Author Topic: Новини от София  (Read 428996 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4580 on: 15.10.2018, 21:03:19 »
Просто след Освобождението, та и до сега, като изключим онези 45 години, България винаги е била под огромното влияние на Германия във всяко едно отношение.
Съгласен, а и Германия в последните 73 години е 99% колония на САЩ - икономически и политически. Чак сега, при Тръмп, се забелязва някакво разчупване на статуквото.
В Скандинавия дърпат чергата основно към Скания и Волво, в Италия към Ивеко и т.н. Соларис си е 100% неоплански технологии.
В това няма нищо ненормално - хората произвеждат качествена продукция и се опитват да и осигурят пазар.
А ако щете вярвайте, но Икарус 2** и Мерцедес 0 305, както и МАН S*** в техническо отношение са си чисто една и съща технология и ниво. Унгарците откъде вземат лиценз за двигатели, мостове, предавателни кутии? Новите двигатели с турбокомпресор Д10 са съвместна австрийско - унгарска разработка.
Разликата е в качеството на вложените материали и технологията на изпълнение. Д10 беше добър ДВГ за времето си но шасито на "280" с некачествените му материали не можа да го понесе. В подкрепа на това ще дам един много прост пример - 2162 от модела Конекто-Г вече е на линия 15 години без ОР а изглежда като нов, сравним с петгодишен Икарус на 2 месеца след първи ОР... Да не говорим че през всичките тези 15 години работи по най-натоварените линии на ПАТ-2 - 94 и 280.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4581 on: 15.10.2018, 22:31:03 »
Не обичам да се говори за "Германия"  през периода 1945-1991ва година. Такава страна нямаше, нито някой е мислил за такава страна в онзи период. Имаше ФРГ и ГДР. Едните имаха Мерцедес, Ауди,БМВ, а другите ГЕСП, ЩАЗИ, Варбург и Трабант. Едните бяха политически зависими от САЩ като бивша победена страна, а другите пълно окупирани от СССР.
Едната валута беше почти като долара, другата като вчерашния вестник.
Едните бяха автори на системата за цветна телевизия PAL, другите ползваха френско-съветската СЕКАМ.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 15.10.2018, 22:33:38 by ooleg »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2246
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4582 on: 15.10.2018, 22:37:18 »
Италианци и качествена продукция - нали я знаеш приказката "Пази Боже от италианска техника и немски манджи"? Знаеш и оная случка с доста старите автобуси Фиат в Дружба, които още с идването си бяха пред разпадане. Скания и Волво бая време работеха няма да казвам с кого, преди същите тези италианци да го бастисат. Италианските неща са много красиви като дизайн, но качеството е..... Собственикът на една от транспортните фирми в Сандански ми е приятел. Разправял ми е, че буквално е щял да получи удар от купените на старо Кароси, в които се оказало, че няма нищо здраво, барабар с двигателите, в последствие хвърли стотици хиляди в текущи ремонти. Хванал се е на въдицата понеже разбрал, че много от частите били евтини и леснодостъпни, дори български производство, заради връзките на шуменския бивш завод с чехите, докато за друго оригиналните части се оказали адски скъпи. Със сигурност не е изолиран случай, и въпреки това италианците с тях се хванаха. Колкото до всичко останало, че и досега - ами каквото сме си поръчали, това сме и получили. След като основен критерий е цената. Сигурно ако сме били склонни да си платим повече, унгарците нямаше да ни слагат примерно съветски мостове и по-нискоразрядна номенклатура материали, както за нас, така и за СССР. Нашите "ОР" не ги коментирам, всеизвестни са, да видим като почнат да правят такива на Конекто и БМЦ, какво ще е...Новите спални вагони на БДЖ - дори и на тях им личи, че са турски. Изразът "турски боклуци" въобще не е лишен от смисъл. BMC-та Probus по 2-3 пъти на седмица се скапваха по пътя за Сандански и Гоце Делчев, добре че тази компания в крайна сметка се отказа от линиите. В сервиза, в който работеше братовчед ми, цъфнаха два Форд-а Транзит, единият немски, другият турски. Уж абсолютно еднакви, но колегата, на който се падна турския, си взе болничен, за да се спаси от мъките.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13612
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4583 on: 15.10.2018, 22:42:22 »
Аре стига политики, че ме мързи да трия!

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4584 on: 28.10.2018, 21:17:21 »
Намерения 2019
https://m.dnevnik.bg/gradska_sreda/2018/10/28/3334976_stolichna_obshtina_podgotvia_ambiciozna_programa_za/

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4585 on: 28.10.2018, 21:58:26 »
Ми то по-добре да има избори през година бе. :devil: :fan:

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2635
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4586 on: 29.10.2018, 00:41:59 »
Направо всяка година ! :D

Както винаги СО са щедри на обещанията и намеренията и повече от скромни в изпълнението !
Ново трасе до Дървеница и по Копенхаген ...Смех на буци !

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 756
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4587 on: 29.10.2018, 07:51:24 »
Ми то по-добре да има избори през година бе. :devil: :fan:

Е то общо взето си е така от 2013 насам  ;)