Author Topic: Новини от София  (Read 489633 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18166
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4900 on: 21.11.2019, 12:37:53 »
В случая не се цели това. При хроничен недостиг на кадри в МГТ е далеч по-далновидно закупуването на по-големи автобуси, които до известна степен да компенсират големите интервали. Автобусчета за 20 души, било то и електриески предполагат влагането на голям човешки ресурс в тяхната експлоатация, ресурс който в момента няма. А иначе сравнението е с налични в София марки. Виж ако имаше идея тези електробуси да се движат в идеалния център и по този нзчин да се стимулира хората да паркират извън него съм напълно съгласен, но досега чух само завка да се довозват жителите на Овча купел и Люлин, които хем са много, хем имат широки улици.

Да с това съм съгласен. И аз искам такива автобусчета в идеалния център. И само да не се окаже, че се очаква масово намаляване на доста автобусни линии за да се осигурят шофьори за мидибусчетата.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4901 on: 21.11.2019, 12:45:45 »
Мястото им е по-скоро по други линии, не нови в идеалния център. 93 през седмицата или някои от нощните линии например. Има доста периферни линии, които ще се облсужват добре с 20 местни мидибуси, а освободените от тях нормални могат да се планират по по-натоварени в центъра. От групата около "независимия" общински съветник пак вадят всичко от контекста и сравняват ябълки с круши, само и само да пробутат конкретна марка.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12950
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4902 on: 21.11.2019, 12:48:03 »
Ами тогава по-добре вместо 20 такива да поръчат 6-7 МАН-а като сегашните но електрически. Тия МАН-ове са най-хубавото нещо в ГТ което е ставало последните няколко години и хоратаим се радват. И общината като се хвали какъв исторически голям бюджет има, да купи още 30-тина метанови МАН-а и така ще имаме още близо 40 МАН-на, които да заменят старите МАН и почти всички Конекто. За колко пари ориентировъчно може да се произведе като нашите МАН но електрически? Около 700-800 000 евра?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4903 on: 21.11.2019, 12:49:12 »
Около 700-800 000 евра?

Много повече. И със 7 МАН-а няма да постигнеш нищо - капка в морето.


Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4904 on: 21.11.2019, 13:38:17 »
Иво уцели горе долу толкова 800 000 евро са всички производители. Освен всички изброени недостатъци тези електробуси нямат голям ресурс максимум 300 000 км.Ако ще се претоварват и ще обикалят по разбити улици съвсем.   
The Grand Tour

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3486
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4905 on: 29.11.2019, 02:04:53 »
Само почакайте да минат няколко зимни сезона, за да разберете колко от електробусите ще имат нужда от нови "зарядни клетки" и колко е скъпа подмяната им...
████████████████████████ Епилог

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14236
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4906 on: 02.12.2019, 10:46:29 »
Quote
Румяна Милова временно поема Центъра за градска мобилност в София, съобщава БНТ. До рокадата се стигна, след като Христиан Петров, който беше директор на дружеството над 3 години, стана общински съветник.

Досега Милова беше директор на Дирекция "Паркиране и гаражи" в ЦГМ. Звеното сега ще оглави заместникът й Александър Георгиев.

Милова, която е и член на съвета на директорите, ще заема поста изпълнителен директор на ЦГМ до избора на нов съвет на директорите. Предстои той да бъде определен от Столичния общински съвет. Процедурата по избора му отнема между 1 и 3 месеца. От своя страна съветът на директорите ще определи кой от неговите членове ще оглави дружеството.

Изборът на нов състав на съвета на директорите се налага, тъй като мандатът на настоящия, както и на повечето му членове, изтича.

Нов съвет на директорите предстои ще бъде избран и за останалите общински дружества.
https://news.bg/bulgaria/rumyana-milova-poema-vremenno-tsentara-za-gradska-mobilnost.html

Олелееее! Дано е кратковременно!
« Last Edit: 03.12.2019, 09:59:00 by Emperor »

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 780
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4907 on: 06.12.2019, 11:07:53 »
Витоша, Малинова долина, Манастирски ливади имат тесни улици и само Карсъни и тем подобни могат да се справят.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5909
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4908 on: 09.12.2019, 23:05:35 »
Днес беше много забавно на транспортната комисия в СОС. Жалко че нямаше журналисти.
Гледаше се точката за повишаване на данъците. Очакват се да се съберат за 2020 г. около 38 милиона лева повече.
Оказва се, че нито една от мерките няма общо с мръсния въздух както тръбят от ГЕРБ.
Просто една част ще бъде раздадена по равно на всички 24 района за текущи ремонти. Пада се по около 400 000 лева на район.
Всичко останало (около 28 милиона лева) отива за запълването на зейналата нова дупка в транспорта, иначе ще трябва да вдигат цената на билета и на картите.
Дупката е зейнала, защото:
- вдигат заплатите на персонала;
- третият метродиаметър влиза в експлоатация от 01-ви май или 01-ви юни с планиран пробег за 2020 г. от 900 000 км. Което прави среден интервал на преминаване от 8-9 минути (В час пик по-често, извън пик и вечер - по-рядко, уикенда като цяло - по-рядко) по диаметъра;
- за поскъпнали разходи за резервни части и консумативи - няма ги старите автобуси, които се поддържаха с чук, пирон, тел и електрожен "Кракра"...
- за покриване на заемите за нови превозни средства;
- за повишената цена на пробег, защото линии от автотранспорта отиват в електротранспорта с електробуси, който вози на почти двойно по-висока цена;
- за увеличените в пъти разходи за застраховки
- постоянно намаляващият пътникопоток в транспорта като цяло, независимо милиардните инвестиции в метро и др.

Тоест - всичките пари ще отидат по изцяло вече поети ангажименти и задължения. Нямат общо с екологията и мръсния въздух. Да не си помислите случайно, че Столична община е загрижена за вашето здраве?
« Last Edit: 09.12.2019, 23:08:12 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2000
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4909 on: 09.12.2019, 23:59:59 »
Защо електробусите возят на по-висока цена? Първоначалната инвестиция е по-голяма, но после не би ли трябвало разходите да са по-малки? Или в този пробег е включена и цената за закупуване по някакъв начин?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12950
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4910 on: 10.12.2019, 00:11:19 »
И другия голям въпрос, защо въпреки милионите инвестиции последните години пътниците видимо намаляват?

Според мен една от причините е че не се гледа на транспорта в цялата страна като на едно цяло. Метрото и новите автобуси са нещо много хубаво, но сами по себе си няма да донесат нови пътници. Всичко трябва да е навързано в едно цяло. Градски транспорт, междуградски автобуси и БДЖ. Например БДЖ вози всеки ден хилади потенциални клиенти на ГТ, ако орежат някой влак и стане неудобен за пътуващите те се пренасочват към автомобили и оттам се губят и пътници в ГТ. Същото важи и за междуградските автобуси. Има населени места близо до София които имат транспорт по няколко пъти на ден, разбира се жителите им идват на работа всеки ден с коли и ето още потенциално загубени пътници. Метрото и новите автобуси са ок ако пътуваш само с една линия от точка А до точка Б, но обикновено човек сменя по 1-2 различни превоза. Ако единия от тях не е ок автоматично обикновено го отказва и от другия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4911 on: 10.12.2019, 01:12:51 »
Единственият шанс да се оправи транспортът е
1. да се въведе билет, с който се пътува с прекачване,
2. да се намали броя на лините, за сметка на качеството, т.е. по-малко, но по-редовни и
3. да се синхронизират удачно линиите, така че да те правят необходимите връзки

Друга тема е, че това няма да стане в обозримо бъдеще.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2940
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4912 on: 10.12.2019, 10:36:28 »
Ето малка представителна извадка от ремонта на Женски пазар, който беше преди по-малко от 2 седмици. Състоянието на паветата и виброизолацията от преди малко:
https://photos.app.goo.gl/QXmUBCwuk4mxdKDD7
Т,е, проблемите с дупките са два вида - в пряк и в преносен. Като в прекия смисъл води до преносен.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5909
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4913 on: 10.12.2019, 10:38:59 »
Не съм съгласен с предложение 2. Да, възможно е някои маршрути да не са оптимални, но на София й липсват около 50 линии на градския транспорт (имайки предвид и метрото) чисто ако се хванат нормите за изчисление, че на около 5000 души трябва да се организира 1 редовна линия на градския.
Ако се абстрахираме от теорията, то това се вижда и с просто око по направления, които липсва градски транспорт. Например - няма нито една линия на ГТ, която да прави директна връзка от Цариградско към Вапцаров - Хладилника - бул. България; липсват тангенциални линии - за връзка на големи жилищни комплекси, без да се минава през центъра. Липсват директни връзки по Околовръстното между южните квартали и Младост - от бул. България и от бул. Черни връх. Има и още много други. По всички тези направления е задръстено с автомобили. Защо ли? Хората нямат алтернатива.

Относно електробусите в "Електротранспорта". Правилно Emperor ме подсети, че в бизнес плана за електробусите на Електротранспорта се предлага цена от 3,30 лева на км пробег, но нищо официално такова все още не е гласувано. Това предложение е от 2017 г. и не отчита поетите ангажименти за триразово увеличение на заплатите с по 10 %. Та вероятно това ще се "индексира" цената на км пробег нагоре.
Крайно време е общинските транспортни оператори да се обединят в един, а цената за км пробег да се разбие индивидуално за всяка линия.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5300
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4914 on: 10.12.2019, 11:03:29 »
По Околовръстното има редовния 111, който прави връзки между южните квартали и няма нужда от допълнителни силно дублиращи се с него линии.  :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5909
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4915 on: 10.12.2019, 11:13:47 »
Глупости! А какво време ще ти е необходимо да достигнеш сумарно с градски транспорт от бул. България или от бул. Черни връх дестинации по околовръстното или в Младост? Все разстояния, които с автомобил се взимат за 15-20 минути. С градския колко ще е?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 780
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4916 on: 10.12.2019, 11:18:19 »
По Околовръстното има редовния 111, който прави връзки между южните квартали и няма нужда от допълнителни силно дублиращи се с него линии.  :rolleyes:

Силно дублиращи се с него - не, но 111 изпълнява функция по-скоро на околовръстна линия и няма много удобни връзки с други транспортни линии.

Ако се абстрахираме от теорията, то това се вижда и с просто око по направления, които липсва градски транспорт. Например - няма нито една линия на ГТ, която да прави директна връзка от Цариградско към Вапцаров - Хладилника - бул. България; липсват тангенциални линии - за връзка на големи жилищни комплекси, без да се минава през центъра. Липсват директни връзки по Околовръстното между южните квартали и Младост - от бул. България и от бул. Черни връх. Има и още много други. По всички тези направления е задръстено с автомобили. Защо ли? Хората нямат алтернатива.

Трамвайна линия по Каблешков може да реши тези проблеми. Може например, да се свърже Баучер с бул.България, както и планираната голяма тангенциална линия която да свърже южните квартали с Дианабад и 4км. Надявам се да стане реалност и пробива Васил Стефанов който да свърже Ман.ливади с Младост и евентуално Самоковско шосе. Там също може да се помисли за транспорт.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4917 on: 10.12.2019, 11:29:52 »
Не съм съгласен с предложение 2.
Предложение 1 е именно за да бъде приложимо предложение 2.
3 пък е следствие от 2, което би позволило 1 и 2 заедно и сумарно да доведат до качествена услуга.

Викторе, явно и ти не успяваш да се откъснеш от закостенялото мислене за това, как от всяка до всяка керемидка трябва да има директна връзка. Този подход не води до нищо добро и малките градове в България са жив пример за това.

Прикачвам една снимка от маршрутната мрежа на Виена, където се вижда, как почти никъде не се движат заедно 2 или повече линии. На хората не им пука особено, защото линиите са редовни (т.2), могат да се прекачват колкото си искат (т.1) и връзките са удобни (т.3). Ако случайно някъде се движат 2 линии заедно, то те са синхронизирани.



Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 895
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4918 on: 10.12.2019, 12:13:26 »
Интересен анализ за предимствата на трамвая, пред останалите форми на ГТ. Имаше го публикуван във ФБ страницата на Електротранспорта и вероятно повечето сте го видели, но нека да го има и тук.


Трамвайте са остарял вид транспорт и постъпенно трябва да се премахват от града . Да се заменят с тролейбуси електробуси и автобуси. Влакове в града не ни трябват.Толкова е просто а не го разбират.Странно , това се нарича инерция ли консерватизам , ли не знам . трябва да се премахват , кадето са най неудачни Недостатаците на този вид транспорт са. Голям спирачен път неудачен за градско движение. Дори листопада им пречи че почват да се пързалят заради него. Ако някой закъса другите не могат да се движат също. Много по скъпо изграждане на трасе за трамвай .Отколкото за автобус или тролейбус. А и не може да се ползва от други за разлика от автобусното и тролейбусно трасе. Когато се движи по средата на улицата всички други трябва да спират за да може пътниците му да се качват и слизат което в много случай е опасно за тях. Стрелките им замръзват и се пълнят с улична мръсотия което е проблем за движението им. Много по скъпи са от автобуса и тролейбуса около 5 милиона е един брой автобуса е около половин а тролейбуса окло един милион. И други недостатаци сетете се сами за тях.Давам аргументи а не само така харесват ми не ми харесват. Това че на някой хора им е интересно да си колекционират и играят с детски влакчета е нещо подобно. Но да си играем на трамвайчета в града не ми се вижда прагматично. Разбира се не напълно и не изведнъж трябва да се премахнат . Защото е нереалистично но полека лека .Трябва да се върви натам.
« Last Edit: 10.12.2019, 13:09:12 by georgi64 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10698
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4919 on: 10.12.2019, 12:17:55 »
Аз възприемам предложение 2 по-скоро насочено над не малкото нерентабилни и изпитващи откровена нужда от ликвидиране линии. Това, че в София има голям дублаж на тролейбусните линии прави ли ги нерентабилни? А автобусните линиите по „Сливница“ колко са и това, че са много прави ли ги нерентабилни? Това, което съсипа градския транспорт в София в последните десет години и особено след откриването на втора метролиния беше именно философията за дублажа. Вероятно имаше такъв проблем, но той първо беше безкрайно преекспониран и второ решен по най-неправилния възможен начин като вместо да се преразгледат линиите и маршрутите се преразгледаха само интервалите, а разписанията се обезумиха напълно като тези на тролейбусния транспорт се затегнаха до степен да ти е трудно да си спазиш разписанието, а тези на автобусния се разтегнаха до степен максимална скорост на движение, за да не си с 10 минути аванс 30 километра в час. Ако говорим за пресищане на транспортната схема то същественият проблем точно в този момент не са проблемите с наземните линии, а трета метролиния, тъй като тя е в пълен конфликт с тролейбусната мрежа в идеалния център, която е гръбнака на градския транспорт в София, а същевременно е една безкрайно скъпа инвестиция, която не може да си позволи да е на загуба и затова този гръбнак ще бъде неминуемо орязан, а същевременно времето за стигане от повърхността до пероните събрано с времето за изчакване на влаковете ще ограничи и почти ще заличи ползите от метрото спрямо тролейбусите, което обрича София на абсолютен транспортен хаос и пълна алогичност. Казано с други думи опасахме целия център с метро до степен, в която то компрометира ползите само от себе си и понеже е най-скъпата инвестиция трябва да го оправдаем като орежем оптимални наземни и всъщност съизмерими по времепътуване линии.