Днес май всеки се е изказал. Тук става ясно и какво се случва с двуетажните:
Ваня Григорова: Вече се стига до спиране на линии от градския
Защо се провали днешното извънредно заседание на СОС?"Отказът на колегите от ГЕРБ да входират искане, в което има точка за актуализация на бюджета така, че да се осигурят средства за допълнителни възнаграждения за транспортните работници за мен е причина да не подкрепям извънредната сесия и да откажа да присъствам. Бонусната система можеше от лятото да заработи. Г-н Терзиев не откликваше на поканата на синдикатите да се доуточнят детайлите. Структурата на бонусната система е финализирана още август", заяви Ваня Григорова в "Денят ON AIR".
Общинският съветник от "БСП за България" каза, че има липса на шофьори. Пести се и от заплати на работниците - около един милион лева, които СОС дава за адвокатски хонорари за дело.
“Сега е прехвърлено на частна кантора, която ще получи повече. Спестяват си 1 млн. лв. от работниците, но се дава на частна кантора. Вече се стига до спиране на линии по определени курсове на градския транспорт, защото няма кой да шофира. Дни преди предходната сесия, линии 3 и 8 на тролейбусите бяха спрени след 20:30, защото няма кой да шофира", допълни Григорова за Bulgaria ON AIR.
Според нея капиталовата програма не се изпълнява.
"
Има писмо от ръководството на Столичния автотранспорт до кмета Терзиев, в което за пореден път се молят да изплатят 240 хил. лв., които са гласувани миналата година, с които вече са закупени 4 двуетажни автобуси, тези средства трябва да бъдат получени от Столичната община. 690 млн. има по сметките на Столичната община по думи на зам. кмета по финанси Иван Василев. И тези сметки спят докато общинските дружества продължават да затъват", коментира гостът.
Няма да е 30% увеличението, а ще е под 10%, категорична е Григорова.
"Финансирането е недостатъчно, но от страна на държавата, а не на Столичната община. Критиките към ГЕРБ са напълно основателни. Социалните плащания не са базирани на минималната работна заплата. Крайно време е да спрем да виним работника. Те приеха най-тежките линии да получават 12 стотинки на км пробег, средните са 6 стотинки и най-ниските са 3 стотинки. По този начин средно водач и служител ще получава под 10% увеличение", поясни общинският съветник.
Гледайте целия разговор във видеото."
https://www.dnes.bg/sofia/2024/10/17/vania-grigorova-veche-se-stiga-do-spirane-na-linii-ot-gradskiia.623782