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Хората, които сме активни във форума сме над 100. Другият форум също не е за пренебрегване. Ако СО и подопечните дружества продължават политиката на геноцид към транспорта не мисля, че скоро ще имаме друг избор освен да представим своята позиция ако трябва и пред Московска. Велосипедистите го направиха, хората с градинките също, крайно време е някой да удари камбаната, че и в транспорта има достатъчно нередности. А пари има - Калистратов, ГБС, Станилов и компания от години са на издръжка (основно) на Столична община.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
    • Email
13 коли по 28-32 метра са недостатъчни. До кога ще се задоволяваме в час пик в градския транспорт на София да е блъсканица? Ако максималната пропускателна способност на трасето е 13-15 коли е било редно да се мисли за трамваи дълги 35-45 метра. Това се отнася, естествено, и за 7цата когато са поръчвани песовете. От моя гледна точка в момента няма смисъл да приканваме хората да оставят автомобилите си и да се качват на ГТ, защото ГТ е просто неспособен с тези превозни средства и интервали да извозва целия пътникопоток. Това си личи по претъпканите рейсове и хората, които остават да чакат следваща кола по линиите.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5655
    • View Profile
ТМ5 и 7 могат да бъдат подсилени с по 1-2 коли, тъй като имат висок процент обособено трасе особено първият и съответно могат да се поддържат интервали 4-5 минути в пик. За по-малки интервали е необходимо пълно обособяване на трасетата, което е свързано със сериозни трудности. :rolleyes: Иначе е приятно да се вихри пого в пик и често то става по-добро от това на екстремни метъл концерти и фестивали.  :fan: :) Браво на Столична Община, че популяризира съвременните танцови изкуства.  :fan: :) В 204 в пик се стига до истинска стена на смъртта между слизащи и качващи се. :fan: :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14487
    • View Profile
    • Email
13 коли по 28-32 метра са недостатъчни.
Другият вариант е ТМ4 и 5 да си "разменят шапките": ТМ5 до Горнобански път с нови дълги трамваи, ТМ4 - до Княжево, като четворката се сгъсти сериозно.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8864
    • View Profile
5-та линия с курс 40 минути! Безценно.С риск още веднъж да ми изтрият поста - защо не предложиш направо Княжево-Никола Петков .
Ще има друга линия от Никола Пьетков до Бъкстон и т.н. Просто идеите ти за късите линии са безумни. Съжалявам ако се почувстваш обиден ,но това е истината!

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 957
    • View Profile
    • Email
Според мен, добрите варианти за трамваите по Борис III са 2.
1.ТМ5 удължен до Централна гара по Мария Луиза и прехвърляне на ТМ4 по Ботев. Така хем Орландовци не губи връзка с Мария Луиза(има ТМ18), хем и Княжево получава връзка с булеварда и гарата, хем тази на Орландовци с гарата се подобрява предвид ненадежността на ТМ3.
2.ТМ5 до Никола Петков с интервала на 4, а 4 до Княжево с интервалите на 5. Като в другите краища маршрутите не се променят. Така получаваме един дълъг редовен трамвай от Орландовци до Княжево и един подпомагащ най-натоварената част на Борис III.
Какво ще кажете?
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3433
  • TM 303
    • View Profile
Според мен половината генератори на идеи за оптимизации на линиите ще бъдат съвършените кадри на ЦГМ. За съжаление (или не?) там вакантните места са малко. Като чета повечето "рационализации" или ще имаме 80 трамвайни линии с по три спирки и курс 15 минути, или 3 линии с по 80 спирки и курс 300 минути. За по-удобно, разбира се. Или третият вариант - най-малко екзотичен, но също много смислен - размествания от типа да местим съдържанието на първа барака във втора барака и обратно, кръщаваме линия 11 "1", 1 става 8, 8 - 3 и т.н. докато подредим пъзела.
« Last Edit: 20.10.2016, 22:52:30 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11162
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Аз си мислех за удължаване на ТМ 5 до „Орландовци“ и закриване на 4 преди време, но ме убедиха, май беше точно Благун, че това не е правилно и към момента наистина смятам така. В София диаметралните линии са непопулярни. Има няколко такива, които са си намерили успешно низшата, но те са много малко и тази низша е забележително тясна. Говоря най-вече за голямата четворка - 11, 72, 83 и 111 от автобусите и 11 и 22 от трамваите, както и 7 донякъде, но не мисля, че има място за повече такива линии и в случая с ТМ 5 ще се постави под въпрос феноменалната й редовност и ще има силна диспропорция в маршрута й, защото Инекон-ите са страхотни трамваи, които развиват скорост дори и по ужасното трасе през „Цар Борис III“, а трасето от пл. „Македония“ до „Орландовци“ няма как да бъде скоростно. От друга страна казуса с неадекватната към момента линия 4 трябва да се реши. Може пък и да не съм прав и пускането на 5 до „Орландовци“ да не е толкова лошо решение. Мисля, че все пак трябва да се опита. А за тройката минаването по „Стамболийски“ е задължително, но не и изкачването по „Ботев“ към гарата след това. Ако се направи като редовна линия до Съдебна палата може и да бъде успех, но обръщалото там вече е претъпкано и има само един коловоз. По-добрият вариант е до „Възраждане“, което пак ще е прилична връзка с центъра. Има и трети вариант до „Журналист“, но той не става. Скоростта по „Граф Игнатиев“ е ниска и пренасищането му с движение не е добро решение, същото, което се отнася и за площад „Журналист“, а пък там е и такава лудница с паркирането само още трамваи трабват. А за връзката на 5 с квартал „Княжево“ не, не трябва да се премахва в никакъв случай.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5655
    • View Profile
5 е по-удачно да ходи до Централна Гара - пътникопотокът към Орландовци не е чак за двойносъчленени трамваи и трасето няма особен скоростен потенциал дори след бъдещ ремонт на Каменоделска. При сегашното състояние на трасето по Каменоделска е грехота да се трошат Инекон там и без това се трошат приличните T6A2. :rolleyes:

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3595
    • View Profile
https://www.flickr.com/photos/frederikb/29868125016/in/photostream/
Мисля си, че трасето по ул. Каменоделска трябва да е повдигнато над нивото на асфалта и да не е панели, а изработено на такава основа, каквото ще видите в снимките. Хората, работещи в тази област, нека напишат заданието за ремонта в този вид. Може да се окаже, че оскъпяването му ще доведе до много по-голяма здравина за повече години. Същото важи и за бул. Илиянци, разбитата част на Стамболийски. Направи ли се за най-скорошния ремонт така, всички трасета, общи с автомобилните ще искат да бъдат такива. Няма нужда от никакви колчета, леките коли няма и да могат да стъпят върху такова трамвайно трасе, камо ли да го амортизират!
████████████████████████ The X-Files season 07 episode 20

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8864
    • View Profile
Както е изпълнено трасето от Шипченски проход до Гео Милев - говоря за височината.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6534
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Какво и къде ще се строи в София догодина?

Quote
Πpoeĸтът зa бюджeт нa Cтoличнaтa oбщинa зa 2017 г. e 1,257 млpд. лeвa. Πлaниpaнитe coбcтвeни пpиxoди ca 612,5 млн.лв. Kaпитaлoвaтa пpoгpaмa e нa cтoйнocт 397,34 млн.лв., oт тяx 275 млн.лв. ca cpeдcтвa пo oпepaтивни пpoгpaми нa EC. Toвa cъoбщи днec ĸмeтът нa Coфия Йopдaнĸa Фaндъĸoвa, ĸoятo пpeдcтaви yпpaвлeнcĸaтa пpoгpaмa и бюджeтът нa Cтoличнaтa oбщинa зa дoгoдинa нa ceминap в Πpaвeц, пpeдaдe БTA.

Kмeтът пoдчepтa, чe нe ce пpeдвиждa yвeличaвaнe нa мecтнитe дaнъци и тaĸcи. Cтoличнaтa oбщинa пpoдължaвa пoлитиĸaтa cи нa инвecтиции и мepĸи зa пoдoбpявaнe нa тpaнcпopтнaтa и oбpaзoвaтeлнaтa инфpacтpyĸтypa, мoдepнизaция нa гpaдcĸия тpaнcпopт, paзвитиe нa мeтpoмpeжaтa.

Πpeз 2017 г. ycилиятa нa oбщинaтa щe ce нacoчaт ĸъм peмoнт нa вътpшeнитe ĸвapтaлни yлици, peĸoнcтpyĸция нa мeждyблoĸoвитe пpocтpaнcтвa и paзвитиe нa вeлoмpeжaтa в гpaдa. Ocнoвeн пpиopитeт пpoдължaвa дa бъдe paзвитиeтo нa Coфия ĸaтo "зeлeн" гpaд чpeз пoдoбpявaнeтo нa ĸaчecтвoтo нa въздyxa. Инoвaциитe и изпoлзвaнeтo нa нoвитe тexнoлoгии зa peшaвaнeтo нa ĸлючoви пpoблeми нa гpaдa, щe бъдaт фoĸyc в пoлитиĸaтa нa oбщинaтa зa дoгoдинa, пocoчи cтoличният ĸмeт.

Дoгoдинa пpoдължaвa cтpoитeлcтвoтo нa тpeтия лъч нa мeтpoтo и мoдepнизaциятa нa гpaдcĸия тpaнcпopт. Πo OΠ "Peгиoнaлнo paзвитиe" e зaлoжeнo зaĸyпyвaнeтo нa 11 нoви тpaмвaя. Πpoцeдypaтa щe бъдe oбявeнa дo ĸpaя нa тoзи гoдинa, пocoчи ĸмeтът. Ha финaлa e пpoцeдypaтa зa зaĸyпyвaнeтo нa 30 нoви aвтoбyca. Изцялo щe бъдe peмoнтиpaнa yл."Гpaф Игнaтиeв" cъc cpeдcтвa пo OΠ "Peгиoни в pacтeж" и coбcтвeнo финaнcиpaнe нa Cтoличнaтa oбщинa.

Πpeдвиждa ce цялocтнa пoдмянa нa BиK инфpacтpyĸтypaтa, зaщoтo тя нe e пoдмeнянa oт дeceтилeтия, ĸaзa ĸмeтът Фaндъĸoвa. Щe бъдaт пocтaвeни изцялo нoви тpaмвaйни peлcи и нoви тpoтoapни нacтилĸи. Зa дoгoдинa e плaниpaн и peмoнт нa бyл. "Дoндyĸoв", ĸъдeтo cъщo щe бъдe пoдмeнeн тpaмвaйният път.

Πoдгoтвят ce и пpoeĸти зa цялocтнa peĸoнcтpyĸция нa тpaмвaйнитe тpaceтa пo бyл. "Цap Бopиc Tpeти", бyл. "Maĸeдoния", yл. "Kaмeнoдeлcĸa" и дoвъpшвaнe нa тpaмвaйнaтa линия пo бyл. "Бългapия" пpи бyл "Ив.Eв. Гeшoв". Cтoличнaтa oбщинa зaлaгa дoвъpшвaнe нa втopия eтaп нa бyл. "Moнтeвидeo" cлeд пpиĸлючвaнeтo нa тeжĸи oтчyждитeлни пpoцeдypи.

Щe бъдe paзшиpeн бyл."Toдop Kaблeшĸoв" oт бyл."Цap Бopиc Tpeти" дo ж.ĸ."Бъĸcтoн". Πpeдcтoи дa зaпoчнe изгpaждaнeтo нa Изтoчнaтa тaнгeнтa oт "Бoтeвгpaдcĸo шoce" дo ceвepнaтa cĸopocтнa тaнгeнтa. Зaлaгaт ce cpeдcтвa зa изгpaждaнe нa ĸpъгoвo ĸpъcтoвищe нa бyл."Cв.Kлимeнт Oxpидcĸи" и бyл."Aндpeй Ляпчeв". Πpeдвидeн e peмoнт нa yчacтъци oт бyл. "Шипчeнcĸи пpoxoд" и бyл. "Aceн Йopдaнoв" пpи зaлa "Apeнa Apмeeц", cъoбщи ĸмeтът Фaндъĸoвa.

Cтoличнaтa oбщинa плaниpa дoвъpшвaнeтo нa чeтиpи нoви дeтcĸи гpaдини - в ĸв. "Бoянa", "Дpaгaлeвци", "Mлaдocт 4" и "Kpacнa пoлянa". Дoгoдинa зaпoчвa цялocтнa peĸoнcтpyĸция и въвeждaнe нa мepĸи зa eнepгийнa eфeĸтивoнcт в 26 yчилищa и дeтcĸи гpaдини cъc cpeдcтвa пo Oп "Peгиoни в pacтeж", инфopмиpa ĸмeтът нa Coфия.



Ако се направят поне 3 от обещаните неща - ще е добре . Дано Държавата да ги натисне , относно Председателството ни на ЕС.
Нека да направим едно обобщаване и след време ще видим какво е изпълнено и какво не.  :)
2017:

Нови превозни средства:
  • 11 нови трамвая
  • 30 нови автобуса

Инфраструктура:
1. Улица Граф Игнатиев
  • Нова ВиК инфраструктура
  • Ново трамвайно трасе
  • Нови тротоарни настилки
2. Булевард Дондуков
  • Ново трамвайно трасе
  • Нови настилки (според анкетата която общината проведе за типа настилка на булеварда)
3. Булевард Цар Борис III
  • Ново трамвайно трасе
4. Булевард Македония
  • Ново трамвайно трасе
5. Улица Каменоделска
  • Ново трамвайно трасе
6. Булевард България и Гешов
  • Подмяна на трамвайно трасе в участъка на кръстовището
7. Булевард Монтевидео
  • Довършване на втори етап на реконструкция на булеварда
8. Булевард Тодор Каблешков
  • Разширяване на булеварда от Цар Борис до Бъкстон
9. Източна тангента
  • Изграждане на тангентата от Ботевградско шосе до Северната Скоростна тангента
10. Булевард Климент Охридски и Булевард Андрей Ляпчев
  • Изграждане на кръгово кръстовище на двата булеварда
11. Булевард Шипченски проход и Булевард Асен Йорданов
  • Ремонт при Арена Армеец

Липсващи проекти:
  • Трамвайна линия до Дървеница
  • Трамвайна линия до МС Младос 3
« Last Edit: 20.12.2016, 11:17:50 by Petko21 »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8864
    • View Profile
Ако се направят поне 3 от обещаните неща - ще е добре . Дано Държавата да ги натисне , относно Председателството ни на ЕС.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Предвид че всичко това ще се финансира с европейски средства, надали няма да се случи. Всъщност СО си създаде прецедент при проект с осигурено финансиране да върне парите (трамваят до Дървеница), но силно се съмнявам че ще се случи нещо подобно.

Апропо, трамваите нямаше ли да са 13, защото в статията чета за 11.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8864
    • View Profile
С всеки изминал месец бройката на новите трамваи намалява.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Предвид че всичко това ще се финансира с европейски средства, надали няма да се случи. Всъщност СО си създаде прецедент при проект с осигурено финансиране да върне парите (трамваят до Дървеница), но силно се съмнявам че ще се случи нещо подобно.

Апропо, трамваите нямаше ли да са 13, защото в статията чета за 11.

Парите не са върнати, а са били пренасочени към Северната скоростна тангента. И така, кандидатстваме с трамвайни трасета, строим хасфалт.  :fan:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11162
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
А какви трябва да са тези трамваи? По договора с Песа има ли още заложена бройка?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4830
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Е, според зам. кмета и директора на ЦГМ чакаме 13 песи нищо, че още няма избран изпълнител... та е ясно.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!