Author Topic: Северна скоростна тангента  (Read 48118 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #180 on: 14.06.2016, 11:29:42 »
Васко, аз не си ги измислям тези неща. Строителен инженер от Илиянци направи инспекция, ако мога така да се изразя, на трасето от СОП до Илиянци, което мисля са 4 км. и е направил снимки на над 30 безобразно изпълнени детайла. Снимките трябва вече да са пратени на АПИ. В допълнение използваха пепелина от Кремиковци, която е токсична и радиоактивна, но това е друга тема. Тази пепелина с течение на времето взаимодейства с водата и пътя пропада и става на вълни. Не е помислено, как ще минава селскостопанската техника от двете страни на тангентата, изградиха се малогабаритни подлези за тази техника, но предвид размерите на новите машини, те не могат да ги ползват. Няма качествено отводняване и селскостопанските земи около тангентата са превърнати в мочурище и още и още. А тежкотоварно движение не може да бъде забранено по бул. "Рожен", защото това е основна входно-изходна артерия за цяла северна София. Освен петролните терминали, в Илиянци се намира и митническо бюро "София Запад". Интересно от къде биха минавали тировете за тая митница? За мен това си остава един престъпно реализиран проект, отлично онагледяващ състоянието на държавния апарат през 2016 година. Колкото до чистотата на въздуха, не знам колко е удачно да се вкарва транзитен трафик едва на 7 км. от ларгото, в непосредствена близост до населени места, буквално под прозорците на хората и без да се реализира обещаната шумоизолация.
« Last Edit: 14.06.2016, 11:33:28 by UMSofia »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #181 on: 14.06.2016, 11:45:49 »
Ами лявата ръка не знае, какво прави дясната. За АПИ ССТ е път през пустинята, като е отговорна единствено за новите пътни възли, а старите - кучета ги яли, както и свързването на тези възли. За СО до 2016 не е съществувала никаква ССТ, т.е. свързването на пътните възли със София и селищата северно от ССТ не е отлежавало години наред по проектантските бюра подобно на сума други проекти. Странна е пасивността на Лукойл предвид сериозните връзки на Валентин Златев с изпълнителната власт.
Дали ?!

Quote
Избират проектант за Северната скоростна тангента в София, 02.11.2009, Автор: Гергана ДИМИТРОВА

Столичната община започна процедура за избор на проектант на идеен проект на един от най-важните транспортни проекти не само за града, а и за региона – Северна скоростна тангента, която е ново трасе от трансевропейската магистрала в обхвата на Столичната община. Тя е планирана като скоростна магистрала и ще бъде част от трасетата на коридори №8 и 10. ...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7642
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #182 on: 14.06.2016, 12:12:01 »
Въпреки че вече 5 месеца е пусната за движение от АПИ още не са успели да категоризират какво е всъщност ССТ. Дали е скоростен път, автомагистрала, автомобилен път, обикновен път от Републиканската пътна мрежа или е градска магистрала IА клас, част от Трети градски ринг.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9689
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #183 on: 14.06.2016, 12:15:52 »
Като чета и слушам отзиви, не само тук, но и в статии и репортажи, си мисля, че ССТ  беше построена по-скоро, защото старата северна дъга е в ужасно състояние, а ако да се прави нещо по нея то би било най-добре да е цялостна реконструкция, а понякога е по-трудно да преустроиш стар път, отколкото да построиш изцяло нов, тъм където не е имало нищо. След като пътните възли за кварталите не бяха довършени, когато пуснаха пътя, значи основната реклама на тангентата като пътна артерия свързваща северните квартали на София е неизпълнено обещание, без което тя е почти нищо. Е да, със сигурност състоянието и е много по-добро от старата северна дъга, но в настоящия си недовършен вид тази тангента може да се ползва ефективно само то транзитен трафик от единия до другия край на София. Ще се кара малко по-бързо, ще се спести някой литър гориво и разстоянието е по-малко отколкото заобиколния път през старата северна дъга, но като цяло значително подобрение липсва. Слизащите към "Илиянци", "Бенковски", "Враждебна" и "Левски" са възпрепятствани, а и какво след това ще се случи със старата северна дъга - едно голямо нищо, ще продължи да се руши, а всъщност тя е дори по-важна от новата ССТ, защото оттам се излиза към Искърското дефиле, а към ССТ не е предвиден път, който да върви успоредно на ж.п. линията към дефилето и да се включва в улица "Искърско дефиле" след квартал "Славовци".
И кажете, че спекулирането, че ССТ е направена, за да облагодетелства магистралите на юг, на запад и на изток от София, а северна България да остане презряна за пореден път чрез орязване на един от най-важните подходи към нея, както е вече десетилетия, не звучи правилно за случая.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #184 on: 14.06.2016, 12:21:21 »
Въпреки че вече 5 месеца е пусната за движение от АПИ още не са успели да категоризират какво е всъщност ССТ. Дали е скоростен път, автомагистрала, автомобилен път, обикновен път от Републиканската пътна мрежа или е градска магистрала IА клас, част от Трети градски ринг.
Въпреки че Лазаров беше на откриването на обходния път на Берковица, трябваше ние да си го чертаем и нанасяме в ОУПО, така и не ни отразиха писмата до тях с искане за информация относно съществуващи, изграждащи се и планирани републикански пътища на територията на Общината...  :help:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5345
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #185 on: 14.06.2016, 13:43:39 »
Quote
Избират проектант за Северната скоростна тангента в София, 02.11.2009, Автор: Гергана ДИМИТРОВА

Столичната община започна процедура за избор на проектант на идеен проект на един от най-важните транспортни проекти не само за града, а и за региона – Северна скоростна тангента, която е ново трасе от трансевропейската магистрала в обхвата на Столичната община. Тя е планирана като скоростна магистрала и ще бъде част от трасетата на коридори №8 и 10. ...

То само с идейния проект си останаха. Точно в това е проблемът. В него липсва тази връзка на шосето за Требич. И затова временното минаване през кравешкия тунел е по решение на... строителя! Без проект, без нищо.
« Last Edit: 14.06.2016, 13:45:32 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #186 on: 20.09.2016, 21:01:38 »
Вече са поставени знаците за ограничаване на скоростта на ССТ, преди кръстовището с ОП, както трябва да са.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #187 on: 20.09.2016, 21:24:35 »
Вече са поставени знаците за ограничаване на скоростта на ССТ, преди кръстовището с ОП, както трябва да са.
А именно?
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #188 on: 21.09.2016, 07:40:45 »
Ограничението пада постепенно, а не както беше от 120 на 60 км/ч
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #189 on: 31.01.2018, 17:55:56 »
Колеги, да ви питам нещо. нали скоро пуснаха нова организация по пътя от Илиянци към Требич в района на тангентата. става дума за ей това съобщение: https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/routeChanges/1147

Въпроса ми е дали като човек си кара по тангентата може да слезе към Илиянци и да кара само по асфалт? И обратното - като идва от Илиянци дали може да се качи на тангентата без да се движи по черни пътища?

Offline mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3143
  • 2660
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #190 on: 31.01.2018, 18:31:43 »
Да, още тогава асфалтираха черните пътища.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #191 on: 02.02.2018, 18:43:10 »
Мерси, моето момче.

А дали има табели, по които да се ориентира човек? например дали човек на възраст като мене ще се ориентира?

Гледам схемата и се чудя как е организиран самия пътен възел. защо се изобразени два тунела в източната част на възела. Там двупосочно ли е? Не би ли трябвало цялото да е едно своеобразно кръгово?

Например като идвам по тангентата от към Враждебна, какво трябва да направя за да отида към Илиянци? на самата тангента има табели - ще се ориентирам. ама като сляза долу - накъде да хвана?

И после като се връщам от Илиянци - първо завивам надясно. както го правят рейсовете. ама после какво? Как се качваш на тангентата посока Враждебна.

Offline mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3143
  • 2660
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #192 on: 02.02.2018, 21:05:48 »
Има табели, разбира се ще се ориентираш :).
Двупосочни са тунелите. По-източният, който води към промишлената зона, може би още е на чакъл, както и околните пътища. Да не изпадам в подробности, не се минава от там за връзка със ССТ.

Като идваш от Враждебна, ще слезеш от ССТ като видиш табели Илиянци/Требич. Слизаш от тангентата, успоредно на нея има път, който стига до бул. Рожен и там завиваш на ляво за Илиянци.
На връщане е лесно, като завиеш на дясно от Рожен, ще видиш рампата за качване на ССТ, има един знак СТОП, оглеждай се за идващи от ляво и зад теб.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8251
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #193 on: 03.02.2018, 10:47:26 »
Мерси, моето момче.

А дали има табели, по които да се ориентира човек? например дали човек на възраст като мене ще се ориентира?

Така и не разбрахме колко си голям.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #194 on: 23.02.2018, 11:48:02 »
Има табели, разбира се ще се ориентираш :).
Двупосочни са тунелите. По-източният, който води към промишлената зона, може би още е на чакъл, както и околните пътища. Да не изпадам в подробности, не се минава от там за връзка със ССТ.

Като идваш от Враждебна, ще слезеш от ССТ като видиш табели Илиянци/Требич. Слизаш от тангентата, успоредно на нея има път, който стига до бул. Рожен и там завиваш на ляво за Илиянци.
На връщане е лесно, като завиеш на дясно от Рожен, ще видиш рампата за качване на ССТ, има един знак СТОП, оглеждай се за идващи от ляво и зад теб.
Мерси отново, моето момче. Много полезно беше това с картата. Ориентирах се без проблеми.


Обаче смятам че организацията на въпросното място е абсурдна и опасна. Там, където можеш да слезеш и да се качиш на тангентата са се получили много сложни кръстовища с твърде много посоки и направления. и малка видимост. най-големия абсурд е, че този тунел под тангентата, който е при рампите за слизане и качване, е двупосочен. няма никакъв смисъл. Трябва да бъде еднопосочен и да се получава едно голямо своеобразно кръгово.

Мерси, моето момче.

А дали има табели, по които да се ориентира човек? например дали човек на възраст като мене ще се ориентира?

Така и не разбрахме колко си голям.
На 64 съм. 

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #195 on: 24.02.2018, 00:26:02 »
С тази организация на движението пооправиха положението, но аз се надявам да не е факт след 2-3 години.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #196 on: 24.02.2018, 08:21:08 »
От трите липсващи връзки само тази с Левски-Г се очертава да бъде направена в близко бъдеще.

Рожен-нов имаше някакъв идеен проект, но не се е споменавал в никой годишен общински бюджет. Той включва и претрасиране на трамвая около обръщалото и заради това не бутат сегашното трасе, ако и да е в ужасно състояние.

За Илиянци/Военна рампа даже идеен проект не съм виждал и там околните продължават да изпитват проходимостта на возилата си в тежки разкаляни условия.
« Last Edit: 24.02.2018, 08:22:45 by blagun »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1160
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #197 on: 24.02.2018, 08:57:03 »
Възелът за Илиенци напоследък е затворен с мантинели след нечие летящо изпълнение - снимки
Икономията е майка на мизерията!

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8251
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #198 on: 24.02.2018, 09:52:08 »
Всички възли са затворени с такива мантинели , заради няколко летящи изпълнения.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #199 on: 24.02.2018, 11:44:00 »
Рожен-нов имаше някакъв идеен проект, но не се е споменавал в никой годишен общински бюджет. Той включва и претрасиране на трамвая около обръщалото и заради това не бутат сегашното трасе, ако и да е в ужасно състояние.

Проект има и даже беше включен в инвестиционната програма на СО за 2017. До колкото зная, не се е реализирал поради обжалвания в съда на отчуждителните процедури. Трасето на трамвая, наистина трябва да се претрасира единствено в участъка от спирка ул. "Грозден" до обръщалото. Там е на баластна призма и не е чак толкова зле, макар че има доста изгнили дървени траверси. Най трагично е по "Илиянско шосе", там трасето няма да се изменя, така че не го ремонтират, защото по принцип нищо не правят, а не че нещо ги спира. Интересно беше, че там където би трябвало новия булевард да "отхапе" от  парка при спирка "Гродзен", тази есен засадиха фиданки.