Author Topic: Новини от София  (Read 1053900 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4280 on: 16.11.2016, 15:32:15 »
И защото никак не харесвам ДЕБИЛнИте истории - нека всеки да види транспортния проект за София на професор Блум, на база на който Мусман прави през 1938 г. плана за развитие на столицата. Основата е била железница, която опасва града. Описанието към този проект е в над 70 страници (няма да ги слагам тук, който се интересува може да ми пише на ЛС и ще му ги изпратя) с технология и организация на целия транспортен възел - пътнически, товарни влакове; гари; довеждащ транспорт и т.н. Та, комунягите не пипват железницата, но не я и дострояват. На нейно място обаче планират трамвая. За 27 години околовръстната железница беше разрушена от хора, които изобщо не разбираха от управление на транспорта и инфраструктурата. Сега предстои да видим нов епизод на това, как отново няма да бъде изпълнен плана Мусман, макар модифициран от комунистите, но запазен в последния ОУП (приет от СО)! Документите сами говорят за това що за хора управляват (те затова не ги обичат документите - комунистите ги гориха, а сегашните изобщо не правят документация)...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4281 on: 16.11.2016, 15:37:27 »
РАБОТАТА - как се подготвя, придвижва и одобрява за изпълнение половин проект? (северно платно от голям булевард, без южно, без трамвай, без съпътстващи комуникации); как се одобряват финанси за половинчата работа, която утре ще трябва да се реконструира?
Северното платно на бъдещия булевард 2*3 ленти+трамвай ще е единствено на сегашния 2+2 ленти (надявам се, че е журналистическа грешка това с двете платна). Също както е от Бъкстон до Луи Айер с изключение на неколкостотин метра пред Мол България. Май че с колектора е приключена работата и няма проблеми комуникациите да бъдат съобразени с окончателното разширение. То сърбите направиха 150 км магистрала от Белград до Суботица по този половинчат начин.
Не мисля, че е застрашен южният трамваен ринг. Поне засега.

А иначе, как такава инвестиция не минава през СОС, е пълна мистерия. А изграждане без трамвайно трасе в разрез с ОУП, който е с ранг на закон, си е директно закононарушение, което би трябвало да се обжалва примерно от омбудсмана и падне в съда.
« Last Edit: 16.11.2016, 15:44:28 by blagun »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4282 on: 16.11.2016, 15:54:42 »
Благо, това, което се прави в момента е едно изпиране на едни пари и отчитане пред обществото на свършена работа, която нито ще е свършена, нито ще е дори полезна. Ти като си с кола, ще очакваш да минаваш по-бързо, но всъщност пак ще си висиш в задръстване. Градски транспорт не е предвиден - няма джобове, няма изисквания, няма нищо. Трамвай - директно ми казаха - забрави - това от дирекция транспортна инфраструктура! Аз не искам трамвая за себе си, а защото ще свали много хора от колите, много хора ще имат ДОСТЪП ДО ТРАНСПОРТ! Може на много от чиновниците в СО да не им се вярва, но и хора с висок доход търсят обществения транспорт. Трамваят е по-нужен от 2 км асфалт!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4283 on: 16.11.2016, 16:07:26 »
И във въпросните 12 метра ще се включат 2 платна с джърсита между тях и това ще е всичко? Защо тогава говорят за северно и южно платно?

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4284 on: 16.11.2016, 16:09:46 »
Quote
Пътни работи:
От бул. „България“ до ул. „Костенски водопад“ е изградено северното платно на бул. „Тодор Каблешков“ с ширина 10.50 m. За да се осигурят по две пътни ленти в посока,  настоящият идеен проект е изготвен с обхват от бул. „България“ до бул. „Черни връх“.
Между бул. „България“ и ул. „Костенски водопад“ пътното платно се разширява от южната страна с 1.50 m. В участъка от ул. „Костенски водопад“ до ул. „Емилиян Станев" северното платно е проектирано с габарит 12.00 m. Между ул. „Емилиян Станев” и бул. „Черни връх“ е изпълнено северното платно на бул. „Тодор Каблешков“ с ширина 10.50 m. В този участък платното също се разширява с 1.50 m в южна посока.
При направата на идейния проект са взети предвид одобрени регулационни планове за м. „Манастирски ливади” – изток с решение 50, протокол 24/30.03.2001г., м. „Кръстова вада” и м. „Южен парк“ – 4 част с решение 45, протокол 24/30.03.2001г. и нивелетен план в разглеждания участък.
Габаритът на северното платно е 12.00 m, северен тротоар 5.00 m /в участък при р. Боянска бара и р. Дреновичка по регулация тротоара достига до 6.00 m/ и временен южен тротоар до централната ос на бул. „Тодор Каблешков“ от 1.65 m до 2.15 m.
В проекта е предвидена асфалтобетонова настилка за много тежко движение с Ен=305МРа при носимоспособност на земно легло 30МРа.
Конструкцията на настилката е както следва:
•   4 cm Плътен асфалтобетон Е=1200МРа,БДС EN13108-1:2006
•   4 cm Неплътен асфалтобетон Е=1000МРа, БДСEN13108-1:2006
•   20 cm Битуминизиран трошен камък с Е=800МРа,БДС EN13108-1:2006
•   45 cm Трошен камък с Е=300МРа,БДС EN13043+AC:2005
Общата дебелина на настилката е 73 cm.
Настилката на северния тротоар е за натоварване 2 t и е със следната конструкция:
•   6 сm уни паваж, БДС EN1339:2005
•   3 cm пясък, БДС EN13242+А1
•   30 сm трошен камък с Е=300МРа,БДС EN13043+AC:2005.
Общата дебелина на настилката е 39 cm.
Настилката на временния южен тротоар е за натоварване 2 t с обща дебелина 25 сm и е  със следната конструкция:
•   5 сm пясъчен асфалтобетон Е=1200МРа,БДС EN13108-1:2006
•   20 cm трошен камък с Е=300МРа,БДС EN13043+AC:2005.

Изготвени са проекти за постоянна и временна организация на движението.

Текстът от тук: https://platform.negometrix.com/PublicBuyerProfile/PublishedTenderInformation.aspx?isPublicProfile=false&tenderId=50600&tab=&page=1&searchParam=&sortParam=Id&sortDirection=False

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4285 on: 16.11.2016, 16:32:19 »
С жиру бесятся!!!  :angry: :qdosan: :taz: Расстрелять вредителей!!! :angry: :qdosan: :taz:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4286 on: 16.11.2016, 16:39:04 »
Нищо ново! Столична община от години отказва да развива този транспорт. Трасето до Дървеница, опитите да се закрие трасето до Лозенец, липсата на сериозни инвестиции в ремонт на релсов път, са само някои от примерите за това. Явно и ринговия трамвай ще се окаже само една химера. Наскоро четох това интервю с Евгени Крусев и останах изненадан, че Проекта за интегриран градски транспорт предвижда само ремонт на трасето на петицата до Княжево и това по "Каменоделска". Бях останал с впечатлението, че ще се ремонтират всички трасета заложени в идейния проект, но това явно са били само възможни опции. А какво се случва с другите трасета в катастрофално състояние? Светлото бъдеще за трамвайния транспорт се отлага за неопределено време. Предлагам да се ориентираме към протестни действия!

Quote
Кои са избраните проекти за интегрирания градски транспорт, фаза 2, за периода 2014 - 2020, кои са първите, които ще бъдат реализирани?
Проектът за интегриран градски транспорт, фаза 2, е одобрен. Той включва четири компонента.
Първият е цялостна реконструкция на трамвайното трасе на линия 5 от колелото при Съдебната палата до колелото в Княжево. Ще бъдат изградени изцяло нови спиркови перони и нов релсов път, ново колело за обръщане на движението, нови, по-добри условия за преминаване.
Вторият компонент е закупуване на нови трамвайни мотриси.
По тези два компонента действаме както при бул. "България".
Третият компонент е ремонтът на ул. "Каменоделска" от моста "Изида" до ухото в "Орландовци", където ще се направят нов релсов път и пътни платна. Тази година ремонтираме ул. "Козлодуй", догодина – "Каменоделска". Така целият този "ръкав" ще бъде основно обновен и ще се прибави към този по бул. "Витоша" и бул. "България".
Четвъртият компонент е свързан с инвестиции в софтуерни и хардуерни решения за управление на трафика - датчици и сензори за управление на потоците, ще бъдат изработени още 220 електронни информационни табла на спирките на градския транспорт.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4287 on: 16.11.2016, 16:53:33 »
В заданието навсякъде пише за разширение на СЕВЕРНОТО платно, за северен тротоар и ВРЕМЕНЕН южен тротоар.

Така или иначе, трамвайно трасе не може да се направи на части, поне докато не стане най-съществената част от пробива: между Черни връх и Симеоновско шосе. Докато едно платно от България до Черни връх не е панацея, но ще подобри в известна степен нещата, защото явно Сребърна издъхва.

Информация к размышлению: след като явно "нормализацията" на междурелсията е в скрина, не е ли по-смислено 1009 трасе от Овча купел до Дървеница? То може да напредва в източна посока по части: до обръщалото на ТМ7 в Борово, евентуално по Черни връх към Кръста и по Кл.Охридски към Дървеница.
« Last Edit: 16.11.2016, 22:20:00 by blagun »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4288 on: 16.11.2016, 16:54:05 »
Две платна в едната посока, и веднага ще паркират в едното, и пак ще остане по едно платно в посока.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4289 on: 16.11.2016, 16:59:07 »
Две платна в едната посока, и веднага ще паркират в едното, и пак ще остане по едно платно в посока.
Бъркаш ленти с платна.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4290 on: 16.11.2016, 17:07:48 »
1. Накой е извадил на преден идеята да се прави този булевард сега - ТОВА ИМЕ СЕ ТЪРСИ!
И Източната тангента, за която се засилиха, и Тодор Каблешков, са част от четирите линейни обекта, включени в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие /ИПГВР/ на София. Демек до 2020+2 трябва да са готови. Някъде на стария лаптоп имам списъка с проектните стойности на всеки един от обектите и откъде трябва да дойдат парите, в интернет в момента не мога да го намеря, защото всички сайтове на ИПГВР-тата вече не работят и се поддържаха само като мерки за информираност и публичност докато се правеха проектите...

Така че очаквайте някакво развитие в скоро време и по западната тангента, едното платно над Бакърена фабрика е готово, така че поне там може да имаме кратък участък от цялостен булевард...

« Last Edit: 16.11.2016, 17:09:28 by difian »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4291 on: 16.11.2016, 17:31:05 »
Това е много хубаво, обаче от никъде не се вижда подготовка за изпълнението на ИПГВР. С настоящото строителство се търси по-скоро "отпушване" на Сребърна, но не и истинско захващане с Тодор Каблешков така, както е по ИПГВР. За южното платно ще трябват отчуждения - те не са започнати, а това, което ми обясни жената е, че надали в близките години ще се прави там още нещо. Южните тротоари на Т.Каблешков също не подсказват за сериозни намерения за скорошно изграждане на южното платно + Трамвая. А моя въпрос бе именно кой се е сетил сега да се прави северното платно и да го докара до финансиране.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4292 on: 16.11.2016, 18:19:17 »
Предполагам, че инициаторите са заместник-кметът по транспорта и главният архитект. Явно са решили, предвид трудностите с отчужденията, да оставят южното платно и трамвайното трасе за по-добри времена. Няма да е за първи или последен път, когато нещо се прави наполовина - ремонтите на бул. Никола Вапцаров и на бул. Асен Йорданов бяха също направени само в едното платно, като при първия имаше осигурено финансиране и за двете платна. С градския транспорт проблемът се решава лесно - удължават 204 по новия булевард до Хладилника и готово  :devil:
Източната тангента се очаква догодина да я правят от Северната тангента до Владимир Вазов.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4293 on: 16.11.2016, 19:09:46 »
И защото никак не харесвам ДЕБИЛнИте истории - нека всеки да види транспортния проект за София на професор Блум, на база на който Мусман прави през 1938 г. плана за развитие на столицата. Основата е била железница, ...

Ти сериозно ли мислиш че някой трябва ДНЕС да изпълнява 70 годишен проект???

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4294 on: 17.11.2016, 06:47:42 »
^^ Не става дума за проекта отпреди 70 години. Става дума за принципа да има мощна транспортна връзка по южен ринг. Още повече, че в момента там живеят и работят значително повече хора, отколкото през 1938.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4295 on: 18.11.2016, 08:39:18 »
Споменато е мимоходом за разширение на Тодор Каблешков от Цар Борис 3 до Братя Бъкстон , но не разбрах дали е включено в тази поръчка ?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4296 on: 18.11.2016, 11:34:36 »
Споменато е мимоходом за разширение на Тодор Каблешков от Цар Борис 3 до Братя Бъкстон , но не разбрах дали е включено в тази поръчка ?
Не е към тази поръчка, но би трябвало да е част от интегрирания план.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новини от София
« Reply #4297 on: 18.11.2016, 12:24:38 »
А по този Интегриран план, защо не е включен целия сервитут на булеварда? А е включено само северното платно?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4298 on: 19.11.2016, 13:11:16 »
Защото от общината 10 години не могат да намерят 20 милиона за нужните отчуждения ДО Г.М.ДИМИТРОВ, което прави по 2 милиона на година, от средно милиард и половина годишен бюджет :help:

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4299 on: 05.12.2016, 10:08:00 »
София плаща стотици хиляди заради дела с „Карат-С“
Фирмата успешно съди общината за забавени с години плащания
http://www.segabg.com/article.php?id=833361