Author Topic: Самолети и летища  (Read 171291 times)

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #380 on: 14.07.2011, 15:11:32 »
Естествено, че Буран е по-модерна от Шътъла (по план). Все пак тя е 10 години по-късно като разработка. Достатъчно е само да се спомене, че Буран може да кацне изцяло на автопилот: което и доказва при един от малкото си полети,  докато Шътълът винаги разчита на пилот. От друга страна цялата електроника на Буранът е западна...

А за успехът на американската космическа програма наистина доста важна роля изиграва Фон Браун и групата немци около него. Тук обаче трябва да се отбележи и голямата преднина на германските учени в ракетните технологии по време на войната. Дори Saturn-а е малко или повече доразвита V-2...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #381 on: 14.07.2011, 15:20:48 »
Интересно виждане имаш. Значи провал е програма, при която която са измрели неуточнен брой кучета (живи същества, но все пак кучета) и са се разбили някакви си там кораби, но не е провал програма, в която умират 14 души (ХОРА, не кучета, не костенурки, не амеби!). А на всичкото тогоре нямаш и с какво да я заместиш?
Много повърхностно гледаш на казаното от мен. Чисто статистически совалката на НАСА е несигурен транспорт (субективно според мен), вероятността да умреш е около 1,5%, което е твърде висока вероятност за моите разбирания за сигурност. В същото време, дори руснаците признават, че совалката е изиграла твърде съществена роля при изграждането на МКС. Възможността на совалката да извежда спътници в абсолютно точна траектория, възможността да се извършват ремонти по други обекти (спътници, телескопа Хабъл и т.н.) я прави уникален и безценен продукт. Без Спейс Шатъл изследванията на(в) космоса нямаше да са достигнали сегашното ниво със сигурност. Написаното до тук, поне мен ме оставя със смесени чувства. Да, сигурността не е достатъчно добра, но ползите от програмата не дават основание да се нарича неуспешна. Неуспешна е политиката на НАСА, защото си позволява 30 години застой, заявяват се само немерения, без да се работи активно по алтернативите, но при това положение какво да напишем за руснаците, които твърдо са си в средата на миналия век.
В допълнение Союз също има два фатални полета и 4-ма загинали космонавти, вероятността да станеш на пепел със Союз е дори по-голяма - 109 пилотирани полета, 2 от тях с фатален край! Тези инциденти са се случили в първите 10 полета да, сега да кажем, че полетите на Союз са по-сигурни, обаче колко ли е струвал живота на екипажа от първите 10 полета, след като вероятността да умрат е била 20%? Има и още няколко инцидента, подробности http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA_%D0%B0%D0%BF%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%B2_%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B8_%D0%A1%D0%BE%D1%8E%D0%B7
В горният ред на мисли, Аполо успешна програма ли е? Напомням, че в Аполо 1 загиват трима астронавти, макар и на Земята при симулация на полет.
« Last Edit: 14.07.2011, 15:36:43 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #382 on: 14.07.2011, 16:38:53 »
СССР създават най-мощната и сложна ракета-носител. Но тя (заедно с най-големият товарен самолет в света) не се ползват, заради прекратяването на  програмата "Буран"
Aн-225 се използва активно, даже в момента довършват 2-рия екземпляр със закъснение от 13 години. Докато е готов може и 15 да станат. :)
А наследството на Енергия като двигатели например все още се използва в Зенит.
И за двете изделия си има търсене при това доста голямо.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #383 on: 14.07.2011, 21:45:34 »
Буран пропада поради една основна причина, а именно финансовата. Разпадът на СССР се отразява много негативно на космическата програма, а космодрумът Байконур остава в Казахстан.

Сега руснаците са единствените с читава система за извеждане на хора и товари в космоса.
По-скоро много, много тясното специализиране на Бурана с военните програми. Срива на Съветите е дал огромен тласък към спирането на програмата, но си мисля, че при ориентиране към по-икономически изгодни програми - спътници, ремонт на такива... можеше да спомогне за оцеляването на програмата. Част от модулите на МКС се монтираха с ръката-робот на совалката.

Благуне, 25 годишния таралясни "Колумбия" преди фаталния си полет е бил модернизиран с една "скромна" сумичка, по спомен около бюджета на софийска община.

Не съм фен на англичаните, но ето една от причините да излязат победители вот Студената война, а ние да се сринеме : http://news.ibox.bg/news/id_793907273
« Last Edit: 14.07.2011, 21:47:26 by Северен мраз »

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #384 on: 15.07.2011, 19:37:18 »
Aн-225 се използва активно, даже в момента довършват 2-рия екземпляр със закъснение от 13 години. Докато е готов може и 15 да станат. :)

На мен това http://www.buran-energia.com/blog/2008/12/22/the-mriya-2-2/lang/en/ не ми се струва, че ще полети скоро (уви)...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #385 on: 15.07.2011, 21:55:31 »
Буран е летял един единствен път (1988 год.), не случайно без екипаж, евентуален инцидент с жертви би хвърлил петно върху новия облик на КПСС, перестройка е. Към днешна дата има данни за 3 произведени машини, първата излизала в космоса е повредена в резултат на инцидент, втората е собственост на Казахстан в комплект с Байконур, третата, която не е напълно окомплектована е частна собственост, първо на някакъв шейх, а сега се намира в музей в град Шпейер (Германия). Вероятността, някога отново Буран да излезе в космоса клони към 0%. Интересен факт е, че Русия официално прекрати през 2005-та год. програмата за ново поколение кораби за многократно използване "Клипер". Продължавам с интерес да следя изказвания, колко добре се справят руснаците с космическата си програма  :D Едно да знаете от мен, след 15 години ще бъдат назад с половин век, пък вие си ги възхвалявайте.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #386 on: 15.07.2011, 22:48:33 »
На мен това http://www.buran-energia.com/blog/2008/12/22/the-mriya-2-2/lang/en/ не ми се струва, че ще полети скоро (уви)...
Имаха проблеми с финансирането (говореше се за фантастични суми, които са необходими), но сега твърдят, че са намерили инвеститор и ще се прави.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #387 on: 16.07.2011, 00:24:38 »
Е то не е само "Клипер", има и разни други проекти. Малко като системата преди 10ти - самият факт, че я няма вече, говори, че не е била достатъчно добра. Самият факт, че в момента МКС се снабдява, осигурява в значителен процент от руски разработи, значи, че те си вършат работата повече от прекрасно. Кой ти е казал, че някога Буран в този си вид пак ще лети?!
То и сегашната Мечта до едно време изглежда нещо подобно - двигателите са свалени за осигуряване Русланите на Авиолинии Антонов - компания с много сериозен дял в извънгабаритните товари (конкуренцията е от две руски, едната ВолгаДнепр, другата не се сещам, като тия трите обхващат процен от подобен пазар над 80% ако не се лъжа). Биеха рекорди за превозен товар и като тежест, и като разстояние. Та, от там дойде идеята да вдигат и втората Мечта. Кога ще стане - не знам, но явно има нужда, щом като върнаха първата в експлатация. ;)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #388 on: 17.07.2011, 04:39:14 »
Буран е летял един единствен път (1988 год.), не случайно без екипаж, евентуален инцидент с жертви би хвърлил петно върху новия облик на КПСС, перестройка е. Към днешна дата има данни за 3 произведени машини, първата излизала в космоса е повредена в резултат на инцидент, втората е собственост на Казахстан в комплект с Байконур, третата, която не е напълно окомплектована е частна собственост, първо на някакъв шейх, а сега се намира в музей в град Шпейер (Германия). Вероятността, някога отново Буран да излезе в космоса клони към 0%. Интересен факт е, че Русия официално прекрати през 2005-та год. програмата за ново поколение кораби за многократно използване "Клипер". Продължавам с интерес да следя изказвания, колко добре се справят руснаците с космическата си програма  :D Едно да знаете от мен, след 15 години ще бъдат назад с половин век, пък вие си ги възхвалявайте.

Данните са за 5 (ако за последната изобщо мойе да се говори за свалка). В немския музей не е Буран, а тестов аналог на Буран.
И да руснаците се справят чудесно с програмата си на фона на финансирането. Чудно ми е кое точно не разбра от новината, че американците нямат с какво да пратят човек в космоса за следващите 5 години.
Пък твърдението, че след 15 години ще са назадс половин век го пращаме в категорията "мйтапи".

Конкретно ние трябв да сме многодоволни, защото блгодарение на тяхната програма ставаме шестата нация в света, пратила човек в космоса, и единствената пратила двама космонавти по програмата иНТЕРКОСМОС. Пак благодарение на това успяваме  да реализираме доста научни проекти и изпратим апаратура в космоса. Пък и ставаме третата страна, произвеждаща космическа храна.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #389 on: 17.07.2011, 09:52:01 »
Какво финансиране е необходимо, за да летиш с капсули и ракети разработени преди 50 години? Вярно, извършени са периодично известни модернизации. Същевременно се взимат тлъсти суми за чуждестранни пътници. Това е търговско дружество, вероятно на печалба, така че фона на финансиране изглежда съвсем розов.
Основната грешка на американците е, че със застоя на конкуренцията и те зациклиха и се залутаха в разработките си. Аз се надявам, че въпреки Орион, се работи активно и по второ поколение кораби за многократно използване. Другото направление - йонният двигател, се надявам, че ще даде резултат до 15 години.
Програмите за международно сътрудничество имат различни имена и приоритети, към момента доста повече американци, французи и германци са летяли с руснаците, така че "ние сме най" и "ние сме единствени" е без особено покритие.
« Last Edit: 17.07.2011, 14:54:55 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #390 on: 21.07.2011, 10:39:17 »
“Главболгарстрой” вдига нова кула на аеропорта

Нова контролна кула ще има летище София до 10 месеца и авиодиспечерите ще имат пълна видимост на цялото поле, от което излитат и кацат самолетите. "Главболгарстрой" беше избран да проектира и изгради кулата. Офертата на компанията получи най-висока техническа оценка и гарантира най-бързо изпълнение на проекта.
Предложената цена е 14 813 030 лв. с ДДС. Проектът се финансира изцяло от ДП "Ръководство въздушно движение" (ДП РВД). На второ място в конкурса е класиран "Балканстрой" АД, следван от "АТ Инженеринг 2000" ООД, Консорциум "Микс-Арнаудов" и "Евробилд-Сити" ДЗЗД. Новата летищна кула ще бъде издигната западно от сградата на Терминал 2 на летище София. "Това е най-ключовият инвестиционен проект на ДП РВД в последните години и се изпълнява в сроковете, които поставихме в бизнес плана си", коментира генералният директор на ДП РВД Диян Динев.

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2011-07-21&article=375230

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #391 on: 24.07.2011, 04:22:26 »
Какво финансиране е необходимо, за да летиш с капсули и ракети разработени преди 50 години?

В крайна сметка е по-важното да летиш.
За космонавтите, пребиваващи МКС и експериментите извършвани там е важното да има полети от/към нея, ако ще да ги качват и с птичи пета на скафандрите.
Иначе НАСА са си направили сметката, че нямат по ефективен вариант за момента. Остава накърненото достойнство, като във вица - болката е малка, срама е голям  :D
Но... криза е


Мислч, че е логично за повечето французи и германци. Но омаловажаването на факта, че малка страна като България е имала космическа програма, и пак повтарям е шестата, пратила свой гражданин в космоса го намира за неуместно. Още повече, че участието ни там не е било на принципа на симпатията, а и с научни (български!) разработки, изпратени с космонавта, някой от които са уникални.
А за съжаление ското трети българин няма да видим.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #392 on: 24.07.2011, 18:29:42 »
Само че ний бяхме третата страна, произвеждала космическа храна (след Съветите и Щатите), но това май беше заклеймено като комунистическа изгъзица и ся вместо да печелим и се развиваме по тая линия (доставки на храна за МКС-а, а и не само, направлението ми се струва, че ще се развива тепърва, без разни генни модификации), ние лапаме мухите. Като не искат самите учЕни (има и такива в бан) да нарпавят транформацията, има над тях хора, които можеха да ги накарат да го свършат това.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #393 on: 24.07.2011, 20:53:18 »
Все още се произвежда тази храна, но кой знае защо няма особен интерес към нея. Маркетинг! Качество?
Бегла справка в google, показва че дори и НАСА купува чат-пат.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #394 on: 24.07.2011, 22:38:06 »
Все още се произвежда тази храна, но кой знае защо няма особен интерес към нея. Маркетинг! Качество?
САЩ (в частност НАСА) винаги са гледали да се докопат до иновационните технологии, а след това да си приписват заслугите на държавата си.Ще изкупят патента / лиценза на безценица и след това ще го представят за свой.Говори ли ти нещо името Джон Атанасов?

Друг е въпроса, че ние Българите сами сме си виновни за това положение, та се налага кадърните кадри да бягат навън за по - адекватно възнаграждение.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #395 on: 26.07.2011, 14:13:09 »
САЩ (в частност НАСА) винаги са гледали да се докопат до иновационните технологии, а след това да си приписват заслугите на държавата си.Ще изкупят патента / лиценза на безценица и след това ще го представят за свой.
И как точно ще изкупят патент на безценица? Ако го продаваш на безценица сам си си виновен...
« Last Edit: 27.07.2011, 15:02:02 by difian »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #396 on: 26.07.2011, 16:58:07 »
И как точно ще изкупят патент на безценица? Ако го продаваш на безценица сам си си виновен...
МОже би аз не се изразих достатъчно точно, за да се разбере ясно. Навсякъде по света има хора творци (в различни области), които се стараят да създават нещо ново и по удобно за използване. Но интелектуалния труд си има цена нали така. В следствие на недооценения труд в родната ти страна (не казвам, че само в България е тала - примери  много)същия този човек започва да търси адекватно заплащане на усилията които е положил. И обикновенно се получава така, че намира реализация най - често в САЩ или някъде из Западна Европа.

А за това, че сами сме си виновни, че изпускаме такива хора спор няма ( или поне аз също съм на това мнение).
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #397 on: 07.08.2011, 11:42:55 »
Вчера вечерта имаше интересно прелитане на хеликоптер над центъра, посока летището. Уви, в София все още такива прелитания са "сибитие".

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #398 on: 08.08.2011, 00:47:30 »
Уви, в София все още такива прелитания са "сибитие".

Напротив,слава богу че са събитие. От личен опит знам че честите прелитания на такива по-ниско летящи машини създава едно чувство за...опасност и  несигурност да не казвам чувство за военно положение  :D

Offline prof66

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #399 on: 08.08.2011, 11:47:22 »
САЩ (в частност НАСА) винаги са гледали да се докопат до иновационните технологии, а след това да си приписват заслугите на държавата си.Ще изкупят патента / лиценза на безценица и след това ще го представят за свой.
И как точно ще изкупят патент на безценица? Ако го продаваш на безценица сам си си виновен...

Когато фалираш събственика на патентите най-вероятно е 1) да получиш патентите като компеснация за несъбраните си вземания или 2) да се явиш на търг за интелектуалната собственост на фалиралия, играейки с преференциялни условия (ако си най-големия кредитор)...

Справка - тия дни гугъл, епъл и още няколко фирми се драпаха за патентите на една прясно фалирала фирма...