Author Topic: Новини от София  (Read 1053748 times)

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6740 on: 26.11.2024, 21:07:52 »
Някой чул ли е информация какви са резултатите от днешното обсъждане на общинско равнище на случая с бул Тодор Каблешков. Знам че щеше да се обсъжда на заседание въпроса

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7003
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6741 on: 27.11.2024, 11:15:10 »
Тома Белев действа много долно, защото е бил общински съветник и именно той не е имал възражение към проекта, когато е минал в комисията по околна среда, чийто член е бил. Сега, като започнаха да строят, организира протестите. Прилича ми на саботаж. Не знае разликата между пътно платно и платно за движение. Изпокарах се с него и другите клакьори във фейсбук.

Това твърдение е манипулативно и лъжа. Проектът не е бил представян по неговото време. Какво точно ти отговори Белев, цитирай го точно щом го обвиняваш в такива прегрешения.

И 1,25 пак не отговаря на стандартите за улица от този клас.
Къщата на георги димитров и дънов е НКЦ, съседните имоти са му охранителна зона... Съгласно чл. 80, ал. 6 от ЗУТ: "(Предишна ал. 4, изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Разпоредбите на ал. 2, 3, 4 и 5 не се прилагат в населени места или в части от тях с историческо, археологическо, етнографско или архитектурно значение, както и в населени места или части от тях с много тежки теренни и други специфични условия или предназначени за застрояване със социални жилища."

За там може и да се използва тази вратичка в закона, но липсата на западен тротоар между Цар Симеон и Пиротска и ползването на алеите в парка за тротоар не може да мине през тази вратичка и всъщност е незаконно. Незаконни са и други работи по това разширяване, например тесния западен тротоар при бившата Софийска техническа гимназия, който не отговаря на никакви изисквания, както и промените между Сливница и Мария Луиза, направени незнайно как и кога за да озаконят незаконно вдигнатия 11-етажен блок при улица Охрид. Също незаконно би било заустването на канала който строят в момента в коритото на Владайска река, защото канала носи и битово-отпадъчни води. Пак казвам, основания стоителните работи да бъдат спрени незабавно има достатъчно.
« Last Edit: 27.11.2024, 11:23:21 by fafan »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6742 on: 27.11.2024, 18:00:58 »
Също незаконно би било заустването на канала който строят в момента в коритото на Владайска река, защото канала носи и битово-отпадъчни води. Пак казвам, основания строителните работи да бъдат спрени незабавно има достатъчно.
Е за този канал нали се твърди, че ще носи само дъждовна вода когато била много

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7003
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6743 on: 27.11.2024, 18:31:02 »
Също незаконно би било заустването на канала който строят в момента в коритото на Владайска река, защото канала носи и битово-отпадъчни води. Пак казвам, основания строителните работи да бъдат спрени незабавно има достатъчно.
Е за този канал нали се твърди, че ще носи само дъждовна вода когато била много

Достатъчно е да се погледне какви включвания му правят от разни бараки наоколо и се вижда с просто око че не носи само дъждовни води. Даже общинските служители които се опитват да влизат в обяснителен режим заради този колектор вече не ползват тази опорка, защото стана ясно че не носи само дъждовна вода, даже по документи. А като дойде наистина многото дъждовна вода и коритото на Владайска река прелее, което се е случвало неведнъж, ще видим какво ще плува най-отгоре, хващам се на бас че няма да е много лицеприятно и ще мирише лошо.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6744 on: 28.11.2024, 10:12:10 »
Също незаконно би било заустването на канала който строят в момента в коритото на Владайска река, защото канала носи и битово-отпадъчни води. Пак казвам, основания строителните работи да бъдат спрени незабавно има достатъчно.
Е за този канал нали се твърди, че ще носи само дъждовна вода когато била много

Достатъчно е да се погледне какви включвания му правят от разни бараки наоколо и се вижда с просто око че не носи само дъждовни води. Даже общинските служители които се опитват да влизат в обяснителен режим заради този колектор вече не ползват тази опорка, защото стана ясно че не носи само дъждовна вода, даже по документи. А като дойде наистина многото дъждовна вода и коритото на Владайска река прелее, което се е случвало неведнъж, ще видим какво ще плува най-отгоре, хващам се на бас че няма да е много лицеприятно и ще мирише лошо.
можеш ли да ми покажеш разни бараки по Опълченска (има 2-3 не големи къщи, тях ли визираш?) и да ми покажеш включванията им (може да се влиза свободно през оградите, ще съм благодарен да се разходим). Аз ще се опитам да взема мерки и да предупредя институции, това ми звучи незаконно... (и невъзможно)

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7003
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6745 on: 28.11.2024, 10:49:06 »
Институциите вече са уведомени и са подадени сигнали от част от протестиращите, но вместо да работят по сигналите и да ги придвижат те си правят оглушки. Доколкото разбрах вместо да работят служители са пратени в работнo време да трият написани с тебешир послания към тях на тротоара, което ми напомня ситуацията преди започване на ремонта, когато представители на общината обикаляха зелените площи в района и късаха обявите за протестите на хората. Такива методи не могат да се сравнят даже с най-черните герберски времена на Фандъкова, това е ново дъно в отношението на управляващите към гражданите. Затова и протестите не спират:

Два протеста обединиха усилия пред Столична община

https://news.bg/regions/dva-protesta-obediniha-usiliya-pred-stolichna-obshtina.html
« Last Edit: 28.11.2024, 10:51:12 by fafan »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6746 on: 28.11.2024, 17:45:52 »
Е ако се касае за изхвърляне на канални води защо не се сигнализира РИОСВ, РЗИ или друга подобна здравна институция. Ако има нещо такова и ако по-важното това е доказуемо се касае за проблем свързан с общественото здраве. При сигнал до тези институции те ще вземат мерки и общината не би могла да загърби риск за здравето от теч на канални води

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Новини от София
« Reply #6747 on: 28.11.2024, 17:56:41 »
И то пред сградата на РЗИ  :devil:
Май и това е партенка.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7003
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6748 on: 28.11.2024, 18:30:53 »
Е ако се касае за изхвърляне на канални води защо не се сигнализира РИОСВ, РЗИ или друга подобна здравна институция. Ако има нещо такова и ако по-важното това е доказуемо се касае за проблем свързан с общественото здраве. При сигнал до тези институции те ще вземат мерки и общината не би могла да загърби риск за здравето от теч на канални води

Няма какво да се сигнализира до РИОСВ или РЗИ, защото вода в колектора все още няма и съответно замърсяване. Въпросът е дали може да се узакони като е готов в този си вид. Протестиращите твърдят че не може, затова са сезирали ДНСК, а те месеци наред не искат да им отговорят.

Сигнализирано е точно където трябва, въпросът е как ще протекат по-натам процедурите, пак ли ще се тупка топката докато хората бъдат поставени пред свършен факт или ще се спазват най-накрая законите. Поне едно е сигурно, нито е "партенка", нито нещата ще се решат като някой се "изпокара" с протестиращите хора, това не са протестите пред Народното събрание, където возят с автобуси неграмотна маса от селата да размятат плакати. Съставът на недоволните е съвсем друг, хората са наясно както със законите, така и с правата си и ще си ги гонят.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6749 on: 28.11.2024, 19:54:18 »
Имайте предвид, че повечето улици нямат отделни канали за дъждовни и фекални води и затова големите фекални колектори имат облекчителни камери, където при порой преливат към дъждовните, съответно е съвсем нормално, непречистени фекални води понякога да попадат в дъждовните колектори и реките.
« Last Edit: 28.11.2024, 20:01:02 by bdz43r »

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7003
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6750 on: 28.11.2024, 20:49:28 »
Нормално е било преди, а сега от това което съм чел по темата е забранено, тоест колекторът е трябвало да се препроектира преди да се започне със строежа му.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6751 on: 28.11.2024, 22:23:26 »
Водата не разбира от "забранено". И най-големите фекални колектори са в пъти по-малки от коритото на реката, което знаем че може да се напълни догоре при порой.
Забранено е да си заустиш канала в дъждовен колектор, а не фекални води никога и по никакъв начин да не попадат там, защото това е невъзможно. Ако не отидат в реката, ще извират през шахтите на улиците.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6752 on: 29.11.2024, 16:34:44 »
Водата не разбира от "забранено". И най-големите фекални колектори са в пъти по-малки от коритото на реката, което знаем че може да се напълни догоре при порой.
Забранено е да си заустиш канала в дъждовен колектор, а не фекални води никога и по никакъв начин да не попадат там, защото това е невъзможно. Ако не отидат в реката, ще извират през шахтите на улиците.
Че не може ли дъждовния колектор от шахтите да се изгради изцяло отделен от битово фекалния и така да се реши цялата драма. По този начин шахтите на улицата няма да комуникират с фекалните води и това е

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6753 on: 29.11.2024, 22:35:24 »
Може, ама това означава на всяка улица и уличка да има по два колектора, което е меко казано, фантастично пожелание за далечното бъдеще.
Под много от големите булеварди и сега има чисто дъждовни колектори. Точно такъв е въпросният, който се обсъжда.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6754 on: 01.12.2024, 20:35:49 »
Може, ама това означава на всяка улица и уличка да има по два колектора, което е меко казано, фантастично пожелание за далечното бъдеще.
Под много от големите булеварди и сега има чисто дъждовни колектори. Точно такъв е въпросният, който се обсъжда.
Е откъде тогава се очакват тия фекални води в него

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6755 on: 01.12.2024, 20:52:11 »
Е обясних го мисля достатъчно ясно - дъждовната вода от от малките улици отива във фекалния колектор (единствен), който при порой прелива в дъждовния, където има такъв или направо в реката. За целта има изградени т. нар. облекчителни камери или облекчителни колектори с преливници. Тогава фекални води попадат в реката непречистени, колкото и на @fafan да не му харесва.

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Новини от София
« Reply #6756 on: 03.12.2024, 20:25:20 »
ПП-ДБ-Спаси София алармират за нагласена поръчка за трамваи и тролеи за над 143 млн. лв.
https://news.bg/regions/pp-db-spasi-sofiya-alarmirat-za-naglasena-porachka-za-tramvai-i-trolei-za-nad-143-mln-lv.html

Quote
Общинският съветник от ПП-ДБ-Спаси София Симеон Ставрев изказва съмнения за нередности в условията по две обществени поръчки на "Столичен електротранспорт" за 18 нови трамвая и 35 тролея за общо 143.6 млн. лв. Според него условията по двете процедури са ограничаващи и вероятно ще помогнат на производителите на сегашния подвижен състав на "Столичен електротранспорт" да спечелят и тези поръчки.

Ставрев споделя притесненията си за честността на двете поръчки и евентуалните последствия от поставените условия с публикация във "Фейсбук", информация за която беше оповестена и от пресцентъра на "Да, България". По думите му ограничаващите условия намаляват конкуренцията и могат да доведат до закупуване на по-скъп подвижен състав с по-лошо качество. "Ръководството на "Столичен електротранспорт" ЕАД е организирало тези обществени поръчки. Това ръководство е назначено от икономическото мнозинство на общинските съветници от ГЕРБ, БСП, ИТН, ВМРО и отцепници от Възраждане без конкурс и конкуренция", коментира той.

Симеон Ставрев определя като ограничаващи конкуренцията условия поставените изисквания за дължината на превозните средства, твърде конкретно описаните врати, разположението на климатиците, изискването за минимална мощност и др. "Късите тролеи Škoda 26Tr Solaris, които и в момента притежава "Столичен електротранспорт" ЕАД, отговарят на всички изисквания. Аналогично, трамваите Pesa Swing, които и сега возят софиянци, също отговарят на всички изисквания на другата обществена поръчка", изтъква той.

Ставрев посочва и конкретните проблеми, които вижда в условията за поръчката за тролеите за 45.5 млн. лв.:

Вратите са твърде конкретно описани - трябва да се отварят навътре, не може да са от тези модели, при които се плъзгат настрани отвън.
Компресорът на климатичната системата да бъде разположен на покрива елиминира модели, при които той може да е отзад.
Условието пресен въздух да прониква през горната част на страничните прозорци и отворите на климатичната система ограничава производители, чиито модели вкарват чист въздух по друг начин.
Изискването за височина на прага до 360 мм може да отстрани модели, които не отговарят точно на това измерение, дори и ако те предлагат други предимства по отношение на комфорт или достъпност.
Изискването за автономно придвижване от 15 км. без ток по жиците при някои производители е по-малко - 10-12 км. пробег, а нуждата от автономност в София обикновено е за кратки участъци с ремонти.
Изискването за дължина до 12 метра може да елиминира модели, които са малко по-дълги, но могат да превозват повече пътници.
Системата за диагностика на тяговата система трябва да има възможност за свързване с лаптоп със специален софтуер (съвместим с Windows), което елиминира производители, които могат да предоставят данните през други операционни системи.

Според общинския съветник в процедурата за трамваите за 98.1 млн. лв. са ограничаващи следните условия:

Изискването за минимална дължина на трамвая от 28 метра може да ограничи конкуренцията, като елиминира по-къси модели, дори и ако те отговарят на други технически характеристики и предлагат адекватен капацитет.
Участникът следва през последните три години да е доставил идентичен или сходен подвижен състав. Участници, доставили по-дълги от 28 метра трамваи, не могат да бъдат допуснати, въпреки че могат спокойно да произведат и по-къси състави.
Изискването за минимална мощност от 400 kW може да бъде ограничаващо, тъй като някои по-икономични и компактни модели трамваи имат по-ниска мощност, която би била достатъчна за градските условия в София.
Условието вратите да са изцяло остъклени елиминира модели трамваи, които има метален обков в най-долната си част.
Припомняме, че през юни кметът Васил Терзиев и ПП-ДБ-Спаси София обявиха програма за закупуване на 500 нови трамваи, тролеи и автобуси на стойност 1 млрд. лв. до 2030 г. От БСП и ВМРО обявиха подкрепата си за програмата, но се възмутиха от прибързаното й и еднолично обявяване от Терзиев и ПП-ДБ-Спаси София. От ГЕРБ също подкрепиха програмата, като зададоха обаче въпроса от къде ще дойдат нужните средства.

В началото на октомври от "Спаси София" алармираха за нередности при почистването на трамваите в депо "Банишора".

През миналата седмица пък Ставрев предупреди, че "Столичен автотранспорт" ЕАД ще даде комисионна в размер до 1 236 320 евро на частна компания по обществена поръчка за закупуване на газ за автобусите за 2025 г. на стойност 40 млн. лв., въпреки че дружеството има необходимия лиценз и може да купува газ без посредник.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6757 on: 04.12.2024, 08:56:21 »
Е точно тук можеше да не вдигат аларми. Щом Шкодите и Песите покриват изискванията, значи така нагласената поръчка поне позволява да имаме уеднаквен подвижен състав и съответно по-улеснена поддръжка. А не сега да бавят още повече и без това твърде бавната процедура. Не е нужно точно сега да се правим на по-католици от папата.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6758 on: 04.12.2024, 09:08:29 »
Особено Песите имат доста проблеми, главно заради уникалното ни междурелсие. Освен това 10 годишните екземпляри не изглеждат никак добре. Да, голяма заслуга за това има депо Красна поляна, но и самите трамваи не са много добри.
Иначе не е никак, ама никак добре да минават наглсени поръчки. Стана като че ли практика, която е крайно време да спре. По същата схема минаха китайците за сметка на Ивеко.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6759 on: 04.12.2024, 09:37:04 »
И Ивекото не е много тамандан. Справка - бившите на Транстриумф във Варна - салонът им беше под всякаква критика - пластмаса като в руските метровлакове, скърцане, хартийки. По-дълбоко технически из вътре по-добре да не задълбавам, само ще спомена, че ходовата им част е зле, в Чехия се разнебитват доста бързо, а софийските улици знаете каква стока са и те...
По рейс и по жена не се тича!