Author Topic: Новини от София  (Read 609095 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3774
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5280 on: 21.09.2020, 20:50:35 »
https://petel.bg/BTV--Spirat-noshhniya-transport-v-Sofiya-do-kraya-na-godinata__382184

Quote
БТВ: Спират нощния транспорт в София до края на годината

Quote
Готвените промени са свързани с включването в експлоатацията на третата метролиния. Предложенията, които предвиждат оптимизация на транспорта в едни от най-гъстонаселените райони на София – „Младост“, са на общински съветници от ГЕРБ и ВМРО, предаде БТВ.

Освен закриване на нощния транспорт, се предвижда и закриване на автобусна линия номер 306. Откриват се две нови крайградски линии: автобус номер 21 с маршрут от Централна гара до с. Войняговци и автобус номер 22 с маршрут от Централна гара до с. Подгумер. Софиянци реагираха на готвените промени, пише Novini.bg.

С готвените промени чакането ще се увеличи на 12 в делничните дни и между 20 минути и час в предпразничните и почивните.

След тричасова оспорвана дискусия в транспортната комисия този понеделник разписанието ще се запази. „За сметка на това, обаче прехвърлянето на нови 600 хиляди към един частен превозвач, за да се обслужват две села с общо 1500 жители мина. Мина и закриването на изключителното важна линия 306. Нямам съмнение, че става дума за лобизъм, след като някои предложения се иска финансова обосновка, преброяване на пътници, за други изведнъж не се изисква“, казва общинският съветник Борис Бонев.

Новите линии - 21 и 22, ще превозват пътници от селата Подгумер и Войняговци. Вносителите на проекта, сред които е и общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера, отхвърлиха обвиненията в лобизъм.

„Това, за което аз лобирам, е по-добър градски транспорт. Мен не ме интересува кой е операторът. Интересува ме да предоставим удобно обслужване за пътниците“, заяви Контрера, а за избора на оператор добави: „Това е една дълга сага. Миналият мандат с открита процедура по открита поръчка. Това не е концесия и някои не могат да го разберат“.

Хубавото в цялата работа, е че закриват нещо, което вече е закрито! Т.е. който го е боляло, не го боли точно сега.
Иначе прави впечатление ползването на метрото като бухалка срещу наземния транспорт както досега.
« Last Edit: 28.09.2020, 10:09:41 by blagun »

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5281 on: 21.09.2020, 21:44:19 »
По принцип транспортното обслужване на селата на север от София е сравнително лошо спрямо това на селата на юг/изток/запад. Хубаво е да се увеличат колите и да се намалят интервалите, ама да купиш автобус, преди да има приета промяна на транспортната задача на север смърди яко. Оправданието за промени заради МД3 също е смешно - Младост и МД3 ?!?
Тб3 може да е само до паметника Левски и обратно на същия интервал както е сега тб8 в участъка по Цариградско шосе, а А304 може да бъде пренасочена към Младост при подходящ маршрут. Сега няма смисъл от нея в Дружба, което си е пилеене на ограничен ресурс.

Offline bvz

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5282 on: 24.09.2020, 16:58:12 »
https://stolica.bg/mestna-politika/avtobusite-63-i-66-shte-se-dvizhat-tselogodishno-do-vitosha-dve-linii-za-severnite-raioni-na-sofiya

 :arrow: ТБ3 Надлез Надежда - УМБАЛ Св. Анна
 :arrow: TБ7 Гоце Делчев - Петте кьошета - Люлин
 :arrow: ТБ8 Гоце Делчев - Сточна гара
 :arrow: А63, 66 - целогодишно до Витоша
 :arrow: А306 - закрит
 :arrow: N1, N2, N3, N4 - закрити до края на годината
 :arrow: А21/22 - две отделни линии

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3742
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5283 on: 24.09.2020, 17:05:11 »
oooleg, има ли начин да не пускаш връзки към кафявите сайтове? Със сигурност има и по-подходящи места, от които да се цитира.

Заглавията са доста неадекватни. Закриват далеч не е най-точната дума за линии, които не се движат от половин година.
Излизат толкова странни заглавия, че една уж интелигентна дама се беше оплакала, че закриват и тб.5 и а.306.

Сега ще видим колко време ще издържи трета линия. Не че няма да има пътници, ама тази игра вече сме я играли.
21/22 се оказа точно както се очакваше - подарък за МТК. Ако не беше така, щяха да приемат предложението само една от двете линии да остане към тях, а другата да отиде в автото.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1029
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5284 on: 24.09.2020, 17:29:49 »
petel ли? Не бих казал че е кафяв сайт. Което не пречи да се изразяват неграмотно. Нощният транспорт е спрян до края на годината защото епидемиологичната обстановка изисква така. Догодина може да го пуснат.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5285 on: 24.09.2020, 22:17:05 »
Във ФБ пък един общински съветник писал, че заради пуска на М3 дневният пробег към Младост се увеличавал с 1000 км дневно. Какво общо има Младост с М3 не знам?!?!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9334
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5286 on: 24.09.2020, 22:24:02 »
Пейчев ще обясни за единицата за интелигентност, та и с повечето общински съветници е така. Опитват се да кажат нещо, ама не им се получава. Лошото е че мнозинството вярва....

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2900
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5287 on: 24.09.2020, 23:40:24 »
И къде го намериха този пробег от 1000 км ? Тб 3 с неговите 4 коли, които заменят 6 коли от тб 8, или с едната допълнителна кола празник на тб 5 ?  :crazy:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5288 on: 25.09.2020, 00:40:27 »
Борбата от заседанието на СОС днес:

https://www.mediapool.bg/spor-v-stolichniya-obshtinski-savet-za-dadenata-nova-liniya-na-mtk-grup-news312402.html

Спор в столичния общински съвет за дадената нова линия на "МТКГруп"
Окончателно спира нощния транспорт в София до 2021 година


Даването на нова линия от градския транспорт в София на частната компания "МТК Груп" доведе до спор в Столичния общински съвет. Предложението, което одобри управляващото мнозинство, бе заложено в доклад на зам.-кмета по транспорта Кристиан Кръстев и предвижда разделянето на линия 21/22, която в момента се оперира от
частната фирма, на две крайградски линии 21 и 22. Едната ще обслужва маршрута Централна гара - село Войнеговци, а другата от жп гарата до село Подгумер. В момента линия 21/22 обслужва маршрута от Централна гара до с. Подгумер и оттам до с. Войнеговци В същото време с мотив за срив на приходите на Центъра за градска мобилност окончателно бе спрян нощния транспорт в София и линия 306, която свързва квартал Младост със столицата.

Сблъсък
Съветниците от "Демократична България" предложиха по време на онлайн заседанието автобусна линия 21 да остане само до Войнеговци и да се обслужва от "МТК Груп", но без промяна на договора с тях и съответно пробега им, за да не се налага да им се доплаща за транспортната услуга. В същото време да бъде пусната нова автобусна линия 22 от Централна гара до Подгумер, която обаче да се обслужва от общинското дружество "Столичен Автотранспорт“ ЕАД с климатизирани нископодови автобуси". Товапредложение обаче не бе прието от управляващото мнозинство. В изказването си общинският съветник Симеон Ставрев посочи, че преди 11 месеца Демократична България предаде на Агенцията за държавна финансова инспекция за разследване сделката с “МТК Груп”. В сигнала се съдържаше схемата за източване на средства чрез концесията на автобусните линии от "МТК Груп" в Северна София. Става дума за концесия, одобрена с гласовете на ГЕРБ, ВМРО и “Атака” и в чийто договор липсва подробна разбивка как е формирана цената от 3 лв./км, липсва и информация за това как е определен годишният пробег. От отговор по ЗДОИ стана ясно, че Столична община не е направила свои собствени изчисления.

Според изчисленията, направени от Демократична България още през миналия октомври, вземайки предвид реалната цена за обслужването на тези линии, според европейските и български норми за печалба, към момента Столична община плаща близо 50 стотинки повече на км. За 8 години, какъвто е срокът на договора, това би довело до поне 22 млн. лв. надплащане за концесионера. Независимият съветник Борис Бонев посочи, че фирмата предварително е знаела, че тази линия ще й се
даде. "Стана ясно, че преди да има решение на Общинския съвет фирмата вече е закупила нови автобуси и дори беше програмирала техните табели", коментира той.
"С разделянето на линия 21/22 се дават нови 600 000 лв. годишно за обслужване на линия с 1200 пътника средно дневно", алармираха преди дни от "Спаси София", когато решението бе прието от транспортната комисия на общината.

С остра реакция по казуса излязоха и съветниците от БСП.
"БСП отдавна, на всички свои форуми и във всички свои решения, се обяви срещу безразборното и лобистко отдаване на концесии на държавно и общинско имущество и дейности в полза на частни оператори. Пускането на две отделни линии по направлението на автобуси 21 и 22 за Войняговци и Подгумер показва двоен стандарт при решаването на съдбата на различните линии в София", посочиха оттам. И се аргументират, че в самия доклад на вносителите на тази точка става ясно, че други райони в града имат далеч по-голяма нужда от повишаване на качеството на транспорта, но очевидно "ГЕРБ взеха поредното необосновано и лобистко решение".

Закриват 306 за Младост, но по-малко ще се чака тролей 5 в уикенда
Столичният общински съвет в четвъртък окончателно гласува спирането на нощния транспорт в София до края на годината. Закрита бе и линия 306, която свърза столичния квартал “Младост” с центъра на града. Утеха за жителите на Младост обаче е взетото решение за по-чести коли по линията на тролей 5. "Намаляване на времето за чакане на тролейбус 5 бе по предложението на Симеон Ставрев от "Демократична България". Гласувано бе чакането в празничните дни да се намали от 22 минути на 17 минути с добавянето на една кола повече. В делничните дни разписанието се запазва. В аргументацията си Ставрев се позова на проведеното онлайн допитване до жителите на Младост 1 в две от активните фейсбук страници на квартала, където отзивите за разреждането на тролейбус 5 са били единствено отрицателни.
По темата за включения в доклада проект за спиране на нощния градски транспорт, Ставрев отбеляза, че Демократична България се съгласява на неговото спиране единствено за месеците до края на годината, като съветниците от обединението се ангажират да представят нова стратегия за разширяването на мрежата от нощен градски транспорт, така че да покрие невключени до момента зони, като например Летище “София” и части от Лозенец.

Още нови линии
От 1-ви октомври се създава и нова тролейбусна линия 3, която свързва „Банишора“ с Окръжна болница. Нейният маршрут ще е от депо „Надежда“ – надлез „Надежда“ – бул. „Княгиня Мария Луиза“ – ул. „Опълченска“ – бул. „Ген. Н. Скобелев“ – НДК – бул, „Васил Левски“ – бул. „Цар Освободител“ – бул. „Цариградско шосе“ – УМБАЛ „Света Анна“ и обратно: УМБАЛ „Света Анна“ – бул. „Цариградксо шосе“ – бул. „Цар Освободител“ – бул. „Васил Левски“ – бул. „Патриарх Евтимий“ – бул. „Ген. Н. Скобелев“ и по маршрута до депо „Надежда“.
Одобрен бе и нов маршрут за тролей 8 и ще свързва „Манастирски ливади“ със Сточна гара. Временният маршрут на тролей №7, който заради строежа на метрото минаваше през Сточна гара до "Люлин", се връща към постоянния си маршрут през Петте кьошета до „Люлин“.
Автобусна линия 90, която обслужва северните райони на София вече ще прави връзка с метростанция "Владимир Вазов", с което жителите на "Бухово" и "Кремиковци" имат директна връзка с подземната железница.

Гласувно бе и по-голяма достъпност до Витоша чрез автобусите на градския транспорт. Освен три курса в делнични дни, от Демократична България предложиха в събота и неделя автобус 66 да се движи до 19:30 ч. вместо до 16:20 ч. - час, който от години ограничава пълноценния достъп до планината.

Резултати
Резултатите за шестмесечието на Центъра за градска мобилност показват загуба от 13.3 милиона лева. 20 млн. лв. ръст на задълженията към доставчици, 11 млн към свързани предприятия. 30 млн спад на приходите (само за второ тримесечие спадът е 50%), посочи преди дни Владислав Панев, общински съветник от "Демократична България" и съпредседател на "Зелено движение".
Той направи предложение годишната карта от 365 лева за градския транспорт в София да може да се плащат разсрочено. "Разсрочването, което предлагаме е точно за да подтикнем повече граждани да се възползват от дългосрочната опция за притежаване на карта за градски транспорт. То ще доведе лоялни клиенти за години напред, като при това не тежи по никакъв начин на текущото състояние на ЦГМ", посочи той. Предложението бе за разсрочване на двата вида годишни карти на 4 вноски – 3 по 100 и една от 70 лева за персонализираните карти, и 4 по 150 лева за неперсонализираните. Гласуването на предложението бе отложено за искане на финансово становище от ЦГМ.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3774
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5289 on: 25.09.2020, 12:53:47 »
oooleg, има ли начин да не пускаш връзки към кафявите сайтове? Със сигурност има и по-подходящи места, от които да се цитира.

Заглавията са доста неадекватни. Закриват далеч не е най-точната дума за линии, които не се движат от половин година.
Излизат толкова странни заглавия, че една уж интелигентна дама се беше оплакала, че закриват и тб.5 и а.306.

Сега ще видим колко време ще издържи трета линия. Не че няма да има пътници, ама тази игра вече сме я играли.
21/22 се оказа точно както се очакваше - подарък за МТК. Ако не беше така, щяха да приемат предложението само една от двете линии да остане към тях, а другата да отиде в автото.

Не го правя с кеф да ползвам петел. Имал съм проблем с шефката му лично преди години - 18г. - Моника Гуцанова. Въпроса е, че нямам време винаги да обикалям 100 медии да ги чета, а те явно правят това.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3742
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5290 on: 25.09.2020, 13:48:56 »
petel и afera са си кафяви, нищо че са опозиция на pik и blitz.

Относно годишните карти - дано го приемат, защото разсроченото плащане е много по-поносимо за немалка част от хората. Аз сега плащам по 33 евро на месец, като ми ги дърпат автоматично от сметката и знам, че нямам грижи. Ясно е, че малко хората биха се съгласили на този вариант, така че и разсроченото става.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3749
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5291 on: 25.09.2020, 16:49:12 »
Вместо тб 3 можеше просто тб 6 да се удължи от Сточна гара до Окръжна. В момента се създава дублираща линия, а връзката на Ректората със Сливница и Люлин се губи, а в момента се използва доста.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 554
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5292 on: 03.10.2020, 15:48:36 »
„Следващата година трябва да пристигнат 30 нови тролейбуса (от април до юни), с което ще завършим обновяването на тролейбусния парк. Работим и по програмата за електробусите – линии 60 и 73 са предвидени да се обслужват с електробуси. Продължава и модернизацията на трамваите – догодина успешно следва да бъде завършена процедурата по доставка на 25 броя нископодови трамваи, които да обслужват и натоварената линия 5. Знаете, че успешно доставихме тази година 5 автобуса Евро 6 за витошките линии 63 и 66, които вече се движат и се ползват от хората. Подготвяме с колеги процедура за осигуряване на финансиране и закупуване на 100 соло газови автобуса и 30 газови съчленени автобуса за нуждите на Столичен автотранспорт, с които да сменим стари автобуси, които са на по 15-20 години (например тези по линии 23, 78, 79, 100, 285 и други).“- фб на Карлосито.
Какво мислите, дали ще се осъществи това гръмко заявление? Ще имаме ли още 30 мана и 100 китаеца или са обещали и на бмц да прилагат още нещо?

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
  • пендел
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5293 on: 03.10.2020, 17:37:35 »
За мен по-валидния въпрос е кога ще се ремонтира трасето по Борис III, че да се пуснат Песите... :neznam:
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3774
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5294 on: 05.10.2020, 15:32:53 »
То пък положението при нормалнорелсовите да не би да не е трагедия! Имам предвид подвижния състав.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5879
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5295 on: 05.10.2020, 15:55:49 »
Нормалнорелсовият подвижен състав е приличен - T6A5, T6B5 както и известен брой T/B4D-M на доизживяване. :rolleyes: Първо трябва да се разкарат теснорелсовите БГ таралясници. :rolleyes:

Offline T6M700

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 196
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5296 on: 05.10.2020, 16:11:55 »
Хайде пак глупости!

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 717
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5297 on: 05.10.2020, 19:13:02 »
Спокойно , ще се подменят и те , следващите нови са за там , 25 бр. , 2024 г. за линия 20. Съчленени , нисък под.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5298 on: 05.10.2020, 20:47:13 »
Спокойно , ще се подменят и те , следващите нови са за там , 25 бр. , 2024 г. за линия 20. Съчленени , нисък под.
Това част от програмата ти като следващ зам. кмет по транспорта ли е!?  :eek: :neznam:

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3774
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5299 on: 05.10.2020, 23:09:33 »
Нормалнорелсовият подвижен състав е приличен - T6A5, T6B5 както и известен брой T/B4D-M на доизживяване. :rolleyes: Първо трябва да се разкарат теснорелсовите БГ таралясници. :rolleyes:

Лятото можеш да изпържиш яйца в тях. Достатъчно е да влезеш с тигана и яйцата да са в него. Имах една колежка, която пътуваше с 20-ката и твърдеше, че са я налазвали въшки вътре.
Демек искам да кажа, че въпроса не е само да работи, ами и като влезе жив човек да излезе в същото здравословно състояние.

Quote
Спокойно , ще се подменят и те , следващите нови са за там , 25 бр. , 2024 г. за линия 20. Съчленени , нисък под.

Знам само, че настоящия програмен период свършва тая година. Как видя бъдещето в следващия програмен период - идея си нямам,