Author Topic: Самолети и летища  (Read 171303 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #400 on: 08.08.2011, 13:09:21 »
Уви, в София все още такива прелитания са "сибитие".

Напротив,слава богу че са събитие. От личен опит знам че честите прелитания на такива по-ниско летящи машини създава едно чувство за...опасност и  несигурност да не казвам чувство за военно положение  :D

София е единствената столица, чието небе е отворено за полети ...  :(
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #401 on: 08.08.2011, 20:58:00 »
Когато фалираш събственика на патентите най-вероятно е 1) да получиш патентите като компеснация за несъбраните си вземания или 2) да се явиш на търг за интелектуалната собственост на фалиралия, играейки с преференциялни условия (ако си най-големия кредитор)...

Справка - тия дни гугъл, епъл и още няколко фирми се драпаха за патентите на една прясно фалирала фирма...

Точно относно последния случай е доста спорно. Това, което напоследък става е злоупотреба с патентното право (справка - последните опити на Епъл да забрани продажбите на ХТЦ в Щатите). А първото е доста трудно (особено да "фалираш" някого с тази цел).

София е единствената столица, чието небе е отворено за полети ...  :(

Не е точно така: полети с вертолети се извършват над всички големи градове (полиция и първа помощ). Бил съм свидетел как каца вертолет пред входа на Щефансдом във Виена... Виж полетите на гражданската авиация над София са по-скоро изключение, но и това е относително...

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #402 on: 08.08.2011, 21:17:03 »
Това е схема на коридорите за излитане на бъдещото ново берлинско летище. Вижда се, как самолетите минават на града на малко над 2,5 километра. И в момента кацанията по 27 за самолетите идващи от запад става с прелитане на града на височина 2-3 километра, като се прави обръщане над Елинпелинско, като височината спада там вече по 1,5 лиометра. Същите тези самолети от нас ги чувам, макар и по-тихо. А тези полети се броят на пръсти- Уиз, Бритиш Еъруейз, България Ер, Малев имат късни полети през нощта, които правят този заход... А Белинскто летище като стане единственото, обслужащо района и със стартов пътникопоток над 25 милиона годишно, какво бръмчене ще им е.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #403 on: 08.08.2011, 21:27:32 »
Дам, обаче, доколкото съм запознат, прелитанията над Берлин ще бъдат свеждани до минимум, като само при неблагоприятни атмосферни условия самолетите няма да се излитат/приземяват по обиколните трасета.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #404 on: 08.08.2011, 21:29:14 »
За летище София важи същото: Кацане/излитане по 27 само при неподходящи метео-условия за 09...

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #405 on: 08.08.2011, 22:34:59 »
За летище София важи същото: Кацане/излитане по 27 само при неподходящи метео-условия за 09...
Май искаше да напишеш обратното  - за за предпочитане е 27, а не 09.

За летище София не е точно така - често активна е именно 09 (заход над града и кацане от запад) при идеално време и безветрие. Заходите за 27 не винаги минават над центъра на София - има и друг коридор северно от града за съкратен заход, но се ползва сравнително рядко. Не съм съгласен и че София е единственият град с отворено небе за граждански полети - над Колизеума в Рим постоянно прехвърчат самолети, не чак толкова ниско, но се чуват и виждат достатъчно добре (все пак Фиумичино е на 40 км от града, а Враждебна си е в София). Отделно, че полицейски хеликоптер кръжи постоянно над града.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #406 on: 10.08.2011, 14:53:28 »
Заходите над София към 27 минават сравнително високо. Ниски са само тези по 09, като при излитане проблемът го няма, заради много по-бързото набиране на височина. Това според лични наблюдения, не претендирам да разбирам... Прав си за 27 и 09, написал съм го наобратно ;)

А относно "отворено" небе, трябва да се спомене и Лондон: Някои кацания на Хийтроу минават много ниско над последните квартали (или там както се водят) а за Лондон Сити да не говорим (то всъщност ползва ли се активно?).

Offline atzah

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #407 on: 10.08.2011, 16:35:37 »
Quote
а за Лондон Сити да не говорим (то всъщност ползва ли се активно?).

Със 120 000 хиляди движения (кацания+излитания) годишно, си е бая активно ползване (поне мерено с Български Аршин)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #408 on: 19.08.2011, 15:50:17 »
Quote
В средата на 2012 година ще имаме една от най-модерните и най-красивите летищни кули в Европа.

С това се похвали шефът на държавното предприятие "Ръководство въздушно движение" (РВД) Диян Динев, който подписа с главния директор на "Главболгарстрой" Павел Калистратов договор за проектиране и строителство на съоръжението, което ще струва над 14,8 млн. лв.

Новата кула е едно изключително важно съоръжение както за РВД, така и за летището, защото е свързано с безопасността и сигурността на полетите, обясняват от транспортното ведомство.

"Явно на мен ми се пада да опитвам да ускорявам забавени неща", похвали се министър Ивайло Московски, който също присъства на събитието.

Идеята за създаването й е още от 2006 година, но до днес не е реализирана.

Местоположението на новата летищна контролна кула е западно от сградата на Терминал 2 на летище София, като от архитектурна гледна точка двете сгради взаимно ще се допълват.

Разгърнатата застроена площ е над 2400 кв.м, а височината на сградата ще бъде 50 м.

Експлоатационният живот на новата летищна контролна кула ще бъде повече от 40 години и е разчетена да обслужва летище София при евентуално му разширение.

Диспечерите ще имат пълна видимост над летището, за да направляват кацащите и излитащите самолети.

Стъклата на кулата ще са с максимална УВ защита. Залата пък ще е напълно шумоизолирана.

Рекорден ще бъде и срокът за изграждането на новото съоръжение – само 10 месеца.

Необходимостта от изграждането на новата контролна кула е свързана с реконструкцията и разширението на летище София и се явява естествено продължение на развитието на летищния комплекс, съобщават още от транспортното ведомство.


Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #409 on: 24.08.2011, 14:10:54 »
Тези наистина си вярват и го правят! Чудно ми е мнението на Фрапорт Туин Стар по въпроса!
Quote
Летище София "обучава" летище Балчик, 24.08.2011

Правителството възложи на „Летище София" експлоатацията, управлението и поддържането на летищен комплекс „Балчик".

Софийското летище, чиито принципал е Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, има достатъчно добър опит в управлението, което гарантира изпълнението на проекта, уверяват от пресслужбата на МС. От там допълват, че това ще даде възможност в най-кратки срокове летище Балчик да започне да приема граждански въздухоплавателни средства.

В момента летищна площадка край морския град е неактивно военно летище. Промяната в предназначението му ще позволи подобряване на авиоуслугите по българското Черноморие, изтъкват от МС.

Летището е разположено на 800 м източно от кв. „Левски" на гр. Балчик върху площ от 4600 дка. Пистата за излитане и кацане (ПИК) е с размери 2500/60 м, циментобетонова настилка с ниска носимоспособност. Има възможност за удължаване в северна посока до 3500 м.

Очакванията са, че летище Балчик ще поеме около една трета от полетите до Варна. С това ще се облекчи значително тежката транспортна ситуация в града, особено през лятото, тъй като централният поток от автобуси и коли към курортите на север в момента минава изцяло през града.

Очаква се летище Балчик да обслужва туристи, ползващи въздушен транспорт за почивката си на северното Черноморие - Албена, Балчик, Кранево, Каварна.
http://news.ibox.bg/news/id_823934855

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #410 on: 24.08.2011, 19:09:52 »
Току виж Визз пак върнат полета София-Варна  :rolleyes:

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #411 on: 24.08.2011, 22:40:01 »
Вече не знам дали не е оффтопик в тази тема, но преди време тук се пишеше, колко е надеждна и неповторима руската техника. Ето колко - за една седмица първо загубиха спътник за четвърт милиард, а днес и снабдителен кораб за МКС. За последните 9 месеца, това им е шеста катастрофа, явно вече "издишат"! Дано съм лош пророк, но както е тръгнало статистически да очакваме катастрофа и с пилотиран кораб...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #412 on: 24.08.2011, 23:16:06 »
Вече не знам дали не е оффтопик в тази тема, но преди време тук се пишеше, колко е надеждна и неповторима руската техника. Ето колко - за една седмица първо загубиха спътник за четвърт милиард, а днес и снабдителен кораб за МКС. За последните 9 месеца, това им е шеста катастрофа, явно вече "издишат"! Дано съм лош пророк, но както е тръгнало статистически да очакваме катастрофа и с пилотиран кораб...
Вече заппочвам да ти се чудя, откъде тая неприязън към руската техника.АКо си мислиш, че само руснаците губят жестоко се лъжеш, просто американската пропаганда продължава да работи.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #413 on: 25.08.2011, 00:04:38 »
Защото руска и техника е антагонизъм!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #414 on: 25.08.2011, 08:37:01 »
Защото руска и техника е антагонизъм!
Ахахахахахахах, това малко прилича на злорадстванията на разни крайни атниамериканци след разпада на Колумбия... Техника е, случват се и такива неща, при все, че в космическите програми са резервирани системите значително повече от тези в който и да е Москвич или Мерцедес. Има и нещо друго - руската техника може да е неудобна (неконфортна), нерационална, некрасива, но, общо-взето, изпълнява в пълен обем задачите си.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #415 on: 25.08.2011, 11:36:52 »
Към тези квалификации бих добавил още - архаична, енергоемка и ненадеждна. Предишният ми пост беше за "техника" като общо понятие.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #416 on: 25.08.2011, 16:24:05 »
Към тези квалификации бих добавил още - архаична, енергоемка и ненадеждна. Предишният ми пост беше за "техника" като общо понятие.
КАто сме тръгнали да говорим за надеждна техника, какво ще кажеш за това?
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0%B0%D0%BB%D1%8A%D0%BD%D0%B4%D0%B6%D1%8A%D1%80_(%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0)#.D0.9A.D0.B0.D1.82.D0.B0.D1.81.D1.82.D1.80.D0.BE.D1.84.D0.B0.D1.82.D0.B0
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #417 on: 25.08.2011, 16:48:36 »
Май някой беше казвал че е човешко да се греши! Грешки стават и при руските и при американските, германските и т.н.т разработки. Аз мисля че не е редно заради социалистически/непазарно ориентираната руска машинна продукция от миналото, лишена от развитие, модернизации и ъпгрейдове, да се отрича по принцип "руското".
 Но все пак това е друга тема, по-скоро бягайки от обхвата на самолетите и летищата!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #418 on: 25.08.2011, 16:50:28 »
КАто сме тръгнали да говорим за надеждна техника, какво ще кажеш за това?
Какво да кажа? Лошо подбран материал (на уплътнителните пръстени) в комбинация с неблагоприятни метереологични условия.

Май някой беше казвал че е човешко да се греши! Грешки стават и при руските и при американските, германските и т.н.т разработки. Аз мисля че не е редно заради социалистически/непазарно ориентираната руска машинна продукция от миналото, лишена от развитие, модернизации и ъпгрейдове, да се отрича по принцип "руското".
 Но все пак това е друга тема, по-скоро бягайки от обхвата на самолетите и летищата!
Прав си, че ще влезем в оффтопик, но не си прав, че руските инженерни провали са само в следствие от Великата октомврийска революция...
« Last Edit: 25.08.2011, 16:53:08 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #419 on: 25.08.2011, 17:42:41 »
... но не си прав, че руските инженерни провали са само в следствие от Великата октомврийска революция...

Никъде не съм казал подобно нещо. Идеята ми беше по-скоро да намеря отговор на въпроса за причините за всеобщото мнение (то далеч не е само твое, и съвсем не е лишено от основание) относно руската техника, отколкото да направя аналогия с техническия проблем в "Прогрес" с не пазарно ориентираната техническа продукция на СССР/Русия.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!