Разбира се, ако цитираме Мечо Пух: "Колкото повече (пътища), толкова повече". Но все пак проектът поставя въпроси:
- разстоянието е по-късо, но все пак северната дъга е отчасти трасирана и вероятно разширението и би коствало значително по-малко средства за отчуждаване
- не е без значение, че северната дъга има пълна детелина с АМ Хемус, а този елемент на проекта за северна тангента е пропуснат - нарисувано е някакво заустване между караулката на разклон Кремиковци и северната дъга
- под съмнение е необходимостта от конкурентно строителство на две големи артерии, при условие, че западната и югоизточната дъга на Окоровръстното са претъпкани и още по-зле ще стане след пускането на АМ Люлин.
- с оглед на бъдещото развитие на града е по-неперспективно транзитният магистрален поток да се доближи до града. Аргументите за няколко километра повече са несериозни при международни превози на хиляди километри.
Извод: Проектът би бил полезен във формат градска магистрала, когато северният район започне да се разработва, или поне малко преди този момент. Засега няма подобни признаци. Лично за мен има съмнение в това, дали трябва да се застроява подходящата за земеделие, но рискова при наводнения равнинна част на Софийското поле или слънчевите южни поли на Стара планина. По-дългото разстояние се компенсира с бърз транспорт.