Author Topic: Самолети и летища  (Read 171302 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #340 on: 01.07.2009, 17:43:33 »
Паркът би се ползвал успешно и от жителите на Дружба.

Да, но да се върнем на главния въпрос - какъв е достъпа на дружбенци към него? Бъдещото метро може би - но след 10 години.
Просто така е направено че никой да не може да го посещава. А можеха да направят един паркинг в началото на парка за да има достъп с кола.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #341 on: 01.07.2009, 17:52:39 »
 Така е, няма достъп. Но след години с метрото ще има. Метрото ще обслужва не само аерогарата, а и парка! Може да се изгради през полето от Дружба както пешеходна, така и велоалея до парка.
Предполагам ще са значително по-малко от 10, годините за строителство на метрото. Вероятно през Дружба метрото ще бъде на естакада.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #342 on: 01.07.2009, 18:12:16 »
Наистина да ги изключим жилищата наоколо и място за разходка на бебетата и децата, но наоколо се строят логистични и офис сгради и скоро полето ще изчезне. Добре е да има зеленина и тя да се върже с продължения из изграждащите се наоколо квартали и да стане сходно с Бизнес Парк София, където също има езеро и т.н. Само се плаша, че като почти навсякъде другаде, в момента там се строи стихийно, не знам за избран Подробен Устройствен План и какво е залегнало като идеи. А има потенциал за елитно, модерно и търсено място, като паркът може да е акцент и бонус на реализацията.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #343 on: 31.08.2009, 01:25:25 »
... Въпреки липсата на оръжия няма нито един свален (а лети над територията на Съюза) по простата причина, че самолетът лети толкова бързо, че не може да бъде догонен от друг или дори ракета.
Да бе, той направо със свръхсветлинна скорост лети. Ся сериозно. Черната птица (SR-71) не лети над Съветите (ако се е случило е било случайно), а до границата, без да навлиза - според международното право е агресия ако го свалиш в такава ситуация. МиГ-25 и МиГ-31 са достатъчно бързи, с досатъчно бързи ракети за да го свалят без кой-знае какви проблеми ;-) Особено след въвеждането на въоръжение на МиГ-31 полетите на черната птица плътно покрай границите намаляват и спират.
Доброславци не е подходящо за гражданско, заради "кофти" заходите там.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #344 on: 31.08.2009, 13:09:23 »
... Въпреки липсата на оръжия няма нито един свален (а лети над територията на Съюза) по простата причина, че самолетът лети толкова бързо, че не може да бъде догонен от друг или дори ракета.
Да бе, той направо със свръхсветлинна скорост лети. Ся сериозно. Черната птица (SR-71) не лети над Съветите (ако се е случило е било случайно), а до границата, без да навлиза - според международното право е агресия ако го свалиш в такава ситуация. МиГ-25 и МиГ-31 са достатъчно бързи, с досатъчно бързи ракети за да го свалят без кой-знае какви проблеми ;-) Особено след въвеждането на въоръжение на МиГ-31 полетите на черната птица плътно покрай границите намаляват и спират.
Доброславци не е подходящо за гражданско, заради "кофти" заходите там.
Ами хайде сериозно де. СР-71 е 0.3 МАХ по-бърз от МиГ-25,като поддържа постоянна свръхзвукова скорост,докато миг-а я постига при форсаж и след всяко достигане на МАХ 3 се налага основен ремонт на двигателите. Черната птица замества ю-2 именно защото руснаците успяват да го свалят над съюза.Но до края на студената война така и не успяват да свалят 71.МиГ-25 изобщо не е вездесъщ,на въоражение има 4 броя дори и в БГ армията,един от които пада поради повреда.разменени са началото на 90-те за 4 броя МиГ23. Освен всичко друго височинният прехващач на съветите ,който е на въоражение когато се появява 71 изобщо не е МиГ ами е Су-15.
Стига възхвалявахте руснаците както и тяхната ПВО в частност,защото е смешно.Да припомням ли случая на немеца( не му помня името) кацнал на червения площад.А в съюза и последваща Русия ПВО е род войски!
Минал е през 5 зони на отговорност и двойка МиГ 23 вдигната да го прихване не успява да го намери???
начина да победиш съюза? Качваш ядрено оръжие на витлова чесна и я пращаш към москва.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #345 on: 31.08.2009, 14:21:17 »
МиГ 25 се появява точно с цел да се прекратят многократните нарушения на въздушното пространство на СССР от SR71, тъй като Су-15 не може да се справи с него. В България 1981 г. получаваме три броя Миг25рбт и един учебен миг25ру. 1984 катастрофира единият рбт а 1991 г. по ДОВСЕ извеждаме от експлоатация останалите три, като ги заменяме за пет миг23млд (ветерани от афганистанската война).
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #346 on: 31.08.2009, 17:27:41 »
Ами хайде сериозно де. СР-71 е 0.3 МАХ по-бърз от МиГ-25,като поддържа постоянна свръхзвукова скорост,докато миг-а я постига при форсаж и след всяко достигане на МАХ 3 се налага основен ремонт на двигателите. Черната птица замества ю-2 именно защото руснаците успяват да го свалят над съюза.Но до края на студената война така и не успяват да свалят 71.МиГ-25 изобщо не е вездесъщ,на въоражение има 4 броя дори и в БГ армията,един от които пада поради повреда.разменени са началото на 90-те за 4 броя МиГ23. Освен всичко друго височинният прехващач на съветите ,който е на въоражение когато се появява 71 изобщо не е МиГ ами е Су-15.
Стига възхвалявахте руснаците както и тяхната ПВО в частност,защото е смешно.Да припомням ли случая на немеца( не му помня името) кацнал на червения площад.А в съюза и последваща Русия ПВО е род войски!
Минал е през 5 зони на отговорност и двойка МиГ 23 вдигната да го прихване не успява да го намери???
начина да победиш съюза? Качваш ядрено оръжие на витлова чесна и я пращаш към москва.
Ясно колко вдяваш от авиация  :D Имаш сериозни пропускикакто за черната птица, така и за МиГ-25 и МиГ-31. SR-71 може макс (това обаче е различна от поддържаната максимална скорост) да лети с 3,5 М. Р-33 на МиГ-31 може до към 4,5-4,7 М. Р-40 на 25цата и тя горе-долу толкова. Отделно, дето и при черната птица е на форсаж е макс скорост, а още по-отделно, че всеки самолет може да лети определено време на тази максимална скорост поради редица фактори. Можеш да прочетеш нещо повече за "Балтийския експрес". Не че е лош самолет Блекбърда, нещо много сериозно е, но не и извънземно. SR-71 изпълнява задачите си над СССР (над Виетнам не е така - минават на територията на страната) "с надникване", но без да нарушават съветската граница, затова е нямало и свалени. Другите ти пропуски - борд 741 (май) се разбива вследствие много, ама много различна причина от повреда на техниката. Другата ти дупка (ако може да се каже така де предвид показани знания в тази сфера) е полетът на Руст. Явно нещо някъде от някого си подочул за двойката 23ки, прехванат е, за кратко е видян визуално (поради облачността) и след доклада на летците, че наблюдават лек, спортен самолет от типа на Як-52, никой не им е давал разрешение за пуск (това не става толко лесно, колкото ти си представяш). Има и други дежурни, прехванали го, но не стигнали до визуално опознаване поради облачността. Никой нищо не прехваля, отбелязва се просто. Това, че на теб ти бягат доста работи, е отделен въпрос.
CKD, май се сещам кой си - за т'ва мисля, че ще ме разбереш без да се обидиш - по принцип, в българската военна авиация под катастрофа се разбира загуба на самолета + летеца, когато е само загуба на летателният апарат без загуба на летеца (Катапултира се, скача) е авария. То по скоро за точността. За обвързването с Договора не знам, но се вижда, че България е малка (поради това умни люде след идването на разузнавачите спират идеята за 12  прехващачи - на Балчик започва подготовката на инфраструктурата за приемането им) за подобен самолет (с М=2,68 завоят почва от Червен бряг и свършва по северните склонове на Родопите) и е твърде скъп за експолатация : специален високотемпературен керосин, специална хидротечност...
« Last Edit: 31.08.2009, 18:00:51 by Северен мраз »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #347 on: 01.09.2009, 16:27:50 »
Изобщо нямам претенцията да съм "разбирач" на авиационна тема,така че иронията от типа "...Другата ти дупка (ако може да се каже така де предвид показани знания в тази сфера)..." е излишна.
Мах(Mach) е скоростта на звука,а не максимално.Дори и грешно да съм го написал(а аз мисля че си е правилно) от контекста се разбира какво искам да кажа.
Какво ме подразни ли?Естествено залитането към русия и изобщо към соца-а нещо крайно вредно за България и света по принцип,за това и се впускам в тази тема.
Но да се върнем на темата.Да Руст е прихваната-естествено е ,във всяка зона на отговорност са имали възможност да го свалят.Не само двойката мигове. Но не е бил опознат като враг... Значи пак опираме до там че системата им е неефективна. Една най обикновенна чесна каца на червения площад,колкото и да ти се иска и каквиот и "дупки" да имам ,то това е факт който говори сам за себе си.
Колкото до скоростите,много ми е любопитно от къде е тази информация за 4,7 М?!? Може и на лично да ми я пратиш.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #348 on: 05.01.2010, 22:23:23 »
Вътре в Терминал 2 на Летище София след сегашните кабинки за паспортен контрол са изградили три нови такива, преграждащи изходи В7 и В9 (последните два с ръкави).

Очевидно на тези изходи ще се осъществяват полетите от София към страни извън Шенген (след като влезем там) като тези за Тел Авив, Москва, Киев, Истанбул и др.





Интересно от къде ще се излиза за полетите към Кишинев, Скопие и др, които се обслужват от малки самолети, за които не може да се прилага качване с ръкави.
« Last Edit: 05.01.2010, 22:25:50 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #349 on: 06.01.2010, 02:10:10 »
А досега как са се обслужвали. Не може да няма изход с доста до самолетите директно по перона. Сигрно и там са преконфигурирали плана, за да се разделят потоците. Доколкото се коментираше, влизането на  България в Шенген е обягнало на проектантите и сега се чудят как да се оправят нещата.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #350 on: 06.01.2010, 02:11:45 »
Само на мен ли ми прави впечатление грозотията, сътворена от различните видове светлина, давани от луми лампите ?

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #351 on: 07.01.2010, 11:46:29 »
Интересно от къде ще се излиза за полетите към Кишинев, Скопие и др, които се обслужват от малки самолети, за които не може да се прилага качване с ръкави.

Дори и гейтът да разполага с ръкав, пак може да изкарат пътниците на перона и да ги извозят с рейс. На някои летища дори след слизането през ръкав те качват на рейс, за превоз до терминала...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #352 on: 07.01.2010, 12:21:23 »
А досега как са се обслужвали.

Сега има кабинки за паспортен контрол веднага след скенерите за контрола на багажа. Няма начин да отидеш на някой от изходите А1, B1-9, C1 без да минеш паспортен контрол. Тези кабинки очевидно ще ги разкарат след влизането ни в Шенген.

Тука има карта на терминала

Интересно от къде ще се излиза за полетите към Кишинев, Скопие и др, които се обслужват от малки самолети, за които не може да се прилага качване с ръкави.
Дори и гейтът да разполага с ръкав, пак може да изкарат пътниците на перона и да ги извозят с рейс. На някои летища дори след слизането през ръкав те качват на рейс, за превоз до терминала...

И аз си го помислих това. Така ни разтоварваха няколко пъти в Прага миналата година когато част от терминала беше в ремонт.
Все пак полетите за страни извън Шенген не са толкова много.
« Last Edit: 07.01.2010, 13:22:27 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #353 on: 07.01.2010, 15:15:37 »
Аз и сега съм виждал за вътрешни полети на България Ер да товарят пътниците с автобуси.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #354 on: 10.04.2011, 10:42:11 »
Quote
Вятърът събори ръкав на Летище София
09.04.2011 22:51

Автор: vesti .bg
....
Силният вятър предизвика инцидент на Терминал 2 на Летище София.
Паднал е падна един от ръкавите, през които пътниците минават, за да се качат на борда на самолета, съобщи Би Ти Ви. Минути преди да падне ръкавът, от него се е отделил самолет, който е натоварил пътници. За щастие при инцидента машината е била на достатъчно разстояние, за да няма пострадали.
От летището са направили пълна проверка на останалите ръкави. Тепърва комисия ще проверява каква е причината за инцидента.
....

Явно още дълго ще трябва да се страхуваме при силни ветрове от некачественото строителтво на Щрабаг!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #355 on: 13.04.2011, 01:48:51 »
Аз и сега съм виждал за вътрешни полети на България Ер да товарят пътниците с автобуси.

Че то за Варна и Бургас винаги се излиза от най-десният изход на партера, без да се минава през фришоповете, през коридорчето - и на автобуса.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #356 on: 23.04.2011, 23:54:16 »
Само на мен ли ми прави впечатление грозотията, сътворена от различните видове светлина, давани от луми лампите ?
Умишлено е. Така се прави, когато в заданието е посочен спектър, който не се покрива от луминисцентните пури. Похвално е, че си сменят студени със студени и топлите с такива.

п.п.: малко офф, но за да се запиша.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #357 on: 24.04.2011, 03:02:14 »
Че то за Варна и Бургас винаги се излиза от най-десният изход на партера, без да се минава през фришоповете, през коридорчето - и на автобуса.
Ако летят с Бритиш Аероспейс-ите, тях няма как да ги вържат на ръкав...  ;)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #358 on: 24.04.2011, 11:29:34 »
Има, Суис редовно са на ръкав. На България ер им е по-евтино да са  с автобус. Имат собствен с който извозват пътниците.
The Grand Tour

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #359 on: 01.05.2011, 14:56:04 »
Сигурен ли си, че БАе-тата могат да се закачат на ръкав? Защото Суис не винаги летят до София с Аероспейс. Иначе повечето полети на България Ер се обслужват с автобуси заради евтинийката.
Ето и снимка на счупения ръкав. Към 28 април още не е поправен:

http://www.flickr.com/photos/feverpictures/5675625120/in/photostream