Author Topic: Новини от София  (Read 1054164 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4900 on: 02.12.2019, 10:46:29 »
Quote
Румяна Милова временно поема Центъра за градска мобилност в София, съобщава БНТ. До рокадата се стигна, след като Христиан Петров, който беше директор на дружеството над 3 години, стана общински съветник.

Досега Милова беше директор на Дирекция "Паркиране и гаражи" в ЦГМ. Звеното сега ще оглави заместникът й Александър Георгиев.

Милова, която е и член на съвета на директорите, ще заема поста изпълнителен директор на ЦГМ до избора на нов съвет на директорите. Предстои той да бъде определен от Столичния общински съвет. Процедурата по избора му отнема между 1 и 3 месеца. От своя страна съветът на директорите ще определи кой от неговите членове ще оглави дружеството.

Изборът на нов състав на съвета на директорите се налага, тъй като мандатът на настоящия, както и на повечето му членове, изтича.

Нов съвет на директорите предстои ще бъде избран и за останалите общински дружества.
https://news.bg/bulgaria/rumyana-milova-poema-vremenno-tsentara-za-gradska-mobilnost.html

Олелееее! Дано е кратковременно!
« Last Edit: 03.12.2019, 09:59:00 by Emperor »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4901 on: 06.12.2019, 11:07:53 »
Витоша, Малинова долина, Манастирски ливади имат тесни улици и само Карсъни и тем подобни могат да се справят.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4902 on: 09.12.2019, 23:05:35 »
Днес беше много забавно на транспортната комисия в СОС. Жалко че нямаше журналисти.
Гледаше се точката за повишаване на данъците. Очакват се да се съберат за 2020 г. около 38 милиона лева повече.
Оказва се, че нито една от мерките няма общо с мръсния въздух както тръбят от ГЕРБ.
Просто една част ще бъде раздадена по равно на всички 24 района за текущи ремонти. Пада се по около 400 000 лева на район.
Всичко останало (около 28 милиона лева) отива за запълването на зейналата нова дупка в транспорта, иначе ще трябва да вдигат цената на билета и на картите.
Дупката е зейнала, защото:
- вдигат заплатите на персонала;
- третият метродиаметър влиза в експлоатация от 01-ви май или 01-ви юни с планиран пробег за 2020 г. от 900 000 км. Което прави среден интервал на преминаване от 8-9 минути (В час пик по-често, извън пик и вечер - по-рядко, уикенда като цяло - по-рядко) по диаметъра;
- за поскъпнали разходи за резервни части и консумативи - няма ги старите автобуси, които се поддържаха с чук, пирон, тел и електрожен "Кракра"...
- за покриване на заемите за нови превозни средства;
- за повишената цена на пробег, защото линии от автотранспорта отиват в електротранспорта с електробуси, който вози на почти двойно по-висока цена;
- за увеличените в пъти разходи за застраховки
- постоянно намаляващият пътникопоток в транспорта като цяло, независимо милиардните инвестиции в метро и др.

Тоест - всичките пари ще отидат по изцяло вече поети ангажименти и задължения. Нямат общо с екологията и мръсния въздух. Да не си помислите случайно, че Столична община е загрижена за вашето здраве?
« Last Edit: 09.12.2019, 23:08:12 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4903 on: 09.12.2019, 23:59:59 »
Защо електробусите возят на по-висока цена? Първоначалната инвестиция е по-голяма, но после не би ли трябвало разходите да са по-малки? Или в този пробег е включена и цената за закупуване по някакъв начин?
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4904 on: 10.12.2019, 00:11:19 »
И другия голям въпрос, защо въпреки милионите инвестиции последните години пътниците видимо намаляват?

Според мен една от причините е че не се гледа на транспорта в цялата страна като на едно цяло. Метрото и новите автобуси са нещо много хубаво, но сами по себе си няма да донесат нови пътници. Всичко трябва да е навързано в едно цяло. Градски транспорт, междуградски автобуси и БДЖ. Например БДЖ вози всеки ден хилади потенциални клиенти на ГТ, ако орежат някой влак и стане неудобен за пътуващите те се пренасочват към автомобили и оттам се губят и пътници в ГТ. Същото важи и за междуградските автобуси. Има населени места близо до София които имат транспорт по няколко пъти на ден, разбира се жителите им идват на работа всеки ден с коли и ето още потенциално загубени пътници. Метрото и новите автобуси са ок ако пътуваш само с една линия от точка А до точка Б, но обикновено човек сменя по 1-2 различни превоза. Ако единия от тях не е ок автоматично обикновено го отказва и от другия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4905 on: 10.12.2019, 01:12:51 »
Единственият шанс да се оправи транспортът е
1. да се въведе билет, с който се пътува с прекачване,
2. да се намали броя на лините, за сметка на качеството, т.е. по-малко, но по-редовни и
3. да се синхронизират удачно линиите, така че да те правят необходимите връзки

Друга тема е, че това няма да стане в обозримо бъдеще.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4906 on: 10.12.2019, 10:36:28 »
Ето малка представителна извадка от ремонта на Женски пазар, който беше преди по-малко от 2 седмици. Състоянието на паветата и виброизолацията от преди малко:
https://photos.app.goo.gl/QXmUBCwuk4mxdKDD7
Т,е, проблемите с дупките са два вида - в пряк и в преносен. Като в прекия смисъл води до преносен.
Украйна, победа!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4907 on: 10.12.2019, 10:38:59 »
Не съм съгласен с предложение 2. Да, възможно е някои маршрути да не са оптимални, но на София й липсват около 50 линии на градския транспорт (имайки предвид и метрото) чисто ако се хванат нормите за изчисление, че на около 5000 души трябва да се организира 1 редовна линия на градския.
Ако се абстрахираме от теорията, то това се вижда и с просто око по направления, които липсва градски транспорт. Например - няма нито една линия на ГТ, която да прави директна връзка от Цариградско към Вапцаров - Хладилника - бул. България; липсват тангенциални линии - за връзка на големи жилищни комплекси, без да се минава през центъра. Липсват директни връзки по Околовръстното между южните квартали и Младост - от бул. България и от бул. Черни връх. Има и още много други. По всички тези направления е задръстено с автомобили. Защо ли? Хората нямат алтернатива.

Относно електробусите в "Електротранспорта". Правилно Emperor ме подсети, че в бизнес плана за електробусите на Електротранспорта се предлага цена от 3,30 лева на км пробег, но нищо официално такова все още не е гласувано. Това предложение е от 2017 г. и не отчита поетите ангажименти за триразово увеличение на заплатите с по 10 %. Та вероятно това ще се "индексира" цената на км пробег нагоре.
Крайно време е общинските транспортни оператори да се обединят в един, а цената за км пробег да се разбие индивидуално за всяка линия.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4908 on: 10.12.2019, 11:03:29 »
По Околовръстното има редовния 111, който прави връзки между южните квартали и няма нужда от допълнителни силно дублиращи се с него линии.  :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4909 on: 10.12.2019, 11:13:47 »
Глупости! А какво време ще ти е необходимо да достигнеш сумарно с градски транспорт от бул. България или от бул. Черни връх дестинации по околовръстното или в Младост? Все разстояния, които с автомобил се взимат за 15-20 минути. С градския колко ще е?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4910 on: 10.12.2019, 11:18:19 »
По Околовръстното има редовния 111, който прави връзки между южните квартали и няма нужда от допълнителни силно дублиращи се с него линии.  :rolleyes:

Силно дублиращи се с него - не, но 111 изпълнява функция по-скоро на околовръстна линия и няма много удобни връзки с други транспортни линии.

Ако се абстрахираме от теорията, то това се вижда и с просто око по направления, които липсва градски транспорт. Например - няма нито една линия на ГТ, която да прави директна връзка от Цариградско към Вапцаров - Хладилника - бул. България; липсват тангенциални линии - за връзка на големи жилищни комплекси, без да се минава през центъра. Липсват директни връзки по Околовръстното между южните квартали и Младост - от бул. България и от бул. Черни връх. Има и още много други. По всички тези направления е задръстено с автомобили. Защо ли? Хората нямат алтернатива.

Трамвайна линия по Каблешков може да реши тези проблеми. Може например, да се свърже Баучер с бул.България, както и планираната голяма тангенциална линия която да свърже южните квартали с Дианабад и 4км. Надявам се да стане реалност и пробива Васил Стефанов който да свърже Ман.ливади с Младост и евентуално Самоковско шосе. Там също може да се помисли за транспорт.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4911 on: 10.12.2019, 11:29:52 »
Не съм съгласен с предложение 2.
Предложение 1 е именно за да бъде приложимо предложение 2.
3 пък е следствие от 2, което би позволило 1 и 2 заедно и сумарно да доведат до качествена услуга.

Викторе, явно и ти не успяваш да се откъснеш от закостенялото мислене за това, как от всяка до всяка керемидка трябва да има директна връзка. Този подход не води до нищо добро и малките градове в България са жив пример за това.

Прикачвам една снимка от маршрутната мрежа на Виена, където се вижда, как почти никъде не се движат заедно 2 или повече линии. На хората не им пука особено, защото линиите са редовни (т.2), могат да се прекачват колкото си искат (т.1) и връзките са удобни (т.3). Ако случайно някъде се движат 2 линии заедно, то те са синхронизирани.



Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4912 on: 10.12.2019, 12:13:26 »
Интересен анализ за предимствата на трамвая, пред останалите форми на ГТ. Имаше го публикуван във ФБ страницата на Електротранспорта и вероятно повечето сте го видели, но нека да го има и тук.


Трамвайте са остарял вид транспорт и постъпенно трябва да се премахват от града . Да се заменят с тролейбуси електробуси и автобуси. Влакове в града не ни трябват.Толкова е просто а не го разбират.Странно , това се нарича инерция ли консерватизам , ли не знам . трябва да се премахват , кадето са най неудачни Недостатаците на този вид транспорт са. Голям спирачен път неудачен за градско движение. Дори листопада им пречи че почват да се пързалят заради него. Ако някой закъса другите не могат да се движат също. Много по скъпо изграждане на трасе за трамвай .Отколкото за автобус или тролейбус. А и не може да се ползва от други за разлика от автобусното и тролейбусно трасе. Когато се движи по средата на улицата всички други трябва да спират за да може пътниците му да се качват и слизат което в много случай е опасно за тях. Стрелките им замръзват и се пълнят с улична мръсотия което е проблем за движението им. Много по скъпи са от автобуса и тролейбуса около 5 милиона е един брой автобуса е около половин а тролейбуса окло един милион. И други недостатаци сетете се сами за тях.Давам аргументи а не само така харесват ми не ми харесват. Това че на някой хора им е интересно да си колекционират и играят с детски влакчета е нещо подобно. Но да си играем на трамвайчета в града не ми се вижда прагматично. Разбира се не напълно и не изведнъж трябва да се премахнат . Защото е нереалистично но полека лека .Трябва да се върви натам.
« Last Edit: 10.12.2019, 13:09:12 by georgi64 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4913 on: 10.12.2019, 12:17:55 »
Аз възприемам предложение 2 по-скоро насочено над не малкото нерентабилни и изпитващи откровена нужда от ликвидиране линии. Това, че в София има голям дублаж на тролейбусните линии прави ли ги нерентабилни? А автобусните линиите по „Сливница“ колко са и това, че са много прави ли ги нерентабилни? Това, което съсипа градския транспорт в София в последните десет години и особено след откриването на втора метролиния беше именно философията за дублажа. Вероятно имаше такъв проблем, но той първо беше безкрайно преекспониран и второ решен по най-неправилния възможен начин като вместо да се преразгледат линиите и маршрутите се преразгледаха само интервалите, а разписанията се обезумиха напълно като тези на тролейбусния транспорт се затегнаха до степен да ти е трудно да си спазиш разписанието, а тези на автобусния се разтегнаха до степен максимална скорост на движение, за да не си с 10 минути аванс 30 километра в час. Ако говорим за пресищане на транспортната схема то същественият проблем точно в този момент не са проблемите с наземните линии, а трета метролиния, тъй като тя е в пълен конфликт с тролейбусната мрежа в идеалния център, която е гръбнака на градския транспорт в София, а същевременно е една безкрайно скъпа инвестиция, която не може да си позволи да е на загуба и затова този гръбнак ще бъде неминуемо орязан, а същевременно времето за стигане от повърхността до пероните събрано с времето за изчакване на влаковете ще ограничи и почти ще заличи ползите от метрото спрямо тролейбусите, което обрича София на абсолютен транспортен хаос и пълна алогичност. Казано с други думи опасахме целия център с метро до степен, в която то компрометира ползите само от себе си и понеже е най-скъпата инвестиция трябва да го оправдаем като орежем оптимални наземни и всъщност съизмерими по времепътуване линии.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4914 on: 10.12.2019, 12:41:53 »
Трамвайте са остарял вид транспорт и постъпенно трябва да се премахват от града . Да се заменят с тролейбуси електробуси и автобуси. Влакове в града не ни трябват.
Така са си мислели на запад преди 40-50 години, закривали са яко трамвайни трасета. Сега се чудят как да ги възстановяват. Трамваите имат много по-голяма вместимост от един автобус или тролей, и когато са обособени, са доста бърз и удобен транспорт. Това, че у нас трасетата са силно амортизирани, липсват бретели, автономни трасета и скоростта им е ниска, не означава, че навсякъде е така. Ходи и се повози в Загреб, Будапеща, Виена, Прага, Берлин, сравни обслужването и тогава давай крайни оценки против трамваите.

Колкото до маршрутите, неведнъж съм казвал и пак ще кажа, че трябва да се мисли в посока съкращаване дължината на маршрутите, което да е свързано със стимулиране на прекачванията. В много западни градове чрез гласовото оповестявяне в автобуси, трамваи и метро се съобщава какви връзки има на всяка спирка, същото е указано и на маршрутните схеми. Тук това липсва, дори в метрото не се съобщава с какви линии от наземния транспорт прави връзка. Маршрутната схема би трябвало основно да се преработи, след като се изследват внимателно пътникопотоците. Дългите линии като 11, 72, 83, 102, 111, тб 7 и т.н. трябва да се заменят с по няколко по-къси, допълващи се. Само човек с много свободно време би пътувал от крайна до крайна точка по тези дълги линии.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4915 on: 10.12.2019, 13:40:36 »
ТБ 7 трябва да минава по Опълченска и така няма да е чак толкова дълга линия.  :rolleyes: За 11, 72, 83 и 102 няма особено удобни възможности за разделяне, 111 трябва да мине на съчленени автобуси и да се направи най-накрая нормално околовръстно между НИМ и Люлин.  :rolleyes: 111 пътува от разклона за Драгалевци до БПС  около 15 минути без сериозни задръствания и това време трудно може да бъде намалено. Дублиране на 111 по Околовръстното е абсолютно неоправдано, по-скоро има смисъл да има по-редовни автобуси до възлите за Драгалевци и Бояна и оттам да става прекачване. :rolleyes:
« Last Edit: 10.12.2019, 13:43:58 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4916 on: 10.12.2019, 14:02:13 »
[
Трамвайте са остарял вид транспорт и постъпенно трябва да се премахват от града . Да се заменят с тролейбуси електробуси и автобуси. Влакове в града не ни трябват.Толкова е просто а не го разбират.
\

Ам туй с метрото са влакове в града? Ще ги махаме ли?
Явно не живееш в Младост. Би ли ми казал този модерен според теб градски транспорт прави ли много кеф на живущите като няма свободен булевард в час пик там? Т.е. твоя вид транспорт е идеален, ама трябва да се спрат леките автомобили поне на 80%.
Всъщност ти изкаш да кажеш, че и дишането е остарял метод на набавяне на енергия щото в София не може да се диша и да минаваме на акумулатори и ние?
Управлението на СО е провал по всички направление - въздух, вода, земя! Има изключение само под земя.
Украйна, победа!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4917 on: 10.12.2019, 16:02:16 »

Дългите линии като 11, 72, 83, 102, 111, тб 7 и т.н. трябва да се заменят с по няколко по-къси, допълващи се. Само човек с много свободно време би пътувал от крайна до крайна точка по тези дълги линии.

Това е най-вредното и опасно нещо, което може да се направи. Дългите линии са перфектни. Аз от доста време искам обединение на 78 със 77, на 310 с 213 и други подобни.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4918 on: 10.12.2019, 16:09:09 »
Обоснови се. Минусите на дългите линии са, че трупат повече закъснения, съответно стават по-нередовни, от това следва и пакетно придвижване. В случай на безплатно прекачване между линиите, какъв е проблема да се прекачи човек?

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4919 on: 10.12.2019, 16:33:33 »


Трамвайте са остарял вид транспорт и постъпенно трябва да се премахват от града . Да се заменят с тролейбуси електробуси и автобуси.

Нищо лично, но това е една от най-върховните глупости, раждани в този форум някога. А примери, че това не само не е така, ами трамваите в момента изживяват своя ренесанс - бол.