Има нещо гнило с антипаркинг колчетата с които покриха целия бул. Патриарх Евтимий:
Има ли завишаване на цените на антипаркинг колчета и маркировка в София"Извършват ли се неизгодни сделки в Столичната община
Нов политически скандал на общинска тема в София. Общински съветници от ГЕРБ обвиниха кмета Васил Терзиев заради договори за купуване на колчета срещу паркиране. Според тях цената им е завишена - на 54 лева вместо 18 лева, а това ощетява бюджета на града. От своя страна Васил Терзиев заяви, че вижда пореден опит да се създават проблеми, които не съществуват.
„Това, че информацията беше оповестена седмица преди парламентарния вот – не може да бъде оправдание. През последните години имам вече седем пъти избори. Винаги е предизборна обстановка. И винаги колегите от „ПП-ДБ- Спаси София” се оправдават с нещо. Всъщност те трябва да отговорят на въпроса защо в София имаме „златни” колчета, маркировка и парапети. А те са „златни”, защото цената им е в пъти по-висока. Причината за това е подписът на кмета, който стои под предложението на общинското дружество, което е предложило да се работи на тези цени и е превъзлагало обществени поръчки". Това заяви в „Здравей, България” общинският съветник от ГЕРБ-СДС Антон Хекимян.
Той обясни, че "проблемът е, че договорите с фирмите, които трябваше да правят пътната маркировка – изтекоха през юни". "Тяхното подновяване е трябвало да започне през януари. А Борис Бонев и Васил Терзиев не са направили абсолютно нищо. Преди ден разбрахме, че са искали да направят общинско дружество, което да се занимава с пътната маркировка. Което означава, че отново ще се назначават свои хора”, подчерта той.
„Златни колчета и парапети“ в София предизвикаха нов спор между ГЕРБ-СДС и Терзиев
Общинският съветник от ПП-ДБ-СС Бонка Василева подчерта, че „казаното от колегите от групата на ГЕРБ-СДС е абсолютно извадена от контекста”. „Смесени са различни ценови предложения от минали години. Редно е колегите да попитат директора на общинското дружество „Софинвест”, който те назначиха преди години, какво се случва. Защото очевидно информацията се изнася целенасочено предизборно и е атака към управлението на София. Защото те не са си свършили работата в миналите години и не са си анексиралите договорите с фирмите за поддръжка”, обясни тя.
Василева беше категорична, че цените, които дса обявени в публичното пространсто "абсолютно не отговарят на истината". "Завишението на цената при колчетата е 15 процента", заяви общинският съветник. "
https://nova.bg/news/view/2024/10/17/473737/%D0%B8%D0%BC%D0%B0-%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%88%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/Според отговорните лица обаче това не било истина, цените били от 2019 г., нормално е да са се повишили...
А ремонтите почват догодина...
Бонев: Ремонт на бул. "Стамболийски" с трамвайното трасе догодина
Ще се ремонтират и бул. „Мария Луиза“, бул. "Джеймс Баучер""Догодина предстои ремонт на бул. "Александър Стамболийски" с трамвайното трасе, което се чакаше от десетилетия, както и ремонт на бул. „Мария Луиза“ заедно с трамвайното трасе от ул. "Козлодуй" до надлез "Надежда". Това съобщи общинският съветник Борис Бонев, председател на групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет .
През 2025 г. предстои да се ремонтира и бул. "Джеймс Баучер", обявяването на търг за Източната тангента на София, бул. "Копенхаген", ул. "Александър Мицкевич" и много други малки квартални улици и булеварди, каза Бонев.
По думите му всичко това се прави, за да се решават отдавна трупаните проблеми с трафика. Той подчерта, че по всеки един от тези булеварди и ремонти са заложени мерки за приоритизирането на градския транспорт и велосипедното движение чрез бус ленти, велоалеи и трамвайни ограничители.
Относно протестите на ул. "Опълченска" Борис Бонев каза, че разширяването ѝ ще се случи с добавянето на бус лента. "Там няма да има три ленти за автомобили, а две, както и досега, новото е, че ще има бус ленти", заяви Бонев. Аргументът, че не работим за алтернативните форми на придвижване, не отговаря на истината, добави общинският съветник.
Относно критиките на ГЕРБ за липса на договори за пътна маркировка в столицата, скъпи антипаркинг колчета и предпазни парапети, които от партията отправиха на брифинг вчера, Борис Бонев каза, че и предишното, и настоящото ръководство на общинското дружество "Софинвест" (което прави ремонтите), е назначено от ГЕРБ. "Привидно достоверни лъжи, сложно вплетени в рамката на реалността, беше опитът да се обясни как на три пъти по-високи цени са купувани колчета и са поставяни маркировки. Реалността е, че ГЕРБ манипулират, сравнявайки числа, които са несравними, каза Бонев. По думите му не е коректно да се сравняват цени от 2019 г., които не са актуализирани с инфлацията.
От групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") внасят доклад за създаване на общинско предприятие, с което Столичната община да върне в свои ръце поставянето на пътна маркировка, пътни знаци и сигнализация. Общинските предприятия са на директно подчинение на кмета и са второстепенни бюджетни разпоредители, които не работят за печалба, обясни Борис Бонев, цитиран от БТА. По думите му това не са фирми, а тип дружества, които целят да защитават обществения интерес."
https://www.dnes.bg/sofia/2024/10/17/bonev-remont-na-bul-stamboliiski-s-tramvainoto-trase-dogodina.623719