Author Topic: Самолети и летища  (Read 171321 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #220 on: 18.01.2008, 10:51:52 »
Тоя самолет е кич на 'н'та степен

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #221 on: 18.01.2008, 11:26:46 »
Тая комбинация злато и синтетични мат'ряли верно идва кичозна. Но отвън самолета е много готин.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #222 on: 18.01.2008, 12:33:52 »
Че за аккво ти е да обикаляш по главния, цепиш през сградата на Балкан
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #223 on: 18.01.2008, 12:34:49 »
Quote from: Dragon
Че за аккво ти е да обикаляш по главния, цепиш през сградата на Балкан
при кучетата ли  

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #224 on: 18.01.2008, 13:41:00 »
Quote from: Repcho
при кучетата ли  
Носи си пиратки от тия дебелите и няма да имаш проблеми

Offline Ikarus T

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 125
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #225 on: 22.01.2008, 12:56:42 »
 
Quote from: difian
Хмм...Лично аз не съм впечатлен, дори в по-голяма степен се чувствам разочарован, макар и да имам едно на ум за руското качество.Погледнете мрасотията по крака на тази масичка- БЕЗОБРАЗИЕ  
Аз лично не мога да разбера този самолет каква марка, модел е и въобще на кой е!  Отдолу съм прикрепил снимка, кажете ми дали това е самолета!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #226 on: 22.01.2008, 13:02:22 »
е вгледай се какво е написано на тялото на самолета - ил96

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #227 on: 22.01.2008, 15:19:13 »
Quote from: Ikarus T

Аз лично не мога да разбера този самолет каква марка, модел е и въобще на кой е!  Отдолу съм прикрепил снимка, кажете ми дали това е самолета!

Илюшин ИЛ-96-300-ПУ е точния модел, от който са произведени два броя. ПУ в името на модела няма нищо общо с фамилията на сегашният руски президент (самолетите са направени по времето на Елцин), а са абревиатура от Пункт Управления - заради наличието на червеното копче за ядрените ракети.
« Last Edit: 22.01.2008, 15:20:26 by etnies »

soso

  • Guest
Re: Самолети и летища
« Reply #228 on: 22.01.2008, 15:59:11 »
това е самолета:
http://store.picbg.net/pubpic/AB/8B/a8dd33f9fe28ab8b.JPG

от:pimp_bg, bgspotters.net

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #229 on: 22.01.2008, 17:22:49 »
Quote from: soso
това е самолета:
http://store.picbg.net/pubpic/AB/8B/a8dd33f9fe28ab8b.JPG

от:pimp_bg, bgspotters.net

Хаха, а отзад вдясно има един друг вече доста рядък самолет: Ил-62, с уникалните 4 двигателя на опашката и четвъртият колесник под опашката. Любопитно е, че това е най-големият самолет с изцяло ръчно управление (без хидравлика/електроника).

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #230 on: 22.01.2008, 20:04:05 »
Базовият вариант Ил-96-300 е пълна трагедия и абсолютен провал. Това е вторият съветски широко-фюзелажен самолет наследник на Ил-86 (той е първият). Действително са произведени само два броя от него, като в последствие е разработена модификацията Ил-96М с американски двигатели която преди 10-11 години се предлагаше на руските авиопревозвачи на лизинг. В момента не знам дали все още е в производство.

А пък от дясната страна се вижда част от туловището на Ан-124. По всичко личи че същият е само нает от украинската компания "Волга-Днепр", тъй като е с тяхната разцветка.

Малко да пораздвижа ръждясалите си познания в авиацията - совалката Буран доколкото ми е известно е произведена само в един брой и гние на ливада в московските предградия. Ту-154-ките на Air Via бяха много добре подържани а пътническият салон в отлично състояние - рязко контрастиращ със спартански изглед на традиционното Ту. Именно обаче забраната да летят в европейско небе, заради свръх-шумните двигатели Д-30, се оказа последния пирон в ковчега на тези машини. Поради това и Air Via се отърваха от тях, но с какво ги замени не знам. Към момента подобни машини може да се срещнат предимно в Русия и третия свят.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Самолети и летища
« Reply #231 on: 22.01.2008, 20:24:46 »
Ил-96 е трето поколение руски трансконтинентални самолети (които могат да прелитат Атлантика без кацане) след Ту-114 (с 4 витлови двигатели) и Ил-62 (с 4 реактивни, разположени по две двойки отзад, както на Ту-134). Ил-96 продължава да се произвежда и то все за различни "антиамерикански държави". Можете да видите списък на досега доставените и поръчаните самолети тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-96

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #232 on: 22.01.2008, 20:26:28 »
Air Via ги замени с A320 и MD-82 (наеха ги за кратко докато им дойдат чисто новите A320)
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #233 on: 22.01.2008, 23:51:52 »
Ил-96М може но Ил-96-300 едва ли.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #234 on: 23.01.2008, 01:17:18 »
Quote from: CKD
Малко да пораздвижа ръждясалите си познания в авиацията - совалката Буран доколкото ми е известно е произведена само в един брой и гние на ливада в московските предградия.

Отдавна се каня да пусна нещо по темата Буран.
За Буран - зависи какво разбираш под Буран. Реално напълно завършена и летяла е само една бройка:

1.01 "Буран". Унищожена е преди няколко години, след като хангарът в Байконур се е сринал върху нея. Ето това е останало от хангара и совалката:

 
През 2000г пътува (не на собствен ход обаче, а с кораб) до Австралия където е изложена. За нещастие фирмата огранизираща изложението фалира и след време аналогът се "приземява" в Бахрейн, където е и до момента, въпреки че през 2005 е купена от същяит германски авиационен музей, в който е и "Байкал". Совалката ще седи в Бахрейн докато НПО Молния (фабриката в Тушино) и музея приключа съдебното дело.
тестови полети:


Сидни:


Бахрейн:


Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #235 on: 23.01.2008, 01:53:59 »
ОК-ТVA - аналог използван за механични, акустични и температурни тестове. В момента се намира в парка Горки в Москва, където срещу 160 рубли може да бъде разгледана совалката и като бонус да гледаш 10 минутно клипче.


Продължавам:

ОК-TVI - макет 1:1 на фюзелажа за термо и вакуум тестове, без носова част и крила. Неизвестно е къде е в момента.




OK-M/OK-ML-1 - първоначално ОК-М се използва за  различни тестове, в последствие се превръща в ОК-МЛ-1 и се пренася в Байконур за тестване с ракетата-носител Енергия. Сега е на Байконур и е изложена за посещение на открито.




ОК-МТ/ОК-МL-2 - ОК-МТ първоначално използвана за различни тестове в Москва - херметичност, влизане и излизане на екипажа, техническа и транспортна документация после подобно на "сестра" си ОК-М е пренесена в Байконур за тестване с Енергия и е предвидено да изгори в атмосферта при тестово изпитание на ракетата носител. В момента е крило до крило в хангара с "Птичка".


OK-KS - аналог за тестване на електрониката. Сега е във фабриката на ракетите Енергия в гр. Королев



Има още два тестови аналога, за които няма почти никаква информация и снимки.

Може да се добавят и предшестващите Буран мащабни самолети и макети БОР:


Проектът от 70-те години Спирал, който се замразява заради Буран-Енергия:


Та чак до наследника на Буран-Енергия - Клипер (който пък удивително прилича на разработките отпреди епохата на совалките - Спирал и Бор:

« Last Edit: 23.01.2008, 01:54:44 by etnies »

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #236 on: 23.01.2008, 11:21:29 »
Quote from: CKD
Базовият вариант Ил-96-300 е пълна трагедия и абсолютен провал. Това е вторият съветски широко-фюзелажен самолет наследник на Ил-86 (той е първият). Действително са произведени само два броя от него, като в последствие е разработена модификацията Ил-96М с американски двигатели която преди 10-11 години се предлагаше на руските авиопревозвачи на лизинг. В момента не знам дали все още е в производство.

А пък от дясната страна се вижда част от туловището на Ан-124. По всичко личи че същият е само нает от украинската компания "Волга-Днепр", тъй като е с тяхната разцветка.

Малко да пораздвижа ръждясалите си познания в авиацията - совалката Буран доколкото ми е известно е произведена само в един брой и гние на ливада в московските предградия. Ту-154-ките на Air Via бяха много добре подържани а пътническият салон в отлично състояние - рязко контрастиращ със спартански изглед на традиционното Ту. Именно обаче забраната да летят в европейско небе, заради свръх-шумните двигатели Д-30, се оказа последния пирон в ковчега на тези машини. Поради това и Air Via се отърваха от тях, но с какво ги замени не знам. Към момента подобни машини може да се срещнат предимно в Русия и третия свят.

Ами значи с Ил86+ проблемът вингаи са били двигателите. Просто руснаците са нямали хай-байпас машини (не знам точно как се казва на български), поради което самолета е всичко друго но не и икономичен. Трябва да се отбележи, че е пригоден за обслужване на летища без никаква техника, понеже разполага с ниски входове със собствени стълби, като при бординг пасажерите сами си оставят багажа в багажното.
Ил 96 е доста по модерен самолет с електронен кокпит и флай-бай-уаяр технология. 96-300 (като на Путин) е с руски двигатели, докато 96М е с Прат енд Уитни двигатели.

За Бурана етниес го е описал доста добре. Само да допълня, че той е бил по-модерен от Шътъла, разполагайки с пълен автопилот, който дори е тестван. Шътъла винаги го приземяват "на ръка".

Машините на Виа бяха наистина много добре поддържани, и добре модернизирани. Смениха ги с единствените в България (доколкото ми е известно) нови Еърбъси.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #237 on: 23.01.2008, 12:32:55 »
Руските реактивни двигатели винаги са се отличавали с висока стойност на вредните емисии и шума, изключително голям разход на гориво и много малък междуремонтен ресурс. Погледнете само разликата между далечината на полета при Ил-96-300 и Ил-96-М - 7 000 км. срещу 11 000.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ikarus T

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 125
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #238 on: 23.01.2008, 15:43:41 »
Quote from: soso
това е самолета:
http://store.picbg.net/pubpic/AB/8B/a8dd33f9fe28ab8b.JPG

от:pimp_bg, bgspotters.net
Ама тва на Путин самолета! Ето и един ИЛ-62!

Quote from: etnies
Отдавна се каня да пусна нещо по темата Буран.
За Буран - зависи какво разбираш под Буран. Реално напълно завършена и летяла е само една бройка:

Ама те руснаците са си супер! Правят какво ли не! Пренасят совалки с самолети, и т.н.!
Отдолу съм прикрепил файл на самолета с, който е била пренесена совалката буран!
Между другото, някой знае ли нещо за Ту-160?
« Last Edit: 18.03.2008, 08:54:37 by Ikarus T »

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #239 on: 23.01.2008, 17:14:57 »
Антонов 225 Мрия и Буран.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!