Author Topic: Новини от София  (Read 426941 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4984
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4540 on: 02.10.2018, 12:25:48 »
Е то там никой рейс не кара в дясната лента, защото са за направо. Само направиха изкуствени задръствания с тия бус ленти като по България.
Гепиха парите и айде....
Все още мисля, че не са настроени светофарите. Както бях писал в правилната тема "Бус ленти", там има сложена секция за надясно към Христо Смирненски и лунен светофар за автобусите, като идеята е да има отделна фаза на светофара, която да пуска автобусите, докато на другите им е червено и да могат да се престроят. Позагледайте се малко преди да почнете да говорите глупости.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3959
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4541 on: 05.10.2018, 22:09:30 »
Е то там никой рейс не кара в дясната лента, защото са за направо. Само направиха изкуствени задръствания с тия бус ленти като по България.
Гепиха парите и айде....
Все още мисля, че не са настроени светофарите. Както бях писал в правилната тема "Бус ленти", там има сложена секция за надясно към Христо Смирненски и лунен светофар за автобусите, като идеята е да има отделна фаза на светофара, която да пуска автобусите, докато на другите им е червено и да могат да се престроят. Позагледайте се малко преди да почнете да говорите глупости.
Значи от "идеята е..." до "положението в момента е..." разликата е от земята до небето. Светофара съм го видял и да приемем, че ще бъде така както казваш, но докато има коли за десен завой от канала по Христо Смирненски или по Драган Цанков кел файда, че на автобусът му е зелено.

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 957
  • Системата ни убива
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4542 on: 09.10.2018, 20:21:02 »
Въвеждат се лунни светофарни секции за нерелсови превозни средства по следните булеварди:
По Бул.К.Величков в участъка от Бул.Сливница до Бул.Никола Мушанов.
През кръстовището на Бул.България и Бул.Пенчо Славейков.
През кръстовището на  Бул. Евлоги и Христо Георгиеви и ул.Хр.Смирненски.
"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 902
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4543 on: 11.10.2018, 11:29:13 »
47 млв. евро получава София за трамваите си

https://news.bg/politics/47-mlv-evro-poluchava-sofiya-za-tramvaite-si.html

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4526
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4544 on: 11.10.2018, 12:41:49 »
Колко удобно, ПиАр-ите на общината отново "подгряват" медиите с претоплени новини. Благодарение на този ход гафът с Графа ще бъде бързо забравен, защото е "замазан" със зашеметяващите 47 млн. лева за трамваи... Очаквам следващата седмица новините да са свързани с новите електрически автобуси, които ще са пуснати точно в момента, когато всички ще заговорят за мръсния въздух в града.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9718
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4545 on: 11.10.2018, 13:20:38 »
Нещо ми избива на смях.  :D
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4526
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4546 on: 11.10.2018, 14:41:31 »
Колко удобно, ПиАр-ите на общината отново "подгряват" медиите с претоплени новини. Благодарение на този ход гафът с Графа ще бъде бързо забравен, защото е "замазан" със зашеметяващите 47 млн. лева за трамваи... Очаквам следващата седмица новините да са свързани с новите електрически автобуси, които ще са пуснати точно в момента, когато всички ще заговорят за мръсния въздух в града.

Не издържаха и 1 час :D Какво прозрение от моя страна.

Quote
ФБ профила на Йорданка Фандъкова:
60 нови автобуса на природен газ, с които продължаваме модернизацията на градския транспорт, вече пътуват към София. Очакваме да бъдат доставени до края на следващата седмица, а въвеждането им в експлоатация ще стане до средата на ноември. До края на годината в София ще пристигнат и първите 20 електробуса, както и още 22 автобуса на природен газ. През следващата година очакваме 60 съчленени автобуса на природен газ.
От 2014 г. досега сме подменили 60% от градските автобуси. Догодина 90% от автобусите на линия ще бъдат нови и всички те са с най-високия екологичен стандарт ЕВРО6.
Транспорт за София
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9718
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4547 on: 11.10.2018, 15:03:01 »
Да бе, повярвахме ѝ. Кога 60 возила са пристигали за една седмица и са тръгвали в движение за около месец. А за 60-те процента няма какво да се коментира. Обновяваш 30, намаляваш транспортната задача с още 30 и ето ти 60.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7674
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4548 on: 11.10.2018, 15:36:13 »
Предвид че ще пристигат от Турция, би трябвало и по-бързо да дойдат.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8263
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4549 on: 11.10.2018, 19:48:45 »
 :arrow:
« Last Edit: 19.10.2018, 21:09:02 by София 70 »

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4550 on: 11.10.2018, 20:33:49 »
Специално тия автобуси са си от бюджета, ако не се лъжа. Като цяло нови автобуси с пари на ЕС освен МАНовете май няма. Тухлите също бяха общински.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7674
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4551 on: 12.10.2018, 00:29:40 »
Да де. Жоро има предвид че във времената на немотия се купуваше МАН и Мерцедес, а сега се купуват тухли и други подобни боклуци. Тук дори не можем да си мечтаем за средно европейски автобус като Цитаро например. Новите МАН са като някакъв оазис на фона на останалото.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4552 on: 12.10.2018, 02:54:52 »
Една от причините да няма Цитаро е практическата липса на доставчик на Мерцедес в България. Нали отдавна не работят с Балкан Стар.....Всъщност кой е тоя "наш човек", доставчик на БМЦ-тата? За тухлите е известно - Григор.
« Last Edit: 12.10.2018, 03:48:26 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 739
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4553 on: 12.10.2018, 07:40:02 »
Вярно е, че във времената на немотия купувахме Мерцедес и МАН, но все пак с едно уточнение - или втора употреба, или нови - евтини варианти, предназначени за Източна Европа. При това морално остарели още с производството си, по доста параметри.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7674
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4554 on: 12.10.2018, 09:14:39 »
Не бих казал че съчленените Конекто от 2003та и късите от 2002ра са били морално остарели към датата на производство. Да, можело е да се купи Цитаро, но тези автобуси все още служат вярно. Разбира се наводняването с О 305 вместо О 405 беше голяма грешка, но Мерцедесите по онова време бяха в много добра форма, за разлика от грохналите Икаруси, които замениха.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2290
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4555 on: 12.10.2018, 12:00:22 »
Вярно е, че във времената на немотия купувахме Мерцедес и МАН, но все пак с едно уточнение - или втора употреба, или нови - евтини варианти, предназначени за Източна Европа. При това морално остарели още с производството си, по доста параметри.
То беше такова нямане на пари през целите 90 и началото на века, че самият факт, че нещо се е купувало е голяма работа. А пускането на метрото в най-гладните моменти също е огромно постижение за Софиянски в онези години.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4556 on: 12.10.2018, 15:46:00 »
Една от причините да няма Цитаро е практическата липса на доставчик на Мерцедес в България. Нали отдавна не работят с Балкан Стар.....Всъщност кой е тоя "наш човек", доставчик на БМЦ-тата? За тухлите е известно - Григор.

То проблеми с доставчика на Мерецедес вече няма. Има нов и всичко е наред. Сега обаче се обслужват интересите на Григор...

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4557 on: 12.10.2018, 19:21:15 »
Не бих казал че съчленените Конекто от 2003та и късите от 2002ра са били морално остарели към датата на производство. Да, можело е да се купи Цитаро, но тези автобуси все още служат вярно. Разбира се наводняването с О 305 вместо О 405 беше голяма грешка, но Мерцедесите по онова време бяха в много добра форма, за разлика от грохналите Икаруси, които замениха.
Не беше съвсем така. Братовчед ми, малко по-голям от мен, точно тогава, когато ги докараха в Дружба, учеше в автотранспортния техникум към ГАЗ-каджийския АРЗ, до гараж Дружба, та ходеха на практики и учебни стажове в гаража. Та по информация от него тези рейсове още при доставката непрекъснато създавали ядове и всеки ден имат по 10-12 в халето за непредвиден ремонт, докато Икарусите са били по два-три. Уж бяха рециклирани, но фирмата, която е поръчала ремонта и ни ги е продала, почти веднага след това фалира. Иначе са обслужвали казарми на НАТО, возели са военни. Да не говорим, че шофьорите, които са били изпратени в Германия да ги вземат, немците са ги пуснали да видят как се работи в ремонтния завод и по време на обедната почивка на работниците, окрали всичките инструменти, които могат - ключове, отвертки, комплекти с глухи ключове, лули и т.н. та следващата група вече не е могла да припари вътре. По газетите никой не спомена за недоволството на шофьори и монтьори, а само се говореше колко били доволни пътниците и как имало немски специалисти, които ще напуснат когато изтече гаранционният срок на последната партида. В действителност в Дружба е имало само един немец, който много бързо се пропил и няколко пъти си забива колата във вадите по пътя за Симеоново, където е бил на квартира. Питай чичо ти Васко за повече подробности.

Колкото до 0 345 и производните им Конекто - имаме човек, шофьор в Земляне, който много пъти спомена, че са "манерка", ремонтонепригодни, с не особено добри възли и агрегати и т.н. За тези работи не разбирам, но още с идването им си личеше, че са морално остарели, на фона на тогавашните европейски автобуси нищо, че бяха нови и лъскави. В Русия ги изпобракуваха след 10-12 години експлоатация. Трябвало е да вземат 0 405, както беше първоначално предвидено, сигурно сега още щеше да са в задоволително състояние.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4558 on: 14.10.2018, 09:36:27 »
Няма как да се съглася с горенаписаното, имайки предвид че някои ги бракуваха на по 40 години - нещо непостижимо за Икарус. Виж и МАН 262 - 20 години без осн. ремонт. На такава възраст се бракуваха икаруси с по 2-3 основни ремонта.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4559 on: 14.10.2018, 10:01:03 »
А аз така мисля, както казах Икаруса си е автобус легенда, обаче и аз съм на мнение че например серията О 345 и Конекто май ще излезнат по-читави и здрави. От О 345 също има такива на по 20 години без ремонт, Икарус не е имало да откара толкова години и километри без ремонт. И да е имало си е било чист късмет. Почти всички да не казвам всички които откараха до след 2010-та бяха с нови двигатели и след ОР. Както се вижда и статистически повечето са бракувани на по 12-13 години и са искарвали по-малко от Чавдар 11Г5.

Същото важи и за Мерцедес О 302 Т, много здрави машини, вече са почти на 30 години а още се движат и то по най-тежката откъм профил линия на ЦГМ-66 и може би една от най-тежките като пътникопоток. Работят си относително безаварийно все още. Има разлика между турски автобус, едно е лицензното производство на МАН и Мерцедес, друго е разните тип Исузу,  Темса,  Карсан и подобни пластмасарии.

Да не говорим за произведените в Германия Мерцедес О 405 които има доста в движение над 30 години по различни места у нас, Мерцедес О 305 Г и хюлиез които на 35 години масово си бяха още в движение, а все още има и такива на почти 40 години в движение. Спорно е доколко ремонтите са им били ремонти. Спомням си края на 90-те някъде или началото на 2000-та първият Хюлиез минал ОР в Дупница, нещо от рода на 3600, 01 или подобно. Като се качих на него щях да припадна, нищо общо с красивия оригинален салон. Вътре беше един бял шперплат навсякъде, вече започнал да се раздува, едни пластмасови седалки с метални дръжки и сив балатум, изглеждаше по-зле от преди ремонта. Представям си каква е била реакцията на шофьора му като е отишъл да го вземе и го е видял в такъв вид.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР