Author Topic: Новини от София  (Read 1053903 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6460 on: 07.09.2024, 16:26:02 »
Много по - добре е трафикът да минава и заминава по най - бързия начин при временна липса на дървета, отколкото да има наличие на дървета и всеки ден, сутрин и следобед по 2 часа да има задръствания и колите да пушат нон - стоп през това време, пред балконите на хората.

Няма как трафикът там да минава и заминава, има твърде много светофари и напречни улици, затова е бавенето. Имаш Стамболийски, после Тодор Александров, Пиротска, Цар Симеон, Сливница, това са 800 метра и имаш пет натоварени кръстовища с трафик който трябва да чакаш. Абсурдни илюзии са това да мислиш че с по една допълнителна лента ще спестиш чакането по светофарите.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6461 on: 07.09.2024, 18:43:10 »
брей, да бяха измислили някакъв начин всеки следващ светофар да е подготвен да пропусне новоидващите със зелено... щеше да се получи като вълна... ех, как ли да го кръстим...


ех, ако пък можеше при извънредно голям трафик да имаше как градския транспорт да прескача колите, примерно с отделна лента...

трябва да напредне науката сигурно за да измислят такива невъобразими за теб неща като зелена вълна и бус лента

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6462 on: 07.09.2024, 19:13:43 »
брей, да бяха измислили някакъв начин всеки следващ светофар да е подготвен да пропусне новоидващите със зелено... щеше да се получи като вълна... ех, как ли да го кръстим...


ех, ако пък можеше при извънредно голям трафик да имаше как градския транспорт да прескача колите, примерно с отделна лента...

трябва да напредне науката сигурно за да измислят такива невъобразими за теб неща като зелена вълна и бус лента

Зелената вълна можеш при идеални условия да постигнеш само в една посока. За зелена вълна в двете посоки разстоянието между кръстовищата е твърде малко, за 50 км/ч са ти необходими към 600 метра.  Друг проблем  е че за тези зелени вълни имаш само фазата направо, а на повечето кръстовища имаш и фази за леви завои. При тези разстояния между светофарите на лентите за леви завои се събират едва 20 до 25 автомобила, те седят и чакат безкрайните фази за направо. Тях и да искаш няма как да ги пуснеш, седят и пушат нон-стоп както се изразява david в предното мнение. Освен това зелени вълни и паралелен градски транспорт хич не се обичат - едното от двете винаги губи. Затова по Т. Александров е добра идея зелената вълна, но по Опълченска е почти нереално да се постигне. Ти искаш и двете едновременно - няма как да стане.
« Last Edit: 07.09.2024, 19:27:34 by fafan »

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6463 on: 07.09.2024, 19:50:57 »
Така е прав си, че левите завои срещат трудности със зелените вълни. Именно заради това всеки трезвомислещ човек, имащ правото да взима важни решения за организацията на движението, би премахнал левите завои на натоварените кръстовища в центъра на града.
Левият завой от К.В. към Пиротска е отличен пример, за това как спъва цял булевард, само и само да минат 10 автомобила за деня, така че трябва да бъде премахнат незабавно.
След премахването на левите завои, разбира се трябва да се направят по - добри синхронизации между светофарите и когато направиш 3 десния завоя, да не си изгубил повече време от чакането за ляв завой и най - вече да не си бавил движението по целия булвард.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6464 on: 07.09.2024, 22:19:33 »
След премахването на левите завои, разбира се трябва да се направят по - добри синхронизации между светофарите и когато направиш 3 десния завоя, да не си изгубил повече време от чакането за ляв завой и най - вече да не си бавил движението по целия булвард.

Три десни къде? Ако има къде да ги направиш, чудесно, ама да ги правиш по кварталните улички ли? Живущите на тях няма да са щастливи. Ако се разхождаш пък до съседния по-голям булевард, това е 1 километър въртене. Хиляди автомобили дневно да правят по километър кръгчета из центъра за да спестят една фаза на един светофар? Сметни колко вредни емисии са това всеки Божи ден. Интересен градски ринг ще се получи като му махнеш всички леви завои, в едната посока можеш да се въртиш по него до безкрайност и не можеш да излезеш от него, само навътре, навън си блокиран и обратното пък в другата посока. Какъв е транспортният смисъл на този ринг тогава? Да правиш по него sightseeing ли само?

Така че тези неща не стават така просто както си ги представят някои - режем дърветата, слагаме една лента и хоп с магическа пръчка задръстванията изчезват и тролеите почват да летят. Или махаме всички леви завои и хоп всички светофари се ускоряват в пъти. Нищо подобно няма да се случи. Това е чист популизъм и пари вложени на грешното място.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6465 on: 08.09.2024, 14:39:31 »
Ако не се лъжа, някой от редовните потребители тук беше писал, че има професионални познания по темите свързани с градско планиране, урбанизъм и т.н. Ако е така, той би трябвало да потвърди нещо, което се учи в университетите, където изучават подобни специалности - като например ВИАС (сега - УАСГ). А именно, че още в средата на миналия век учени от тези специалности са открили, че практиката "още една лента" не решава проблема със задръстванията. Точно обратното - влошава го. Или с други думи - строежа на повече и по-големи пътни инфраструктури само създават още и още трафик. На английски му викат induced demand.

Проблемите със задръстванията се решава само с ограничаване на броя МПС по улиците и пътищата.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6466 on: 08.09.2024, 15:35:48 »
Цялата идея е да се обособи BUS лента по която да се движат тролеите. При разширяването ще се запазят двете активни ленти. Ако погледнеш целия габарит на Опълченска тя е 2 платна по 3 ленти от Руски паметник до Мария Луиза. Единствено този участък от Тодор Александров до Сливница е 2 платна по 2 ленти. И ако обърнеш внимание единствено този участък е задръстен. Нагоре към Руски паметник и към Мария Луиза не е чак толкова

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6467 on: 08.09.2024, 15:47:53 »
...идея е да се обособи BUS лента по която да се движат тролеите... Ако погледнеш целия габарит на ... е 2 платна по 3 ленти ...ако обърнеш внимание единствено този участък е задръстен.

Няма такова нещо, целият участък от Дондуков до Сточна гара по прословутия ринг са само две платна по две ленти и няма BUS ленти. Задръствания няма, няма и забавяния на тролея.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6468 on: 08.09.2024, 15:54:36 »
Няма такова нещо, целият участък от Дондуков до Сточна гара по прословутия ринг са само две платна по две ленти и няма BUS ленти. Задръствания няма, няма и забавяния на тролея.
Говоря за Опълченска. А дори Васил Левски до Дондуков е 2 по 3 ленти. Чак след Дондуков става 2 по 2 ленти, но там и трафикът е доста по-малко

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6469 on: 08.09.2024, 15:58:28 »
Няма такова нещо, целият участък от Дондуков до Сточна гара по прословутия ринг са само две платна по две ленти и няма BUS ленти. Задръствания няма, няма и забавяния на тролея.

Изчакай да дойде октомври и те каня да застанем заедно след 17 часа да се убедиш колко няма задръствания. Пролетта на два пъти от Ангиста до кръговото ми отне над 10 минути. От тогава в час пик като имам работа към Хаджията - само по моста Чавдар.

Тук, обаче става дума за съвсем различна ситуация, в участък доста далеч от посочения. От двете страни на участъка, който сега се ремонтира са 2х3. Това създава проблеми. И е факт, че преминаването от Сливница до мола е доста затруднено (в обратна посока по-скоро рядко има проблем). За мен най-голямата слабост на проекта е липсата на велоалеи, които да свържат трасетата по Мария Луиза, Сливница и Руски паметник.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6470 on: 08.09.2024, 16:04:10 »
Няма такова нещо, целият участък от Дондуков до Сточна гара по прословутия ринг са само две платна по две ленти и няма BUS ленти. Задръствания няма, няма и забавяния на тролея.
Говоря за Опълченска. А дори Васил Левски до Дондуков е 2 по 3 ленти. Чак след Дондуков става 2 по 2 ленти, но там и трафикът е доста по-малко

Борбата за тази трета лента и основния им довод беше че целият ринг трябвало да бъде с по 3 ленти. Еми това не е и сега така, в описания участък е с по две ленти и движението е в пъти по-плавно от западната част на ринга при Опълченска. А защо е така се вижда с просто око - от Дондуков до Сточна гара са 700 метра и няма нито един натоварен булевард и само един светофар, а Опълченска я пресичат пет с две трамвайни линии.

Тук, обаче става дума за съвсем различна ситуация, в участък доста далеч от посочения. От двете страни на участъка, който сега се ремонтира са 2х3. Това създава проблеми. И е факт, че преминаването от Сливница до мола е доста затруднено (в обратна посока по-скоро рядко има проблем). За мен най-голямата слабост на проекта е липсата на велоалеи, които да свържат трасетата по Мария Луиза, Сливница и Руски паметник.

Дали това създава проблем не е сигурно. Да махнат третата лента в останалите места, например да ги направят едни обособени велоалеи, за зелени площи даже не смея да мечтая. Да видим тогава като по целия ринг са само две ленти дали нещо ще се случи в участъка на Опълченска.
« Last Edit: 08.09.2024, 16:07:15 by fafan »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6471 on: 08.09.2024, 16:30:26 »
Дали това създава проблем не е сигурно. Да махнат третата лента в останалите места, например да ги направят едни обособени велоалеи, за зелени площи даже не смея да мечтая. Да видим тогава като по целия ринг са само две ленти дали нещо ще се случи в участъка на Опълченска.
И къде ще отидат всички коли, които трябва да минат от там - ще стоят в километрично задръстване.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6472 on: 08.09.2024, 19:27:36 »
Разширението на Опълченска е необходимо за да може в близко или далечно бъдеще да се затворят за автомобилно движение Стамболийски от Ботев до Света Неделя и Царя от Ларгото до Ректората, а защо не и Мария Луиза от Тодор Александров до Лъвов мост !

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6473 on: 08.09.2024, 19:56:50 »
Струва ми се, че подобно масово затваряне на големи булеварди в центъра не е възможно, защото там има доста работещи

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6474 on: 08.09.2024, 19:57:57 »
Разширението на Опълченска е необходимо за да може в близко или далечно бъдеще да се затворят за автомобилно движение Стамболийски от Ботев до Света Неделя и Царя от Ларгото до Ректората, а защо не и Мария Луиза от Тодор Александров до Лъвов мост !

Пълна лудост, как ще ги затвориш като те водят до коренно различни места в града? А живущите по Стамболийски как ще си стигнат до домовете?  :neznam: Царя какво ти пречи да я затвориш още утре, защо ти трябва още една лента на Опълченска затова? Направи една лента по Дондуков, тя е следващата успоредна улица която ще поеме трафика, не Опълченска  :neznam: Пълен хаос...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6475 on: 08.09.2024, 20:05:21 »
Струва ми се, че подобно масово затваряне на големи булеварди в центъра не е възможно, защото там има доста работещи

Защо? По Витошка и Графа не работят ли хора. А кой е казал че работещите трябва да ходят в топ центъра с автомобил? Най-малкото движението по Царя трябва да се ограничи.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6476 on: 08.09.2024, 20:08:51 »
А живущите по Стамболийски как ще си стигнат до домовете? 

Живеещите на Витошка как стигат до домовете си?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6477 on: 08.09.2024, 20:25:29 »
Най-малкото движението по Царя трябва да се ограничи.

Защо точно по Царя? По Царя няма жилищни сгради за разлика от Стамболийски например.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6478 on: 08.09.2024, 20:39:25 »
Царя трябва да се преобрази в един хубав парк/градина с много зеленина като се остави само обръщало пред Народното събрание срещу Коня за прием на официални делегации, а жълтите павета се използват около Александър Невски и се разкарат от там мариовите Хиксове.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6479 on: 08.09.2024, 20:46:15 »
Е това вече няма как да стане ама хич, жълтите павета са културна ценност – културен ландшафт по смисъла на Закона за културното наследство, не могат да се местят.