Author Topic: Новини от София  (Read 1054045 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4920 on: 10.12.2019, 16:36:54 »
Обоснови се. Минусите на дългите линии са, че трупат повече закъснения, съответно стават по-нередовни, от това следва и пакетно придвижване. В случай на безплатно прекачване между линиите, какъв е проблема да се прекачи човек?

Масата хора, вкл и аз пътуваме с карти. Т.е. прекачването ни е безплатно. И получаваме бонус - допълнително чакане. Аз дори съм ползвал линия 111 от Кооперативния пазар до Младост - към 65 мин пътуване, но удобно и приятно. Не знам с какво друго можех да направя този преход по аналогичен начин.
Задръстванията трябва да се намалят драстично и в никакъв случай не трябва да се дават като пример при промяна на линии. Т.е. където има задръстване, то трябва максимално да се даде предимство на градския транспорт. Винаги могат да се сложат и такси за леките коли, с цел намаледнието им на броя.
Не сме 1999 г., когато от Македония до УНСС можех безпроблемно да стигна по 4 различни начина за време 35-45 мин с по няколко прекачвания.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4921 on: 10.12.2019, 17:10:15 »
Обединение на 213 и 310 е безумие - получава се свръхдълга линия с курс  около 80 минути в посока с практическа невъзможност да се спазва разписание делник, също ще се наложи обслужване от два гаража и все едно няма да има късни курсове до Люлин - колите от Малашевци ще се изключват на Сточна Гара, тези от Дружба на последната спирка в Младост 4. Аналогично обединение на 78 и 77 ще създаде големи проблеми без да подобри обслужването - курсът ще е около 80 минути в посока с практическа невъзможност да се спазва разписание делник, колите от Малашевци ще се изключват на Централна или Сточна Гара, тези от Земляне на Западен Парк. :rolleyes: От Кооперативен Пазар до Младост има отлична възможност за придвижване с малко ходене пеш или довозване до МС Люлин и оттам с метро - общото времепътуване е под половин час, няма никакъв смисъл човек да се таралянка над час по Околовръстното със 111. :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4922 on: 10.12.2019, 17:10:52 »
Масата хора, вкл и аз пътуваме с карти. Т.е. прекачването ни е безплатно. И получаваме бонус - допълнително чакане. Аз дори съм ползвал линия 111 от Кооперативния пазар до Младост - към 65 мин пътуване, но удобно и приятно. Не знам с какво друго можех да направя този преход по аналогичен начин.
С метрото щеше да стигнеш за максимум 30 минути - наполовина по-кратко време, без задръствания, вмирисани пътници и задръствания. Знаем, че ти метро умишлено не ползваш, но такива пътници като теб са рядкост. Аз не бих си причинил доброволно пътуване със 111 от Люлин до Младост, при положение, че има метро.

Ако има добра обвръзка на линиите, с тактови интервали, чакането за прекачване може да е не повече от 5-10 минути. Задръстванията няма как да изчезнат с магическа пръчка, дори и да се обособят повече бус ленти и да се наложат такси за влизане в центъра, колите няма да намалеят изведнъж. Ако градският транспорт дава необходимата алтернатива, хората сами биха го предпочели. Времето на всеки е ценно и затова един бърз, удобен  и точен градски транспорт ще е търсен, дори и да не е с най-новите превозни средства.

Иначе по твоята логика дай да обединим 88+83, защото някой има време и иска без прекачване да стигне от Дружба до Илиенци, или А1+А11, за да може баба Гичка да се прибира от Кокаляне до Овча купел, без да се прекачва. :crazy:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4923 on: 10.12.2019, 17:16:16 »
Трамваите са остарял вид транспорт и постъпенно трябва да се премахват от града.....

Явно не си прочел статията. Там съвсем достъпно е написано какви са предимствата на трамвая:
- голяма превозна способност;
- ниска себестойност на превоза;
- ниски експлоатационни разходи;
- дълъг живот на мотрисите и др.
Или по-просто казано, трамваят може да превози много повече пътници за единица време от тролея и автобуса, съответно себестойността на превоза за един превозен пътник е по-малка. Това, че нашите общинари дублираха трамвайните маршрути с автобусни, оставиха трамвайната мрежа на доизживяване и отблъснаха пътниците от трамваите, не е проблем на самия вид транспорт, а на хората, които го управляват.
« Last Edit: 10.12.2019, 17:46:31 by UMSofia »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4924 on: 10.12.2019, 18:25:25 »
Обоснови се. Минусите на дългите линии са, че трупат повече закъснения, съответно стават по-нередовни, от това следва и пакетно придвижване. В случай на безплатно прекачване между линиите, какъв е проблема да се прекачи човек?
Ами примерно - аз пътувам с кола до депото защото - 78 пристига 2 минути след като 77 е тръгнал от Гарата например. На връщане е същата работа. При обединяване на 77 и проблем няма да го има . И не само за мен - за много хора. Аз съм също за дълги линии - от единия до другия край на София. Разбира се - Благун се беше изказал в някаква тема , че късите линии били по-добре. А както виждам и тук - не само той.
11 тм линия е вероятно най-дългата трамвайна линия в София. Няма закъснения повече от 2- 3 минути. разбира се - има заспи , които правят и 12 минути закъснение.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4925 on: 10.12.2019, 18:44:31 »
Аз не знам,до преди минута се блъсках като животно в 67 от мс Гм Димитров до Симеоновско. На спирката на метро станцията в 18:15 се събират над 200 души, които трябва да се наблъскат по закъсняващи малки и големи автобуси.
Нито е дълга, нито къса линия. Само ненормалник би очаквал автобуси да поемат огромния трафик, който метрото стоварва при положение, че тези автобуси са задръстени преди това.
Голям тъпизъм е също, че има линии без съчленени автобуси независимо, че реват за такива в час пик. Дефакто пътниците от метрото към кв. Витоша са оставени на едно малко 67 без други линии, без трамвай, без дори обещания тролейбус от винарово колело до Симеоновско.
Е това не е ли просто плюнка в лицето на живущите в цял район?
Такъв ад е и вечер по линиите като 1,3 по Цариградско.
Често се чудя СО дали не се обитава от инквизитори вместо от хора...

Също очаквам първоначалното пускане на МД3 предимно да влоши положението особено на МД1 вместо полза за сегашните пътници.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 10.12.2019, 19:10:22 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 873
  • Citaro
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4926 on: 10.12.2019, 19:29:30 »
В 69 беше същата ситуация към 17:00 - закъснение, тъпканица и димящи предни гуми на автобуса.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4927 on: 10.12.2019, 19:38:33 »
В 69 беше същата ситуация към 17:00 - закъснение, тъпканица и димящи предни гуми на автобуса.
Много искам да видя електробуса през зимата на тая тъпканица как ще изпразни батерията.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk

Украйна, победа!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4928 on: 10.12.2019, 22:16:16 »
Аз възприемам предложение 2 по-скоро насочено над не малкото нерентабилни и изпитващи откровена нужда от ликвидиране линии. Това, че в София има голям дублаж на тролейбусните линии прави ли ги нерентабилни? А автобусните линиите по „Сливница“ колко са и това, че са много прави ли ги нерентабилни?
Ако по Сливница се оставят само тролеи 6 и 7, при сегашните параметри биха могли в час пик да се движат през 6 минути, т.е. синхронизирано през 3 минути. Повече от перфектен интервал.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4929 on: 10.12.2019, 22:42:56 »
Проблемът на планировката на София е че в кварталите пътните артерии се разделят като клони на дърво, които обаче имат само един ствол тоест само един изход към града в някои случаи два както в „Младост“ и „Люлин“, но „Царица Йоана“ и „Проф. Марко Семов“ са окупирани от метрото. Не можеш да закриеш 310, защото оставяш „Райко Даскалов“ без транспорт. Най-лесно може да кажеш, че от закриване се нуждае актуалният маршрут на 309 от „Люлин“ 1 до „Орион“, но ССБ „Успех“ губи всякаква нормална линия до центъра. Би могло да се направи 82 да обръща на гарата но да се качва там от „Лъвов мост“, така или иначе това е най-важната спирка, а не толкова „Сточна гара“ и да се преминава покрай Съюза на слепите, но какво ще вози „Проф. Александър Станишев“ до метростанция „Сливница“. Има много параграфи 22. В „Младост“ също е много объркано. 76, 305, 213, 413, 113, 306, 314, всички са или за закриване или за ревизия.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4930 on: 11.12.2019, 09:46:59 »
С метрото щеше да стигнеш за максимум 30 минути - наполовина по-кратко време, без задръствания, вмирисани пътници и задръствания. Знаем, че ти метро умишлено не ползваш, но такива пътници като теб са рядкост. Аз не бих си причинил доброволно пътуване със 111 от Люлин до Младост, при положение, че има метро.

Информацията ти не е вярна. Пътуване с метро би ми отнело минимум 45 мин, пътуване с три превозни средства вместо с едно и в тези 45 мин не се слага времето на чакане на второто и третото превозно средство. А "на вмирисаните пътници" бих отговорил - по-добре да пътувам с удобен конфортен нов автобус БМЦ по 111, отколкото в дупката под земята и бонусът слизане и качване от станциите, без грам въздух.


Ами примерно - аз пътувам с кола до депото защото - 78 пристига 2 минути след като 77 е тръгнал от Гарата например. На връщане е същата работа. При обединяване на 77 и проблем няма да го има . И не само за мен - за много хора. Аз съм също за дълги линии - от единия до другия край на София. Разбира се - Благун се беше изказал в някаква тема , че късите линии били по-добре. А както виждам и тук - не само той.
11 тм линия е вероятно най-дългата трамвайна линия в София. Няма закъснения повече от 2- 3 минути. разбира се - има заспи , които правят и 12 минути закъснение.

Много добър пример. Аз за трамваите съм за дълги линии на малки интервали. Ежедневно виждам как на едно и също време са поне по два трамвая. За да се спазват всички правила - да не се правят двойни спирки, да не се преминава на забранен сигнал, да се спазва дистанция, то ще се получи закъснение за някой.
« Last Edit: 11.12.2019, 09:50:22 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4931 on: 11.12.2019, 10:51:03 »


Ами примерно - аз пътувам с кола до депото защото - 78 пристига 2 минути след като 77 е тръгнал от Гарата например. На връщане е същата работа. При обединяване на 77 и проблем няма да го има . И не само за мен - за много хора. Аз съм също за дълги линии - от единия до другия край на София. Разбира се - Благун се беше изказал в някаква тема , че късите линии били по-добре. А както виждам и тук - не само той.
11 тм линия е вероятно най-дългата трамвайна линия в София. Няма закъснения повече от 2- 3 минути. разбира се - има заспи , които правят и 12 минути закъснение.

Много добър пример. Аз за трамваите съм за дълги линии на малки интервали. Ежедневно виждам как на едно и също време са поне по два трамвая. За да се спазват всички правила - да не се правят двойни спирки, да не се преминава на забранен сигнал, да се спазва дистанция, то ще се получи закъснение за някой.

Този проблем се решава, като се организират възлови спирки на които превозните средства се изчакват и хората могат да се пракачват от една линия в друга. При нощния транспорт се справят, би трябвало и през деня да е възможно на 5-6 места из града.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4932 on: 11.12.2019, 11:03:15 »
Дълги редовни трамвайни линии могат да спазват разписание само при висок процент обособено трасе, това не винаги е възможно да се реализира. :rolleyes:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4933 on: 11.12.2019, 13:06:14 »
Проблемът на планировката на София е че в кварталите пътните артерии се разделят като клони на дърво, които обаче имат само един ствол тоест само един изход към града в някои случаи два както в „Младост“ и „Люлин“, но „Царица Йоана“ и „Проф. Марко Семов“ са окупирани от метрото. Не можеш да закриеш 310, защото оставяш „Райко Даскалов“ без транспорт. Най-лесно може да кажеш, че от закриване се нуждае актуалният маршрут на 309 от „Люлин“ 1 до „Орион“, но ССБ „Успех“ губи всякаква нормална линия до центъра
Никъде не съм писал, че трябва 310 да се закрива. Има достатъчно варианти, но тук вече залитаме към темата за "идеи".

Дългите линии са малко по-удобни, но само при идеални условия, при които няма проблеми по трасето.

Прикачвам и един пример, в който се вижда, как в ж.к. Гоце Делчев минават прекалено много линии, правещи различни връзки, при това, без да съм влючил 204.
С тези 30 превозни средства на час имаме средно през 2 минути автобус, или тролейбус. Разбира се, при сегашната ситуация ако се спре дори и една линия, около стотина бабички ще ревнат, как им е отнета директната връзка донякъде си.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #4934 on: 11.12.2019, 16:33:57 »
С тези 30 превозни средства на час имаме средно през 2 минути автобус, или тролейбус. Разбира се, при сегашната ситуация ако се спре дори и една линия, около стотина бабички ще ревнат, как им е отнета директната връзка донякъде си.

В ж.к. Гоце Делчев нямат метро, трамвая е далече, с тези 30 (по-голямата част соло) превозни средства на час извозваш към 3000 души. Ако спреш и една линия хората ще се натрупат като гроздове по вратите и ще имаш индийски условия на превоз.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4935 on: 11.12.2019, 17:18:14 »
Като сметнете и 65 каква работа върши...
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4936 on: 12.12.2019, 15:09:47 »
65 е добра довозваща линия до МС Витоша - стига от Манастирски Ливади за около 16-17 минути и не виси в тежки задръствания.  :rolleyes:

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4937 on: 12.12.2019, 15:47:37 »
Хаха, не виси. Мине ли автосранцията посока Гоце Делчев, е ужас чак до Костенски водопад. Наобратно понякога задръстването е от Луй Айер до Черни връх. Много време губи в задръстване. Ползва се единствено в частта си, от Гоце Делчев до Манастирски ливади с по макс 5 човека на курс. Иначе за да е пълен 65, значи 83 е зад него.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4938 on: 12.12.2019, 16:42:47 »
МС Витоша е единствената метростанция, до която е възможно смислено довозване от Гоце Делчев - България е твърде далеч и задръстванията по Петко Тодоров не са малки.  :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #4939 on: 12.12.2019, 17:32:53 »
На 65 нарочно му дават големи почивки на Зоопарка, за да избива задръстванията около Парадайс. Но в дни като черния петък и последващата го събота и това не помяга и се движи със закъснение. Един пример, че и късите линии губят разписания.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/