Цял ден чакам fafan да пусне новината, но явно разваленият телефон работи само в едната посока.
Общинари сигнализираха за опит за източване на софийския транспорт
Общинските съветници от "Продължаваме промяната-Демократична България"(ПП-ДБ)/"Спаси София" Борис Бонев и Симеон Ставрев и депутатът от ПП-ДБ Ивайло Мирчев сигнализираха за опит за "източване" на едно от софийските транспортни дружества.
Става въпрос за "Столичен автотранспорт", който има финансови проблеми от години. А схемата според тях минава през фактури за плащане на ремонт на общежитие към дружеството, който на практика не е извършен.
За сметка на това се издават Става няколко фактури на обща стойност почти 850 000 лева, които според съветниците и депутатът съдържат невярна информация и са подписани от хора, които нямат право да одобряват такива плащания. Получател на сумата трябвало да бъде дружеството "Лидерпроект".
Преди няколко седмици общинските съветници Карлос Контрера от ВМРО и Прошко Прошков от ГЕРБ внесоха доклад за даване на разрешение на "Столичен автотранспорт" да сключи споразумение по дело с фирмата, спечелила поръчката за замразения ремонт на общежитието към гараж "Дружба". Идеята беше сумата да бъде изплатена.
За проблемите с този ремонт се пише и говори от 2020 г.
Точката обаче не беше гласувана с искане за предоставяне на допълнителна информация за фактурите по ремонта. Сега Симеон Ставрев обясни, че въпросните фактури са подписани от хора, които не са можели да го направят еднолично, или не са имали вее право да одобряват такива разходи.
Първата от тях е одобрена от тогавашния директор на поделение "Дружба" на автотранспорта Стилян Манолов. В момента Стилян Манолов е изпълнителен директор на "Столичен автотранспорт", избран за поста, след като влезе в борда на дружеството по предложение и с гласовете на ГЕРБ, БСП, ИТН, отцепниците от "Възраждане" и Карлос Контрера от ВМРО.
Тази фактура е подписана само от Манолов, въпреки че трябва да бъде одобрена от още двама служители на дружеството. Затова е и върната от бившия директор Слав Монов, коментира Симеон Ставрев. Следват още две фактури на същата стойност. Възложена е проверка на извършения ремонт в общежитието. Тя се прави от друго общинско дружество - "Софинвест", което казва, че извършената работа по ремонта на общежитието, отговаря на претендираната от изпълнителя сума. Нещо, което общинарите от ПП-ДБ/"Спаси София" поставят под съмнение.
Междувременно служителка на автотранспорта пише доклад до тогавашния шеф Слав Монов, че е била принудена от представители на "Лидерпроект" да подпише куп документи в обедната си почивка. Версията се потвърждава от официален сигнал и на нейна колежка. В допълнение на това въпросната дама няма право да подписва такива документи и в деня, в който е записано, че го е направила, е била в отпуск.
През 2023 г. вътрешна проверка на "Столичен автотранспорт" показва, че има неизвършени, но фактурирани дейности. Въпреки това през ноември 2024 г. Стилян Манолов внася в общинския съвет писмо, с което иска да му бъде разрешено да подпише извънсъдебно споразумение за спорната сума. В него се обяснява, че това е най-добрият вариант за дружеството. След като предложението не е разгледано, в последния момент "Столичен автотранспорт" подава жалба срещу иска на "Лидерпроект".
Според Симеон Ставрев и Борис Бонев целта на цялата операция е да се източат пари от дружеството, които да отидат към "стоящия зад икономическото мнозинство в СОС Красьо Черния". Според съветниците именно това е причината опозицията да овладее общинската икономика през назначаване на временни шефове.
"Карлос Контрера и Прошко Прошков опитаха да ни излъжат и изманипулират. Оказа се, че това не е единственото решение да се спре запорът, тъй като дружеството е подало жалба в последния момент. Целта на смяната на дружествата е била парите на софиянци да бъдат източвани и да отиват в джобовете на тези хора", коментира Борис Бонев.
https://www.mediapool.bg/obshtinari-signaliziraha-za-opit-za-iztochvane-na-sofiyskiya-transport-news366199.html