Author Topic: Новини от София  (Read 471441 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5766
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4860 on: 06.08.2019, 20:33:21 »
Или по-скоро лично Ивайло Московски, който като министър просто отказа да подаде проекта Видин - Медковец в съответните срокове - проектът бе напълно готов и изцяло разработен като за целта бяха изхарчени 10 милиона лева европейско финансиране. И министърът просто отказа да го подаде. В момента вече щеше да се строи. Това се случи през януари 2016 г.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5766
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4861 on: 06.08.2019, 20:39:11 »
Съжалявам за двойния пост, но нека да разясня на форумната общественост нещо:
Европейският съюз не налага ограничения кой да е бенефициент по ОП "Транспорт" и кой не.
Европейският съюз налага рамка.
Управляващият орган у нас разработва Насоките за кандидатстване и в тях определя кои организации ще са бенефициенти по съответните оси след консултации със заинтересованите страни, включително и Столична община.
Столична община е тази, която е изключила (отказала да подаде) като бенефициент за релсова инфраструктура и подвижен състав общинската компания "Столичен електротранспорт" ЕАД, но е подала каято такъв общинската компания "Метрополитен" ЕАД.
Не забравяйте това. Няма да го прочетете по медиите и във вестниците.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2734
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4862 on: 06.08.2019, 22:30:11 »
Ами и аз го мисля същото.
ОП Транспорт е една как да го кажем мина за милиони и милиярди евра, копането на които е разрешено в големи количества на малко щастливци.
Според мен СЕ не би могъл да изхарчи парите като за метро, просто щото няма да разкопаят всичко и навсякъде и наведнъж. Враг на НКЖИ е АПИ и Бойко щото име кеф магистрала, не влакове, както и метро, не трамваи. И само в техните глави се конкурират.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk


Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4863 on: 06.08.2019, 22:38:58 »
Това не променя факта, че по тази програма е единствения шанс да се движат големи проекти с национално значение, а София успешно си кара по други по-тънки програми - регионално развитие, околна среда и вече докара както трамваи, така и ремонтира няколко трасета по тях. Да се вкарва трамвайната инфраструктура на столицата в нея противоречи на първоначалните идеи заложени в нея и ощетява много по-бедни общини. Недалновидно е и ще се отрази негативно на и без това бавния темп на строителството по много по-значими обекти. За цялостен ремонт на релсовия път са необходими към 200 милиона лева, все си мисля че София не толкова бедна и ги има тези пари или ще намери пътища да си ги набави.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1668
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4864 on: 06.08.2019, 23:32:40 »
Личното ми мнение е, че съм категорично против метро към Слатина. Това са излишни пари, които могат да бъдат дадени за надземна инфраструктура. Това след завършването на Третата метролиния и предвидените отклонения към "Люлин" и "Слатина", развитието му трябва да спре на този етап и да се фокусираме върху изграждането на обособени бързи трамвайни трасета. изобщо не ми харесва. Трамвайна инфраструктура трябва да започне да се строи час по-скоро, а не след 5 години. Що за идея е това на Борис?
Именно сега трябва да се наблегне на строеж на бул. Копенхаген и удължаване на трамвай 23 до Младост 3, както и каквато и да е линия по Тодор Каблешков. Един вариант примерно е нормалнорелсов, който да свързва Гео Милев с Арена Армеец - Г. М. Димитров - Т. Каблешков до Красна Поляна, където да се свързва със сегашното трасе, другият вариант е по-скромен - теснорелсов от Хладилника по Т. Каблешков двупосочно - към кв. Овча Купел и към Дървеница.

Само вмятам допълнение към твоето мнение, бул. Копенхаген се отлага за след 2030 год..
Тази информация излезе в медиите миналата седмица, имаше и репортаж по новините.
Отчуждаванията били много тежки, общината не можела сега да се занимава с това.
Като изникнат още небостъргачи около Кепитъл Форт и районът се застрои, тогава щели да мислят за булеварда.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2734
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4865 on: 07.08.2019, 10:02:29 »
Определено тоя град има нужда да излезе от блатото. Мисля. че учителката вече се изтърка и това е безспорно за всички, които имат непредубеден мозък. Промяна е нужна, въпросът е кой и с какво ще трябва да дойде.
Трамвайния транспорт е в момента на колене! Само Песите имат климатик. Безспорно е, че швейцарските подаръци са по-значими за трамвайния транспорт от европрограмите! Това е подигравка с принципите на градски транспорт.



« Last Edit: 07.08.2019, 11:54:22 by ooleg »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4866 on: 07.08.2019, 13:02:01 »
Швейцарските трамваи ще изкарат доста по-малко в София от Песите.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1965
    • View Profile

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2734
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4868 on: 07.08.2019, 16:14:46 »
Жалко, на детето тротинетката беше с две двойки колела - демек с 4 и няма да може да паркира в София! Язък! Довечера грабвам чука да махна две колела!
Сега сериозно: преди няколко часа слушах две столични бабички в ТМ18 да си говорят за ремонта по улица Козлодуй! Бяха много въудушевени как вече нямало да лашка трамвая и да приличало на изорана нива! Казаха, че общината била права за всичко, ама проблемите идвали от изпълнителите, които не я слушали!
Викам си на акъла - то и главния прокурор на тези двете няма да им пречи, дори да е Мунчо овчеря от село! Въпроса е да не падаме нормалните хора на това ниво и да виждаме нещата в розово, а те да са розовеещи се средни пръсти от прозорците на общината.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18070
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4869 on: 07.08.2019, 17:24:21 »
Сега ми дойде на акъла да попитам. Защо се закри трасето до Лозенец? За да не пречи на рампата, по която ще минават трамваите към Борово и Иван Вазов. А нещо за този проект стана ли ясно?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2694
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4870 on: 08.08.2019, 01:13:29 »
Сега ми дойде на акъла да попитам. Защо се закри трасето до Лозенец? За да не пречи на рампата, по която ще минават трамваите към Борово и Иван Вазов. А нещо за този проект стана ли ясно?
Естествено, че не. Мисля, че Общината е доказала, че когато иска да направи нещо го прави, а когато не иска вади от десет кладенеца вода. Аз все пак си мисля, че в името на изградената инфраструктура, трябваше да се търси вариант за запазване на трасето през тунела, дори и с цената на единичен коловоз в района на рампата.

Трасето до Лозенец беше нарочено по една или други причина и строителството на рампата беше само претекст да се закрие.

По същата логика досега трябваше да е построено трасето по Каблешков, а няма и помен от него. Щях да съм изненадан, ако СО поне веднъж бяха приоритизирали обществения транспорт и бяха пуснали трамвай преди да построят поредния булевард. :help:
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4871 on: 08.08.2019, 14:04:55 »
Щях да съм изненадан, ако СО поне веднъж бяха приоритизирали обществения транспорт и бяха пуснали трамвай преди да построят поредния булевард. :help:

Ама нали точно за това говорим, че приотизирането на определен транспорт - ще попречи на друг. А пък при подобен пример - означава и прахосване на средства. Нещата трябва да се правят в координация с адекватен анализ. Защото аз лично не видях един път СО да направи правилна преценка на пътникопоток. Независимо дали на метро, трамвай и прочие.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2734
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4872 on: 08.08.2019, 14:29:49 »
Щях да съм изненадан, ако СО поне веднъж бяха приоритизирали обществения транспорт и бяха пуснали трамвай преди да построят поредния булевард. :help:

Ама нали точно за това говорим, че приотизирането на определен транспорт - ще попречи на друг. А пък при подобен пример - означава и прахосване на средства. Нещата трябва да се правят в координация с адекватен анализ. Защото аз лично не видях един път СО да направи правилна преценка на пътникопоток. Независимо дали на метро, трамвай и прочие.

Много хубави думи, които ако ги отнесем не само към СО, ами към която и да е българска община - почва да бие на кухо!
Какво значи "приотизирането на определен транспорт - ще попречи на друг"???! Да не би да са равностойни и да не приоритизираме трамваите за да не попречим на някой умрял автобус да се въргаля по някой булевард? Автобусите си имат предимства, обаче когато са в допълнение на нещо стабилно, качествено и солидно, а не да щъкат безцелно от светофар на светофар!
Изобщо закакво се хабим да приказваме неща дето са приказвани, ама дето искат действие.
Каквото можа Фандъкова направи, какво не можа, няма и да може! Хайде стига толкова, няма сега да я уреждаме за пенсия за наша сметка.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4873 on: 10.08.2019, 10:18:37 »
Тия думи миришат на популизъм. Не е ли очевидно че най-мащабното строителство на метро в София е в рамките на трите линии + някое друго разклонение? И следователно, след завършването няма да е толкова мащабно. Въпросният кандидат за кмет не е казал нищо ново, но и очевидно му липсва кадърен агент който да го научи да се изразява правилно.
Има обаче, нещо, за което трябва сериозно да се помисли: решение за метро в южните квартали. Двете станции - до пазар Красно село и на България/Гешов не решават въпроса.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2224
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4874 on: 10.08.2019, 14:51:49 »
Quote
най-мащабното строителство на метро в София е в рамките на трите линии + някое друго разклонение
Ами то какво друго остана  :laugh: Ей сега ще пуснат първия участък от МД3 и ще кажат почваме до Икеа и до кръговото на Люлин. Ти какво повече искаш? За него не знам колко е кадърен, но се чудя за теб, щом приемаш толкова буквално изкривените и перифразирани заглавия и статии на малоумните списвачи, зовещи себе си журналисти  :rolleyes: И е време след повече от 20 години изкопи, огради, затруднен трафик заради великия градеж на метрото на метрата, градът да си почине за няколко години  ;)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2734
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4875 on: 10.08.2019, 19:37:32 »
Ами то и Симеоново и Бистрица, че и Горубляне и Панчарево една експресна автобусна линия до метростанция при ИКЕА ги оправя дюшеш. То Бистрица си я има и сега дефакто. Само дето за Горубляне и Панчарево трябва околовръстното да е цялостно.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk


Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4876 on: 11.08.2019, 10:09:50 »
Журналистите може и да перефразират, но така или иначе кандидатите трябва да имат пиари които да ги учат да се изразяват правилно. В края на краищата, ако някой не се изразява пределно ясно, дава повод на журналистите...
Бистрица или Панчарево може да ги поеме новата автогара юг която може да бъде изградена на Околовръстното до Младост 4. Там е планирана метростанция преди ИКЕА.
Съратниците на кандидата Бонев твърдо са против плановете за ИКЕА. Все още настояват метрото да завива на изток към Горубляне, въпреки че е абсолютно излишно да се строи станция до Арена/Технополис. Освен това, на североизток - към жк.Нова София. Това пък какво е? :eek:

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2871
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4877 on: 11.08.2019, 18:44:42 »
Като гледам българските политици явно всичките им пиари са за уволнение ! Пък самите те са пример за принципност и последователност !
Лесно е да се критикува и дава акъл от страни ( особено, когато си анонимен)  и в този ред на мисли им правя евала на спасителите, че издигат собствен кандидат за кмет ! Така е правилно !

Моето виждане за развитието на метрото съвпада с тяхното ! Също смятам, че е крайно време да се спре уплътняването на юга и да се започне с развитието на северните райони м а това не може да се случи без стимул от страна на общината по един или друг начин !

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4878 on: 11.08.2019, 20:06:12 »
За северните райони съм съгласен, но презастрояването на южните вече е свършен факт, така че няма начин да се правим че не го забелязваме. А и кандидатът на спасителите нищо не казва по този въпрос въпреки че живущите в южните квартали му задават подобни въпроси в социалните мрежи! Ако живееш в Борово и работиш в Бизнес парка, пътуваш 1 час може би.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2734
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4879 on: 12.08.2019, 11:30:17 »
Внимавайте с двойния стандарт!
Не издребнявайте на Бонев за неща, дето на Данчето пропускате с лека ръка!
Не е лесно всеки да е алабалистичен като една учителка и да лала с устата докато има вакуум в главата! Има хора, които предпочитат да мълчат, обаче каквото барнат с ръцете се позлатява.
Няма място за красиви приказки. Дай да ни бъде за критерий не Данчето, ами кмета Иван Иванов!