Author Topic: Самолети и летища  (Read 171271 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #540 on: 12.11.2014, 22:50:17 »
Ако имахме високоскоростни ж.п.линии до Варна и Бургас със времепътуване около 3 часа, тогава щяха да са конкуренция не на колите, ами на самолетите. Такива дестинации за 3 часа времепътуване с влак далеч не са нещо непостижимо или невероятно за днешно време.

Ако някой толкова много бърза и иска рано сутринта да е във Варна или Бургас много по-лесно и евтино е да си хване нощния влак, да се наспи и да пристигне сутринта, може дори в бизнескласа да пътува в новите спални вагони.

Иначе предлагането според търсенето...то няма пари за по-редовен градски транспорт, и по-чести интервали на влаковете, пък да се субсидират вътрешни самолетни линии. Така де, ако имахме пари, силна икономика няма лошо, ама като няма според търсенето, ако има търсене и хора които да си плащат нека има самолетни линии и до Пловдив, Русе, Видин итн.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #541 on: 12.11.2014, 22:57:06 »
В интерес на истината, преди известно време имаше наистина евтини полети за Скъпарна, на компанията Уиз Еър, при които, ако си вземеше билета примерно един месец преди планираното ти пътуване, цената можеше да падне и до по-евтино от автобуса - около 20 лева в едната посока.
Само че разписанието имаше съществен недостатък - и в двете посоки тръгваха рано сутрин. Идеята да се ползва самолет е да тръгнеш сутринта, да си свършиш работата и да се върнеш същата вечер. Като се сложи спестеният хотел, може самолетният билет да се рентира.
Сега си чукнах резервация за смедващата седмица - до Варна и обратно - 150 лв. За сам човек в командировка е приемливо: с кола един резервоар и нещо - около 180 лв и 8-9 часа път в двете посоки са ми в кърпа вързани, дневен влак или автобус са си инквизиция, а и две последователни нощи в спален влак също трудно се понасят.
« Last Edit: 12.11.2014, 23:05:28 by blagun »

Offline БЦГМ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
  • 1, 2, 3, 4, 7, 10, 14, 15
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #542 on: 12.11.2014, 23:50:22 »
Относно полети на Уиз Еър до Варна:

Само че разписанието имаше съществен недостатък - и в двете посоки тръгваха рано сутрин.

Става любопитно по каква схема са летели самолетите, за да не престояват почти цял ден и цяла нощ.
Княжевският трамвай заобиколи с ухораздирателни скърцанета по релсите градинката на стария паметник на царя Освободителя и пак пое правата посока към югозапад.(Иван Вазов)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #543 on: 13.11.2014, 00:13:11 »
Става любопитно по каква схема са летели самолетите, за да не престояват почти цял ден и цяла нощ.
Тръгваха към 6 от София за Варна и веднага се прибираха обратно в София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #544 on: 13.11.2014, 00:17:57 »
Ето още нещо заради което може да са били неефективни. Като че ли по-удобно е да се наспиш в нощния влак и пак да пристигнеш в 7.00 сутринта, но в центъра на Варна, отколкото да станеш в 4.00, в 5.00 най-късно да си на летището, дори не се знае дали ще има с какво да отидеш до там, може да се наложи с такси. Във Варна летището е далеч, пътува се с автобус 409 до центъра, не знам дали е с градски билет или по-скъп като до Златни пясъци. В Бургас пък летището е още по-надалеч от града и така целият смисъл се губи. Да не говорим за цените около 40 лева ли колко беше за спален вагон, срещу 150 за самолет.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline БЦГМ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
  • 1, 2, 3, 4, 7, 10, 14, 15
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #545 on: 13.11.2014, 00:27:23 »
Става любопитно по каква схема са летели самолетите, за да не престояват почти цял ден и цяла нощ.
Тръгваха към 6 от София за Варна и веднага се прибираха обратно в София.

Благодаря; сега се усещам, че те вероятно не са обслужвали самолета във Варна, така че наистина си е било още рано на обратния полет.
Княжевският трамвай заобиколи с ухораздирателни скърцанета по релсите градинката на стария паметник на царя Освободителя и пак пое правата посока към югозапад.(Иван Вазов)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #546 on: 13.11.2014, 13:36:36 »
Би било хубаво в Русе отново да има летище, от гледна точка на развитие на регионите. Не може всичко да е концентрирано в няколко големи града, а всички други общински и областни центрове да затъват. До колко ще е финансово рентабилно това гражданско летище - друг въпрос.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #547 on: 13.11.2014, 13:53:34 »
Успява ли да се самоиздържа лошо няма . В противен случай някой трябва да доплаща . Кой ?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #548 on: 13.11.2014, 13:57:31 »
При положение че Букурещ е на има-няма 60 км за чий ... е това летище.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #549 on: 13.11.2014, 15:29:29 »
Те от софийското отпадат дестинации, Варна и Бургас са с по 3-4 полета (от които 2 вътрешни) на ден, а Пловдив е с 2 полета седмично, какво остава за Русе, което е на 1 час от Букурещ. Където и има огромен избор от дестинации и авиокомпании.
Масово от североизточна България летят от Букурещ.

Иначе зимното разписание полета до Бургас е само един и то вечерта - през Варна - въздушна маршрутка. Доста е сложен за изпълнение от пилотите, скъп (между Варна и Бургас се лети на 1500м). Може би единствената причина да го има в тази конфигурация е да развози трансферните пътници на България Ер.
Националният превозвач обикновенно така прави билетите, че билет чужбина-Варна(Бургас) е по-скъп от два отделни - Европа-София и София-Варна(или Бургас)

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #550 on: 13.11.2014, 23:26:13 »
а Пловдив е с 2 полета седмично.

Малко не е точно така има по 3 или 4 пъти седмично до Англия, два пъти седмично до Италия,  още един куп чартари, особено зимата, така че си имаме, поне по 2 полета дневно. ;) Правят се преговори и за полети до Турция.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #551 on: 13.11.2014, 23:41:52 »
Летище Пловдив е основна точка за достъп за туристите на Пампорово и ако го спрат, трябва да кацат на Кавала. Пък и е първа резерва на софийското при лошо време. Разбира се, то, както и Варна и Бургас има сезонна заетост. Но това е нормално за доста летища край моретата и планините.
« Last Edit: 13.11.2014, 23:44:06 by blagun »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #552 on: 14.11.2014, 07:50:51 »
Неотдавна четох някаква статистика , че летищата във Варна и Бургас имат повече полети от Софийското на годишна база ! Явно чартърите им дават много голям обем работа !

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #553 on: 14.11.2014, 08:58:29 »
Е чак повече не, по бр обслужени пътници са София, Бургас, Варна

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #555 on: 15.01.2015, 08:14:07 »
Преди време се говореше за отдаване на концесия ан блок на летищата в София и Балчик ! Сега второто гледам е отпаднало !

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #557 on: 21.01.2015, 02:35:29 »
Летище Пловдив е основна точка за достъп за туристите на Пампорово и ако го спрат, трябва да кацат на Кавала. Пък и е първа резерва на софийското при лошо време. Разбира се, то, както и Варна и Бургас има сезонна заетост. Но това е нормално за доста летища край моретата и планините.

Резерва, ама Wizz например кацат в Солун, а не в Пловдив при нужда.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #558 on: 27.03.2015, 12:18:39 »
Може вече да е споделян, но днес попаднах на този сайт, където в реално време могат да се следят полетите: http://planefinder.net/
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #559 on: 27.03.2015, 12:53:56 »
Ето това е подобен сайт, който е най-добрият за следене на самолети:

http://www.flightradar24.com/