Author Topic: Околовръстен път София: участък Симеоновско шосе-Младост 4  (Read 128048 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
бачка, Хюндай е готово, строи се другото крило, което ще е офиси под наем

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Мен най ме яд, че можете тези затваряния да се използват да се изкарат платната до Кл.Охридски/Бистришко шосе. Там няма строежи, голо поле
Е те разширяват една част откъм Симеоновско шосе, посока Бистрица, но официално нали няма пари за този участък...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Този участък щеше да се финансира наполовина от някаква гръцка фирма „Йоанис Кустас“, която щяла да прави и мол. Но сега с тази финансова криза едва ли.

Все пак той е дълъг само 2.7 км а строящите се в момента са 4.7 км, така че дано да се размърдат
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Наистина този участък е по-къс, няма много магазини покрай пътя и вероятно подземната инфраструктура не е така нагъсто. Аз възлагах надежди на гръцката фирма, която искаше да го финансира, но проектът им е огромен и наскоро се чу, че фирмата, която държи правата за Икеа на Балканите и щеше да участва в общия проект с магазина Икеа, е купила земята за магазина и ще го строи самостоятелно, което означава, че проектът за мола е забукусвал. За съжаление наистина кризата ще ни изиграе лоша шега. Дано да няма много жертви сред другите частни проекти за строителство. Наистина в момента се работи по Околовръстното и на около 600 м източно от Симеоновския възел, където пътят се разширява заради подхода към надлеза. Притова, поради денивелацията се изграждат много солидни и високи подпорни стени откъм София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Мен най ме яд, че можете тези затваряния да се използват да се изкарат платната до Кл.Охридски/Бистришко шосе. Там няма строежи, голо поле
Абе няма строежи, но има няколко рекички (съставните притоци на Дървенишка/Слатинска река), които пресичат околовръстното и чиито дебит нараства многократно при проливни дъждове. Там някъде минава и канализацията на лифтовата станция и израстналия край нея "ж.к.". Вероятно и на разклона за Симеоновски лифт трябва да се изработи кръстовище на 2 нива.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Че участъка няма да е лесен, няма да е! Освен пътния възел при лифта ще се прави и тунел под Бистришко шосе.
От новата ИАПИ (наследника на ФРПИ, ИАП и ГУП) не е лошо да обърнат внимание по въпроса.
Като стане околовръстното магистрала от Младост до Бояна положението с трафика значително ще се подобри
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Най-добре да направят анекс с Главболгарстрой да продължи работата до Младост 4. Принципно въобще не е правилно, но ГБС поне са набрали скорост. Нов търг и евентуално нов изпълнител ще забави сигурно с 2 години тази отсечка

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Предложението е крайно уместно!
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Най-добре да направят анекс с Главболгарстрой да продължи работата до Младост 4. Принципно въобще не е правилно, но ГБС поне са набрали скорост. Нов търг и евентуално нов изпълнител ще забави сигурно с 2 години тази отсечка
От Закона за обществените поръчки не можеш да избягаш! Разбира се, може да се постави изискване кандидатите да са строили градска магистрала в град в България над 1 млн души   ;)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
А самия мост кога ли ще го пуснат?

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
До Коледа ако го пуснат ще е добре. Ако на 15.10. са готови с гредите, още месец за пътната плоча, през това време ще се правят насипите. И още месец са асфалтови и довършителни работи, като сложиш няколко дзждовни дни и ето ти - Коледа
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Недовършения от соц.време на Околовръстния при Мл.4 усилено се завършва, откъм Младост се правят насипи, лееха бетон преди дни, откъм южната страна също подготвят подхода, така че тоя мост със сигурност ще заработи.

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Добре, а как точно мислят да става качването на строящата се естакада при Бизнес парка? Защото според мен ще трябва да се пусне и южното платно на Околовръстното в тая част. И ако това стане си представям опашките на Бистрица. Пак ще има еднолентов преминаващ в трилентов = безкрайна колона :angry:

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Добре де а за към Младост на какъв етап са процедурите. Има ли проект, обявявана ли е обществена поръчка?


Quote
До мол в полите на Витоша ще се стига по магистрален надлез
Проектира се южен обход на София от възел "Младост" до възел "Симеоновски лифт" с обща дължина 2.9 км

В началото на годината "Данаос дивелопмънт" АД (част от "Данаос груп", Гърция), собственик на кораби за превоз на контейнери, получи сертификат за първи клас инвеститор за проект за изграждане на търговски комплекс в местността Малинова долина.
***
Сертификатът за първи клас инвеститор дава възможност на "Данаос дивелопмънт" да получи финансова и бърза административна помощ от държавата за подходна инфраструктура към обекта.
***
Проектът се изработва в два етапа
от проектантската и консултантска фирма "Виа план". Специалистите имат възможност да работят бързо и поради факта, че сертификатът първи клас отваря широко вратите на администрацията.
Първият етап е геоложки проучвания. След геоложките сондажи и на тяхна основа ще се направи доклад за трасето на бъдещата магистрала.
Вторият етап е инженерни мрежи. В него попадат предпроектни проучвания на съществуващите инженерни мрежи (електропроводи, газопроводи, водопроводи, битова и дъждовна канализация, кабели и др.). Тук се включват предложения за предписания от засегнатите ведомства за вида на реконструкциите - тип напречен профил, и местоположение на всяка комуникация.
Въз основа на геоложкото и хидрогеоложкото проучване се представят статически схеми за преминаване:
?при пътен възел "Симеоновски лифт"
?преминаване при "Бистришко шосе".
След този етап те ще бъдат внесени за утвърждаване във фонд "Републиканска пътна инфраструктура" и община София.
Началото и краят на участъка с дължина 2.9 км се обвързват със строящите се в момента участъци от Околовръстното между Симеоново и Драгалевци (4.7 км път с изпълнител консорциум "Юг" с главен партньор "Главболгарстрой").
Част от работата по проекта е свързана с нивелети на основното трасе и локалите, които се "водят" в оста на пътя.
Подготвят се нивелетни решения на пътните връзки на възел "Симеоновски лифт".
Пътното кръстовище за Бистрица се представя в геометрично и нивелетно отношение.

Геометричното решение на трасето в план включва четири технически показателя
максимален наклон, минимален надлъжен наклон, категория на движението, габарит. Лентите за движение са четири по 3.50 м, при всеки от двата локала са два по 3 м.
Водещите ивици са две по 0.50 м, лентите за спиране  са две по 2.50 м, а средната разделителна ивица е 4 м, разделителните ивици към локалните платна са две по 3 м. Тротоарите при локалите са два по 2 м.

По утвърдената схема от експертния съвет се прави оразмеряване на конструкцията на големите съоръжения и прилежащите подпорни стени към него и се представя технически проект в пълен обем за строителство с кофражни армировъчни планове на долното и горно строене на съоръженията.
Ще се проектират реконструкции и нови трасета на инженерните подземни и надземни мрежи.
***
Проектът предлага интересно решение - основното трасе е надлез, а локалите остават на ниво терен. Трасето започва от пътен възел "Младост" и върви към пътен възел "Симеоновски лифт", има магистрален габарит и два локала. По-различното е, че при преминаването около "Бистришко шосе" към пътен възел "Младост" трасето ще се качва на естакада, а локалите остават отдолу, разказва Даниела Пенева, управител на "Виа план". Този подход придава лекота на конструктивното решение и освежава територията с многофамилни високи сгради.
Отсечката е 2.9 км. Основен път си остава бул. "Климент Охридски", където в момента е отклонението за лифтовете. След това е "Бистришко шосе", което се превръща във второстепенно направление.  На него има всички необходими развръзки, но основното трасе няма да бъде то.
Съоръжението вече е утвърдено от инвеститора, остават останалите стъпки, които предвиждат срещи с администрацията.


---
Работен проект е изготвен за участъка от км 42+600 до 44+720 от пътен възел "Младост" до края на участъка в строителство. Проектант е "Виаплан" - инж. Даниела Пенева. Възложител е "Данаос Девелопмент" АД. Участъкът в строителство от пътен възел "Младост" до пътен възел "Симеоновско шосе" е с проектант "Пътпроект 2000" ООД - инж. Любомир Симеонов.
Основно се запазва характерът на предвидения по първоначалните транспортно-комуникационни проекти профил на околовръстен път. В подробните транспортно-комуникационни проекти са променени видът на пътните възли и връзките с прилежащата територия. Те са съобразени с минималната необходимост от извършване на отчуждителни процедури.

Пътните участъци
---
От възела при "Младост" 4 започва естакада, която продължава до км 43+400 след "Бистришко шосе". Оттук Околовръстното продължава на ниво терен. При бул. "Климент Охридски" Околовръстното минава на горно ниво и е развито кръстовище подобно на детелина с локалните платна. След това започва участъкът, който в момента е в реконструкция (от км 44+720 до км 49+300).

Това е в общи линии, което е излязло като информация. А обществена поръчка не се е чула засега
« Last Edit: 19.12.2008, 09:34:38 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Ето значи какво са обещали:

"Актуално.ком", 23,12,2008 г.

След като "Главболгарстрой" (ГБС) строи две години 4.57 км от Южната дъга на софийското околовръстно шосе за 76 млн. лева, компанията се гласи да вземе и обществената поръчка за отсечката от Симеоново до Младост. Това стана ясно на официалното откриване на Южната дъга във вторник, на което присъстваха премиерът, кметът на София, министрите на транспорта и на регионалното развитие, ръководството на Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) и на строителния гигант ГБС.

По новата отсечка, широка 46 м., шофьорите ще развиват максимална скорост от 80 км в час, но в частта от Симеоново до Младост, около 2.5 км, разбитият стар път се стеснява до по-малко от 9 м. Амбицията на НАПИ и на правителството е следващата година по същото време да се пререже лентата и на този участък, а пътният възел при Драгалевци да е завършен. Догодина трябва да тръгне и изграждането на Северната дъга с пари от европейските фондове.

Проектът за отсечката Симеоново-Младост, възложен от Столична община, е готов след няколко месечно забавяне заради съгласувателни процедури със "Софийска вода". Остава да мине на одобрение в НАПИ, след което ще бъде обявен търг за избор на изпълнител. Това ще стане през февруари-март 2009 г., когато ще тръгнат и отчужденията на терени от двете страни на пътя. Това обясни Георги Харизанов, изпълнителен директор на "ГБС - инфраструктурно строителство", който изглежда запознат отблизо и в детайли с бъдещето на проекта. Още през лятото шефа на ГБС – Симеон Пешов, заяви пред журналисти, че фирмата му има готовност и е в състояние да довърши Околовръстното.


Мога да добавя, че днес и аз минах за сефте по надлеза при Симеоново. Всичко изглежда добре с изключение на недовършените тротоари и високите бабуни по източния подход към надлеза. Освен това, колоната от чакащи коли на кръстовището на Бистришко шосе започва от самия изход н надлеза в източна посока - представям си каква веселба е да се чака там. Затова подчертах и меко казано оптимистичния срок, който са си поставили днес за отсечката Симеоново - "Младост".

За съжаление, след като документирах целия строеж на надлеза, днес батерията на фотоапарата ми отказа и нямам фотодокумент от първия ден на експлоатацията му.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
За незавършения вид на обекта, по новините дадоха обяснението, че са го предали няколко месеца по-рано и затова тротоарите са недовършени например. Надяват се на пролет да започнат с ремонта към Младост, макар че ако тепърва започват отчуждаването и се започне с дела за обжалване, кога ще му се види края не знам...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Ето значи какво са обещали:

обществената поръчка за отсечката от Симеоново до Младост.

Мен ме интересува това какво означава:
1-до малко след спирката за Бистрица - където започва непуснатото южно платно
2-вкл. южното платно, което минава и пред Хюндай център
3-вкл. южното платно + старите заходи/естакади, които довършват в момента?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Мен ме интересува това какво означава:
1-до малко след спирката за Бистрица - където започва непуснатото южно платно
2-вкл. южното платно, което минава и пред Хюндай център
3-вкл. южното платно + старите заходи/естакади, които довършват в момента?
Ства дума за участъка източно от светофара с Бистришкото шосе от точката, където А111 се отделя наляво към Младост до Камбаните

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Точно за южното платно след тази точка питам. Там има положен асфалт, но явно не и най-горният слой, защото от години не се използва. Та мисълта ми е само до тази точка на отделяне на А111 или и след нея заедно с южното неотворено платно до светофара на Хюндай център? То ББ като говори за Камбаните май си няма представа дали това е квартал или само монумент. На откриването това не си пролича, а Камбаните е доста широко понятие.
« Last Edit: 24.12.2008, 01:53:39 by rebelheartous »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Точно за южното платно след тази точка питам. Там има положен асфалт, но явно не и най-горният слой, защото от години не се използва. Та мисълта ми е само до тази точка на отделяне на А111 или и след нея заедно с южното неотворено платно до светофара на Хюндай център? То ББ като говори за Камбаните май си няма представа дали това е квартал или само монумент. На откриването това не си пролича, а Камбаните е доста широко понятие.
А ти откога не си минавал там, по тази отсечка? Ако беше минавал щеше да видиш, че на това южно платно му се укрепиха южните склонове, направиха му се нови канафки и т.н. Ще го направят и него, това влиза в инфраструктурата на БПС