Author Topic: Новини от София  (Read 1053760 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Новини от София
« on: 17.11.2006, 00:05:14 »
Провалена сделка с тролейбуси стои в основата на конфликта в общинската група на "Гергьовден", разкриха източници от Столичната община.
Скандалът, който от няколко дни привлече вниманието на прокуратурата, доведе до оставката на Станимир Зашев. Той беше заместник-председател на Столичния общински съвет от квотата на "Гергьовден" - партията, която в последните години стана известна с активното си лобиране в полза на голям брой съмнителни схеми през общината. Гергьовденци бяха и най-упоритият защитник на компрометирания бивш шеф на общинската фирма "Софийски имоти" Тошко Добрев, с чийто подпис голям брой апетитни имоти в столицата бяха прехвърлени в предишния мандат на фирми, свързани с ВИС-2 и СИК.
Случайно или не, първите признаци за вътрешни конфликти в "Гергьовден" сега съвпаднаха със започналата по заповед на кмета Бойко Борисов проверка в "Софийски имоти". Източници от групата на гергьовденци твърдят, че Зашев отдавна е имал търкания с лидера на партията Любен Дилов-син, който вече е депутат. След като той напусна общината, функциите на неформален лидер в групата бяха поети от Зашев. Конкретната причина за разрива обаче е провалът на схема за закупуване на стари тролейбуси от фирмата "Столичен електротранспорт" ЕАД, зад която стояли интереси на "Гергьовден". Самият Зашев заяви пред "Капитал", че е отказал да съдейства за прокарването на сделката през общинския съвет. Не е ясно дали той е сторил това заради лични интереси или от страх, че може да се окаже забъркан в корупционен скандал, но по всичко изглежда, че съпротивата му е причината за гнева на неговите съпартийци.

Как се купуват тролейбуси в София

Като повечето сделки в общината тази също е била подготвена при пълна непрозрачност. Всичко започнало през май, когато представители на "Столичен електротранспорт" ЕАД били изпратени в командировка в Инсбрук. Те трябвало да извършат оглед на осем тролейбуса MAN. Служителите установяват, че състоянието на возилата е добро, въпреки че са навъртели по 600 - 700 хил. километра. Месец по-късно съветът на директорите на фирмата решава да открие обществена поръчка за покупката на осем тролейбуса втора ръка. Условията на конкурса са направени така, че да бъде спечелен от точно определена фирма - "Адимекс 2000" ООД, представлявана от Ангел Данин. Едно от условията на конкурса било доставката да бъде извършена в рамките на 40 дни. Нито една фирма не може да извърши подобна поръчка в този срок. Така търгът бил предрешен в полза на "Адимекс 2000", която месец по-рано е закупила въпросните осем тролейбуса от Инсбрук. Тя е платила за тях 177 920 евро, но не е ясно за колко щеше да ги препродаде на общинската фирма.
Проверка, разпоредена от кмета Бойко Борисов в началото на август, заварва тролеите в едно от депата на "Столичен електротранспорт", където те били сложени на склад, докато трае "конкурсът" за доставчик. Заключението е, че обявената обществена поръчка е "манипулативна и не отговаря на основната цел, която е честност, прозрачност и равнопоставеност на участниците в конкурса".

Оставка или отстрел?

След като в пресата се появиха информации за скандалния конкурс, стана известно, че "Столичен електротранспорт" е стартирала и втори - за покупката на 30 нови тролейбуса. Те трябвало да бъдат купени на лизинг за приблизително 10 млн. евро. И двете сделки са станали зад гърба на общинския съвет. Смята се, че зад тях стоят интереси на "Гергьовден", тъй като шефът на "Столичен електротранспорт" Йордан Василев е от квотата на гергьовденци.
Транспортната комисия на общинския съвет, все още начело със Станимир Зашев, гласува миналата седмица решение да се спрат двете сделки. Изглежда, това е засегнало нечии интереси, защото ръководството на "Гергьовден" мигновено обяви, че снема политическото доверие от него. В понеделник Зашев изненадващо обяви, че напуска партията и подава оставка от постовете, които заема. Три дни по-късно по предложение на "Гергьовден" овакантените от него възлови постове бяха дадени на Радослав Тошев, син на главния редактор на "Труд" Тошо Тошев, който очевидно ще е новият лидер на гергьовденци в общината.

в. Капитал, 27.10.2006 г.
http://www.capital.bg/show.php?storyid=289832
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Новини от София
« Reply #1 on: 17.11.2006, 00:15:19 »
Браво!Много хубава статия, лошото е , че така се сбогуваме с очакванията нанови тролей... но пък синът на Тошо Тошев незнаех изобщо, че е в Общинския Съвет/скандално/, а да коментираме пък развитието на търговете просто няма смисъл!Само добре, че са сгащили нещата навреме.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #2 on: 17.11.2006, 00:30:08 »
И мен ме е яд, че няма да има нови тролеи, ама това е положението

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #3 on: 17.11.2006, 01:15:41 »
за тролеите на Адимекс е ясно че е добре че спряха седлката. Само че за другата сделка защо са я спряли- какво лошо да има конкурс (прозрачен) за нови возила, стига да са финансово обезпечени ?

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Новини от София
« Reply #4 on: 17.11.2006, 08:40:05 »
Предполагам, защото по статията се разбира, че и другия конкурс за 30 тролея е митал зад гърба на СО. Поне така пише. И е можели реално както и при първия конкурс да се напише един безумен период от 3 месеца за 30 тролея и така синът на незнам си кой си само да може да ги вниси от Бруней, акот там използват изобщо тролеи - мисля ме разбрахте.

И това обаче "зад гърба на СО" е интересно, защотодоста силно се разтръби, че ще купуват 30 тролея и е интересно още тогава защо не са го спрели, ами сега.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5 on: 17.11.2006, 10:39:23 »
Според мен най-ощетени от цялата тая бъркотия пак остават софиянци. Какво толкова, че еди коя си фирма е щяла да спечели нещо си при положение, че 7 троея са крайно необходими на СКГТ. Защо бат Бойко не разпореди да се проверят сделките със шатрите пред гарата. Нима там не мирише, по точно не смърди, на гнило. А ползата от тях и сега е нулева.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6 on: 17.11.2006, 10:45:43 »
Quote from: maniak
Според мен най-ощетени от цялата тая бъркотия пак остават софиянци. Какво толкова, че еди коя си фирма е щяла да спечели нещо си при положение, че 7 троея са крайно необходими на СКГТ. Защо бат Бойко не разпореди да се проверят сделките със шатрите пред гарата. Нима там не мирише, по точно не смърди, на гнило. А ползата от тях и сега е нулева.
гледай сега, че има остра нужда от тролеи е така, но всяко нещо си има цена, в случая тези тролеи не струват 300 000 евро както подразбрах

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #7 on: 17.11.2006, 11:29:52 »
Гена конкурса е спрян, защото никой не е питал СОС.С парите на София по закон се разпорежда СОС(той приема б=джета, решава кое как да се харчи) и никой няма право да харчи пари без тяхно разрешение.
 Затова и те трябва да пускат търгове, а не Столичен Електротранспорт.Иначе и на мен ми се виждат множко 300 000 евро за тролей, но как да направи сметка човк като няма фирма която произвежда какъвто и трамвай, тролей или автобус за ГТ да посочва някъде цена.
 Иначе в бюджета за догодина за капиталови разходи са заделени 178 603 456лв. и от тях за метрото 188 081 000лв., занови автобуси 20 782 000лв., релси 13 509 000лв., мотриси и вагони за метрото 10 000 000лв.
 Преференциите са за 50 000 000лв.
 За ремонт на пътища 18 000 000лв., като отделно от тях за "Опълченска" има 5 997 000лв.
 За Вълка да не ви казвам колко пари са отделени.
 Чистота- 84 802 006лв., Рекултивация на "Суходол"-2 000 000лв., "Чистота София"- 50 500 000лв. и обработване на отпадъци и пакетиране 26 000 000лв.
 Има и още доста разходи, но ме мързи да ги пиша, а и тези са по-интересните.
 Общо разходната част възлиза на 609 470 432лв.
 За съжаление никаъде няма нищо занови тролеи и трамваи.
« Last Edit: 17.11.2006, 11:55:44 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #8 on: 17.11.2006, 21:34:06 »
Quote from: borosport
Гена конкурса е спрян, защото никой не е питал СОС.С парите на София по закон се разпорежда СОС(той приема б=джета, решава кое как да се харчи) и никой няма право да харчи пари без тяхно разрешение.
 Затова и те трябва да пускат търгове, а не Столичен Електротранспорт.Иначе и на мен ми се виждат множко 300 000 евро за тролей, но как да направи сметка човк като няма фирма която произвежда какъвто и трамвай, тролей или автобус за ГТ да посочва някъде цена.
 Иначе в бюджета за догодина за капиталови разходи са заделени 178 603 456лв. и от тях за метрото 188 081 000лв., занови автобуси 20 782 000лв., релси 13 509 000лв., мотриси и вагони за метрото 10 000 000лв.
 Преференциите са за 50 000 000лв.
 За ремонт на пътища 18 000 000лв., като отделно от тях за "Опълченска" има 5 997 000лв.
 За Вълка да не ви казвам колко пари са отделени.
 Чистота- 84 802 006лв., Рекултивация на "Суходол"-2 000 000лв., "Чистота София"- 50 500 000лв. и обработване на отпадъци и пакетиране 26 000 000лв.
 Има и още доста разходи, но ме мързи да ги пиша, а и тези са по-интересните.
 Общо разходната част възлиза на 609 470 432лв.
 За съжаление никаъде няма нищо занови тролеи и трамваи.
сигурен ли си че са ти точни цифите-за кап.разходи 178хил. а от тях 188 за метрото ???

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #9 on: 17.11.2006, 21:56:03 »
За тм и тб ще се разчита на евро-фондовете, тъй като тези видове транспорт са с особени протекции и развитието им по програмите на ЕС се подпомага.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #10 on: 18.11.2006, 11:08:42 »
Quote from: borosport
Иначе в бюджета за догодина за капиталови разходи са заделени 178 603 456лв. и от тях за метрото 188 081 000лв., занови автобуси 20 782 000лв., релси 13 509 000лв., мотриси и вагони за метрото 10 000 000лв.
нещо не излиза сметката

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #11 on: 19.11.2006, 12:37:06 »
108 081 000 са за метрото.Грешка при писането

Quote from: CKD
За тм и тб ще се разчита на евро-фондовете, тъй като тези видове транспорт са с особени протекции и развитието им по програмите на ЕС се подпомага.
Тук ще трябва обаче СО да си седне на някои части и да направи стабилни проекти иначе и евроцент няма да видим.Ама на българина дай му сметки да прави.В това много ни бива та може и да се докопаме  
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #12 on: 19.04.2007, 12:23:46 »
Quote
Погнаха с дрегери маршрутните

Всеки софийски шофьор на маршрутка, позволил си да удари по някоя и друга бира вчера по обед, рискуваше да остане трайно без книжка.
   Десетки патрули на КАТ, въоръжени с дрегери и кочани с актове, плъзнаха около 14,30 ч из града. Първоначално бяха завардени 5 възлови кръстовища, които за минути се задръстиха от спрели микробуси. Повечето пътници в тях, платили по 1,50 лв., търпеливо чакаха да свърши проверката. На тези, които негодуваха им препоръчваха да продължат като пешеходци.
   Хайката бе част от засилените мерки на КАТ през април - месеца за безопасност на движението. Маршрутките ще бъдат на мушка до другата сряда, когато пътните полицаи са планирали да ударят водачите от градския транспорт и на тежкотоварни машини. Общо 19 386 коли са били проверени от 1 до 16 април в София. Установени са 8064 нарушения и са съставени актове на 226 шофьори и 19 пешеходци. 132 от актовете са за употреба на алкохол.
   „Ако скоро парламентът гласува забрана да се кара в BUS лентите, това ще облекчи и трафика на маршрутките. Те ще имат право да карат заедно с автобусите", обясниха от КАТ. Ченгетата се канят да монтират камери над BUS лентите на някои булеварди. Техниката ще се изплати за месец-два.

19.04.2007 г., с. 3
в. Труд
« Last Edit: 16.03.2008, 19:18:06 by Repcho »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #13 on: 19.04.2007, 22:06:36 »
Quote
„Ако скоро парламентът гласува забрана да се кара в BUS лентите, това ще облекчи и трафика на маршрутките. Те ще имат право да карат заедно с автобусите", обясниха от КАТ
Че то кога е било разрешено?! На кривия КАТ законите му пречат!

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #14 on: 19.04.2007, 23:13:01 »
Аз чух,че штели и автобусните шофиори да погват скоро

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #15 on: 20.04.2007, 21:50:28 »
със съжаление казвам че КАТ са толкова жалки че просто няма накъде. Има и свестни и знаещи закона но са кът. Вчера съм се дивил 5 минути как на Орлов мост (участъка с паметника, м/у двата светофара) 1 ТИР  НАПРАВИ ОБРАТЕН ЗАВОЙ !!!!!! по средата на кръстовището. Оставам настрана как някой е позволил на такова возило да стигне до Орлите имайки предвид че МПС-та над 4т. нямат работа на Цариградско. Но в кабинката на полицая при подлеза си имаше полицай(ка), изгледа си маневрата и нищо .... Нищо че движението за 5 мин. беше блокирано а това на Орлов мост е равно на зверски задръствания , кво да праиш
« Last Edit: 20.04.2007, 21:50:49 by Repcho »

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #16 on: 20.04.2007, 22:00:11 »
Поредното отчитане на дейност. Маршруткаджиите карат като пияни и без да са близвали. И вместо да бръщолевят глупости, да сложат двама КАТ-аджии на Цариградско да глобяват тарикатите, които карат в БУС лентите.
« Last Edit: 20.04.2007, 22:00:36 by conecto »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #17 on: 20.04.2007, 22:08:13 »
Quote from: conecto
Поредното отчитане на дейност. Маршруткаджиите карат като пияни и без да са близвали. И вместо да бръщолевят глупости, да сложат двама КАТ-аджии на Цариградско да глобяват тарикатите, които карат в БУС лентите.
кви бус ленти, кви 5 лева, на фона на обръщащия ТИР на Орлов мост колите в бус лентите са направо възпитани и културни хора  
« Last Edit: 20.04.2007, 22:08:27 by Repcho »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #18 on: 20.04.2007, 22:13:13 »
Е това с ТИРа е уникално! КАТ спи...То от моста на 4ти километър към Орлов мост е забранено за камиони над 4 тона, но обърнете внимание това колко се спазва
« Last Edit: 20.04.2007, 22:13:34 by ozzy »

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #19 on: 20.04.2007, 23:07:08 »
Ами кажи му катаджия и не го обиждаи повече